![]() |
מספר שאלות לאחר רכישה של פונטו 60 XTZ SX ידנית שנת 2000
שלום לכל החברים, אני חדש בפיאט..
עד היום נסעתי על פז'ו, סיטרואן ואפילו דייהו רחמנא ליצלן.. השבוע רכשתי את הפיאט הראשונה שלי (שאגב אני מת על הצורה שלה) ואני מקווה שזה יהיה רומן ארוך יותר ממה שתמיד הפחידו אותי (מה אתה משוגע לקנות פיאט?? מלא בעיות עם ראשי מנוע והתחממויות בלי סוף...) אז ככה, הרכב שמור בצורה יוצאת דופן, הכול שלם והכול עובד. יש רק אלמנט אחד שמציק לי והוא שטמפרטורת העבודה הנורמלית של הרכב היא על רבע שעון. המאוורר נכנס לעבודה בין הרבע והחצי והחום יורד חזרה לאזור הרבע. האם יש מצב שאין תרמוסטט? אני חושב שיש אחרת המאוורר בשלב מסויים לא היה מפסיק לעבוד. שנית, נראה לי שהבולמים האחוריים קצת עייפים (הרכב מתנהג כנדנדה בעת מעבר על באמפרים. אילו בולמים מומלצים לרכב ומה סדר הגודל של המחירים? (אני רגיל למחירי בית מרקחת של פז'ו ואמרו לי שפיאט היא רכב הרבה יותר כלכלי לאחזקה) תודה מראש לעוזרים! דודו |
שלום דודו. תתחדש!
לגבי חום. מצב רגיל זה חצי יציב! יכול להיות שטרמוסטט פורק (נפוץ בארצנו). תבדוק ואם צריך אז תתקין! זה חשוב. תבדוק יוניט הפעלת מאוורר, כנראה החליפו לאחד שמןפעל בטמפ' יותר נמוכה. מזגן מקורי או ישראלי? צריך לבדוק כמה מהירויות יש למאוורר שלך, לפי זה נדע איזה יוניט אתה צריך לקנות. |
רבע...תקין לחלוטין
הרכב הקודם שלי היה פונטו 2000 ידני
והחום היה על הרבע קבוע וזה תקין לגמרי. אתה יכול להיות רגוע. אם החום משחק בין הרבע לחצי זה לא תקין ואז או שאין תרמוסטט או שישנו אבל במצב תפוס. |
כפיר, אם זה היה אצלך ככה זה לא אומר שזה היה תקין! אתה טועה ומטעה!
אין צורך להיתפרץ ככה ללא ידע בסיסי במכונאות. דודו, לא רגוע ולא נעליים! צריך לטפל בתקלה! כרגע יש לך צריכת דלק גבוה, מנוע לא עובד בטמפ' אופטימלית. |
לי יש פונטו דור1 שנת 2000
חום המנוע משחק גם כן בין חצי לרבע. ז"א, בנסיעה בינעירונית מגיע אוויר מקדמת הרכב והמחוג יורד לכיוון הרבע, אך לא מתחת לזה. בנסיעה עירונית כשיש עומס תנועה/פקקים, זה יכול להגיע לחצי, אך לא לעבור את זה. שאלתי את השאלה הזאת כבר כמה וכמה פעמים (פה בפורום) והאם זה תקין, וכולם ללא יוצא מן הכלל הסבירו לי שככה זה צריך להיות בדגם הזה. |
בפיאט אונו ופונטו דור ראשון, מד חום המנוע אמור להראות בדיוק על האמצע בנסיעות עירוניות איטיות ובעת עמידה בפקקים/רמזורים, ואמור להראות על הרבע בעת נסיעה מהירה (נאמר מעל 60 קמ"ש). בימי שרב כבד מד חום המנוע יכול לעבור את האמצע בקו אחד ימינה בעת עמידה בפקקים - לא מדובר בתקלה.
במקרה של פותח השרשור כנראה מדובר על יוניט שמפעילה את המאוורר בטמפ' נמוכה מידי, ו/או טרמוסטט מנוע שבוטל או תפוס במצב פתוח. הייתי מתקן זאת לפני החורף. לגבי הבולמ"ז - כשהרכב עומד נסה ללחוץ על הכנף קדמית/אחורית (מעל הגלגל שאתה מעוניין לבדוק) - במידה והרכב מתנדנד הרבה פעמים תחליף בולמ"ז - במידה ולא מתנדנד הם תקינים. חשוב שתעשה את הבדיקה הפשוטה הזאת לפני שאתה מחליף סתם חלקים. |
היי
קודם כל מזל טוב על הרכישה הטובה והמוצלחת ברוך הבא למועדון גם אני מפתח תקוה (כרגע האמת משכיר דירה בגני תקווה הסמוכה) ובעלים גאה של 2 רכבים תוצרת פיאט (ובעלים לשעבר של 3 אחרים) ממליץ לך לגשת למוסך שמשון (רחוב העצמאות 24 , יהוד) לבדיקת הבולמים. וד"ש לחיים אם תצטרף המלצה לאנשי מקצוע באזור פתח תקוה רק תשאל אותי . |
חברים, אז תסבירו לי בבקשה מה תפקידו של טרמוסטט?
אולי אני היחידי פה שלא מבין עניין ? :) יאיר, אחרי החלפת טרמוסטט, יוניט מאוורר התופעה קיימת ? |
בגדול, טרמוסטט אחראי על ויסות המים למנוע (כשהמנוע קר אין זרימה של מים), וזה כדי שהמנוע יגיע לטמפ' עבודה במהירות האפשרית. לעומת זאת, יוניט אחראית על הדלקה וכיבוי של המאוורר (כשהמנוע חם המאוורר נדלק, כשהוא מתקרר המאוורר נכבה).
|
פה אתה אומר:
צטט:
צטט:
בזמן שהמחוג יורד מתחת לחצי, ז"א הטמפ' מתחילה לרדת, ז"א הטרמוסטט צריך להתחיל להיסגר ואז חום צריך לעלות חזרה (אין צירקולציה של נוזל קירור דרך רדיאטור). בזמ שחום חוזר לטמפ' העבודה של המנוע, טרמוסטט נפתח עד הסוף ונותן לנזול קירור לבצע צירקולציה דרך רדיאטור. זה תפקידו של טרמוסטט! לשמור על טמפ' אופטימלית של המנוע. |
לקקסה הודעה מס'2 מעולה ומדויקת .
לא צריך להיות משחק גדול בטמפ' וזה לא בריא במיוחד ברכב שעובד על חום גבוהה. |
אני לא חושב שאני מומחה גדול בנושא, אבל ההגיון אומר שכך זה צריך לעבוד, וכך זה עובד בכל הדגמים/רכבים אחרים.
זה שחצי ארץ נוסעים אם טרמוסטט תקוע במצב פתוח לא אומר שזה תקין :). |
בהודעה שלי בציטוט הראשון התכוונתי בעת נסיעה מהירה - כלומר הטרמוסטט סגור אך עדיין המנוע מתקרר בגלל שנכנסת רוח חזקה (ובחורף קרה) לרדיאטור מהגריל, אין מה לעשות במצב כזה וזה תקין. גם טרמוסטט סגור לא יכול להעלות את חום המנוע ל- 90° בתנאים כאלה.
אני יכול לומר לך שבאונו זה היה תמיד כך עם טרמוסטט חדש ומקורי, לעומת זאת כשהוא נתפס המד הראה פשוט על האפס, ואפילו המחט נשענה על התושבת שלה (מתחת לאפס). |
ערב טוב חברים ותודה על התגובות החמות,
רק עכשיו חזרתי מרכיבת ערב על האופניים וישר ניגשתי לראות אם יש תגובות :)
אז ככה: כרגע, חד משמעית - אין תרמוסטט. ביצעתי בדיקה פשוטה וידועה ע"י בחינת החום של הצינור העליון והתחתון שמחוברים לרדיאטור. כידוע, אם קיים תרמוסטט, הצינור התחתון אמור להישאר קר עד לפתיחת התרמוסטט בזמן שהעליון אמור להתחמם. במקרה שלי, שני הצינורות מתחממים בו זמנית מה שמצביע על היעדר תרמוסטט. השאלה היא כזו: איזה תרמוסטט אני אמור לשים? הכוונה מבחינת טמפרטורת פתיחה. ויוניט מאוורר אמור להיות משהו כמו 82 מעלות? לפי מה שראיתי יש לי מהירות אחת במאוורר אבל יכול להיות שלא הגעתי למצב שהוא יעבוד במהירות הגבוהה אם יש לו כזו... בעניין הבולמים, הם בהחלט בדרך למות, אני גם מרגיש את זה בסיבובים, הרכב מגלה סימני חוסר אחיזה אם הכביש מעט משובש בתוך הסיבוב.. כמה עולים בולמים לרכב הזה? |
מעניין מאוד למה הוציאו את הטרמוסטט מקווה שאני טועה.
הכנס טרמוסטט איכותי ולא זבל סיני. לבדיקת מהירות 2 הוצא את תקע מהירות 1 (שיושב על כונס האויר מצד שמאל למטה )ובדוק את מהירות 2 עובדת ומרעיש קצת יותר ממהירות 1 יוניט מאוורר יש לה 3 רגליים והכל בהנחה שיש לך מזגן אוגינלי 4 מהירויות |
סבבה, אני אבדוק. אגב, זה מזגן מקורי. ועוד דבר:
איפה אני משיג את נוזל הקירור PARAFLU ?
אני לא מוכן לקחת את הסיכון הכי קטן לבעיות התחממות וראש מנוע.. היה לי מזה מספיק בדייהו.. :) |
סטיו, אבל בהתחשב לחורף שלנו (מס' חודשים בודדים בשנה) לא צריכה להיות בעיה.
אולי המהנדסים של אונו/פונטו עשנו משהו על הדרך (אך היתכן שמנוע לא יוכל לחמם את עצמו בתנאים "קרים"?הרי בכל הרכבים אחרים זה תקין!) :D דודו, יש לך מאוורר 1 שיושב על הרדיאטור ? |
חיובי, מאוורר אחד, מזגן אורגינלי 4 מהירויות.
....
|
אז יש לך 2 מהירויות.
יוניט שלך הוא בצבע כחול בהיר עם קונקטור (3 פינים) |
צטט:
מעבר לכפור (או מה שאתם רואים/שומעים בטלוויזיה כ- "קרה") נסיעה בטמפ' כאלו ללא טרמוסטט מזיקה למנוע ומעלה את צריכת הדלק, במקרים מסויימים המנוע עלול להתכבות/קשיי הנעה. לא הייתי מוותר על טרמוסטט. |
[quote=Kfirz;78880]
צטט:
|
אז לא הייתי מתפרץ במשפטים כגון:
"רבע...תקין לחלוטין" "חום היה על הרבע קבוע וזה תקין לגמרי" "אתה יכול להיות רגוע" תבין כולם טועים ולומדים בחיים, אבל אם אתה לא יודע בדיוק או לא בטוח, אז תגיד שאתה לא בטוח/לדעתך האישית/כנראה/יכול להיות, ולא כמו שרשמת. |
כפיר את הזלזול שלך שמור לעצמך, אתה זורק משפטים באוויר בלי חצי מושג במה שאתה אומר.
ולעומתך יש את לקסה שכן נותן טיפים ועצות מאוד מועילות ולא צריך להיות גאון כדי לראות שהוא כן מבין אפילו מאוד מבין בתחום. |
מצטרף לשאלה עם קצת יותר פרמטרים...
הוחלף ראדיאטור, יוניט חום, נגד מהירויות, נוזל קירור לפארפלו. (במוסך שמשון) אחרי כל הטיפולים האלה - גם אצלי המד חום יושב לו על הרבע וזז לכיוון החצי רק בפקקים. חיים אמר לי שיש אצלי תרמוסטט מקורי אבל מפאת חוזר זמן לא בדקנו אם הוא תפוס במצב פתוח. איך ניתן לבצע את הבדיקה? |
אלעד, איזה רכב?
|
צטט:
עשיתי בדיקה קצת יותר מעמיקה: מיד אחרי ההתנעה אני עולה על כביש מהיר לנסיעה של בערך 10 דקות ומיד מגיע לעבודה ככה שהרכב לא נמצא במצב של עמידה בכלל. אולי רק רמזור אחד או שניים.. ובמהלך הנסיעה הזאת החום מנוע עומד על הרבע. הפעם אחרי הנסיעה נשארתי עם הרכב מונע כשהוא עומד סטטי במקום. מסתבר שהחום מנוע לאט לאט מטפס לחצי. ורק כשהוא נמצא במדוייק על החצי הוא מפעיל את הוונטה. נראה לי שזה תקין. השאלה שלי היא האם זה תקין שבמהלך נסיעה של 80~90 קמ"ש החום יעמוד קבוע על הרבע ואולי טיפה יותר.. |
אתה יוצא לכביש מהיר עם מנוע קר, תהליך חימום הוא הרבה יותר איטי מאשר בעמידה.
תחמם את המנוע עד הטמפ' הרגילה שלו (חצי במד חום) ואז תצא לכביש מהיר ותעקוב אחרי מד חום שלא יירד מחצי. |
אותו דבר אצלי אלעד.
|
בפונטו דור ראשון זה תקין לחלוטין
|
מסכים עם ארילו.
אני כבר מעל שנתיים וחצי נוסע על פיאט פונטו, דור1, וזה בדיוק מה שקורה, זה בסדר גמור, ושוב, מבירורים ושאלות ששאלתי, כולם ענו לי אותה תשובה, שככה זה צריך להיות בפונטו דור 1. |
ארילו, אז זה אומר שטרמוסטט לא מחזיק את החום של המנוע?
ז"א שעדיין יש מעבר מים לכוון הרדיאטור (אחרת הנוזל היה זור במנוע בלבד, בלי לצאת לרדיאטור והמנוע היה מתחמם עד פתיחת טרמוסטט) יש פה מישהו בפורום עם פונטו דור 1 שהמחוג שלן בחצי קבוע ? רפי, דע שלך בבקשה :) |
אתם חופרים יותר מדיי.
אצלי בפונטו דור 1 כשהמנוע קר לוקח לו להתחמם בנסיעה של 10 דקות בחורף יותר . כשהוא מגיע טיפה מתחת לאמצע זוהיא טמפ' עבודה של המנוע. כשהוונטה פועלת בנסיעה הטמפ' לא זזה כמעט ונשארת יציבה טיפה מתחת לאמצע. עכשיו טיפה הסבר הטמפ' יציבה מכיוון שהקריאה היא מחיישן חום שנמצא על ראש המנוע ששם אין לא קירור. הוונטה פועלת מכיוון שיש חיישן שיושב על הרדיאטור והיא מרגישה את החום שעולה. חשוב שיהיה טרמוסטט וחיישן מאוורר שיהיו מתואמים בינהם מבחינת מעלות חום |
=)
Sweet... עכשיו כל מה שנשאר זה רק כמה שאלות קטנות שאני אפתח עליהם שרשור במרוכז כדי לא להעלות נושאים שלא קשורים לשרשור זה. תודה. |
לקסה, מכיוון שהטרמוסטט נפתח לפני שהמחט מגיעה לחצי אז הטווח התקין של הטמפ' הוא בין הרבע לחצי. מתחת לרבע זה אומר טרמוסטט פתוח.
זה לא כמו בספייס שם השעון מקבל את הנתון מהמחשב וכל עוד הוא בטווח התקין השעון מראה שהוא על החצי. תמיד יהיו שינויים בטמפרטורה של המנוע במהלך נסיעה. |
ארילו, אבל אצל יאיר זה אחרת.
איפה ניתן לבדוק מה טמפ' אופטימלית למנועים אלה? כמה מעלות חום זה "רבע" ? לפי דעתי "רבע" זה באזור 60-70 מעלות חום, "חצי" זה בסביבות 90-100, הגיוני שהחום ישחק בהבדלים של 20-40 מעלות חום וזה יהיה תקין ? לא נראה לי. אני מסכים איתך לגבי מד חום שמקבל את האות ישירות מחיישן ולא ממחשב. נכון שהוא יותר רגיש ומראה כל שינוי קטן, אבל זה שינוי בכלל לא קטן. עדיין ממתין לתגובה של רפי לין :) |
כמו שאתה אומר רבע בסביבות ה-60 מעלות אבל לפני האמצע יהייה בסביבות 80 מעלות
הוונטה נכנסת לפעולה מהירות 1 ב-87 מעלות מהירות 2 נכנסת לפעולה ב-92 מעלות. כדאי שנבין זה על סף רתיחה וכל תקלה בטרמוסטט הולך אטם ראש דהיינו רתיחה |
צטט:
|
אהלן אביאל!
קודם כל תתחדש גם אתה :) בדק לי את הרכב בחור שעובד עם אח שלי ב"אגד". הוא עבד במוסך כחול לבן בפ"ת 6 שנים ומכיר את המכוניות האלה טוב מאד. הגעתי אליו ודבר ראשון שהוא עשה זה ללחוץ על הצינור שמוביל מהתרמוסטט לרדיאטור. הוא לחץ עליו עם האצבעות וקבע חד משמעית שיש תרמוסטט והסביר שברגע שיש, הלחץ בצינור גדול יותר ומי שמכיר את הרכב יודע לזהות את ההבדל בלחצים של יש או אין. בכל מקרה, מאז הרכישה בסוכות, אני לומד להכיר שהרכב מגיע לחצי שעון רק בפקקים ונסיעה עירונית איטית. בנסיעה מהירה באיילון (100 קמ"ש בלבד) הוא יורד לאזור הרבע ואולי טיפה מעל. נראה מה יהיה בחורף. אם המצב בבקרים יגיע לזה שאין לי חימום - זו תהיה התשובה החד משמעית עבורי שכנראה באמת אין תרמוסטט. אגב, יש לך תמונות של הכלה החדשה...? |
תבדוק שלא "גישרו" לך את הצינורות שמוליכות לרדיאטור החימום, חבל לגלות שהחורף יגיע.
|
צטט:
למרבה השמחה, מצאתי פונטו שהיא עשר שנים על הכביש והכול בה עובד... :) גם החימום מתפקד למופת אבל בנסיעה בחמש בבוקר בכביש מהיר, כאשר המחוג בקושי על הרבע, גם החימום נמוך יחסית ובחורף זה עוד יפחת. בוקר טוב |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 14:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©