מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   שאר הדגמים - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=30)
-   -   טיימינג והחלפת נוזל קירור לדובלו,כמה שאלות. (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=10409)

yulian1986 22-09-10 16:34

טיימינג והחלפת נוזל קירור לדובלו,כמה שאלות.
 
שלום חברים,
רכשתי לפני חודש דובלו 02,רציתי לדעת את הדברים הנ"ל:
1-כול כמה זמן צריך לעשות לרכב טיימינג?
2-אצלי ברכב שמו מים ברדיאטור,קניתי את הנוזל פרפלו,ויום שבת אני מתכוון לעשות ניקוי רדיאטור ולשים את הנוזל היעודי,האם כול מוסך יודע לעשות את זה?

למשל להורים שלי יש קרייזלר נאון ושמה החליפו רדיאטור והכול תקין (לא מוסך מורשה),האם בדובלו זה מוסבך או כול מוסך יודע לעשות את זה?

חג שמח,יוליאן.

ברא 23-09-10 02:35

טיינמנג מומלץ להחליף כל 50 אלף ק"מ ותתיחס לטימנג שקיים אם אין לך ספר טיפולים במורשה כיישן ותחליף אותו אין שיטה ודאית לבדוק מצב רצועה שהיא מורכבת עם טיימנג מחליפים מותחן ומחזרי שמן מומלץ ופעם כן פעם לא תחליף משאיבת מים


לדעתי כל מוסך אמור לדעת להחליף לכל רכב אלא על מה קיבל הסמכה?!!:o

yair068 23-09-10 12:16

ממתי מחליפים טיימינג כל 50 K
צריך לפתוח את מכסה בית הטיימינג ולבדוק .
אין צורך להחליף שום דבר אם לא הגעתה לק"מ הרצויי וכשתגיע החלף רצועה + מותחן ובדוק אם יש נזילות מים שמן

ברא 23-09-10 13:58

אלא כל כמה מחליפים??
אין שיטה וודאים לבדוק שזה מורכב אלא רק אם עומד להקרע!!

yair068 23-09-10 14:15

כל 90K בד"כ מחליפים.
יש אפשרות לבדוק פותחים מכסה בית טיימינג.
אצלי בפונטו אני לא מחליף בכלל עד שיקרע או שאני אתחיל להרגיש את הרצועה רועשת

ברא 23-09-10 14:31

עד שיקרע!!!!!!!!!!!!!

ליאור23 23-09-10 14:32

לא ממליץ בכלל על השיטה של יאיר, למה לחכות שייקרע או שהיא תתחיל להרעיש.
איפה ההיגיון פה?

yair068 23-09-10 14:39

מה יקרה אם הרצועה תיקרע

ברא 23-09-10 15:15

שתקרע ז"א אין תיאום בפעולת המנוע בי השסתומים בראש לבין מהלך הבוכנות כלומר בין קאמשפט וקראנק שאפט אז כל אחד מהם יפעל לפי תנע שקבל ברגע אחרון לפני קריעת הרצועה
ויתכן ויהיה סיכוי לא קטן לפגישת השסתום שהוא נפתח כלומר הוא למטה לבין הבוכנה שהיא למעלה
ולתקן כזה דבר דורש כסף יותר מלהחליף למנוע חדש ובכל פעם שהמנוע עובר טיפול ראש מנוע אז חורטים אותו וזה מקרב במעט את המרחק בין השסתום לבוכנה.. תאורתית זה עוד יותר מגדיל הסיטואציה שלמעלה שהטיימנג יקרע
אני מחליף כל 50 אלף וכבר אני רואה שמקסימום אני יכול לנסוע עוד 15 אלף ק"מ אז אני לא מתפשר
חשוב לציין שאני מטפל ברכב כלומר החלפים אני קונה לא ממוסך מורשה רק בעלי אמינות די מספקיה
וגם רוב נסיעות שלי זה עליות שמה אני נאלץ למשוך טורים גם מאיץ הבלאי
אגב הבלאי נגרם כך שהרצועה נשחקת מבחוץ לרוב משפשוף עם המותח!!!

yair068 23-09-10 15:25

לזה חיכיתי.
כאמור לא נכון לחכות עד שיקרע אבל עד 90 K אפשרי בהחלט.
כמה פעמים שפתחתי מכסה בית טיימינג ממש מאלפים אותנו בפיאט ועל הדרך בודקים רצועה.
לגבי ברא אז במנועי פייר 8 שסתומים בלבד אין נזק לכלום לא למנוע ולא לשסתומים מכיוון שהשסתומים יושבים ישר .
הכוונה היא למנוע 1000 של אונו פיאט פונטו 1250 8 שסתומים בלבד.
מנועים עם 16 שסתומים יהיה נזק כמו שציינתה

yulian1986 23-09-10 15:33

תודה על התגובות,במוסך מורשה של פיאט אמרו לי בדובלו זה כול 120K או 5 שנים.
המוכר אמר שהחולף טיימינג באזור ה240 (עכשיו 295),ככה שיש לי עוד זמן לזה.

כמו כן אני מבין שכול 60K צריך לעשות טיפול גדול,מה ההבדל בין טיפול 60 ל 20K?

yair068 23-09-10 15:39

טחנתה אותנו ובסוף ידעתה את התשובה.
לא הגזימו או 5 שנים או 120 K.
דא"ג איזה מנוע יש לך כמה שסתומים בנזין דיזל והאם יש דרמים או צלחות בלימה מאחור

ברא 23-09-10 15:46

16 V כי יש דאבל קאם

yair068 23-09-10 15:49

גם לא מדוייק השסתומים ב-16 הם באלכסון וכך כשהבוכנה עולה למעלה היא מעקמת את השסתום.
מה שלא ב-8 שסתומים עומדים ישר ואז מקסימום הם נדחפים למעלה

ברא 23-09-10 15:57

שיש דאבל אז בטוח יהיה לך שסתום פתוח שבוכנה למעלה וכבר לא משנה אם באלכסון או ישר

yulian1986 23-09-10 16:32

אצלי בדובלו זה הטורבו דיזל,שם יש 8 או 16 שסתומים? (מודל 02)

ברא 23-09-10 20:09

מחיפוש קטן ברשת אכן זה 5 שנים או 120 אלף ק"מ
כנראה רצועה שקניתי ממש בעלת איכות ירודה פעם הבאה רק מקורית מפיאט

למיטב ידיעתי מה שיש לך זה מנוע של 100 כוח סוס בעל 8 שסתומים

yulian1986 24-09-10 02:08

האם כדאי יהיה לעשות את הטיפול הגדול במוסך מורשה? או שבמוסך רגיל גם יהיה טוב?
פשוט במוסך רגיל,לא ישמו כניראה פילטרים מקורים אלא חילופים,זה משחק תפקיד חשוב?

ברא 24-09-10 02:22

תסתכל על תגובה שלי למעלה ותבין הכל
ברור שחלפים מקוריים עומדים לטווח יותר ארוך מהתחלפיים
ובסוף זה יוצא אותו דבר
אני למשל קונה תחליפי באיכות טובה רק מחליף בתדירות יותר גבוהה אישית לי משתלם כי אני עושה עבודה ביד

yulian1986 24-09-10 07:47

הבנתי אותך,ושאלה אחרונה,
מה עלות המומוצעת של טיפול גדול?(רכב ראשון לכן לא יודע מחירים בכלל).

yair068 24-09-10 12:21

אם יש לך עודף של כסף כנס למוסך מורשה .
לדעתי אין צורך בהחלפת של חגורת טיימינג מקסימום בדיקה .
קח את הרכב לתחנת דלק ישנם סיכה סכם עם האחראי שאתה מביא את החלקים ואו קבל ממנו מה לקנות או שיש לו.
מה שאתה צריך שמן פילטר שמן פיטר סולר בדיקת בלמים הגה נוזל קירור ובדיקת טיימינג.
ההבדל במקום כזה הם בודקים במוסך מורשה מחליפים ותגיע במינימום ל2500 ש"ח

yulian1986 24-09-10 13:12

מה??

זה מחיר ממש מוגזם,זה פיאט דובלו, לא אודי A6 :).

בכול מקרה תודה לכולם על התגובות,מחר אני אבדוק כמה טיפול כזה יעלה במוסך רגיל.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:02.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©