![]() |
התחדשתי בפיאט פונטו :)
אהלן,
התחדשתי בפיאט פונטו ELX שנת 2001 אשמח לעצות חשובות שיש לכם לגבי טיפול נכון לרכב לא השתמשו עד עכשיו בנוזל קירור של פארפלו אלא בפרסטון ואני רוצה להחליף בעקבות מה שקראתי, תוכלו להגיד לי מה בדיוק כתוב עליו ומה מתאים לדגם שלי ? תודה! |
תישתמש באיזה נוזל קירור שאתה רוצה גם זה עושה את העבודה וגם זה עושה את העבודה
רק לא במים מהברז |
צטט:
|
זה רק החומר שמומלץ ע"י היצרן
פאראפלו לא ימנע מהרכב להיתחמם אם הוא יחשוק בכך וגם לא ימנע מראש המנוע להידפק הבלאי של מערכת הקירור והמנוע יהיה זהה בין אם יש לך פאראפלו או כל נוזל קירור אחר (כן כן גם אם מדובר בחומר הכי זול שיש 15 שח לגלון ) |
אל תגזים, יש חומרים שלא אמורים להיות בכלל על המדף.
אבל בשורה תחתונה פראפלו או כל נוזל קירור טוב אחר יעשו את העבודה. |
פרסטון זה סתם נוזל זול ודפוק, ובעלות המינימאלית של פראפלו ועצם זה שלא יזיק לעשות ניקוי למערכת שבטח מלאה בג'יפה מכל הפרסטון והזבל האחר שבטח היה שמה בכל מני הזדמנויות, אין סיבה לא לעשות את זה.
יפה שאתה דואג לפרטים האלה זה מה שיגרום לאוטו שלך לעבוד לתקופה ארוכה יותר בלי בעיות. מה שאתה צריך זה פשוט פראפלו כחול. זה בא בפחית של ליטר, שאותה אתה מדלל עם 50% מים ו50% הפראפלו (שהדיעות חלוקות אם מים רגילים מסוננים או מים מזוקקים, אבל זה כבר פחות קריטי) לפעמים אפשר למצוא את הפראפלו מדולל מראש שזה חוסך את ההתלבטות במה לדלל. |
צטט:
|
רכישת פאראפלו
רוב המוסכים מורשי היבואן גם מוכרים חלפים ומכיוון שנראה לי שאתה מאשדוד אז נסה כאן:
www.musach.co.il/details.asp?id=68 בהצלחה ובברכה - רפי לין |
צטט:
יש מצב שאני צריך להחליף רדיאטור אני עוד בודק את זה, כרגע מה שיש לי זה המקורי עוד לא נגעו בו אף פעם. אם אני מחליף לאחד לא מקורי אז לא אצטרך את הפאראפלו לא? |
עדיף את הפראפלו, למרות שטוענים פה בזמן האחרון שכל נוזל קירור מאיכות סבירה הוא אותו דבר.
אני באופן אישי מעדיף למלא פארפלו. |
הבעיה עם נוזלי קירור זה יותר במנוע עצמו ופחות ברדיאטור שאפשר להחליף. נוזלים לא איכותיים, לא נכונים, מעורבבים בנוזלים מסוגים שונים וכל מני בעיות אחרות - זה מה שגורם למעברי מים במנוע להיסתם ולמנוע להתחמם וללההרס.
אז גם עם רדיאטור חדש כדאי לך מאוד לנקות את כל המערכת ולשים פראפלו - כדאי מאוד פשוט כי זה מוכח שפיאטים שנסעו עם זה קבוע לא עשו בעיות, ובגלל שזה עולה גרושים. אם תחסוך את זה, כמה כסף יצא לך? |
קצת מידע על נוזל הקרור המקורי של פיאט - פאראפלו
2 צירוף קובץ(ים)
קיבלתי המידע הזה מהמחלקה הטכנית של פיאט שנותן קצת פרטים על הפאראפלו:
חשוב מאוד ! נוזל קירור המומלץ ע"י היצרן הותאם למנועים אלו. בפיאט קיימים שני סוגים אחד פארפלו כחול(11) שאכן מעורבב עם 50% מים מזוקקים והשני פרפלו UP שהוא נוזל אורגני (צבעו ורוד) ישנם המון סוגים בשוק אך צריך לשים לב שהם לא סתם מים עם צבע אלא באמת מבצעים תפקיד של: 1 דחיית קורוזייה 2. מניעת הקצפה 3. מניעת קפאון 4. הגדלת נקודת רתיחה. חשוב מאוד להקפיד על 50% ולא עלול להיווצר סתימות , לכן מי שלא מכיר את הכמות של מערכת הקירור שלא יבצע. כמו כן חל איסור לערבב סוגי נוזלים . בברכה - רפי לין |
מה ההבדל בין הכחול לאדום?
|
ההבדל בין נוזלי הקרור פאראפלו
תשובת המחלקה הטכנית של יבואן פיאט לשאלתך:
משנת 2007 התחילו להגיע רכבים ואט אט הוכנס נוזל קיפאון זה לכלל רכבי פיאט אלפא... כיום כל הרכבים עם פרפלו אפ. ההבדל מבחינת החומר הוא שפארפלו UP הנו אורגני והפרפלו 11 לא. לכן אין לערבב את החומרים ללא שטיפה יזומה של המערכת. בברכה - רפי לין |
זאת אומרת שהכחול כבר אינו בייצור?
אם אני מבין מדבריך נכון יש יישור קו של איטלקיות עם הנוזל האדום. במילים אחרות אם כבר מחליפים נוזל קירור כולל שטיפת מערכת עדיף לשים אדום? |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©