מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   טחינה בפקק ומרדיאטור (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=12094)

mikemozg 15-04-11 18:07

טחינה בפקק ומרדיאטור
 
שלום חברים ,היום בנסיעה קצרה שבה אספתי את הילדים הביתה מהגן שמתי לב שהאוטו מתחמם והמחוג לא יורד נסעיתי כמאה מטר , עצרתי וראיתי שמהמכסה רדיאטור נשפך נוזל סמיך בצבע חום בהיר (שמן + מים) כיביתי את האוטו ולקחתי אותו עם גרר למוסך.
מוסכניק אמר לי שהאטם נפרץ וצריך לעשות ראש מנוע.
כשהאוטו היה קר הוא הניעה אותו ואמר שנשמע בסדר שיש ממצב שהמנוע עצמו לא נפגע .
אוטו נמצא אצלי שבועים עשיתי לו טיפול (פלגים החלפת שמן מסנן מקורי חוטי הצתה + שמנו מים ירוקים שישתפו את הכל מהחלודה אחרי המים שהיו שם קניתי פרפלו לשים אחרי זה)

בפורום לא ראיתי שלמישהו קרה דבר כזה שהשמן יצא דרך רדיאטור?!
מה אתם חושבים מה הנזק ? מה מומלץ לעשות על הדרך? ולמה זה קרה?

yair068 15-04-11 18:55

תן עוד פרטים ק"מ איזה יד מתי נקנה
אחד הבעיות בפיאט זה חום המנוע שעולה עקב טרמוסטט נעול(לא מאמין לטרמוסטט פתוח)
טמפ' עבודה של חום המנוע בד"כ בסביבות ה-90 מעלות כך שכל בעייה של טרמוסטט או וונטה שלא פועלת גורמת לחום מעל 100 מעלות שזוהיא רתיחה ולכן האטם ראש מנוע נפרץ .
חוצמזה אטם ראש מנוע מחזיק בסביבות 120K .
על הדרך החלף טרמוסטט חובה ואיכותי רצוי אורגינלי אל תתפשר.
אטם ראש מנוע גם איכותי עדיךף של ויקטור ריינס גרמני.
דאג לישור ראש ,החלפת גומיות לשסתומים,אטם מכסה שסטומים
בדוק את משאבת המים,רצועת טיימינג,ומותחן

mikemozg 15-04-11 19:23

102,000 ק"מ נקנה לפני כשבועיים, אני יד רבעית.
נראה לי משאבת מים צריך להחליף בכל מקרה הרי שמן נכנס לכל מערכת הקרור , דרך אגב זה ניתן לניקוי?
ולמה צריך ליישר ראש ? יש מצב שהוא עבר דיפורמציה?

yair068 15-04-11 19:32

אם אין חופש או רעש אז אין צורך הבעייה שעושים על הדרך לא יקר 120 ש"ח משאבת מים.
מהחום ראש המנוע מטעוות לכן צריך ליישר שאת זה עושה מכון שמחליף גם את הגומיות.
בהפעלה ראשונית אפשר לעשות ניקוי לכל מערכת המים כדי שכל הליכלוך כולל השמן יצאו
סה"כ עלות של 2000 ש"ח לכל הטיפול במורשה יותר

Amit-IL 16-04-11 01:18

צטט:

במקור פורסם על ידי yair068 (הודעה 90448)
תן עוד פרטים ק"מ איזה יד מתי נקנה
אחד הבעיות בפיאט זה חום המנוע שעולה עקב טרמוסטט נעול(לא מאמין לטרמוסטט פתוח)
טמפ' עבודה של חום המנוע בד"כ בסביבות ה-90 מעלות כך שכל בעייה של טרמוסטט או וונטה שלא פועלת גורמת לחום מעל 100 מעלות שזוהיא רתיחה ולכן האטם ראש מנוע נפרץ .
חוצמזה אטם ראש מנוע מחזיק בסביבות 120K .
על הדרך החלף טרמוסטט חובה ואיכותי רצוי אורגינלי אל תתפשר.
אטם ראש מנוע גם איכותי עדיךף של ויקטור ריינס גרמני.
דאג לישור ראש ,החלפת גומיות לשסתומים,אטם מכסה שסטומים
בדוק את משאבת המים,רצועת טיימינג,ומותחן, (הוספתי מחזירי שמן פולי תחתון ועליון בטיימינג)

תאמין לי יאיר אתה פשוט נכס לפורום הזה, אתה רק שוכח לכתוב בכל תגובה "הוראות אלה נכתבו בדם"

mikemozg 16-04-11 12:05

יש אפשרות שהבעלים הקודמים ידעו על בעיה מסויימת או שאין אפשרות לדעת ?
עד כמה שאני יודע טיפול בראש פוגע בביצועים וצריכת דלק האם נכון? (המרווח מתקצר)
היה לי אונו 95 במשך 6 שנים כמעט הכל עשיתי שם לבד החלפתי אטם ראש שם זה מה זה פשוט
החלפת רדיאטור , כנף מה לא .
לפי מה שהבנתי בספייס ראש סנדוויץ בנוי מכמה חלקים.

yair068 16-04-11 12:12

טחינה עושים באהבה או לא עושים בכלל משפט מתאים בדיוק
בוודאי שידע זהוא תהליך עד שהטחינה עולה
את זה אתה תראה כשתהפוך את ראש המנוע ,ותראה גם את אטם ראש פרווץ
כמה שסתומים יש לרכב אם 16 לך למווסך
אם 8 חובה עליך לעשות לבד לפי קישורך ולפי הנחחיות שתקבל

mikemozg 16-04-11 14:14

16 זהו דגם ELX .
כשעשיתי טיפול לפני שבועיים לא נראה שום דבר בפקק של השמן.
אולי זה קרה בגלל שהוחלפו מים רגילים בירוקים וזה שטף את כל פרצות ?
דגם 16 יותר בעייתי?

yair068 16-04-11 15:38

אין קשר בין החלפת הנוזל קירור.
בד"כ מנקים ומחליפים מים בכדי להטעות תמיד יהיה קשה להוכיח.
היכן נמצא כרגע הרכב והאם קיבלתה הצעות תיקון
בס"הכ גם פה צריך להוציא ראש מנוע ולשלוח לשיפוץ ומילוי והחלפת אטמים
המוסך רק מרכיב והבעייה אצלך היא בכיוון טיימינג שהיא יותר עדינה וכל טעות גורמת להריסת השסתומים
חוץ מזה אתה כותב בהתחלה שהרכב התחמם שזאת חלק מהבעייה

mikemozg 16-04-11 17:22

1500-2000 הערכה ראשונית. הרכב כרגע במוסך.
שמתי לב שהאוטו מתחמם מאוד ואז עצרתי, שזה קרה כתוצאה של פריצת אטם הלא כך?
למה אתה מתכוון חלק מהבעיה?
הצלחתה להלחיץ אותי עם הבעיתיות של טיימינג , לא כל מוסך יודע להתעסק עם 16של פיאט?

yair068 16-04-11 17:42

ז"א הבעייה הייתה
אין לך מה להלחץ המוסך ירכיב לך את הטיימינג מה שלך יהיה יותר קשה

mikemozg 16-04-11 17:57

באותה נסיעה קצת לפני שזה קרה שמתי לב שהטורים קפצו בצורה מוזרה בניוטרל.
תצרוכת דלק שלי 1-11 עירוני האם כדאי באותה הזדמנות לנקות את בית המצערת?
דוושת גז הגיבה בערך אחרי ס"מ 1 ולא ישר והטורים לא היו תמיד יציבים אלה המחוג תמיד קצת שיחק סביבות 750 סל"ד

yair068 16-04-11 18:31

זה הזמן לעשות ניקוי לבית מצערת ומנוע צעדים

ארילו 17-04-11 14:40

בספייס 16V בשביל לכוון את הטיימינג צריך נועלים מיוחדים שנועלים את הקאמשאפט.

mikemozg 21-04-11 16:16

אחרי ראש מנוע האוטו עובד כמו טרקטור, המוסכניק אומר אם זה לא מפסיק צריך להחליף את הכוסיות של השסתומים את כל 16
חברה מה עושים?

yair068 21-04-11 16:38

שיעשה כיוון שסתומים ושלא יבלבל את המוח.
דא"ג אצל מי נעשתה העבודה.
לך תדע כמה גילחו ,וכמה פעמים השחיזו את ראש המנוע

davidmzr 21-04-11 16:52

לא צריך להחליף את הכוסיות של השסתומים. בטח לא את כל ה- 16.
הכוסיות אצלך הידרוליות. כאשר משפצים את הראש, יש לפתוח אותם ע"י צבת יעודי ולנקות את החריר.
זאת עבודה של החרט. בד"כ כאשר המוסך מוסר את הראש לחרט לשיפוץ, הוא מוסר בלי הכוסיות.
המקסימום שהוא עושה(אם עושה) זה, לסמן אותם שכל כוסית תחזור לפיקה של הקמשפט, שם היא עבדה קודם.
בצע נסיעה של 50-100 ק"מ במהירות, רוב הסיכויים שהחרירים יפתחו ושהרעש יפסיק לבד.
דוד.

yair068 21-04-11 16:53

דוד תרגיל ידוע של המוסכים .
אם תראה מה שמו לעמית בכוסיות הייתה מתעלף.
הרעש בטוח לא היה לפני כן כך כמו שאתה אומר הכניס ואפילו לא כיוון.
רעש של טרקטור קצת יותר מפריע לי או שהבחור לא מכיר את רעש התיקתוקים.

davidmzr 21-04-11 16:58

צודק, רעש של טרקטור זה מדאיג, יכול להיות טיימינג. כתבתי בהנחה שבעל הרכב מזהה רעש של כוסיות.
כן, ראיתי בתמונה מה שמו לעמית בשסתומים.
דוד.

mikemozg 21-04-11 17:01

לפני שהוא שם אותם הוא לחץ אותם כדי שיצא השמן , ואם הבנתי אותו נכון כל אחת מהן צריכה "לקחת שמן" לפי איפה שהיא עומדת.
בכל זאת צריך לכוון שתסתומים גם אם הם הידראולים?
הרעש של טרקטור בכלל נובע מזה?

mikemozg 21-04-11 17:02

האוטו נשמע כמו דיזל

davidmzr 21-04-11 17:41

קיבלתי את הה"הפ. מצטער, שאל כאן בפורום.
דוד.

mikemozg 21-04-11 22:17

הלכתי אל המוסך בערב והוא אומר שזה רק הכוסיות, אוטו נשמע כמו רכב דיזל האם זהו הסימפטום???
מומחים תעזרו ....

yair068 21-04-11 22:37

הפעל את המנוע בסרק האם נשמעים כמו תיקתוקים
האם התקתוקים מתגברים בלחיצה על דוושת הג'ז או נחלשים
לפי זה נדע
האם הוחלף שמן לאחר השיפוץ ואיזה פילטר שמן הורכב

mikemozg 21-04-11 22:47

כן תקתוקים , לוחצים גז וזה מתגבר בהתאמה, (הרגשה כאלו אתה יושב בתוך המנוע )
הוחלף שמן פעמים , לא אוריגינלי אבל עם שסתום. (חבל כי רק לפני שבוע שמתי של פיאט אוריגינל)

yair068 21-04-11 23:05

תראה שלב ראשון צריך לעשות כיוון שסתומים
שלב שני צריך לבדוק אם חגורת טיימינג מכוונת היטב שזה אומר שהרכב לא מגיב טוב והמנוע לא עובד עגול.
השלב האחרון שמפחיד אותי שיתכן שגולח יותר מדיי מראש המנוע ועקב כך נגרמים התקתוקים

mikemozg 21-04-11 23:19

זה דגם 16V לא מכוונים שסתומים (הידראולים) ,
עובד חלק לא מקרטע לא נחנק, בגדול לא היו צריכים להשחיז יותר מידי היה צריך רק למלא את המעברים בין מים לשמן שנפרצו ולשייף, הראש לא נראה כאלו קיבל עיוות עקב חום.

yair068 21-04-11 23:30

על הכוסיות ישנם שימסים אלו טבעות בגדלים שונים
לדעתי הורידו הרבה מראש המנוע ולא עשו כיוון שסתומים
יייייייייייישששששששששששש כיוון שסתומים

mikemozg 21-04-11 23:45

אני מצטער על הבורות בפרטים טכניים שכאלה :confused:
אני פשוט מודאג שהמנוע ישבוק חיים עוד הפעם.
אם גילחו יותר מידי כיוון שסתומים נועד כדי להתגבר על ההפרש?
מודה לך על הסובלנות.
מיכאל

yair068 21-04-11 23:50

או עכשיו אתה מבין


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 06:51.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©