![]() |
ראש מנוע פיאט פונטו
שלום.
אני חדש בפורום והייתי שמח לקבל קצת עזרה. לפני חודשיים ביצעתי שיפוץ ראש מנוע לבד,הוצאתי את הראש מנוע ושלחתי אותו לשיפוץ,קניתי סט אטמים וסגרתי לפי ההוראות שרשומות על הסט אטמים. אתמול הבחנתי כי יוצא מעט עשן לבן (שריפת שמן) עם טיפות מים ככל שאני לוחץ חזק יותר על הגז. פתחתי את מכסה השסתומים וביצעתי חיזוק לברגים למרות שלא היה מה לחזק,(אטם הראש הורכב לפי הכיוון שלו כמו שצריך,והאוטו לא התחמם) מה יכולה להיות הסיבה? מה אני צריך לעשות? |
אם הבעיה אכן בראש כנראה השיפוץ לא בוצע כראוי .
עמית |
שקיבלתי אותו הוא נראה היה נראה מצויין שלייף מצויין.
אז איפה נמצאת הבעיה בראש? בשסתומים? |
האם קיבלת את הראש מהחרט עם שסתומים מורכבים או אתה הרכבת ?.
דוד |
הכל היה מורכב,שלחתי ראש חזרתי לקחת ראש. (לא נגעתי בכלום)
יכול להיות שיש קשר בשסתומים? אולי בכיוון שלהם? אם בכלל אפשר לכוון שסתומים בפונטו |
אין קשר בין שסתומים למים .
יתכן ונשבר ריתוך שמשמש למילוי . ראשית הוצא פלאגים והסתכל אם יש פלג נקי מאחרים יתן לך מידע היכן הפריצה . האם מה שתיארת רק בהנעת הרכב או לאחר נסיעה ממושכת ? עמית |
מזאת אומרת ריתוך שמשמש מילוי?
שייפתי את הבלוק המנוע לפני הרכבת הראש. |
לא צריך לחכות שהאוטו יתחמם כדי שייצאו טיפות מים,אפילו שאני מניע ולוחץ קצת על גז בניוטרל יוצא טיפות ומעט עשן
שהחלפתי פלאגים אחרי 200 ק"מ באמת שמתי לב שפלאג של בוכנה 4 קצת עם שמן... איך זה מתקשר? |
לא הבנת , במרבית הרכבים כמניעים מנוע בבוקר הלחות יוצרת עשן לבן עם טיפות מים גם ברכב בריא .
השיפוט הנכון לתקלה אם הדבר ממשיך גם לאחר נסיעה של 15 דקות או שהמנוע הגיע לטמ"פ עבודה . עמית |
גם שהאוטו מגיע לטמ"פ עבודה
|
פרק פלאגים ותתבונן .
תעדכן אותי .. עמית |
רשמתי כבר שפירקתי לא מזמן,ואחד הפלאגים היה עם שמן
|
אתה צריך לשאול את החרט, האם בוצע השחזת שסתומים וזיצים.
אם כן חייב כיוון שסתומים, משום שלאחר השחזה השסתום מתקרב וסוגר את המרווח. אם רק שלייף לא סביר שזאת הבעיה. איך וכמה סגרת את הראש ?. מעט או הרבה מידי זה לא טוב. לא סתם היצרן נתן הוראות, הוא לקח בחשבון את הלחץ על האטם בזמן שהמנוע חם וקר. אם המנוע בטמפ' העבודה והאטם לחוץ יותר מהמידה הנכונה, האטם יתרחב כלפי חוץ ובמשך הזמן יגרם נזק לאטם. וההיפך, פחות יגרום למעבר מים לצילינדר. המים שאתה רואה הם לאחר נסיעה ?. דוד. |
ה שמן לא אומר כלום . אולי לגבי בריחות שמן לצילינדר . הפלג צריך להיות לבן ונקי , אז זה מעיד על כניסת מים .
יש אובדן מים מהרדיאטור ? עמית |
זה מה שנראה לי מוזר ...שאין
הפלאגים היו סבירים הם פשוט היו מלפנ השיפוץ דיי ישנים,הבחנתי בזה ששמתי פלאגים חדשים. ואין בריחות שמן מהצילינדר,בדקתי עם סולר בזמן החפלפת הראש |
בנוסף אין שמן במים ואין מים בשמן,אני יניע את האוטו ויחכה שהוא יגיע ל-90 מעלות שהטרמוסטט יפתח אני יפתח את מכסה המים לראות אם יוצא אוויר . אם יוצא אוויר ייתכן שהאטם לא יושב טוב.גם אם יש קצת שמן....השמן אמור לצוף מעל המים
אני צודק? יכול להיות שהאוטו לא היה חם. |
עדכון....
הנעתי את האוטו עשיתי איתו סיבוב שהתחמם,לפני שהתחלתי את הנסיעה האוטו היה בניוטרל. לא יצא בכלל מים ועשן רק שאני לוחת על הגז עף מים ומתחיל מעט עשן ,אחרי נסיעה שהואוט מתחמם מפסיקים המים והעשן. גם בטורים 4 אלף סל"ד תקין? |
כן ..
סע בזהירות . עמית |
תודה רבה .
|
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:06. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©