![]() |
שסתום יצא עם התושבת שלו - פונטו ספייס 2002
1 צירוף קובץ(ים)
לאחר פירוק ראש המנוע היתגלה הליקוי הנל. התושבת של שסתום הפליטה הציצה לה אחוצה ניתן לראות זאת בתמונה. עקרונית הזמנתי ראש מנוע אחר שלא נגעו בו והוא תקין לחלוטין אך השיקול אם את הראש הזה עם התושבת יש טעם בעתיד הקרוב רחוק לתקן ולשמור אצ הראש? או שעדיף שלא ותיקון שכזה לא יחזיק טוב?
|
כן אפשר להשתיל טבעת וזה מחזיק. עשיתי את זה בעבר אבל לא הרבה פעמים.
לאחר מכן צריך להשחיז את השסתום והטבעת. אם כבר עושים את זה, צריך להשחיז גם את שאר השסתומים והזיצים (לא חייב). זה מה שהחרט יגיד לך. דוד. |
אז זהו שחרט רוצה סביב ה 500 שח לחריטה בלי קשר לתושבת שיצאה כי שאלתי אותו לפני שראיתי את הנזק הזה אז בכל מיקרה הזמנתי ראש מנוע קומפלט במחיר הזה. תודה על התגובה דויד.
|
גם את הראש שהזמנת צריך לשפץ.
נראה שגם את הראש עם הטבעת שייצאה. זה מזכיר לי את זה שפעם מישהו ביקש לי גפרור להדליק סיגריה, ולאחר מכן ביקש גם סיגריה. :) אז את הראש עם הטבעת גם צריך שיפוץ. ואתה דיברת רק על השסתום. אברר לך כמה רוצה החרט שלי רק להשתיל טבעת. דוד. |
עידכון קל: הוזמן ראש משופץ שעל פניו ניראה כי השסתומים בו לא ניסגרים עד הסוף במצב דחיסה לפני הצתה. בדיבור עם המוסך שהביא לי את הראש נאמר שברגע שארכיב אותו והמנוע יעבוד הכל התיישב במקום. כדי להוכיח לו שאין ממש סיכוי שיניע כך הרכבתי את הראש ואכן אין מניע. קומפרסיה של מקסימום 100 psi בצילינדרים ובבדיקת לחץ הפוך הבריחה היא בכל צילינדר או משסתום יניקה או מפליטה או משניהם. השלב הבא שאני ייבדוק בבריחה זו היא לחץ הפוך ללא גל הזיזים בכלל לראות שאולי דיסקיות המרווח לא מתאימות וגל הזיזים לוחץ עליהם בכל מצב. גם שהפיקות לא נוגעות בהם.
|
אני מתנצל מראש על מה שאכתוב. זאת כדי ללמד ולא להעליב.
תגיד למוסכניק שלא יבלבל לך את המוח. ממש מרגיז לשמוע. לגבי העבודה שאתה מבצע, אפילו מכונאי מתחיל לא היה מרכיב ראש כזה. יאיר יכול לספר לך איזה קומבינות יש באמתחתי, אבל להרכיב ראש שהשסתומים לא ניסגרים ?... דוד. |
תאמין לי דויד אני כל כך מבין את זה ולא היה לי ספק שהמנוע פשוט לא יניע אבל כמה שזה מצחיק לומר את זה שאת הראש הרכבתי רק כדי להראות לבחור שהמנוע לא יניע ושאני אצא צודק למרות שיא המיקצועיות שטמונה בבחור. אני מכיר אותו כבר איזה 15 שנה ומעולם הוא לא איכזב בכל מה שהביא לי אז ההרכבה של הראש גם הייתה מהכבוד למילה שלו אך בסופו של דבר ככל הניראה הוא ייווכח לדעת שטעה. מחר אני מיתכוון לסגור את הסאגה הזו ולהוריד שוב את הראש.
|
נראה שקיבלת את מה שכתבתי ברוח טובה, לכן מגיע לך טיפ'. :)
במקום להוריד את הראש, הוריד את הקמשפט. הוריד את הבוכנה הראשונה לאמצע הצילינד. קח פטיש מגומי והכה על השסתומים מס' פעמים, עד שתראה שיש רווח בין הקמשפט לשימסים. חזור על זה בכול הצילינדרים. ביצעתי את זה ברכב שעמד כמה שנים בהצלחה. יחד עם זה יש סיכוי שהמנוע יעשן בשל גומיות שסתומים שלא הוחלפו. מקווה שאתה עושה את עבודה ברכב שלך, ולא למישהו אחר. דוד. |
אין על הקומבינות שלך והכלים ביצור עצמי
|
בגלל זה אני אומר שוב שאני אוריד את גל הזיזים ואז אבצע בדיקת לחץ הפוך כדי לראות שאולי הבעיה היא בדיסקיות המרווח שלא מתאימות ולא בעייה בשסתומים עצמם או בתושבות שלהם ושלא ביצעו התאמה לקוייה בניהם. מבחינת גומיות שסתומים הוחלפו לחדשות בוודאות כולל מחזיר השמן הקידמי של גל הזיזים. את העבודה אני מבצע לחברה טובה כך שהיא לקחה את הכל בחשבון ועדיין מכל זוית שייסתכלו על זה יוצא לה זול כי העבודה היא בחינם ורק על החלקים היא משלמת.
|
הסיכוי קלוש מאוד שדיסקיות המרווח לא מתאימות.
ובכלל הסיפור נישמע לי מוזר, מי קונה ראש "משופץ" ממכונאי כאשר השסתומים לא ניסגרים. ראש משופץ קונים מהחרט. ואם כבר ניתפסים, למה לא לבדוק לפני הרכבת הראש, על השולחן ?. שיהיה בהצלחה, את הטיפ' שלפתי לך מתחתית שק הקומבינות. :) דוד. |
הראש משופץ ועבר אצל חרט לפני שהגיע אליי דויד. פשוט החרט מקושר אל המכונאי שלקחתי ממנו את הראש ואני אישית לא מכיר את אותו חרט. תודה על הטיפ. מחר נהיה חכמים יותר ואעדכן בהתאם.
|
מאור, מקווה שיוצא לך משהו מהעבודה לחברה הטובה. בכל זאת ..
אם יוצא משהו, תבדוק הפעם את הגומיות לפני על השולחן שלא יצא עשן אחרי. אם לא יוצא משהו, דוד אולי יסכים לתת עוד טיפ למרות שהוא כבר בפנסיה |
לא ניתן לבדוק גומיות שסתומים על השולחן.
דוד. |
גיבסון, מה עם קצת גריז על הגומיות שיעברו חלק?:lol:
לא צריך לעשות קומבינות שיביאו ראש תקין, למה להסתבך. |
צודק. לזה התכוונתי.
דוד. |
צטט:
|
כולם אוהבים ואוהבות את "התחום"
טוב חלאס זיהמתי מספיק את השרשור (ניוקר מסוכן! תראה מה קורה לרצועת טיימינג שטובלת בשמן) |
הוא לא התכוון לשימון גומיות השסתומים... :)
דוד. |
ערב טוב..מעדכן: הורכב הראש וכמו שחששתי הרכב לא הניע, פורק הראש הוחזר הכסף,הובא ראש אחר בעלות של 600 שח הורכב והכל בא על מקומו בשלום.
|
שמח "שהרכבת חזרה לפסים". :)
האם קנית שוב אטם ראש חדש ?. דוד. |
לא. מדוע לקנות אטם ראש חדש שוב? האטם החדש מהסט של השלייף ניראה בסדר גמור גם אחרי שהורכב עליו הראש הדפוק. גם בבדיקת לחץ הפוך ניראה המצב כתקין.
|
טוב הרגע עשיתי מבחן לבן שלי. :)
אומנם הוא הרכיב בפעם נוספת אטם ראש שנילחץ למידה בפיג'ו 106. אבל זה היה בשבת שלא ניתן היה לקנות חדש. אמר שאסור להרכיב אטם לאחר שנילחץ, משום שאף פעם האטם לא ילחץ כמו שצריך. אומנם באותו הרגע המנוע יעבוד רגיל, אבל לטווח הארוך תהיה בעיה. לא יצא לי כמעט לפרק ראש אחרי הרכבה. אבל זכור לי מקרה אחד שעשיתי אוברהול כללי לטנדר C-15. כולל חריטת בלוק וקרנק. בסגירת הראש נישבר בורג אחד, הייתי חייב להוריד את הראש ולהזמין חרט שיחלץ. גם במקרה הזה החלפתי לאטם חדש. אז לסיכום אסור להרכיב אטם שנילחץ. אלא רק להחליף לחדש. מקווה שלמנו דבר חדש. המקצוע מורכב מהדברים החשובים הללו. דוד. |
אני מאמין ומקווה שהאטם הזה יחזיק.
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 05:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©