![]() |
עזרה עם פיוז נורית לוחית רישוי (יש תמונה)
הכל התחיל בגלל נורית לוחית רישוי שלא עבדה לי..
אחרי שהחלפתי את הנורית לחדשה... נוכחתי לדעת שהבעיה היא בעצם בפיוז שרוף.. קניתי היום את פיוזים חדשים.. 7.5A.. לא עברו מספר שניות והפיוז נשרף.. הנה תמונה מתוך ספר רכב של היינס: http://up352.siz.co.il/up1/md0lj1qnnnmm.jpg רציתי לדעת למה זה קורה.. וכמובן.. לדעת אם האוטו יעבור טסט למרות שהלוחית לא תואר.. תודה מראש |
הרכב לא יעבור את הטסט ללא נורת מספר דולקת.
הפיוז נשרף בגלל קצר בבית מנורה של המספר או באור חניה. דוד. |
תודה דוד.
איך האור חניה קשור? הרי הוא עובד כרגיל.. בקשר לבית מנורה.. מה יש לעשות עם זה? לאן לפנות? וכמה זה אמור לעלות? הבנתי שהפיוז הנל הוא גם הפיוז של לוח התאורה של הפאנל של המזגן והמצת? |
פנה לחשמלי רכב, לא סיפור גדול.
הקשר הוא שאינך יכול להדליק אור מספר ללא אור חניה או אורות דרך. דוד. |
http://up352.siz.co.il/up2/yjltzmwrn1im.jpg
דוד.. אתה חושב שצריך להחליף את בית הנורה? אני פשוט חושב שבעניין פשוט כזה לא צריך ללכת לחשמלאי שיגבה כסף על שטות שכזאת.. ובסוף ימצא לי איזה קצר שיעשה לי נזק בעיקר לכיס.. אני חושב שאם אני לא מצליח בזמן הקרוב לסדר את זה.. אני אמצא איזו קומבינה זמנית של נורה עם בטרייה וזהו.. |
האמת שלא הבנתי את סדר האירועים שכתבת בהתחלה.
האם כאשר אתה שם מנורת מספר חדשה הפיוז נשרף ?. האם בלי מנורה הפיוז אינו נשרף ?. דוד. |
צטט:
|
תוציא את הפיוז ואת המנורה, ובדוק רצף עם וולטמטר בין שני המגעים של המנורה לשסי.
לא בין שניהם אלא כל אחד לשסי. דוד. |
אין מתח..
|
אם הוצאת את הפיוז או שהוא שרוף, ברור שלא יהיה מתח.
אתה צריך לבדוק רצף למינוס ולא מתח. ז.א. אם הפלוס מקצר למינוס (לשסי). מתח אתה תקבל באחד מהחורים בבית הפיוז, כאשר תדליק את האור. אם כאשר הנורה בחוץ והכול כבוי, ותקבל רצף בין אחד החורים של הפיוז לשסי מצאת את מקום הקצר. זאת חלק מהבדיקה אבל לא בהכרח סופה. דוד. |
אמרתי שאין מתח כי חשבתי שאת זה אתה רוצה שאבדוק.. ומן הסתם זה ברור שאין מתח..
הבנתי מה שאמרת.. אני אבדוק ואחזור עם התוצאות.. תודה רבה לך דוד .. על כל הסבלנות! |
דוד שוב.. אני מצטער שאני משגע אותך עם הבעיה הנודניקית שלי..
יש לי שאלה שאולי הכל יהיה יותר פשוט.. האם אפשר פשוט לחשוף את החיווט של אחד מאורות החנייה האחוריים ולשלב את בית הנורה של נורית המספר במעגל ? זתומרת לעשות בערך כמו בתמונה: http://up352.siz.co.il/up2/nnlmewoymxgk.jpg אני מסתמך על כך שנורות החנייה פועלות במעגל דומה למעגל שדרוש לאור של הלוחית.. (איך שמדליקים אורות דרך או אורות חנייה.. נורית הלוחית אמורה לעבוד גם..) לכן.. אני חושב שאין בעיה.. אבל השאלה היא אם זה יכול לעשות קצר כלשהו.. או סיבוך אחר? |
אתה לא משגע אותי, היה רגוע. :)
בתיאוריה הדבר אפשרי. אבל למה לא לפתור את הבעיה כמו שצריך. האם התאורה בלוח השעונים נדלקת ללא הפיוז ?. דוד. |
אתה שואל למה לא לפתור את הבעיה כמו שצריך?
אני יכול לענות לך .. שעם כל כמה שאני אדם פרפקטציוניסט.. שבדרך כלל פותר הכל כמו שצריך.. היום גיליתי. .אחרי ביקור אצל 2 חשמלאי רכב.. שביקשו על הבדיקה הנל סכום התחלתי של 150 שקל לא כולל מעמ ולא כולל תלאות נוספות בדרך.. ואני חושב שתמוה מאוד לשלם את המחיר הזה על הדבר הכל כך מזערי הזה.. בכל אופן.. ללא הפיוז .. הנורית המצביעה על נורה שרופה איננה נדלקת.. הכל מצביע על קצר במערכת.. הרי איך שנכנס פיוז הוא ישר קופץ.. מצאתי פיתרון זול.. פנס כיס איכותי בעל לד חזק.. שעולה 25 שקלים.. במידה ואני לא אצליח לפתור את הבעיה הזו השבוע.. אני אאלתר נורית לוחית רישוי -משל עצמי :) |
נו באמת. בגלל קומבינות כאלה שוק הרכב יד שניה בארץ נראה כמו שהוא נראה.
טלאים כאלה גורמים לרכב להיות לא אמין. תקן את הבעיה וסע בראש שקט. מה יקרה עם תאורת לוח השעונים? |
שאלתי על תאורת לוח השעונים, ואתה עונה "הנורית המצביעה על נורה שרופה איננה נדלקת.."
יש הבדל בין השניים. דוד. |
אוקיי.. הייתה אי הבנה..
התשובה היא כן.. גם בלי הפיוז תאורת לוח השעונים דולקת.. אם אני לא טועה.. לפי ספר הרכב היינס.. רשום שפיוז 51 שולט על נורית המספר ועל התאורה של אור המצית.. תקן אותי אם אני טועה.. האורות הכתומים על הכפתורים של פתיחת החלונות החשמליים כן עובדים |
סתם לעידכון קל..
החלטתי לא לעשות קומבינה של האור כמו שחשבתי/המליצו לי לעשות.. לא רציתי להסתכן בקצר או בעיה גדולה יותר.. הכנסתי פנס לד קטן.. הדלקתי אותו מבעוד מועד.. האוטו עבר טסט חלק (חוץ מגלגל אחורי שהוחלף..) שיהיה שבוע טוב לכולם! ותודה על העזרה! |
נו אז האוטו עבר טסט חלק, מה תעשה הלאה תמשיך עם פנס הלד ?.
דוד. |
צטט:
כי אם זו לא קומבינה, אני לא יודע מה כן. אגב, מדוע הוחלף רק צמיג אחד? |
אומנם זו קומבינה. אבל לא כזאת שמסכנת את מערכת החשמל ברכב.
דוד. |
אכן כך, אבל זו לא הנקודה שאני מנסה להבהיר.
העניין של להשקיע באוטו רק כדי לעבור את הטסט ולא כדי שהוא יעבוד כראוי ויהיה בטיחותי, הוא פסול מהיסוד. רכב צריך להיות תקין ב100% תמיד. בלי יוצא מן הכלל. טסט הוא רק חלק מפרוצדורה שמאפשרת לרכב להישאר על הכביש. הנה למשל, עדיין לא ברורים לי הפרטים, אבל מדוע הוחלף רק צמיג אחד ברכב? האם הזוג עכשיו בעל אותו מצב מבחינת שחיקה? או מאותו דגם? |
איבחנו לי שדווקא הצמיג ההוא בעייתי.. אז החלפתי אותו ..
אני מתאר לעצמי שזה בגלל שהבעלים הקודם החליף את האחורי השני לדגם זהה .. והוא באמת במצב טוב .. ובעניין האור.. דוד הבהיר אותי.. התכוונתי לזה שהפיתרון הזמני שלי פשוט לא היווה איזה משהו שיסכן את כלל המערכת.. אסדר את זה כשיתפנה לי קצת זמן.. כמו שאמרתי.. אצלי באוטו הכל מתוקתק.. מי שיראה את האוטו יבין.. מלבד העניין הקטן הזה שאני לא מייחס לו חשיבות גדולה. ***** דרך אגב... לא ציינתי שהטסטר בכלל לא הסתכל על הנורית הזו.. |
ובן כמה הצמיג השני על הסרן שלא הוחלף?
|
שנתיים..
יחד עם הקדמיים.. צמיגים מעולים של חברת KLEBER |
אם כך, הרכבת צמיג חדש, על אותו סרן עם צמיג בן שנתיים.
בדיוק הנקודה שדיברתי עליה. חשבת אולי שצריך להחליף זוג? הרי יש לך עכשיו חוסר איזון בין שני הצמיגים, מפאת פערי זמן השימוש בינהם, וצורת השחיקה. הישן יותר כנראה גם מתחיל להראות סימני יובש. בטיחותי זה ממש לא. העיקר שזה עובר טסט... |
לא נראה שהרכיב צמיג חדש.
דוד. |
צמיג חדש.. גם כן של חברת KLEBER
המוכר בכלל אמר שהוא לא מבין איך הצמיג לא עבר.. כי כולם במצב מצויין.. |
בהצלחה אם כך. אני מקווה שההימור שאתה לוקח על החיים שלך, ושל כל מי שנוסע איתך ברכב ישתלם.
קשה לי להבין איך מישהו יכול להיחשב כבעל מקצוע, ועדיין להמליץ להרכיב צמיג חדש עם צמיג בן שנתיים על אותו סרן. זהו שורש הבעיה. אחד הרכיבים הכי חשובים ברכב מבחינה בטיחותית, והקשר היחיד של הרכב אל הכביש, ואנשים מנסים כמה שיותר לחסוך בו. ממש נהדר. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:30. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©