מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   פונטו 1100 . מזגן לא נכנס לפעולה. (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=14957)

glmn180 12-06-12 15:31

פונטו 1100 . מזגן לא נכנס לפעולה.
 
פונטו 96 מנוע 1108. מזגן עם 3 מהירויות. כולן עובדות. רק שהמזגן לא נכנס לפעולה. היום בדקתי ובאזור הריליים שליד המצבר, ראיתי פיוז מותך. קיצרתי אותו ואכן המזגן חזר לעבוד. שאלתי היא: איזה פיוז זה (כמה אמפר) ? הפיוז נמס לגמרי ולא ניתן לזהות. דבר שני, מה יכול לגרום לכך?
שאלה נוספת שאינה קשורה לנושא. מפתח מילוי השמן ישנה יציאה של אדי שמן. ממה זה נובע? הרכב נוסע היטב ואינו מתחמם או צורך נוזל קירור..

davidmzr 12-06-12 17:29

הפיוז של המדחס הוא 7.5A
מה שיכול לגרום להמסת הפיוז הוא, שסליל הקלאץ של המדחס מקוצר חלקית.
אם אכן כך, הפיוז ישרף שוב.
כדי לדעת אם הסליל מקוצר, חבר פיוז, הפעיל את המזגן וגע בו אם הוא מתחמם.
בשום אופן לא לשים פיוז עם ערך גבוהה יותר.
דוד.

glmn180 13-06-12 02:33

בעניין הפיוז למזגן
 
תודה! אנסה לשים פיוז כזה ונראה לגבי ההתחממות. אם מדובר אכן בסליל שמקצר, האם ניתן לתקן או שצריך יהיה להחליף מדחס?

davidmzr 13-06-12 09:53

לא חייבים להחליף מדחס, ולא לרוקן את הגז. קודם בדוק אם הפיוז מתחמם, ולאחר זמן שוב נשרף.
לאחר מכן אדריך אותך כיצד מחליפים סליל.
לפעמים פיוז נשרף כי "מתחשק לו". :) במקרה שלך הוא ניתך וזה מצביע על כיוון.
דוד.

glmn180 13-06-12 12:31

כשיהיה זמן, אנסה ואעדכן!

רפי לין 13-06-12 12:48

נתיך (פיוז) מדחס מזגן
 
מכיוון שכתבת שהמפוח בתוך המכונית הנו בעל 3 מהירויות פעולה, אז המזגן שבמכוניתך הנו ישראלי (כנראה "רסקור") ומע' החשמל שלו שונה לחוטין מהמזגן המקורי של פיאט.
במזגן "רסקור" נתיך המדחס הנו של 20A (צבע צהוב) והוא גם מזין את מאורר המעבה הנוסף שהוסיפו חב' רסקור.
צריך לבדוק גם את מאורר המעבה שאינו תפוס ושהוא פועל כשורה.
על נתיכים ברכב כאן: www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=805
נא עדכן ממצאים ותוצאות לכשיהיו.
בברכה - רפי לין

davidmzr 13-06-12 13:33

צטט:

במקור פורסם על ידי glmn180 (הודעה 110240)
שאלה נוספת שאינה קשורה לנושא. מפתח מילוי השמן ישנה יציאה של אדי שמן. ממה זה נובע? הרכב נוסע היטב ואינו מתחמם או צורך נוזל קירור..

בדוק אם נשם המנוע סתום. יש מצב שניתקו אותו. בשל עשן מהאגזוז.
אם לא ניתקו ואינו סתום, הבעיה ברינגים או בצילינדרים.
דוד.

glmn180 13-06-12 14:19

מזגן
 
היי דוד. טרם ראיתי את תשובתו של רפי, אכן ניסיתי את הפיוז של ה 7.5A הוא אכן התחמם ונשרף לאחר כ30 שניות! רפי תודה על תגובתך. כמובן שאנסה הפעם את הפיוז של ה 20A ואעדכן בתוצאות. לגבי המאוורר מזגן, לא תפוס ועובד תקין כשהפיוז שלם..

glmn180 13-06-12 14:36

מזגן
 
טוב. כרגע חזרתי מהרכב. שמתי פיוז 20A . המזגן פעל . הפיוז לא הראה סימני התחממות. לא היה לי זמן רב . הולך לעבודה... נעדכן בהמשך. תודה רפי ודוד על העצות!

davidmzr 13-06-12 14:42

גם עם הפיוז 20A, היה זהיר משום שפיוז בעל ערך גבוהה יותר, עלול לגרום להתחממות חוטים ולשריפה. זאת במידה שהסליל מקוצר.
בדוק חום על הפיוז במשך לפחות 10 דקות, כאשר המזגן עובד.
דוד.

glmn180 14-06-12 19:50

-עדכון מהיום. נסעתי עם מזגן דולק כרבע שעה. מזגן מקרר היטב. פיוז לא מתחמם.. מקווה שימשיך ככה.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:53.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©