![]() |
בעיה עם הנגד בוונטה באונו 93
אהלן!
יש לי בעיה האוטו שלי התחמם פעם אחת עצרתי בצד פתאום פיצוץ אדיר יצאו כל המים והיו אדים... הסתכלתי מה זה ראיתי צינור קרוע של הרדיאטור קרוע ל-2 הצינור התחתון החלפתי שמתי מים.. בסוף גיליתי שהבעיה הייתה שהוונטה לא עבדה בגלל שהשקע שמתחבר אלייה נשרף קצת... בקיצור לעינינו אחרי שסיפרתי מה היה: מאז המקרה המאוורר עושה בעיות שורף פיוזים כאילו ממיס אותם הוצאתי את הבית פיוז שמתי את הפיוז האורגינל הכל סבבה עכשיו המאוורר עובד אצלי מ-72 מעלות ולא נכבה חום מנוע נמוך והוא עובד רק על מצב 2...אין מצב 1. חיברתי היום את הנגד פתאום עבד במהירות 1 אבל לא הפסיק לעבוד גם שהאוטו מכובה חצי שעה המנוע כבר קפא לו.. בבקשה עזרה אני משתגע כבר לא יודע מה לעשות עם הבעיה הזאת לא יודע אם זה היוניט הנגד המאוורר התרמוסטט לא יודע בבקשה עזרה דחוף...!!! תודה מראש לעוזרים מתן! |
ידידי אתה עושה לעצמך חיים קשים.
בפיאט לא משחקים עם חום מנוע לדעתי הנגד תקול . שלב ראשון הייתי מחליף את הנגד ובודק שהעסק עובד ללא בעיות חום .מערכת חשמל ושלב שני הייתי מחליף .יוניט וונטה .וטרמוסטט החלף גם את נוזל קירור מפרסטון ועד לפראפאלו. כל הסיפור לא יעלה לך 200 ש"ח ולהבנתי יש לך ידיים להחליף את החלקים הנ"ל |
אוקיי תראה סידרתי את החום מנוע עם הוונטה והכל טוב עכשיו עם האוטו...
אבל לא מוצא חן בעיניי שהוונטה עובדת על מהירות 2 ללא הפסקה. המליצו לי להחליף את היוניט לאורגינל שנפתח ב82 ונסגר 92 אבל לא ניראה לי שזה יהיה בריא לאוטו אחרי שהרבה זמן הוא רגיל לחום כזה נמוך שלא יהרסו דברים שמה.. בבקשה ממך אם תוכל לעזור לי ולהגיד לי איך אני מוצא את הבעיה על ידי קצר בכל חלק כדי לראות מה מהם תקול! תודה רבה על העזרה מתן! |
דבר ראשון ספר לנו איזה שנה האונו שלך אם זה לא סוד.
דבר שני אם הנגד שאגב לא ניתקלתי בו בחיים יושב על הוונטה או במקום אחר?. המזגן באוטו מקורי? מזגן בהתקה מקומית? האוטו "היתרגל"? לא זכור לי שברזל מיתרגל וכן זכור לי שעדיף יוניט מקורי. לי היה בעיה דומה שהוונטה הייתה ממשיכה לפעול 40 דקות אחרי כיבוי המנוע בגלל יוניט פתיחת וונטה שהיתעייפה ואחרי שהחלפתי לחדשה הכל חזר לקדמותו אחרי נסיעה איטית ממושכת הוונטה נכבית חצי דקה לאחר כיבוי המנוע. |
צריך לבדוק טוב את צמת חשמל, יכול להיות עשו מס' קומבינות בעבר.
להחליף יוניט הפעלת מאוורר למקורי בלבד! (2 מהירויות עם טמפ' נכונה). רפי, תוכל בבקשה לעלות לפה את שרטוט של מע' קירור ? תודה :) |
יש לי אונו 1993...המזגן מקורי באוטו אך לא פעיל בגלל שהלך לי המיסב.
מה שידוע לי שהיוניט חום שלי היא חלופית עם שתי רגלים שמתחבר אליהם 3 חוטים שתי חוטים ביחד לרגל אחת ועוד חוט אחד לרגל השנייה.. עשו מספר רב של קומבינות בחשמל יש לי ים פלוסים קבועים באוטו אני עכשיו מטפל בזה ככה קניתי מה אני יעשה! חייב עזרה ממכם אני אשמח מאוד לקבל שרטוט מדוייק של מערכת הקירור.. ואם אפשרי גם שרטוט של כל החשמל באוטו כל הצמות הכל. תודה מראש מתן! |
שרטוטי חשמל פיאט אונו
יש לכל כמה מערכות שרטוט חשמלי נפרד, כך שבסה"כ יש הרבה שרטוטי חשמל שונים.
שרטוט מע' המזגן המקורי עם מע' הפעלת מאור הרדיאטור הנו גדול מדי לסריקה. מאורר הרדיאטור, באונו עם מזגן מקורי, אמור לפעול בשתי מהירויות ע"י חום מנוע מיוניט הרדיאטור שהנו בעל 3 חוטים. בברכה - רפי לין |
יוניט מאורר
מתן שלום רב !
מה שחברי רפי לא שם את הדגש, שאין להשתמש ביויט לא מקורית בעל שני יציאות זכר במקום 3. אלא יש לקנות יוניט מאורר, בעלת שלושת מהיריות איטית מהירה, והכבל השלישי כמדומני הוא כבל הארקה. מה שקורה עכשו מהירות שנים מקבלת מתח קבוע כל הזמן, מה שגורם למאורר לעבוד במהירות הגבוההה לא הפסקה, למנוע מהמנוע להגיע לטמפרטורת עבודה, להגביר את צריכת הדלק, הומש על המצבר והאלטרנטור, וקיצור חיי המאוורר. קומבינה ישראלית כבר אמרתי?! בברכה צביקה |
צביקה, אני יתקן אותך,
פין 1 ביוניט חום הוא זה שמקבל (-) קבוע. בהתאם לחום הוא מקצר בין פין 1 לפין 2 (מהירות 1) ופין 3 (מהירות 2) מפין 2 חיבור לממסר מאוורר דרך נגד, מפין 3 חיבור לממסר מאוורר ללא נגד. |
אוקיי תודה רבה לכם על העזרה הבנתי שאני חייב לקנות יוניט מקורית
אני יבדוק את הנושא הזה וניראה איך זה יהיה אני יעדכן אותכם תודה רבה!! ורפי בבקשה אם תוכל לעלות לי שרטוט חשמלי של מערכת הקירור והמזגן בפיאט אונו 93 1400 מזגן מקורי קרבורטור... תודה על העזרה חברים! |
האא ועוד משהו מה לגבי הנגד שאני חושב שהוא פלוס קבוע??
כי שחיברתי אותו למאוורר למטה אפילו שהאוטו קר ועמד יום שלם הוא עבד לי אבל על מהירות 1 מה אני יכול לעשות בעניין של זה?!? |
מתן, עשיתה סלט.
מאוורר שלך מקבל תמיד (+) קבוע. (-) כמו שאמרתי מגיע דרך יוניט הפעלת מאוורר, מהירות 1 דרך נגד, מהירות 2 ללא נגד. לא יכול להיות פה "נגד שהוא פלוס קבוע". אם אין לך ידע בחשמל אז גש לחשמלאי, ללא ידע אתה תעשה יותר נזק מאשר תיקון. |
שרטוט חשמלי
רשום כתובת דוא"ל ואסרוק ואשלח לך.
בברכה - רפי לין |
תראה לקסה יש לי ידע שאני אומר שהנגד מקבל פלוס קבוע אני יודע למה אני אומר את זה כי כל החשמל באוטו הזה קומבינה...
emi_15@nana10.co.il |
אז תצתרך לעשות פה הרבה עבודה ולהחזיר את הכל למצב מקורי.
|
שרטוט
לצערי הרב, עקב מעבר דירה, כבר כל הספרות הטכנית שלי נארזה ומוכנה לשינוע ואיני יכול להגיע אליה.
בברכה - רפי לין |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:57. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©