![]() |
HGT 2002 נקישות שסתומים אחרי מעבר לקסטרול 5W40 FST
שלום
ברשותי פיאט פונטו HGT 2002 ואחרי החלפת שמן מנוע לקסטרול 5W40 EDGE FST נהיה החמרה ברעש נקישות שסתומים במאמץ גבוהה. ברכב מורכב כעת פלטר שמן תחליפי "סיני" האם זה יכול להיות קשור? היבנתי שהשמן מנוע סלניה 10W40 הוא השמן המומלץ בספר רכב אבל אחרי חיפוש בפורומים בחול היבנתי שהשמן אינו איכותי ברמה כזאת גבוהה. לפי הפורום דביק שיש באתר מומלץ על שמן 5W40 סינטטי מלא של ESSO שאי אפשר להשיג אותו היום. המצלת יצרן היא על 10W40 חצי סינטטי ובמורשה משתמשים ב 10W40 חצי סינטטי ו10W60 סיננטי מלא. אם ברכב במקור היע שמן חצי סינטטי אז האם בכל זאת כדי לעבור לסינטטי מלא? השאלה היא איזה שמן הכי מתאים לרכב שלי? |
ממליץ לנסות סינטטי מלא 5W-40 של אגיפ. או 10W-60 גם של אגיפ. (יקר יחסית - כ 70 ש"ח לליטר).
|
מה ההבדל בין 10W60 ל 5W40?
ד"א יש לי את השמן המקורי של הרכב 10W40 סלניה. האם להשתמש בזה? היבנתי שהוא לא משהוא |
שאלה מסקרנות לפותח השרשור -
עשית ראש מנוע או שהתקתוקים הם במנוע שהיה סגור כל החיים ? |
מנוע סגור, שוקל לעבור לשמן 10W40 מקורי של סלניה ולבדוק .
|
אם הרעש הוא באמת תקתוקים - סביר להניח שהרעש מגיע מנדנדים הדראולים שחוקים.
בכנות אם אתה לא מרגיש בעיית ביצועים ואין בעיות אחרות פרט לתקתוקים, אני הייתי מניח לזה. לא שווה התעסקות. וכן שמן צמיגי יותר ייטיב עם נדנד שחוק. |
אני חושב לנסות את זה
http://www.hinet.co.il/Information/A...ticleID=132856 ולאחר מכן לעבור ל10W60 RACING האם כדי ? |
לא יודע.
|
צטט:
|
צטט:
|
גיבסון, אל תתחיל גם איתו. :)
GreaseDonkey הוא אחד התותחים במקצוע שיש בפורום. רק חבל שמחוסר זמן הוא ניכנס לפורום לעתים רחוקות. דוד. |
לא מתחיל איתו למרות שיש לו כינוי סקסי
אם לא נשאל איך נדע ? |
תפקוד של מרים שסתום הידראולי מופשע משמן ולחץ שמן דברים שלא מופעים מעומס מנוע באופן ישיר
בעיות של רעש מרימים בדרך כלל מופיעות בסרק שאז לחץ השמן נמוך הכי נמוך |
מסכים חלקי 3.
נדנד הדראולי יכול לנקוש משלוש סיבות : 1. לחץ שמן נמוך זה מה שאתה מציין ואני מסכים , שאז הנדנד לא מתמלא במספיק שמן בזמן הפעולה. 2. שמן דליל מדי שנכנס ויוצא במהירות גבוהה מדי מהנדנד. 3. מכלול נדנד שחוק - והכוונה בעיקר לקפיץ. אתה נוגע רק בסיבה 1. 2 ו3 יתפרשו כתקתוקים קשים יותר בעומס. אשמח להבהרות אם אתה חושב שהנ"ל לא נכון |
אם מרים שסתום שחוק אז הדבר יבוא לידי ביטוי גם אם סתם תרים סלד כי לחץ שמן לא מושפע כלל מעומס על המנוע.
בכלל מנגון השסתומי על כל מכלל לא מושפע מעומס על המנוע אז גם בלאי שיש לקפיצים זה לא אמור להשפיע דווקא בעומס אלא שינוי סלד כללים גם בלי עומס. אז אם אין לך רעשים בסלד גבוה בלי עומס ועם עומס יש רעשים הדבר לא מהמרימים ולא מהשסתומים. זה יכול להיות מסבים בוכנות, פין בוכנה שריפה לא תקינה וכיוצ"ב. |
גריז דונקי תגובה מעניינת כשלעצמה, אני חושב שהבנו את פותח השרשור בצורה שונה.
מעניין למה הוא התכוון. "ברשותי פיאט פונטו HGT 2002 ואחרי החלפת שמן מנוע לקסטרול 5W40 EDGE FST נהיה החמרה ברעש נקישות שסתומים במאמץ גבוהה." salnasmobile 1. למה אתה המתכוון ב- מאמץ גבוה ? 2. האם בהחמרה התכוונת ששתקתוקים קיימים רק במאמץ גבוה או שישנם תקתוקים כל הזמן והם מחמירים במאמץ גבוה ? 3. איך הם מחמירים ? |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 08:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©