מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פורום הגראז' (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=51)
-   -   כנראה פיתרון לבעיית הוריאטור המרעיש בפונטו HGT (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=1587)

09-02-07 20:34

כנראה פיתרון לבעיית הוריאטור המרעיש בפונטו HGT
 
מסתבר שחברת פיאט העולמית לקחה ברצינות את בעיית הוריאטור בחלק מדגמי פיאט ואלפא וביצעה מחקר מעמיק שבמסגרתו בוצע ניסוי מקיף בכמה דגמים שונים שבהם דרך אגב מורכב אותו וריאטור בדיוק. פיאט הפיצה מסמך פנימי ממש בימים אלה שנשלח לכל הדילירים (יבואנים) שלה שבו מפורטים הממצאים של הניסוי.
אני מאמין שהיבואן בארץ לא יזדרז לספר לכם על כך כי יש פה עניין של רווח מן הסתם.
לפי מה שהבנתי הניסוי בוצע בכ 10 רכבים שבהם הוחלף הוריאטור לחדש הרכבים נסעו עם סוגי שמן שונים ומועדי החלפה של שמן שונים והתנהגות שונה כגון התנעה ונסיעה מיד כשהמנוע קר הרכבים נסעו כ 60000 קילומטר בממוצע.
הפיתרון לטענת פיאט הוא:
1. שימוש בשמן סינטטי מלא בצמיגות של 5W40 ולא ב 10W40 חצי סינטטי כפי שהיה מומלץ עד כה.
2. החלפת שמן המנוע כל 10000 קילומטר ולא כל 20000 שזה המצב עכשו.
3. אחרי התנעה במיוחד כשהמנוע קר לגמרי לחכות כ 30 שניות לפני תחילת הנסיעה והסיבה היא שהוריאטור מסתובב לפי מהירות סיבוב המנוע וכאשר המנוע קר השמן בשניות הראשונות צריך למלא את הוריאטור וברגע שמתחילים לנסוע מיד אז מן הסתם הוריאטור מסתובב יותר מהר וללא שימון מספיק ומפה השחיקה.
חברת פיאט טוענת שמי שישמור על הכללים האלה ברכב עם וריאטור לא צריכה להיות בעייה הם הצליחו להגיע עם פונטו HGT ל60000 קילומטר עם וריאטור תקין לחלוטין ולא מרעיש כלל.
מה שנשאר זה לבדוק את העניין הזה אצלנו אבל משום מה אני נוטה להאמין להם הפעם מכיוון שההמלצות הם מאוד הגיוניות אני בכל מקרה מתכוון ליישם את ההמלצות שלהם מה גם שזו לא השקעה כלכלית גדולה וגם כך אני משתמש בשמן סינטטי מלא בצמיגות הנדרשת מה שנשאר לי זה ליישם את קיצור מועד ההחלפה ואת ההמתנה אחרי התנעה שהמנוע קר.
כמובן שההמלצות מתיחסות לוריאטור תקין שהורכב ברכב ולא לוריאטור שכבר מרעיש כי הנזק כבר נגרם לו.
תודה אורן.

09-02-07 20:38

מעניין בדבר שלא ידענו על כך

09-02-07 22:47

קשה לי מאד להאמין שהיבואן הישראלי המדהים יזמין רכבים לביצוע מדגם.
אולי במקרה הכי טוב יזומנו כמה רכבים מOPR עד OPR מאד קטן.
אבל לך תדע , אולי תהיה לכם (לכל הסובלים) הפתעה.
לחבר טוב ב AR 146 ti (160K) 1998 הוריאטור ממש טיפה מרעיש אבל בסך הכל לא נורא.

10-02-07 07:51

היי אדי אתה צודק בהחלט היבואן בארץ לא יעשה כלום כי זה ממש לא מעניין אותו הוא מתנהל לפי שיקולים אחרים לא חסרים דוגמאות בעבר לחוסר מעש שלו.
בכל מקרה הבאתי את הנושא לידיעתכם כי זה מעניין הרבה בעלי HGT שסובלים מהבעיה.

10-02-07 12:39

האמת אורן, שחוץ מהקטע של השמן שאתה המלצת לי עליו, את שאר הדברים אני מאז ומעולם מבצע.
שמן אני מחליף כל 7500 ק"מ לערך.
ותמיד לאחר הנעה, במיוחד אם היא לאחר שהרכב עמד מספר שעות ובטח ובטח אם זה בחורף, מחכה חצי דקה בערך לפני שאני מתחיל בנסיעה. מה גם שאני נוסע סופר רגוע אם זה בבקרים הקרים של החורף, לפחות עד שהמנוע מגיע לטמפ' עבודה והשמן התחמם.

10-02-07 16:43

היי גדעון כמה קילומטר כבר עברת מאז החלפת הוריאטור אצלך ברכב.

10-02-07 17:54

לא החלפתי אותו אצלי עדיין.

10-02-07 18:29

האם הוא מרעיש כרגע וכמה קילומטר נסע הרכב שלך.

10-02-07 18:37

מרעיש קלות בהנעה.

מעל 40K (גדעון, כמה מעל? :) )

10-02-07 20:13

44 נדמה לי :P

10-02-07 23:01

גדעון האם הוריאטור מרעיש אצלך.

11-02-07 00:37

מעט מאוד, ורק בהנעות קרות. קרות משמע לאחר שהרכב עמד מספר שעות ובבקרים הקרים של החורף.

11-02-07 19:42

גדעון,אורן כתב שצריך להחליף את השמן סינטטי מלא ואתה אמנם כבר החלפת אותה?

11-02-07 20:05

טוב גדעון אל תשכח שאתה לא יד ראשונה ברכב ואני לא מאמין שמי שנסע ברכב לפניך אכן פעל לפי ההמלצות האלה לכן הנזק כבר נגרם ומה שאתה עושה עכשו ובצדק זה להאריך את חיי הוריאטור. בעתיד במידה ותחליף אותו אז תוכל להתחיל מההתחלה ואני מאמין שהוא לא ירעיש.
תודה אורן.

11-02-07 21:23

אני כבר מזמן על סינטטי מלא.
אורן אני לא דואג, אני מודא למצב, ואני יותר מבטוח שהבעלים הקודמים לא הקפיד על זה. אבל, אני בהחלט מטפל ברכב בצורה הטובה ביותר, ללא קשר למה שהיה מקודם.

14-02-07 00:04

ראשית שלום לכולם, מחר מבחן אחרון בתקופת המבחנים הנוכחית שגרמה לי לא להשתתף באף דיון פה באתר... ככה שחזרתי ואני מצטער על ההעלמות, אורן, העיניין עם המכסה שסתומים לא נשכח והוא עדיין עומד בעיינו.

לעיניין הווריאטור, מאז שהחלפתי לפני 1K יחד עם שמן סינטטי מלא 40W5 של מוביל, אני מניע את האוטו אך ורק לאחר המתנה שכל אורות הסוויטצ' יכבו והזרמת הדלק למנוע תיפסק, לאחר מכן אני מחכה לפחות חצי דקה לפני תחילת נסיעה במיוחד שקר.

מה שאומר שלפי הניסויי של פיאט עד 60K מאז ההחלפה (140K סה"כ) לא צריכה להיות לי בעיה מיוחדת(מה שנורא מבאס אותי כי רציתי להחליף ווריאטור שוב לפני שהאחריות תפוג :))

14-02-07 22:55

היי תומר אצלך זאת תהיה בדיקה מדויקת כי החלפת את הוריאטור עכשו. תפעל לפי ההנחיות של פיאט ונראה מה יהיה בהמשך ואים באמת הוריאטור יחזיק מעמד.
לגבי מכסה השסתומים המק"ט שלו הוא: 60654276 והשם הוא: COVER.
תעשה בדיקה לגבי עלות ותודיע לי.

15-02-07 08:41

אורן, האטם של מכסה שסתומים ב HGT לא דומה ל AR ts?
הוא בעצם מגיע ב 2 חלקים.

15-02-07 15:59

אדי לא מדובר על האטם אלא על המכסה עצמו.

15-02-07 16:08

והאטם כמו ב TS?
מחולק ל 2 חלקים לא?

16-02-07 06:09

לא האטם מגיע בחלק אחד ויש 4 עיגולים נפרדים של גומי שאוטמים את השקעים של המצתים.

09-04-07 19:21

הכל בלוף אחד גדול

הווריאוטור התחיל שוב להרעיש למרות שחיכיתי כל התנעה עד שההזרמת דלק תיגמר לפני הסיבוב של המפתח ועוד 30 שניות אחרי ההתנעה, שלא נדבר שיש לי ברכב את השמן הכי סינטטי שיש 40 על 5......

והדבר המדהים הוא שזה קרה בסך הכל 3000 קילומטר אחרי ההחלפה....

מזל שיש אחריות אני הולך להיכנס להם באמא :)


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 16:45.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©