![]() |
מאורר רדיאטור (ונדטה) הפסיק לעבוד ,
מאורר רדיאטור הפסיק לעבוד באופן פתיאומי
בזמן עמידה החום מנוע עולה , איך אני בודק אם המוארר או חיוט או היוניט שלו לבדוק מה לא תקין הבנתי שיש דרך לחבר חוטים ולהדליק תמאורר וככה לבדוק אם הוא תקין או לא , אשמח להסבר , יום מצוין לכוולם |
תחבר ישירות מהמצבר ותראה .
בדוק פיוזים או וונטה תקול זהירות על האצבעות באיזור הוונטה |
אני רואה שיש לך פונטו דור ראשון- אז הנה ההוראות:
נתק את המחבר של המאוורר מהיוניט חום שיושב בתחתית הרדיאטור. אתה תראה שם שלושה מחברים. בשלב זה תפתח סוויץ' (אל תניע) ותקצר בין כל פעם זוג אחר של הקונקטור (בחוט שהולך למאוורר, לא ביוניט חום). אמור להיות לך זוג אחד שיפעיל מהירות נמוכה, וזוג אחר שיפעיל מהירות גבוהה. הסוויץ' חייב להיות פתוח אבל. אם המאוורר ממשיך לא לעבוד, תנסה לתת לו מתח ישירות כמו שיאיר כתב. |
ארליקו ויאיר תודה על עזרה אז ככה
אמרתי לפני שאני משחק עם החוטים נבדוק שוב ופתאום המאורר עבד רגיל (לא נגעתי בכלום) מה זה יכול להיות שפתאום המאורר עובד ופתאום לא , יש לציין שמאז ומתמיד המאורר עבד על מהירות אחד מה שנשאר לבדוק זה חיוט ואם הוא מקבל חשמל כמו שצריך ? או שיכול להיות שיוניט חום לא תקין |
אני מקפיץ תשירשור , כי מאז שהמאוורר עבד רגיל רק בדקתי חיבורים שהכל תקין
קרה לי היום שוב שעלה חום מנוע נשפך מים ( פארפלו ) ומאוורר לא פעל , מלאתי מים חכיתי שהחום ירד פתאום שוב המאוררר עבד אני מאד מפחד שלא ילך לי בקצב הזה חס ושלום ראש מנוע , מה גורם למאוורר פתאום להפסיק ? למשהו יש כיון מזה יכול להיות ? |
יש כיוון, תחליף יוניט הפעלת מאוורר, עולה בסביבות 100 ש"ח.
|
ועד שאתה מחליף יוניט:
טיפ למצב חירום כשהחום עולה ואתה צריך להוריד אותו בצורה מהירה:
תפעיל מדחס מזגן. אם יש בעיה ביוניט, זה עוקף אותו ומפעיל את המאוורר בצורה קבועה ללא קשר ליוניט. אם המאוורר תקול זה כבר משהו אחר. תעביר את הבורר ברכב למצב חימום מירבי ופתח וונטה על מקסימום. בצורה כזו אתה בעצם מאפשר לחום המנוע לצאת דרך מערכת החימום של הרכב. מוריד חום בצורה יעילה.. (קצת כמו אופטלגין :smile:) |
|
המשך..
צטט:
|
המדחס תקין ומקרר , והמזגן מקורי מאוורר אחד ,
אתה חושב שיכול להיות שהמאורר לא תקין ? השאלה אם יש דרך לאמת את זה ? שאני לא יזרוק סתם כסף , |
תשובה
צטט:
|
מחברים אותו ישירות למקור מתח ובודקים שהוא מסתובב כמו שצריך ובחופשיות.
|
דוד אצלי באזור רק על להסתכל ברכב כבר לוקחים איזה 100 שקל, בלי עבודה בלי כלום
לפני דעתי זה כמו שאמרת היוניט , כרגע המאוורר עובד קבוע , אני ינסה למצוא מפירוק , או שאתה מכיר מקום שאפשר לקנות ? |
...
צטט:
שזה יהיה הכי נבון לגשת לשם. שיבדוק כמו שצריך כי מערכת הקירור של רכב היא מערכת קריטית שלא משחקים איתה. אל תיקח צ'אנסים. בפעם הבאה לא תשים לב והאוטו ירתח ונגמר הסרט. פירוק והרכבה של הראש במוסך, שיפוץ של הראש במכון ראשים, רצועת טיימינג, מותחנים נוזל קירור חדש ומשאבת מים (לא חוסכים כאן) ואתה מגיע בקלות לאלפיים שקל. |
כןן אבל המאורר לא פעל שמפעילים תמדחס אף פעם ונסעתי עם הרכב כמעט 10.000 ק"מ זה שתי בעיות שונות
אז לכן נראלי היוניט , קודם כל אתה צודק ברור שהכי טוב זה לתת למי שמבין לטפל בזה , הבעיה כסף אם המוסך הוא מורשה כמה נראלך יצא מאורר חדש ויוניט ? אני מאמין שלא מעט אבל באמת שיקול נכון , |
:
צטט:
על זה תוסיף כמובן עבודה. לצערי איני יכול לאמוד את מחיר העבודה כאן אבל זה לא צריך להיות כזה ביג דיל. |
דוד, מחיר של יוניט חום במורשה הוא סביב ה150-200, מחיר מאוורר בסביבות 1000 ש"ח.
כל זה לפני מע"מ ובלי עבודה. גם אני חושד שמדובר ב2 תקלות שונות (מדחס לא מפעיל את המאוורר, מאוור לא נכנס לפעולה בזמן) כמו שארילו אמר, לחבר את המאוורר ישירות למצבר ולראות (לפחות במשך 10-15 דקות) שמאוורר מסתובב. אחרי בדיקה זו אפשר להתקדם. |
???
צטט:
למה יוניט חום מקורי של פיז'ו שהחלקים שלה נחשבים יקרים יחסית, עולה 80 ש"ח ושל פיאט שנחשבת זולה לאחזקה, יכול להגיע ל 200? היוניט עשוי מזהב? עם מחירים כאלה אין פלא שהרוב הולכים לפירוקיות, משלמים עדיין הרבה כסף ומקבלים סחורה שאין עליה אחריות ושאי אפשר לדעת אם היא לא תמות אחרי חודש של עבודה. גזל שאין כדוגמתו במדינה שלנו. |
מחירים אולי לא מדוייקין אבל באזור הזה.
אני קניתי פעמיים יוניט לא מקורי (צרפתי) בשני חנויות שונות, מחירו 100 ש"ח, יוניט זה הוא עם קונקטור כחול בעל 3 פינים (2 מהירויות), מתאים לפיאט, לבראבו/בראבה. מאוורר לא מקורי עולה בסביבות 400 ש"ח (אח שלי קנה בזמנו). אולי גם יאיר מכיר את המחירים. |
...
זהו, כי ביררתי וזה מה שאמרו לי, 400 ש"ח, רק שלא טרחו לומר שזה מאוורר תחליפי.
או שאולי כן אמרו ואני לא הבנתי נכון. :] מה לדעתך עדיף? תחליפי חדש או מקורי משומש באותו טווח מחירים? |
תלוי איזה חלק, אם מדובר במאוורר אז לדעתי תחליפי חדש (לא סיני).
|
דוד בגלל הסיבה שאני יכול לצאת בנזק של 1500 ש"ח במקרה הטוב בזמן שהרכב שווה 7.000 ש"ח אני לא נכנס למורשה . ומעדיף לעשות מה שאני יכול לפחות לבד , ( ללמוד זה תמיד דבר טוב )
Lexxxa אז ככה נכון יש שלוש חוטים שמפעילים אדום, לבן , שחור . האדום ושחור מפעיל תמאורר לבן ושחור לא עובד עכשיו לפני שנגעתי בזה הלבן ואדום היו מחוברים , מה שעשיתי חברתי תאדום ושחור באופן קבוע ובנתהים זה עבד ללא בעיה עשיתי ככה כמה נסעיות רק שהבעיה היא שזה לא מתנתק עם סוייץ אני צריך לנתק ולחבר ידני , ואיפה קנית תיוניט ? מכיר מקום באזור המרכז ? |
עדכון מצב . מסתבר שהלך ראש מנוע תקופה ארוכה שהיה פתאום חסר מים ברדיאטור
כנראה כל פעם שהיה חסר וזה נהיה משמעותי היוניט לא היה מזהה מים או טמפרטורה ושהיתי מלא זה היה מסתדר , בקיצור הגרוע מכל קרה ! |
איך הגעת למסקנה שהלך ראש מנוע?
אגב, זה לא כזה נורא - במיוחד לא אם עושים את זה לבד. |
הרכב התחיל לאכול מים , ולעשן . בעיות בהנעה הלכתי למוסך שיסתכל על הרכב וככה אמר ,
ארילו מנסיון שלך זה התסמינים ? וכן הבנתי שאפשר לחסוך שעושים את זה לבד איזה 1300 שקל , וכנראה זה מה שאני ינסה לעשות נשגע תמקצוענים פה אם נסתבך ומקוה בעזרת ה' שאני יצליח |
אם מים חודרים לחלל הצילינדרים אז כנראה שצריך לעשות ראש מנוע.
אם אתה יכול להשבית את האוטו לכמה ימים ולהתפנות לעבוד עליו - לך על זה. ראש מנוע בפונטו דור ראשון, 8 שסתומים זה פשוט לאללה. |
תגש לעוד מוסך לבדיקה, יכול להיות שיש נזילה של מי קירור.
|
שאלה
מה המצב מודל...?:)
בהצלחה בפרוייקט! אל תשכח לצלם... יש לי ספר HAYNESS של MK1 ולדעתי תזדקק לו בתהליך שאתה הולך לבצע. אם תרצה פרטים יותר לעומק כגון כוח סגירה של הראש, סדר הסגירה, ועוד כהנה וכהנה זוטות, אשמח לעזור לך בכל מידע. טורק-מטר יש לך? אגב, מומלץ מאד להחליף את ברגי הראש בחדשים. אתה לא יודע כמה זמן הם על המנוע הזה ואם הם לא נמתחו. בורג מתוח זה בורג שעלול להיגזר בסגירה וזו הנקודה שבה העבודה מפסיקה להיות נחמדה והופכת לסיוט. |
Lexxxa תאמין לי שהלכתי חפשתי תמשהו שיגיד לי שזה לא ראש מנוע .
ודוד איתי מצוין מה איתך ? אני יצלם לפחות זה משהו שאני טוב בו :) , והיתי שמח לספר מאיפה אתה ? ואם גם יש מדריכים באינטרנט שאתה מכיר אני ישמח וטורק מטר ? מזה ? מפתח רצאר ? יש לי סט של בוקוסות יש כלים מיוחדים שאני יצטרך ? תודה ושבת שלום , חיים |
אהלן חיים
לאט לאט אני מתחיל לקבל אינפורמציה ולקשר בין הכינויים ובין השמות האמיתיים :). אצלי הכול סבבה.
אני מפתח תקווה (לא מבחירה, הלכתי אחרי אישתי. במקור ובלב אני מראשל"צ). בעניין שלך: להוריד ראש זו משימה פשוטה יחסית. העבודה הרצינית מתחילה מהרגע שהראש חזר משופץ וצריך להרכיבו. המהדרין מכינים את הבלוק בצורה שאתה לא תוכל כי אין לך את כל הכלים והמדידים שצריך. תצטרך להסתפק בלנקות את הבלוק באזור החיבור למצב שיהיה חלק ככל שניתן. לפני ההרכבה תצטרך לוודא שסימני הטיימינג על הקראנק וסימני הטיימינג של הקאמשאפט נמצאים מול החריצים הרלוונטיים. תצטרך לקרוא מידע לגבי איך להרכיב את רצועת הטיימינג בצורה הנכונה עם הסימונים והכול. אם לא עשית את זה אף פעם - תוודא עשר פעמים שאתה במיקומים הנכונים. אני מכיר מכונאים וותיקים מאד שעדיין מפספסים שיניים בטיימינג. שכחתי! תצטרך סט אטמים לראש. אני אישית ממליץ בחום על סט של "ארלינג". זה סט גרמני יקר יותר אבל שווה כל שקל. ואחרון חביב, טורקמטר הוא ידית כוח. תצטרך לסגור את עשרת ברגי הראש בסדר הנכון ולחזק אותם בטורק הנכון + מס' מעלות נוספות לאחר הטורק. (בד"כ 90 מעלות, אני אבדוק שוב) בהצלחה! |
תזדקק לידית מומנט בשביל לסגור את ראש המנוע במידה המתאימה. אל תשכח להחליף שמן לפני ההנעה הראשונה, ולסובב את המנוע ביד מספר פעמים בשביל לוודא שהטיימינג חוזר למקום תמיד.
אם תרצה לשאול ממני ספר היינס של פונטו דור ראשון, אתה מוזמן. |
דוד תאמת שהניק שלי אין לי מושג למה בחרתי בו זה שם של אתר שלי
למה אחלה מקום פתח תקוה ! אני מפרדס כץ קרוב אלייך , שלחתי לך הודעה פרטית , שבוע טוב |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 16:02. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©