מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   בעיית התחממות (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=12137)

Sufadev 21-04-11 20:32

בעיית התחממות
 
יש לי בעיה ששמתי לב שהחלה לאחרונה..בימים קרים,המד טמפרטורה לא עובר את הרבע..אבל לפני כמה ימים המד טמפרטורה מגיע ל3/4 בסקאלה של החום..לדוגמא היום נסעתי בכביש 6 כל הדרך 110-120 והמד פשוט נשאר על החצי (לא ירד מהחצי! לא מהרוח ולא משום דבר!,בעוד שבדרך כלל המד טמפרטורה היה יורד מתחת לחצי בזמן נסיעה בגלל הרוח)..בדקתי מים ויש לי מים ושמן ברכב..מה יכולה להיות הבעיה?..הבנתי שיכול להיות שהרדיאטור סתום?..איך בודקים את זה ואם הוא אכן סתום מאבנית או מכלד בר אחר באיזה חומר מומלץ להשתמש ואיך עושים זאת?..

והאם יש למישהו אולי רעיון אחר להתחממות?


עריכה:
בעמידה האוטו מתחמם ממש מהר ומטפס עד ל3/4 ואף מתחיל לעבור אותו אך אני מכבה מהר את המנוע

davidmzr 21-04-11 20:51

דבר ראשון בדוק אם הוונטה עובדת.
דוד.

Sufadev 21-04-11 21:06

היא אכן עובדת..ראיתי כבר בפוסטים אחרים על זה שיש 2 מצבים שהיא עובדת..מהיר ואיטי..איך אני בודק את 2 המהירויות?..אני רק יודע שהמנוע עובר את החצי הונטה מסתובבת דיי מהר אפשר לומר

davidmzr 21-04-11 21:21

אם כך, לך על טרמוסטט תקוע, או על רדיאטור סתום חלקית.
בדוק אם החלק העליון של הרדיאטור חם בהרבה יותר מהתחתון, כאשר הוונטה לא עובדת.
דוד.

Roi b.e 21-04-11 21:24

צטט:

במקור פורסם על ידי Sufadev (הודעה 90795)
היא אכן עובדת..ראיתי כבר בפוסטים אחרים על זה שיש 2 מצבים שהיא עובדת..מהיר ואיטי..איך אני בודק את 2 המהירויות?..אני רק יודע שהמנוע עובר את החצי הונטה מסתובבת דיי מהר אפשר לומר

שלום,
ראיתי את הפוסט שלך ולא יכלתי שלא להגיב,
אז ככה לא לכול פונטו דור ראשון יש שני מהיריות,
לי יש פונטו HSD75 שנת 96 ולה כן יש שני מהיריות.
לאחותי יש פונטו HSD75 שנת 97 ולה יש רק מהיורת אחת.
אינני יודע למה זה כך, אולי הבעלים הקודמים שינו.
גם לאחותי יש אותה בעיה של התחממות המחוג לא זז מהחצי,
והרכב ללא טרמוסטט, רדיאטור נקי, ומשאבת מים חדשה, גם אויר אין המערכת.
אלוהים יודע למה היא מתחממת.
לאומת זאות גם לי ברכב יש אותו הדבר בדיוק, ללא טרמוסטט והמחוג לא עובר את הקו הראשון,
בעמידה או בנסיעה,
זה בגלל שהוספתי וונטה לרדיאטור, והמחוג צנח פלאים!
עכשיו יגידו " הרכב שלך עובד בטמפרטורה נמוכה, בלאי גבוהה, אכילת דלק, ועוד ועוד.."
אני מעדיף! שהרכב יאכל דלק, יהנה מבלאי גבוהה, אבל מה? שלא ילך לי ראש מנוע מהתחממות.
כל אחד יעשה את הבחירה שלו, ברכב שלו,
הנקודה שלי, תוסיף וונטה,
או שתתחיל בחיפוש אחר הבעיה הרכב, שתיקח לך המון זמן והמון כסף שישפך סביר להניח סתם,
כי במילא לא תמצא אותה.

Sufadev 21-04-11 21:30

חשוב לציין הפונטו שלי שנת 2000 הדגם המפואר (מזגן מקורי וכו' וכו').


צטט:

אם כך, לך על טרמוסטט תקוע, או על רדיאטור סתום חלקית.
בדוק אם החלק העליון של הרדיאטור חם בהרבה יותר מהתחתון, כאשר הוונטה לא עובדת.
דוד.
לפתוח מכסה מנוע לתת למנוע להתחמם,לשים יד על הרדיאטור ואז לשכב מתחת לרכב ולגעת בחלק התחתון של הרדיאטור ולבדוק?...(סליחה על הבורות)

davidmzr 21-04-11 21:33

למה בורות ?. כתבת בדיוק איך צריך לבדוק. :???:
דוד.

רפי לין 21-04-11 23:13

מהירויות מאורר רדיאטור בפונטו
 
בפיאט פונטו דור 1 (עד שנת 2000) מאורר הרדיאטור הנו עם 2 מהירויות בדגמים עם מזגן מקורי ובדגמים שהגיעו ארצה ללא מזגן והותקן בהם מזגן ישראלי, יש מאורר רדיאטור עם מהירות פעולה אחת.
בפונטו שהותקן בו מזגן "אלכס אורגינל", הוחלף מאורר הרדיאטור למאורר גדול מתוצרת "בוש" שיש בו גם 2 מהירויות פעולה, אבל הן פועלות בשיטה שונה מהמקורי.
בברכה - רפי לין

Sufadev 21-04-11 23:53

צטט:

במקור פורסם על ידי רפי לין (הודעה 90823)
בפיאט פונטו דור 1 (עד שנת 2000) מאורר הרדיאטור הנו עם 2 מהירויות בדגמים עם מזגן מקורי ובדגמים שהגיעו ארצה ללא מזגן והותקן בהם מזגן ישראלי, יש מאורר רדיאטור עם מהירות פעולה אחת.
בפונטו שהותקן בו מזגן "אלכס אורגינל", הוחלף מאורר הרדיאטור למאורר גדול מתוצרת "בוש" שיש בו גם 2 מהירויות פעולה, אבל הן פועלות בשיטה שונה מהמקורי.
בברכה - רפי לין

הפונטו שלי היא אכן דור ראשון שנת 2000,המזגן הוא מקורי של פיאט ולא הורכב בארץ..איך אני בודק ששתי המהירויות עובדות?

yair068 21-04-11 23:57

יש על הרדיאטור נגד מצד שמאל למטה עם שני חוטים
הוצא כל פעם חוט אחד וראה אם שני המהירויות עובדות
כמובן בזמן פעולת המאוורר

Sufadev 22-04-11 00:41

אוקיי אני ינסה מחר בבוקר ואעדכן תודה!

Sufadev 23-04-11 20:10

כמה עידכונים:
1. היום לאחר נסיעה של כרבע שעה ראיתי ששוב המחוג מטפס מהר וברגע שהוא התחיל לעבור את ה3/4 עצרתי מיד את הרכב,פתחתי מכסה מנוע וגיליתי שהוונטה לא פועלת
2. אחרי שראיתי שהונטה לא עובדת בעצם,עשיתי מה שדוד ייעץ לי לעשות ובדקתי את חום הרדיאטור..למעלה הוא היה רותח ולמטה הוא היה חמים כזה (היה הפרשי טמפרטורות בולטים).
3. אחרי זה רציתי לבדוק את המים אם חסר או לא,אז חיכיתי כ5 דקות שהרכב יתקרר טיפה ובאתי לפתוח את המכסה של המיכל עיבוי,שמעתי מאין וואקום נפתח (כמו שפותחים לדוגמא פחית קולה,מעין 'פסססט' כזה) ואז ישר סגרתי את הרבע סיבוב שפתחתי,והתחלתי לשמוע כאילו המים זורמים מהרדיאטור חזרה למיכל עיבויי,המשכתי לפתוח ולסגור לאט לאט (כמו שעושם עם סודה מוגזת פתוחים וסוגרים כדי שלא ישפך),ושמתי לב שהמים ביעבעו ברמה טרפת (אני מאמין שבגלל החום מנוע),אני לא יודע אם זה סביר או לא (אני מאמין שכן).

בדקתי את מה שהצעתם לי לבדוק..איזה מסקנות אפשר להסיק מכל הדברים האלה?..ואפשר להצביע על בעיה נקודתית פה?..אולי להחליף את הנוזל קירור?..(כרגע אני משתמש במשהו שחבר שם אצלי,זה לא פאראפלו,הייתי הולך לקנות פאראפלו ומחליף אבל אני אל בדיוק יודע איפה נמצא הברז ניקוז מים ואיך מוציאים את האוויר ממערכת הקירור וכו').

דוד.

davidmzr 23-04-11 21:40

לא עשית את מה שהציעו לך לעשות. אף אחד לא אמר לך לנסוע עד שהרכב ירתח.
הרכב שלך מתחמם, כנס דחוף למוסך לפני שתצתרך גם שיפוץ ראש.
אני מקווה שלא איחרת.
דוד.

Sufadev 23-04-11 21:47

הרכב לא רתח..הוא עבר את החצי כמעט הגיע ל3/4 וסגרתי אותו וז על הדרך כבר עשיתי את כל הבדיקות שהצעתם שאני יעשה..
יש איזה מוסך באזור פ"ת?..מוסך מומלץ שלא י***** אותי?..ולקחת אותו עם גרר או שאפשר לנסוע איתו? כל עוד הוא לא מתחם יותר מדי

Sufadev 24-04-11 15:45

ראיתי איפהשהו שאם אני מפעיל את המזגן הונטה אמורה להתחיל לפעול..אז תוך כדי נסיעה (חום על חצי) הפעלתי מזגן,פתחתי מכסה מנוע לראות אם הוונטות נכנסות לפעולה אבל שום דבר..אולי הלך לי היוניט?..אולי טרמוסטט לקוי?..למישהו יש כיוון?..אני לא רוצה לבוא למוסך בחוסר ידיעה ואז הוא ימרח לי סיפורים מפה עד מחר ואני יצא בקנס

yair068 24-04-11 17:08

תשמע קיבלתה את האופציות לטיפול אבל לידיעתי הראש נפגע אצלך
עוד מעט יגיע הקיץ לא תוכל בכלל לנסוע על הרכב.
אני מבין את מצוקתך אבל טיפול צריך ויהי מה.
עליך לשלוח את ראש המנוע לשיפוץ יעלה לך 500 ש"ח
תצטרך להחליף יוניט חום טרמוסטט עלות של 150 איכותי חובה
הוצא על הדרך את הרדיאטור ונקה אותו בלחץ וחומר ניקוי.
קנה סט קומפלט אטמים לראש מנוע ש"ח 150.
שמן ןפילטר 150 ש"ח
סה"כ תגיע ל-1000 ש"ח + עלות בהרכבה עצמית ישנו פרוייקט באתר המסביר בדיוק
או ידידנו דוד שאני ממליץ עליו

Sufadev 24-04-11 18:31

1. איפה לשלוח את המנוע לשיפוץ ראש?..יש מקום טוב ומומלץ?..לפי מה שהבנתי במוסכים יקחו לי גם כסף על הפירוק והרכבה של המנוע ורק השיפוץ ראש יגיע לסכום גבוהה.
יוניט חום,טרמוסטט,סט אטמים,שמן ומסנן שמן אני קונה בחנות חלפים נכון?..יש חנות/מומלצת?

ודוד,מתי אוכל להגיע אליך והאם תוכל לעזור לי עם כל ההרכבה?..

דוד.

a_eliran 24-04-11 18:53

אני חווה את אותה בעיה עם פונטו ELX 2003.
זה ממש מעצבן.
מעולם לא הייתה לי בעיה כזאת ואני שנתיים עם הרכב ובימים האחרוים אני מוצא את עצמי ממלא מים כל חצי שעה.

הכנתי קופת חיסכון לנזק הכלכלי שהדבר הזה יצר.

Amit-IL 24-04-11 19:21

מאיפה האבחנה שהראש אינו תקין? זה שהרכב מתחמם לא מצביע על בעיה בראש באופן אבסולוטי.
יש לבדוק תחילה את המאורר לטענתך הוא אינו תקין, הוצא את הקונקטור שמחובר אליו וחבר אותו ישירות למצבר עם חוטים חיצוניים שלך וראה אם המאורר תקין או לא ונמשיך עד למציאת הפתרון (אין זה אומר שאין בעיה בראש רק לפני הקביעה יש לבדוק תקינות כל מערכת הקירור).
האם אתה מוסיף מים לעיתים דחופות?

a_eliran 24-04-11 19:42

על איזו בעיה מילוי מים באופן תדיר מצביע?

Amit-IL 24-04-11 20:52

איבוד מים יכול להצביע על נזילה מצינורות הרדיאטור, מפקקי מים סביב הבלוק והראש, מחיבור משאבת המים וכו' או שהמים מתרוקנים עקב כך שהם נשרפים בתוך הצילינדרים עקב פריצה של אטם ראש ומעבר של מים לשמן ואז רואים כאמור "טחינה" כשמוצאים את המדיד שמן או בפקק המילוי.
באם יש בריחת מים מומלץ לבצע בדיקה עם שעון לחץ זוהי בדיקה פשוטה ביותר שנותנת אבחנה מהירה ופשוטה כמעט תמיד

yair068 24-04-11 21:15

למיטב ידיעתי ז"א אני יודע .
לקראת הקיץ הייתי ממליץ להחליף טרמוסטט איכותי שווה להשקיע בילדה.

דוד מזר יצא לי לראות אותך מחובר לפורום קארספורום מה קרה לא יכולים בלעדיך החברים?
חוץ מזה אני בא לקשור אותך רק ללינק אחד מהמחשב והוא מועדון פיאט.

Sufadev 24-04-11 21:24

אני באמת אנסה מחר על הבוקר לבדוק אם המאוור עצמו לא עובד או שזה יוניט/טרמוסטט דפוק.
את האמת מים אני לא מוסיף הרבה..פעם בחודש אני מוסיף טיפה..(בערך כוס-שתיים).
אבל אני כן דואג לראש מנוע..כבר כמה זמן שאני רואה שיוצא לי עשן לבן (במידה ממש קטנה) ולפעמים גם יש ריח של שמן שרוף..אבל שאני בודק את המדיד שמן או פותח את המכסה של המילוי שמן אין לי שום טחינה..השמן רגיל ובצבע שלו..אולי זה מצביע על נזילת שמן לא מהראש?..


יאיר - איפה הכי כדאי לקנות טרמוסטט ויוניט?..אני מאמין שבכל חנות חלפים יהיה..מה אני צריך להגיד למוכר?..שאני צריך יוניט חום וטרמוסטט לפונטו?

yair068 24-04-11 21:49

אפשר לקנות בת"א אצל צנטרל יצחק שדה פינת שונצינו.

Sufadev 24-04-11 21:58

צטט:

במקור פורסם על ידי yair068 (הודעה 90986)
אפשר לקנות בת"א אצל צנטרל יצחק שדה פינת שונצינו.

ולבקש טרמוסטט ויוניט חום לפונטו?..וכל העסק אמור לעלות לי 100-150 ש"ח?

yair068 24-04-11 22:03

אפשר לקנות טרמוסטט סיני ב-40 ש"ח את זה לא אמרתי חבל על הכסף.
טרמוסטט טוב יעלה 80 ש"ח ספרדי שנחשב טוב עד אוגינלי 150 ש"ח
יוניט טובה עולה 80 ש"ח .
הטיפול הזה לא יעזור לך כל כך צריך ניתוח שורש.
תמשיך לנסוע כך יהרס לך בלוק המנוע והנזק יהיה יותר גדול

Sufadev 24-04-11 22:24

צטט:

במקור פורסם על ידי yair068 (הודעה 90990)
אפשר לקנות טרמוסטט סיני ב-40 ש"ח את זה לא אמרתי חבל על הכסף.
טרמוסטט טוב יעלה 80 ש"ח ספרדי שנחשב טוב עד אוגינלי 150 ש"ח
יוניט טובה עולה 80 ש"ח .
הטיפול הזה לא יעזור לך כל כך צריך ניתוח שורש.
תמשיך לנסוע כך יהרס לך בלוק המנוע והנזק יהיה יותר גדול

אני לא נוסע עם האוטו אני מתכוון מחר לבדוק את הונטה ע"י חיבור שיר למצבר לראות אם הפאק בוונטה או ביוניט..ואני יסע עם רכב של חבר להביא את התרמוסטט ויוניט,אני יחליף אותם ואני יראה אם יש שיפור בחום

davidmzr 24-04-11 23:04

אתה לא צריך חיבור מהמצבר כדי לבדוק את היונית.
קצר את החוטים בחיבור ליונית. סוויצ' דלוק.
דוד.

Sufadev 25-04-11 18:56

עדכון:
בדקתי את היוניט,והוא מעביר חשמל כמו שצריך,ככל הנראה נשרף המנוע של הונטה..כמה תעלה כזאת וונטה או שאפשר לקנות רק את המנוע?..

שאלה,איפה נמצא הטרמוסטט ואיך אפשר לבדוק אותו?

davidmzr 25-04-11 19:04

איך בדקת את היונית ?.
איך בדקת שהוונטה שרופה ?.
הטרמוסטט נמצא בקצה הצינור העליון, שיוצא מהרדיאטור למנוע.
דוד.

Sufadev 25-04-11 19:22

אבא שלי חשמלאי במקצועו הוא בדק קודם אם מגיע לזרם ליוניט,אחרי זה הוא בדק אם היוניט מעביר את הזרם הלאה (כשהמנוע בחום עבודה,ואיפלו טיפה יותר חם),והיוניט מעביר את הזרם (שאמור להפעיל את הונטה).אבל הונטה פשוט לא מתחילה לעבוד.
ככה הוא בדק את היוניט לפי מה שהבנתי ממנו,אבל לגבי הונטה השרופה אני לא בטוח שנשרף..אבא שלי אמר שאם הונטה לא עובדת כנראה המעגל כבר לא סגור ושצריך לבדוק את הונטה וגם לבדוק עוד אופציות לכן שאלתי לגבי הטרמוסטט כדי לדעת איך בודקים אותו.

chesh 25-04-11 19:29

זה הטרמוסטט

http://www.fiatforum.com/gallery/dat...m/DSCN0374.jpg

2 ברגי 10 והוא בחוץ.
כדי לבדוק אם הוא נפתח, שים אותו במים רותחים. עדיף להחליף אותו גם ככה אם הוא ישן כי עלותו זולה.

לגבי הנזילה שלך, כוס או 2 בחודש בדיוק כמו שהיה לי. מסתבר שנזל לי הרדיאטור חימום מתוך הרכב.
בדוק רטיבות מאחורי קונסולת המזגן

yair068 25-04-11 19:34

http://punto.org.pl/zrobtosam/ogolni...iewszystkim/69
פרק את הטרמוסטט והוצא רק את הכיפה שלו והחזר בחזרה
כך ישאר הטרמוסטט פתוח
ויתכן שטרמוסטט שאצלך תקול יתן זרימה ואז הוונטה תפעל
שווה ניסיון
אם אבא שלך בדק שיתן מתח ישיר מהמצבר זאת הבדיקה הטובה

davidmzr 25-04-11 19:40

1 צירוף קובץ(ים)
פיוזים בדקתם ?.
אם לא בדוק את פיוז 4F בתא המנוע.
זה פיוז של 40 אמפר. אם שרוף הוחלף ונשרף שנית אפשר לשים 50 אמפר.
אם גם ה- 50 ישרף הוונטה מקוצרת.

davidmzr 25-04-11 20:03

נ.ב. אם הפיוז לא שרוף, נסה להחליף בין ממסר 12 ל-5. (בסרטוט המצורף)
12 אורות גבוהים.
5 וונטה.
זכור שהשעון צריך להיות מעט מעל החצי, כדי שהוונטה תעבוד.
סוויצ' ומזגן דלוקים מנוע כבוי.
נסה ועדכן.
דוד.

wizmaster 25-04-11 21:10

1 צירוף קובץ(ים)
צד ימין בתמונה...

עריכה: לא משנה, העיקר שיש תמונה יפה ונקייה

Sufadev 26-04-11 12:09

תודה לכולם,כמה עדכונים:
1.פירקתי את הבית תרמוסטט ולהפתעתי גיליתי שאין אחד כזה,מה שמצביע על בעיית התחממות שקרתה בעבר ופשוט הוציאו את התרמוסטט.אבא שלי אמר שהיו עושים את זה הרבה במשאיות של פעם שהראש היה מברזל וברגע שהיו מוציאים את התרמוסטט הייתה סירקולציה טובה יותר של מים.
2. תודה דוד על התמונה של הפיוים..אכן בדקנוו את הפיוזים והקונקטורים והם נראו תקינים לחלוטין אבל אחרי שבדקנו והחזרנו אותם למקומם והנעתי את האוטו בכדי להגיע לטמפרטורת עבודה הונטה חזרה לפעלול (כנראה שאחד הפיוזים לא ישב טוב משום מה) כרגיל גם במהירות האיטית וגם במהירות הגבוהה מה שאומר שהונטה והיוניט עובדים טוב.
3. בזמן שהמאוור עבד אבא שלי עשה בדיקה קטנה כדי לבדוק אם המאוור מוציא אוויר חם והוא בעצם הוציא אוויר קר מה שאומר שאין סירקולצייה של הנוזל קירור ושיש סתימה ברדיאטור כנראה..לקחנו את הרכב בבוקר למוסך של חבר של אבא שלי ואכן כל הרדיאטור סתום.

הוצע לי להחליף לרדיאטור(כולל מיכל עיבוי חדש) חדש מקורי של פיאט + טרמוסטט + עבודה + מע"מ ב900-1000 שקל..האם המחיר סביר או גבוהה מדי?

דוד

davidmzr 26-04-11 14:09

"הונטה חזרה לפעלול (כנראה שאחד הפיוזים לא ישב טוב משום מה) כרגיל גם במהירות האיטית וגם במהירות הגבוהה מה שאומר שהונטה והיוניט עובדים טוב".
תגיד לאבא שלך שמגיע לי גלידה. :smile:
דוד.

Sufadev 26-04-11 15:01

צטט:

במקור פורסם על ידי davidmzr (הודעה 91123)
"הונטה חזרה לפעלול (כנראה שאחד הפיוזים לא ישב טוב משום מה) כרגיל גם במהירות האיטית וגם במהירות הגבוהה מה שאומר שהונטה והיוניט עובדים טוב".
תגיד לאבא שלך שמגיע לי גלידה. :smile:
דוד.

אחד עליו ואחד עליי :)
המחיר שכתבתי הוא סביר להחלפת רדיאטור + תרמוסטט?

צטט:

**הוצע לי להחליף לרדיאטור(כולל מיכל עיבוי חדש) חדש מקורי של פיאט + טרמוסטט + עבודה + מע"מ ב900-1000 שקל..האם המחיר סביר או גבוהה מדי?

davidmzr 26-04-11 15:13

כן, סביר בהחלט.
דוד.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 01:16.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©