![]() |
התחממות מוזרה
שלום לכולם
יש לי פונטו ELX 2001 די בסדר בדרך כלל. מידי פעם (בעיקר במצבים 'קשים' - עמידה בפקק אחרי נסיעה ארוכה, המתנה ביום חם עם מזגן דולק) חום מנוע עולה, ואז יוצאים לי מים מהפקק של הרדיאטור. אני ממתין עד שהמים מתקררים קצת, ואז הכל בסדר - עד הפעם הבאה. יש למישהו הסבר לתופעה? תודה |
אם ההתחממות מתרחשת במצב עמידה בלבד,בדוק שהמאוורר של הרדיאטור פועל כראוי.
בדוק אם הוא פועל בשתי המהירויות. וכמובן שהוא מכניס אויר לתא המנוע, ולא דוחף אותו החוצה. |
אם הבעיה קוראת רק כאשר הרכב ברמזור, אין סיבה להסיק שהוונטה לא בסדר. אבל כדאי לבדוק גם את זה.
הגורמים לתופעה הם אחד או יותר מהחלקים הבאים: א. טרמוסטט תקוע ולא נפתח עד הסוף. ב. רדיאטור שסתום חלקית פנימית ו/או חיצונית. ג. משאבת מים שאין לה מספיק ספיקה. ד. מנוע צעדים שלא מרים את הסל"ד, בעת הדלקת המזגן. טפל בבעיה, לפני שילך ראש המנוע. ובינתיים בדוק האם זה קורה גם ללא הפעלת מזגן. דוד. |
אם זו הייתה משאבת המים עם ספיקה נמוכה, אז ההתחממות הייתה באה לידי ביטוי בסל"ד נמוך ללא תלות במהירות.
כלומר, גם בנסיעה, אם הסל"ד נמוך המנוע היה מתחמם. תקן אותי אם אני טועה. |
מתן, המדובר לא בסל"ד נמוך, אלא בסל"ד סרק.
komoto, כדי להבין איזה חלק גורם להתקלה, יש לכתוב, כמה זמן לוקח למים לצאת מהפקק, מרגע העצירה ?. זה יכול לתת כיוון נוסף. דוד. |
תודה לכולם על המענה המהיר.
אני לא זוכר שזה קרה לי פעם בלי מזגן. הרדיאטור נוקה לפני שנה. כשאני עוצר עם הרכב, אני רואה את החום מנוע מתחיל לעלות, ואז מיד מכבה ומשאיר רק מאוורר, ועד שאני יוצא מהרכב אני רואה שהמים יוצאים. משהו בין חצי דקה לדקה וחצי. לא באופן קבוע, אבל ככה זה כשזה קורה. |
מתי שזה קורה במצב עמידה תעלה סלד בלחיצה על הגז תראה אם שעון החום מתחיל לרדת?
|
מאור, בוא ננסה יחד לנתח את שני המצבים.
הבחור כשזה קורה יתן גז כפי שהצעת. א. הסל"ד עלה והשעון ירד. ב. הסל"ד עלה והשעון לא ירד. מה המסקנה בכול אחד מהמצבים ?. בא לי הפעם להתקיל אותך, כמו שאתה מתקיל אותי כל פעם. :) דוד. |
כמו שאמרתי בהודעה הקודמת שלי, אם ההתחממות היא תלוית סל"ד אז משאבת המים היא החשודה העיקרית.
אם סל"ד עלה וחום מנוע ירד, אז מדובר במשאבת מים. אם סל"ד עלה וחום עלה, המשאבה חפה מפשע ויש לבדוק את כל שאר האופציות האחרות. |
נכון.
מתן, מה אתה מלמד את מאור ?, תן לו לשבור את הראש. :) דוד. |
אני בטוח שמאור ידע לבד ולא סתם שאל את פותח השרשור את השאלה הנ"ל. :)
ד"א פירקתי את המאריך לפלג והוא היה רטוב בשמן. יש תמונה בשרשור הרלוונטי. |
אם לא שמת לב, התלוצצתי. גם אני בטוח שמאור ידע לבד ולא סתם שאל.
דוד. |
איך אני תמיד חוזר לשירשורים מאוחר...זה לא יאמן. אכן כמו שמתן אמר...אם בזמן העלאת הסלד החום יירד אזי כנפיי המשאבה גמורות ולא מריצות כמו שצריך. חכה חכה דויד...אני עוד אתקיל אותך! :D
|
מאור, אם כך אקדים תרופה למכה. :)
איך אני יכול לבדוק ברכב שמתחמם, האם המשאבה גורמת לבעיה בלי לפרק אותה ?. דוד. |
אני מאמין שאני יודע את התשובה אבל אשמור על שתיקה
|
צטט:
|
זה שהמשאבה נוזלת לא אומר שהכנפים גמורות נכון נזילה זה דבר לא תקין
|
לא הייתי סומך על הבדיקה שכתבת. כך לא בודקים ספיקה. יש שיטה ישנה ובדוקה לבדוק, אותה המציאו מהנדסים.
לפני שאולי אעלה אותה, אני שואל אותך מאור, מה ביחס לבדיקת סירקול בפתח הרדיאטור ?. היה זהיר לשאלתי יש סממן של הכשלה. :) יאיר, לקחת לי את המילים מהמקלדת. :) דוד. |
צטט:
|
העלאת סל"ד במנוע קר לא תיתן שום אינדיקציה לסירקול.
משום שהטרמוסטט עדיין סגור. דוד. |
צטט:
|
ראית את מיפלס המים מתחיל לעלות כאשר מעלים סל"ד (במנוע קר) משום שהטרמוסטט סגור.
המשאיבה מייצרת לחץ לכיוון הטרמוסטט ואין לו לאן לצאת. כאשר יש לחץ הוא מחפש את המקום שהכי קל לו להשתחרר, השיחרור נעשה לצד ההפוך למרות שהמשאבה ממשיכה להסתובב. ז.א לצד כניסת הנוזל למשאבה ודרך שם הוא חוזר לצינור הנמוך של הרדיאטור ומשם למכסה. אם תמתין מס' דקות עד שהטרמוסטט יתחיל להיפתח, התופעה תיעלם. לא צריך לרשום לי 1-0 משום שאנחנו לא עושים תחרות. :) דוד. |
אבל כיצד ניתן לדעת אם משאבה לא תקינה לפי הסירקול עם מיכסה רדיאטור פתוח?
|
המשאבה אמורה לקחת את המים מהרדיאטור אתה אמור לראות את גובה המים יורד כשאר נותנים גז
|
צטט:
|
אצלי באונו יש משאבה חדשה כי הקודמת לא היתה טובה היא לא נתנה מספיק ספיקה וראיתי כאשר המנוע חם והמערכת מלאה כשאני נותן גז (מעלה בערך ל3000 סלד) יש ירידה במפלס ברדיאטור והירדיה היא יותר משמעותית עם המשאבה החדשה מאשר עם הישנה כאשר אני משחרר את הגז המפלס עולה ושלא נדבע על המערהולת שיש הפקק תוך כדי
|
האם יצא לך לראות מצב זה ברכבים אחרים לדוגמא? ייתכן וזה תלוי במיבנה מערכת הקירור כולה. באונו כמו בפונטו אני מניח שדודי הרדיאטור ממוקמים בצדדים ולא דוד עליון ותחתון שאולי גם לכך יש השפעה מבחינת תנועת המיים שרואים. שוב, מכיוון שראיתי מצבים מישתנים בכל מיני מערכות קירור של כל מיני רכבים קשה לי לקחת את זה כאינדיקציה קובעת למצבה של משאבת המיים אבל אני סומך עליך יאיר אז בפונטו ואונו כן אקח זאת כאינדיקציה.
|
אני מסכים איתך כי בפורד פיאסטה של ההורים שלי יש מיכל עיבוי וכשהרכב חם והמכסה פתוח ונותנים גז לא סמתי לב לשינוי משמעותי אם בכלל בגובה המים והרכב לא סובל מהיתחממות והכל תקין בלי עין הרע(הרכב לא אוהב שמדברים עליו:o)
|
1 צירוף קובץ(ים)
צטט:
לא ניתן לפי הסירקול לדעת אם המשאבה תקינה. היה לי ויכוח קשה ב-CF עם משתמשים שטענו שכן אפשר לדעת לפי הסירקול. העלתי שם את השיטה לבדיקת המשאבה עם תמונות, גם של המשאבה שפירקתי בה היו הכנפיים חצי אכולות למרות שהיו אכולות, היה סירקול ברדיאטור. לאחר שבדקתי בשיטה הישנה, הבנתי שהמשאבה תקולה. אתמול חיפשתי שם את התמונות בין כ- 4200 ההודעות שיש לי שם. והתייאשתי באמצע. לכן כתבתי בתגובה, "יש שיטה ישנה ובדוקה לבדוק, אותה המציאו מהנדסים. לפני שאולי אעלה אותה..." שים לב להדגשה מתחת למילה אולי. :) לגבי עליית מפלס המים ברדיאטור, קחו בחשבון שיש שני סוגי טרמוסטט. הימני (בתמונה) הוא עם חור כדי למנוע לחץ הפוף במערכת במנוע קר. דוד. |
מצאתי בשבילך:
פרק את הצינור העליון של הרדיאטור, הרכיב צינור באורך 1.20 מ' לפלנג' ביציאה מהמנוע.החזיק אותו לכיוון למעלה (לגובה ).סתום את יציאה העליונה של הרדיאטור, ומלא את הצינור מים. הניע את המנוע ותן גז בבת אחת.*אם המים עפים לגובה, המשאבה תקינה. אם לא יש להחליפה. יש לבצע בטמפ' העבודה, כדי שהטרמוסטט יהיה פתוח.או במנוע קר ללא הטרמוסטט. זו הבדיקה שחיפשת? |
כן. אם אין בהודעה תמונות, אז כנרה שיש עוד תגובה שלי עם סרטון. מתן אתה גדול.
איך מצאת כל כך מהר ? אם כבר התגלה "הסוד" אז תעלה גם את התמונות שהעלתי שם. דוד. |
עשיתי חיפוש להודעות שלך שכתוב בהן את המילה סירקול.
ואז התוצאות מצטמצמות מ4200 ל 16 http://www.carsforum.co.il/vb/search...archid=2064570 את התמונות של המשאבה לא ראיתי. יש רק תמונות של איזה צעצוע חדש שקנית |
מתן, אם חשבת שגמרת ממני, אז חשבת. :)
בפעם הראשונה שפתחתי את הקישור שהעלית. הוא נפתח. עכשיו שוב ניסתי לפתוח כמה פעמים, אני מקבל חלון בו כתוב, "לא נמצאו התאמות. אנא נסה לחפש מונחים אחרים." והשאלה למה זה קורה ?. דוד. |
זה השרשור:
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=187329 הלינק הזה לא הולך לשום מקום. בקשר ללינק של החיפוש, בגלל שאפשר לראות שמאפייני החיפוש לא נמצאים בכתובת, אני מעריך שהפורום מקצה איזשהו מספר זמני לחיפוש. זה שנמצא בסוף הכתובת. וכעבור זמן מסוים מוריד את המידע הזה מעליו. |
גדול אתה דויד...אהבתי את השיטה. אולי עוד יום יבוא ואנסה אותה.
|
רציתי לשמור בסוד, אבל מתן סידר אותי. :)
גובה עמוד המים שעפים מקצה הצינור, מצביע על מצב המשאבה. לכן כדי לקבל אידיקציה על גובה המים ביצעתי על משאבה חדשה. לא זכור לי הגובה במשאבה החדשה, אבל גובה של כ-10 ס"מ ומטה, מצביע על בעיה במשאבה. דוד. |
רק בשבוע שעבר יצא לי שוב לבדוק (בנסיעה לירושלים) והעלאת סל"ד אכן מורידה את חום המנוע.
להחליף משאבה, או שכדאי לבצע בדיקה נוספת קודם? תודה |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 07:10. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©