![]() |
פלאג רטוב וצריכת שמן
1 צירוף קובץ(ים)
בשבוע שעבר ניגשתי לטסט עם הפונטו. לדעתי היה עדיף גם לפונטו וגם למדינה להשאיר את הפונטו במצב שהייתה לפני הטסט.
הפונטו נכשלה על זיהום אויר. אפרט בקצרה: (לפירוט הארוך אפשר לפנות ל: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=497934 ) נמצא CO גבוה בסל"ד עבודה. שמתי תוסף, לא עזר. הפנו אותי למוסך ש"מומחה לזה". במוסך מצאו פלג אחד רטוב (תמונה מצורפת) החליפו בפלאג אחר. אבל לא באותו מרווח אלקטרודה - שמו 1.1 במקום 0.9, היו רבעיית מקוריים. הניעו ללא פילטר אויר. יצא הרבה עשן לבן. לאחר זמן קצר נפסק העשן. שלחו אותי לעשות סיבוב עם הרכב, נסעתי 2-3 ק"מ, חזרתי למוסך, חיברו למכשיר 4 גזים ויצא תקין. הלכתי שוב למכון טסטים, כשהגעתי הרכב ממש רעד. איכשהכו עברתי את הטסט. מאז נסעתי כ-120 ק"מ עם הפלאג הזה. הנסיעות הרבה פחות נעימות. בסרק הרכב רועד ומגמגם לסירוגין. בנסיעה המנוע מרגיש מאוד חלש בסלד נמוך. וכשהסלד מטפס פתאום ישנה התפרצות כח פתאומית. אם לדוגמא אני נוסע בהילוך שני כשהדוושה נמצאת קבוע באותו מקום, בהתחלה המנוע מאוד מנומנם ואפילו רועד ורוטט, וכשהסלד מגיע ל-2500 בערך, יש איזה פרץ כח כאילו שהורדתי הילוך ודחפתי את הדוושה עד לסוף המהלך. למרות שנשארה במקומה. לאחרונה צריכת השמן גדלה, עוד לפני סיפור הטסט. כעת הרכב לא מעשן כלל, לא עם מנוע קר, לא עם מנוע חם, לא בסרק ולא במכה של גז. אין נזילה של ממש, רק הזעה. בשבת שלמה שהרכב עומד ללא תזוזה, יש טיפה או שתיים על הרצפה, ולפעמים אין בכלל. אם כך, לאן הולך השמן? בקרוב אחליף את הפלג בחזרה לפלג המקורי כדי להיות בטוח שהרעידות לא קשורות אליו. אבל זה ייאלץ להמתין עד שאהיה שוב בבית הוריי, כי הבוקסה של הפלאגים נמצאת שם. לפי ההרטבה בפלאג ניתן לקבל כיוון לבעיה? שימו לב שישנו מין אפר בחלקו העליון של הפלג. |
הסיפר על המוסכים הוא דבר מאוד מוקר לי כבר מהנסיון שלי בנוגע לחופש בהגה וזה שהבחור במוסך היה עם חולצה של המכון זה לא מפתיע הרי המכונים עובדים עם המוסכים שלידים ושולכים לשם שיתקנו ככה שאני בספק עד כמה הוא היה מתקן לך את כל החופש כמו שצריך ולידע כללי כאשר מחליפים זרוע הגה(תפוח) מחליפים בשני הצדדים וכנל לגבי משולשים
לגבי הזיהום בטח עשו קומבינה כי הלכת למקום בו הם המליצו לך למרות שראיתה שהסלד לא תואם את לוח השעונים וכו אבל לא משנה הפלאג שהיה רטוב בשמן הוחלף בחד יבש ושסביר להניח בטח פורק מאיזה רכב והוא בעל הברגה מתאימה אך אין לו התאמה מלאה לצרכי הרכב תחליף את הפלא לגבי הרעידות שהתחילו לך בדרך אולי זה בגלל הפלאג הזה שלא עובד טוב ולכן וסביר להניח שהרכב לא עובד על כל 4 הצילינדרים ובגלל זהה עברת את הזיהום כי לא היתה בעירה בכל תאי הבעירה אז הרכב יצר פחות זיהום אם הרעידות לא חולפות לאחר החלפת הפלאג לאחד מתאים תנקה את בית המצערת ואת מד כמות האוויר שבכניסה אולי ניתפס עליו ליכלוך מהנסיעה הזו לא סביר אבל אולי זה קרה וזה גורם להכל להישתולל קצת מקסימום קפוץ לנתניה :p |
יאיר על איזה מד כמות אויר אתה מדבר? החיישן האדום שבבית המצערת?
הוחלף במוסך רק הזרוע הגה (זו שמאור ואני לא הצלחנו לפרק בעזרת מפתח צינורות) ולא תפוח. ומדוע לא מחליפים רק תפוח/זרוע/משולש אחד? פעם ראשונה שאני שומע על זה. |
במשולשים יש בוקסות ולרוב כאשר צד אחד הוא דפוק אז גם הצד השני הוא דפוק ועדיף להחליף את שניהם
לגבי תפוחים התפוח הוא חלק שעובד מאוד קשה בשביל להזיז את הרכב לכיון שההגה דורש ובכדי למנוע ביקור חוזר וכיוון פרונט /גלגלים פעם נוספת בהחלפת צד השני עדיף להחליף את שניהם אבל במקרה של מוט הגה יש כאן ניראה לי פער במוסגים ושנינו קוראים לאיזה חלק בשני שמות שונים כשמדובר באותו חלק התפוח הוא החלק שמיתחבר ליד סרן (החלק עליו מורכב הנאבה ודיסק של הבלמים והקליפר והגלגל ) הוא מיתחבר עם אום ליד סרן ולתוך זרוע ההגה עם הברגה וניסגר עם אום שעל הזרוע שמונעת תזוזה לפתיחה או סגירה כי כל פתיחה או סגירה משנה את כיוון הגלגלים מוט ההגה מיתחבר למסרק הגה תקנו אותי אם אני טועה:eek: |
את זה שעדיף להחליף את התפוח/משולש השני כדי לא לכוון פעמיים את הפרונט אני מבין.
אבל אתה כתבת "זרוע הגה(תפוח)" כאילו שתפוח וזרוע הגה זה אותו החלק. כנראה לא זו הייתה כוונתך. זה הכל :) |
צטט:
|
מתן, לא מצאתי שום התייחסות כאן וגם לא בקישור ב-CF, לעיקר.
לדעתי מה שחשוב הוא, הקשר בין הרעידות לפלג שלדבריך לא מתאים בשל המרווח הלא מקורי שיש לו. לא נראה לי שהבעיה בפלג. וחוץ מזה את המרווח אפשר למדוד ולכוון. גם אם תשים פלג חדש מקורי, זה יעזור לך לזמן קצר מאוד, עד שגם הוא יתמלא בשמן. לדעתי המנוע שלך לפני שיפוץ משום שהוא מרים שמן לצילינדר. מה שניתן לעשות באופן זמני, זה להוסיף לפלג מאריך. יש לקנות מאריכים מוכנים המחיר זניח. ואם לא תמצה בב"ש דבר איתי, אשלח לך אחד בדואר חינם. דוד. |
אני חושב שהסיבה העיקרית לרעידות היא שיש 3 פלגים מאותו סוג ואחד שונה (לא רק בחברה, אלא גם במרווח האלקטרודה)
עם הפלאג המקורי שהיה, לא הייתה בעיית סחיבה וגמגומים כמו שיש עכשיו. כך שמתבקש להאשים את הפלאג. ב CF, פתחתי את השרשור ב"רכב כללי" ומטרתו הייתה להביא את סיפור הקומבינה של מכון הטסטים. ולא פיתרון בעיה טכנית. מה זה מאריך לפלאג? ואין צורך להטריח עצמך אל הדואר, מקסימום נאחד את זה עם הביקור שלי בנושא האגזוז :) |
דוד צודק בנוגע למנוע שלך הוא לא במצב הכי טוב המאריך נועד בכדי להרחיק את הפלאג קצת מאזור בו מתיבצעת עבודת המנוע וכך הוא יתלכלך פחות
בכל אופן אני אישית היתי מחליף את הפלאג לאחד חדש ומכוון את המרווח הדרוש כי אני מאמין שהפלא שהכניסו לך בטוח משומש ועשה את שלו ובטח כבר נידפק |
יאיר, אני רק הערכתי טכנית. אתה מכיר את המנוע. :)
עניתי לך בפרטי בקשר לאונו. דוד. |
הפלאג ששמו לי היה חדש מקופסא שנפתחה מול העיניים שלי.
אני חותם על זה שהוא חדש לחלוטין. |
צטט:
|
פרק אותו ובדוק אם הוא מלא שמן. לא לפרק כאשר המנוע חם.
דוד. |
צטט:
בדקת אם המנוע מנפח וקבעת שלא. עשינו נסיעה קצרה על הרכב מהבית שלי עד לכיכר עם האבן מזרקה. לא ממש נראה לי שהגעת שם להילוך רבעי. בחזור זכור לי שציינת לטובה את הסחיבה. כשהייתי אצל מאור הוא אמר שלדעתו המנוע במצב טוב. ונשמע אפילו יותר בריא משלו. ברור לי שכרגע יש לעשות איזשהי פעולה בכדי להפסיק את צריכת השמן. ובכלל שמדובר בבעיה שהיא לא הכי פשוטה. אבל לא מרגיש כמו מנוע מת זה בטוח. |
צטט:
אך מאז זרמו הרבה מים בנחל בשביל לקבוע בברור עד כמה המנוע במצב טוב או לא צריך לבדוק קומפרסיה |
שמתי מאריך לפלאג והחזרתי את הפלאג הישן.
מרגיש הרבה יותר טוב. |
מקווה שניקת אותו מהשמן.
יכולת לשים את הפלג החדש עם המאריך, היה עליו שמן ? דוד. |
1 צירוף קובץ(ים)
צילמתי תמונה ושכחתי להעלות.
עכשיו היא מצורפת. אחרי נסיעה עם הפלאג הישן להלן המסקנות: בעמידה בסרק אין רטט חזק ורעידות כמו קודם, אבל עדיין לא עובד עגול. בנסיעה עדיין יש גמגומים ופחות כח משהיה קודם. בכל אופן, נעים יותר מאשר הפלאג הקודם. לא ניסיתי לחבר את הפלאג החדש על המאריך. בביקור הבא בת"א אני אקנה מסודאי פלאג חדש זהה לשלושת הקיימים. |
המסקנות שלך אינם מדויקות.
אם היית מרכיב את הפלג החדש, היית מגיע לאותם תוצאות. מישהו שאל אותך, האם על הפלג החדש שפירקת, היה שמן. :) דוד. |
והעלתי תמונה של אותו הפלאג כתשובה לשאלה.
יש יותר טוב מזה? אני גם שומע רעש כמו של בריחת ניצוץ, אבל אני לא מצליח לראות היכן זה קורה. |
אתה צודק.
בקשר לניצוץ שאתה שומע, בדוק את זה בערב במקום חשוך. דוד. |
בדקתי בחושך, לא מצליח למצוא ניצוץ שבורח. גם לא תמיד יש את הרעש.
היום ואתמול המנוע היה ממש חלש, צריך היה לתת גז כדי שהמנוע לא יתכבה בתחילת נסיעה. הסלד בסרק לא היה יציב. ברגעים מסוימים ירד ל-500 סל"ד. בלחיצה על הגז בעצירה, העליה של הסל"ד לא יציבה. אולי חוט הצתה החזיר נשמתו לבורא? (סט חוטי הצתה הוחלף לפני כשנה בסט תחליפי חדש) אולי קויל התפגר? (קויל אחד הוחלף לפני כשנה) איך לבודד את הבעיה לפני שרצים להחליף את כל מערכת ההצתה? |
מתן, זוכר מה כתבתי לך בהתחלת האשכול ?.
"גם אם תשים פלג חדש מקורי, זה יעזור לך לזמן קצר מאוד, עד שגם הוא יתמלא בשמן." פרק שוב את הפלג בצילינדר הסורר, חבר אותו בחוץ לכבל ההצתה שלו, הניח אותו על מכסה השסתומים. שמישהו יתן סטרטר ואתה הביט אם יש ניצוץ. לאחר מכן שים במקומו פלג יבש ובדוק שוב. אם יש, הבעיה לא בכבל הצתה. דוד. |
אמנם הצילינדר הסורר היה החשוד המיידי בגלל שהבעיות התחילו אחרי הטסט הארור הזה.
אבל עכשיו אני כבר לא בטוח שזה נוגע אליו. הצעתי את הקויל וחוטי ההצתה כי התחלתי לחשוב שאולי סתם משהו התקלקל, וזה סך הכל צירוף מקרים שהכל קרה באותו יום. האם יכול להיות שבמוסך החזירו את חוטי ההצתה לא נכון? או שאפילו שינוי קטן יגרום לכך שהמנוע לא יניע? |
מכאן אני לא יכול לדעת, מה עשו במוסך. סביר להניח שבמוסך החזירו את חוטי ההצתה למקום.
תתמקד במה שהצעתי לך. דוד. |
כמובן שגם אבדוק מה שאמרת. רק ששוב הבוקסה העמוקה של הפלאגים נמצאת בבית של ההורים שלי.
אעדכן כשיהיה מה לעדכן. מישהו מחברי הפורום יכול בבקשה להעלות תמונה בלי פילטר אויר כדי שאראה אם חוטי ההצתה אצלי מחוברים כראוי? |
רד מיזה. שם לא נמצאת הבעיה.
משום שכתבת, "שמתי מאריך לפלאג והחזרתי את הפלאג הישן. מרגיש הרבה יותר טוב." רק לא הבנתי מי מרגיש יותר טוב, אתה או המנוע. :) דוד. |
דוד, שנינו הרגשנו טוב יותר :D
אבל רק באותו יום :-( |
2 צירוף קובץ(ים)
חברים יקרים, יש עדכון.
כבר עכשיו אגלה לכם שהסוף טוב :) הייתי היום אצל דוד. זו הייתה הנסיעה המתישה ביותר בחיים שלי. המנוע לא כ"כ רצה לנסוע יחד איתי. כל הדרך עשה קונצים. לא מתחשק לו לעבוד מתחת ל3000 סל"ד, אחרי כל עצירה ברמזור היה סיפור שלם להאיץ איתו שוב ל100. כשסוף סוף הגעתי לדוד, פירקנו את הפלאג הארור, ולהפתעתנו גילינו שהפלאג שיש שם כרגע, התפטר מעבודתו כפלאג. והאלקטרודה שלו התפרקה לגמרי (מצורפות תמונות) גם ההברגה הייתה ממש משוחררת. אין לי מושג מדוע. אני האחרון שסגר את ההברגה, ואני בטוח שעשיתי זאת טוב. החלפנו לפלאג אחר, המנוע עדיין לא עבד עגול. מצאנו שיש ניצוץ שבורח בצילינדר מספר 4, דוד העריך שזה בגלל הפלאג שבאותו צילינדר. החלפנו לפלאג אחר, עדיין ברח ניצוץ. החלפנו לכבל הצתה אחר. והכל בא על מקומו בשלום :) בדרך חזרה, סיפור אחר לגמרי, זאת הפונטו שהייתה לי לפני הטסט :D אני מצטער שבכלל נכנסתי לאותו מוסך שעזר לי לעבור בזיהום אויר. יאיר, רק שתדע שדוד אמר שהפונטו סוחבת מצויין, גם בשלישי ורבעי 8) |
יופי אז הכל בא על מקומו בשלום זכור לי שאז הנסיעה שעשיתי איתך היתה אחרי יום עבודה בשעה מאוחרת ככה שגם האבחנה שלי לא היתה הכי טובה בגלל השעה המאוחרת ואני זוכר שאז עוד שאלת אותי מתי אני אוכל לעזור לך להחליף פלאגים וכו אז זה לא מפתיע שהרכב סוחב מצוין תגיד מה עם הטימינג החלפת? זכור לי שהוא קצת יבש
|
נכון, היה יבש.
החלפתי כשהייתי אצל מאור30 הוחלפו גם כל רצועות האביזרים באותה הזדמנות. |
צטט:
בזמנו כשעשיתי טיימינג אצל דוד, ארז ניסה להחזיר אותה למקום (את הישנה) וזה לקח לפחות שעה! זוכר דוד? נראה לי שלא הוחלפה רצועת האביזרים שלי כבר 9 שנים אבל היא עדיין במצב טוב ולא מרעישה. |
אצלי יש 3 רצועות: מדחס, אלטרנטור ומשאבת הגה כח (אני מניח שאין לך את זה)
אצל מאור זה לקח די הרבה זמן כי היה בורג אחד מאוד מאוד עקשן, שסגרו אותו כנראה עם פטיש אויר כששיפצו לי את הראש מנוע. הבעיה שהוא ממוקם בצורה כזאת, שאפשר לשלוח לשם מפתח סגור בקושי, ולנסות להתגבר ככה על הסגירה המאוד חזקה שהייתה שם. אם אני זוכר נכון זה היה הבורג של האלטרנטור (מאור, תקן אותי אם אני טועה) לאחר מכן, כשניסינו לשים את הרצועות החדשות, הייתה רצועה אחת (של משאבת הגה כח אם זכרוני אינו מטעני) שסירבה להיכנס, הייתה ממש ממש קשה. כנראה שבפעם האחרונה שהוחלפה, המוסכניק שם רצועה במידה אחת פחות, ובפעם הזאת כשקנינו רצועה באותה מידה שהייתה מורכבת, התקשינו להחזיר אותה למקום. שתי הרצועות האחרות נכנסו בלי בעיה. אם כבר הגעת לכאן, תוכל להגיד אם ניסית למצוא את הגומי שיש בחלק העליון של הקפיץ שדובר בשרשור הזה: http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=11976 אני לא יודע אפילו איך קוראים לגומי הזה, והבנתי מדוד שמדובר במצרך די נדיר. כבר התחילו לי מזמן הרעשים המתכתיים, דוד אמר שזה נובע מכך שהגומי שם סיים את תפקידו. |
צטט:
אין אצלי הגה כוח. אין גישה לבורג הזה כמעט ואני זוכר שארז עבד על זה כמעט שעה כדי לפתוח או להחזיר. לא זוכר כבר. את הגומיות החלפתי ביחד עם הבולמים. השגתי אותם אצל סודאי, היו לו אחרונות. תבדוק קודם כל את הבולמים שלך אם הרעשים לא מהם. אם כבר אתה מתכנן להחליף בולמים, אז קנה את הגומיות האלה על הדרך כי הם בטוח יבשות אחרי כל כך הרבה שנים. אם לא תמצא כאן בארץ, הנה לינק מחו"ל: http://www.ebay.it/itm/2-TASSELLO-IN...item416df4d015 |
נתחיל בזה שברכבים שלכם קשה להכניס את הרצועה למקום. בלי להשוויץ, יש לי שיטה להכניס אותה בשנייה.
הרצועה לא עולה, לא משום שהיא לא מתאימה. עידן, ארז לא אוהב שאני מדריך אותו ליד אנשים (וגם כשאין אנשים), לכן לא התערבתי בהרכבת הרצועה. :) מתן, לדעתי אתה חייב להוציא את המאריך, להחליף את כבלי ההצתה ולשים פלגים חדשים. לאחר שבדקנו גם קומפרסיה, ברור לי שהמנוע לא מרים שמן לצילינדר. הבעיה נגרמה עקב מה שעשו במוסך. אמרת שבב"ש אין למצוא את הפלגים המתאימים. בחנות שהיינו לא היה, אבל אמרתי לו שיזמין. אבדוק השבוע אם הגיעו ואשלח לך אותם בדואר On the house. לא שכחתי ששלחת לי בזמנו את הפלסטלינה וסירבת לתשלום. את כבלי ההצתה קנה בב"ש. לגבי הגומייה, זאת הגומייה שמעל הקפיץ. חלקים ממנה חסרים. דוד לא רק "אמר שזה נובע מכך שהגומי שם סיים את תפקידו" השכבתי אותך כדי שתראה. אגב, הניצוץ הפסיק לקפוץ באוטו שלך, והתחיל לקפוץ בפונטו לחלקים ממנה לקחנו את הכבל. זוכר שאמרתי לך, שהתבלבלתי בחוטים ואני לא יודע איזה שייך לאיזה רכב. :) בכול אופן אל תזרוק את הכבל לצילינדר מס' 4. תמיד אפשר להשתמש בו לבדיקה. לגבי המזגן, זה מצריך סבלנות, לא ניתן לבצע על רגל אחת. דוד. |
מתן הרכב עדין מעלים לך שמן?
|
מרוב השימחה שהרכב שוב נוסע כמו שצריך, שכחתי שלקחנו את החוט הצתה מהפונטו שיש לך בגינה.
חבל שלא קניתי באותה הזדמנות בחנות חלפים, הייתי מחזיר לך את החוט הצתה לפונטו שלך. אמרת שהיא מניעה, עכשיו כבר לא :D חוטי ההצתה סה"כ חדשים (פחות משנה) האם באמת יש טעם להחליף אותם? אם אני מחליף שוב, נראה לי שהפעם אקנה מקורי, כדי שלא ילך כ"כ מהר. אין בעיה להוציא את המאריך, אבל אם הבוכנה לא מרימה שמן, אז מהיכן הוא כן מגיע? הרי הפלאג שהיה שם רטוב, הורכב גם הוא לא כ"כ מזמן (בין חצי שנה לשנה) ברור שהשמן מגיע מאיפשהו, ונשאלת שוב השאלה: גומיות שסתומים? בקשר למזגן, היום הפעלתי אותו בדרך חזרה, לא כ"כ גרוע. אבל אני מניח שיכול להיות יותר טוב. לקראת סוף החורף אני מקווה שיהיה לך כח אלי ;) עידן, הלינק ששלחת לי זה גומיה אחרת ממה שהתכוונתי. כתבתי "הגומי שיש בחלק העליון", הכוונה הייתה לחלק שנמצא בצד ימין למעלה בתמונה שבאיביי. בזמן האחרון העלים ממש הרבה. אבל עכשיו נבדוק שוב. |
דוד, עלה במוחי שבמאריך של הפלאג אין שייבה, בניגוד לפלאג.
אולי זו הסיבה שהוא נפתח? |
רק את הגומיה התחתונה החלפתי.
בתמונה שפרסמתי בשרשור הישן שכבר איננה, יאיר התכוון שה Bump Stop אצלי קרוע. אבל זה לא גורם לשום דבר. צלם אם תוכל את הגומיה שקרועה אצלך. לא בטוח שהרעשים הם מהגומיות אבל אם דוד בדק אז הוא יודע. אצלו היתה בעיה של חריקות ומסתבר שהם היו בבולמים. |
לא צריך שייבה למאריך, ההברגה קונית. לכן צריך לסגור בחוץ קודם את הפלג למאריך, ורק לאחר מכן להרכיב למנוע. הראתי לך כיצד סוגרים ומחזקים.
אל תגונן, אתה אשם שהפלג היה פתוח. :) הפונטו שבגינה כן מניעה אבל מזייפת, מה שקודם לא היה. יש לי מספיק חוטים משומשים במצב טוב, רק התעצלתי לחפש. :) שמן מגומיות שסתומים לא יסתום פלג. במקרה של דליפה מהגומיות, המנוע יעשן לזמן קצר , עד שהשסתומים יתחממו. בדוק אם כך קורה בהנעת בוקר. התופעה יכולה להיגרם גם בהנעה בבוקר קר, בלי קשר לגומיות. שאלת, "ברור שהשמן מגיע מאיפשהו, ונשאלת שוב השאלה: גומיות שסתומים?" כאשר הפלג ניתך ואין ניצוץ, הבוכנה שעובדת בלי ההצתה מרימה שמן לצילינדר. הסבר למה זה קורה, בפעם אחרת. דוד. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 03:11. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©