מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פיאט כללי (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   התחדשתי בפיאט פונטו :) (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=18038)

lirann 26-08-14 20:41

התחדשתי בפיאט פונטו :)
 
אהלן,
התחדשתי בפיאט פונטו ELX שנת 2001
אשמח לעצות חשובות שיש לכם לגבי טיפול נכון לרכב
לא השתמשו עד עכשיו בנוזל קירור של פארפלו אלא בפרסטון ואני רוצה להחליף בעקבות מה שקראתי, תוכלו להגיד לי מה בדיוק כתוב עליו ומה מתאים לדגם שלי ?
תודה!

yair791 26-08-14 21:18

תישתמש באיזה נוזל קירור שאתה רוצה גם זה עושה את העבודה וגם זה עושה את העבודה
רק לא במים מהברז

lirann 27-08-14 01:55

צטט:

במקור פורסם על ידי yair791 (הודעה 130756)
תישתמש באיזה נוזל קירור שאתה רוצה גם זה עושה את העבודה וגם זה עושה את העבודה
רק לא במים מהברז

קראתי אבל הרבה גם פה בפורום שאומרים שמאוד חשוב להשתמש בפארפלו ולא בשום דבר אחר

yair791 27-08-14 06:56

זה רק החומר שמומלץ ע"י היצרן
פאראפלו לא ימנע מהרכב להיתחמם אם הוא יחשוק בכך וגם לא ימנע מראש המנוע להידפק הבלאי של מערכת הקירור והמנוע יהיה זהה בין אם יש לך פאראפלו או כל נוזל קירור אחר (כן כן גם אם מדובר בחומר הכי זול שיש 15 שח לגלון )

Nuker 27-08-14 19:56

אל תגזים, יש חומרים שלא אמורים להיות בכלל על המדף.

אבל בשורה תחתונה פראפלו או כל נוזל קירור טוב אחר יעשו את העבודה.

liorwohl 30-08-14 13:58

פרסטון זה סתם נוזל זול ודפוק, ובעלות המינימאלית של פראפלו ועצם זה שלא יזיק לעשות ניקוי למערכת שבטח מלאה בג'יפה מכל הפרסטון והזבל האחר שבטח היה שמה בכל מני הזדמנויות, אין סיבה לא לעשות את זה.
יפה שאתה דואג לפרטים האלה זה מה שיגרום לאוטו שלך לעבוד לתקופה ארוכה יותר בלי בעיות.

מה שאתה צריך זה פשוט פראפלו כחול. זה בא בפחית של ליטר, שאותה אתה מדלל עם 50% מים ו50% הפראפלו (שהדיעות חלוקות אם מים רגילים מסוננים או מים מזוקקים, אבל זה כבר פחות קריטי)
לפעמים אפשר למצוא את הפראפלו מדולל מראש שזה חוסך את ההתלבטות במה לדלל.

lirann 31-08-14 18:59

צטט:

במקור פורסם על ידי liorwohl (הודעה 130803)
פרסטון זה סתם נוזל זול ודפוק, ובעלות המינימאלית של פראפלו ועצם זה שלא יזיק לעשות ניקוי למערכת שבטח מלאה בג'יפה מכל הפרסטון והזבל האחר שבטח היה שמה בכל מני הזדמנויות, אין סיבה לא לעשות את זה.
יפה שאתה דואג לפרטים האלה זה מה שיגרום לאוטו שלך לעבוד לתקופה ארוכה יותר בלי בעיות.

מה שאתה צריך זה פשוט פראפלו כחול. זה בא בפחית של ליטר, שאותה אתה מדלל עם 50% מים ו50% הפראפלו (שהדיעות חלוקות אם מים רגילים מסוננים או מים מזוקקים, אבל זה כבר פחות קריטי)
לפעמים אפשר למצוא את הפראפלו מדולל מראש שזה חוסך את ההתלבטות במה לדלל.

לא הצלחתי למצוא את הפראפלו באף חנות

רפי לין 31-08-14 19:49

רכישת פאראפלו
 
רוב המוסכים מורשי היבואן גם מוכרים חלפים ומכיוון שנראה לי שאתה מאשדוד אז נסה כאן:
www.musach.co.il/details.asp?id=68
בהצלחה ובברכה - רפי לין

lirann 31-08-14 19:58

צטט:

במקור פורסם על ידי רפי לין (הודעה 130824)
רוב המוסכים מורשי היבואן גם מוכרים חלפים ומכיוון שנראה לי שאתה מאשדוד אז נסה כאן:
www.musach.co.il/details.asp?id=68
בהצלחה ובברכה - רפי לין

הייתי שם היום אבל לא בדקתי על זה, מחר אני שוב בסביבה ואבדוק אם יש. תודה

יש מצב שאני צריך להחליף רדיאטור אני עוד בודק את זה, כרגע מה שיש לי זה המקורי עוד לא נגעו בו אף פעם. אם אני מחליף לאחד לא מקורי אז לא אצטרך את הפאראפלו לא?

m1011409 31-08-14 20:11

עדיף את הפראפלו, למרות שטוענים פה בזמן האחרון שכל נוזל קירור מאיכות סבירה הוא אותו דבר.
אני באופן אישי מעדיף למלא פארפלו.

liorwohl 31-08-14 21:15

הבעיה עם נוזלי קירור זה יותר במנוע עצמו ופחות ברדיאטור שאפשר להחליף. נוזלים לא איכותיים, לא נכונים, מעורבבים בנוזלים מסוגים שונים וכל מני בעיות אחרות - זה מה שגורם למעברי מים במנוע להיסתם ולמנוע להתחמם וללההרס.
אז גם עם רדיאטור חדש כדאי לך מאוד לנקות את כל המערכת ולשים פראפלו - כדאי מאוד פשוט כי זה מוכח שפיאטים שנסעו עם זה קבוע לא עשו בעיות, ובגלל שזה עולה גרושים. אם תחסוך את זה, כמה כסף יצא לך?

רפי לין 01-09-14 10:25

קצת מידע על נוזל הקרור המקורי של פיאט - פאראפלו
 
2 צירוף קובץ(ים)
קיבלתי המידע הזה מהמחלקה הטכנית של פיאט שנותן קצת פרטים על הפאראפלו:

חשוב מאוד ! נוזל קירור המומלץ ע"י היצרן הותאם למנועים אלו. בפיאט קיימים שני סוגים אחד פארפלו כחול(11)
שאכן מעורבב עם 50% מים מזוקקים והשני פרפלו UP שהוא נוזל אורגני (צבעו ורוד)

ישנם המון סוגים בשוק אך צריך לשים לב שהם לא סתם מים עם צבע אלא באמת מבצעים תפקיד של:
1 דחיית קורוזייה
2. מניעת הקצפה
3. מניעת קפאון
4. הגדלת נקודת רתיחה.
חשוב מאוד להקפיד על 50% ולא עלול להיווצר סתימות , לכן מי שלא מכיר את הכמות של מערכת הקירור שלא יבצע.
כמו כן חל איסור לערבב סוגי נוזלים .


בברכה - רפי לין

Nuker 02-09-14 00:27

מה ההבדל בין הכחול לאדום?

רפי לין 02-09-14 14:52

ההבדל בין נוזלי הקרור פאראפלו
 
תשובת המחלקה הטכנית של יבואן פיאט לשאלתך:

משנת 2007 התחילו להגיע רכבים ואט אט הוכנס נוזל קיפאון זה לכלל רכבי פיאט אלפא...
כיום כל הרכבים עם פרפלו אפ.
ההבדל מבחינת החומר הוא שפארפלו UP הנו אורגני והפרפלו 11 לא.
לכן אין לערבב את החומרים ללא שטיפה יזומה של המערכת
.

בברכה - רפי לין

Nuker 02-09-14 22:50

זאת אומרת שהכחול כבר אינו בייצור?
אם אני מבין מדבריך נכון יש יישור קו של איטלקיות עם הנוזל האדום.

במילים אחרות אם כבר מחליפים נוזל קירור כולל שטיפת מערכת עדיף לשים אדום?


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:52.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©