![]() |
החלפה לאוטו-מת
אז הבלתי נמנה הגיע, והסיבה לכך שאין הרבה ידניות בשוק (האישה) משגעת את השכל על רכב אוטומטי ולכן אצטרך להיפרד מהפונטו הנוכחית :(.
סך הכל אני מאוד מרוצה מהאוטו, חסכוני ברמות, התנהגות טובה יחסית ופשוט תמורה מעולה לכסף. עכשיו לשאלה, לאיזה רכב להחליף? בינתיים הרכב שעובר לי בראש הוא פונטו ספייס רציפה גם היתרון הוא שכל התוספות של הרכב הנוכחי (גם כמה שעדיין לא הותקנו) יעברו לרכב הבא. האם יש רכבים אחרים שכדאי לשים עלייהם עין בנוסף? התקציב הוא מקסימום 30. תודה רבה ערן |
מצטער לקפוץ עליך.. ניסיתי לשלוח לך הודעה פרטית אבל התיבה שלך מלאה...
אבל במידה ותרצה למכור את הפונטו, כמה תרצה עליה? :) |
אני אמכור כנראה רק במרץ
ובמידה ואני יקנה פונטו אוטומט גם ככה כל התוספות יעברו לרכב החדש. כך שאני ימכור פונטו רגילה, רק מטופלת חבל"ז :) |
תגיד לי איזה אישה מחליטה לך בחיים? האישה האמיתית(הרכב) או החברה?;)
אבל אם כבר אתה חושב על להחליף אז למה עוד פעם פונטו? אתה לא רוצה לחשוב גם על דגמים אחרים? |
אז בשביל מה פתחתי את השרשור הזה ליאור?! :D
שאלתי איזה עוד רכבים בסביבות התקציב יכולים להתחרות בפונטו, היחידה שיש לי בראש הוא סקודה פאביה, ועליה אני גם לא סגור |
ערן, הפביה עדיפה על הפונטו בכל תחום למעט שילוב מנוע/גיר. לפונטו יתרון הספק ויתרון הילוכים נוספים.
הפונטו מרגישה "חיה" יותר לעומת הפביה המעט אנמית ועצלה. הפביה מציעה תא נוסעים מרווח, איכותי ומאובזר משמעותית. אם התנהגות/אחיזה ודינמיות מעניינת אותך, גם שם פביה עדיפה, עם התנהגות עדיפה והיגוי טוב משמעותית. קח בחשבון שהיא תהיי יקרה יותר לאחזקה ושקשה למצוא כאלה (שלא נדבר על שמורות). במידה ותצטרך עזרה, אל תהסס לפנות. ואם תשאלו את דעתי: כבודה של האישה במקומו מונח, אבל ראבק, אף אחד לא יקח ממני את הידני. שתתחיל להתרגל לידני, או שתאמץ חודשי חופשי ;) |
צודק, לא שמתי לב.:)
|
סיאט איביזה 1400 אוטומט תוכל למצוא משנת 2003 שזו הצורה האחת לפני האחרונה אבל אני אישית חושב שהפונטו עדיפה מה שבטוח היא הרבה יותר מהירה אבל כמובן האיביזה יותר מאובזרת ונראית ומרגישה יותר איכותית.
|
אכן הפאביה היא המתחרה העיקרית, איביזה אני לא ממש אוהב, ומעדיף כבר את הפאביה.
השאלה היא כמה האחזקה יקרה יותר? האם הרכב אמין במידה וטופל/ומטופל כמו שצריך? האם ההבדל באיכות הרכב ממש מורגש? ובקשר למצוא אחת, במידה ואני יהיה סגור עליה, אין לי בעיה לחכות ולחפש אחת שמורה. והמעבר מידני לאוטומט לא "גזרה" בשבילי, פשוט חבל לי להחליף את האוטו שהוא מיושר-קו כמו שהוא ועושה את העבודה כמו שצריך. |
בתור מי שהיו לו שתי פביות MK1, איביזה 6L FL וכעת עם הפביה MK2 השלישית שלו - אין בכלל ספק שהפביה יוצרת עם ידה עליונה על פני אחותה מספרד.
האיביזה אומנם מעוצבת יותר וקורצת יותר לצעירים, אך היא נחותה בהכל מהפביה: איכות חומרים פחות טובה, עיצוב פחות נעים ויותר ילדותי, התנהגות פחות טובה, אמינות מעט פחות טובה ושמירת ערך מחורבנת. ערן, הפביה יקרה יותר לאחזקה. יתכן ובמקרים קיצוניים אתה תגיע לכפול מהעלות התיקון בפיאט. מצד שני - אתה לא מוכרח לטפל במוסכי היבואנים ה"שוחטים" ותוכל לטפל במוסך "רון", בו העלות נמוכה יותר והשירות מצויין לכל הדעות. מבחינת אמינות: טובה עד מאוד. קח בחשבון שכמו בכל רכב, גם כאן ישנה עדיפות לרכב המטופל כראוי. המנוע הוא אותו המנוע המשרת את הפולו והגולף מסוף שנות ה-90, ורק הגיר עצמו מעט עדין ונוטה להראות סימני גסיסה לקראת 120K. תתמקד בעיקר במצב הגיר, הוא הבעייתי מבחינת עמידות לאורך זמן ושיפוצו יכול להגיע לאיזור ה-5K בשמחה. ההבדלים מבחינת האיכות וההקפדה ברורים לעין ורק אידיוט מושלם לא ישים לב לכך. מספיקה הצצה קלה בכדי להבין שהרמה אינה אותה הרמה וכי ההבדלים משמעותיים להפליא. אם תצטרך את עזרתי באיתור ובבדיקות הרכב, אל תהסס. יש לך את המספר שלי ואתה יודע היכן אני גר :D |
אוראל כמעט ושכנעת אותי לקנות סקודה, אך לפי חיפוש וביקורות גם בקארספורום אני יורד מהסיפור.
במידה והייתי מחפש ידנית הייתי קונה, אך אפילו לפי תגובתך פה ושם: "השילוב בין התיבה האוט' לבין המנוע בגרסת 75 כ"ס - אינו מוצלח במיוחד. עגלתית למדי." ובעיות גיר שיש בגירסא האוטומטית, אני חושב שאני ירד מהעיניין. כרגע, הפונטו רציפה נשארת על הכוונת, אלה אם כן יש משהו אחר מעניין. |
צטט:
|
זו פיאט פונטו אוטומטית עם גיר רציף (יש מין קונוס ורצועה שנעה עליו)
|
ערן, תנסה לארגן לך כזו לסיבוב. לאביו של חבר יש כזו (הוא מורה נהיגה) והרכב עובד מאוד קשה ועדיין לא נתקלנו בבעיות עם הגיר. היא מודל 2005... :)
|
דעתי היא..
א. הייתה לי פאביה אוטו-מת והיא לא זזה יש לשני חברים שלי פולו אוטו עם אותו מנוע וגיר וגם לא זז ב. למה לא להביא איזה פונטו MK2B ?? בגלל התוספות??? חוץ מהתמבון הקידמי הכל יכול לעבור..לא? נ.ב מה שדיברנו בוטל, אני נשאר אם הבלונדינית עוד שנה..:D |
כנראה שזה מה שאני יעשה, יביא mk2b
אתבאס קצת על הטמבון במידה ואני ימצא 2004 עוד לפני המתיחת פנים (יש כמה פה ושם) אז אקנה אותם, אם לא אמכור את הפגוש אם/בלי הרכב ואעשה משהו נחמד בחדשה. |
3 צירוף קובץ(ים)
אני בעד אתה עשיתה מהפונטו שלך יפיפיה!!
ואני חושב שאין סיבה שלא תהיה היחיד בארץ עם MK2B שנראת ככה...:D |
מצטרף ליוסי!!!
|
חשבת אולי על ה206, או ה306 הדגם הקצר. אחלה רכב בכל המובנים, ושאף אחד לא יזכיר את המילה al4 כי זה לא סיבה לדחות את הרכבים המצוינים האלה שהמחירון לא משקף כלל את ערך הרכב.
|
306 מיושנת מידי. היא נחותה ברב הפרמטרים (למעט נוחות נסיעה והנאה מנהיגה).
וסלח לי, ה-AL4 הוא טינופת, גם אחרי שלומדים אותו והוא לומד אותך. הוא מעיק, הוא מציק ואין לו תחרות מול התיבה הרציפה של הפונטו. ה-206 נופלת מהפונטו בתחום מרווח הפנים ושילוב מנוע/גיר, כל עוד מדובר ב-1.4. ב-1.6 המצב עדיף משמעותית מבחינת זריזות, אך גם שם ה-AL4 פשוט מסרסת ומסרבלת הכל. ערן, מסתמן שהקנייה הטובה ביותר עבורך היא לא אחרת מהפונטו MK2B. מצא לך רציפה שכזו, ממודל מתקדם, ותהנה. |
במה בדיוק ה306 מיושנת ביחס לפונטו?
עיצוב פנים שגם היום נחשב לעדכני. עיצוב חיצוני מדהים. עלות אחזקה זולה. חסכונית. אפשרויות אפטר מרקט נרחבות ביחס לפונטו וזה רלוונטי לגביו כי הוא מתעסק עם זה המון. לדעתי ה306 עדיפה מכל הבחינות על הפונטו. הייתה לי פונטו elx ויש לנו במשפחה כרגע 306 4 דלתות. |
:Dועוד דבר הוא לא רוצה לעזוב את המועדון אז 306 לא בא בחשבון:D
|
צטט:
עיצוב הפנים שלה מעיד על הזמן בו היא הוצגה, ואין ספק שהוא מיושן ורבוע ביחס לנהוג בימינו. -עלויות האחזקה של הפונטו נמוכות להחריד גם כן. כמו כן, אני בטוח שיש חלפים שלפונטו קל יותר להשיג מאשר לפיז'ו. -הפונטו חסכונית לא פחות, אם לא יותר. פספת את הנקודה הקריטית ביותר לרעת הפיז'ו: הבטיחות. נקודה בה הפיז'ו המיושנת מראה את גילה אל מול הפונטו, ומפסידה בנוקאאוט. הפונטו הינה מהסופר מיני הבטוחות ביותר בזמנה ולא רעה גם בימינו. ועשה לי טובה, אל תגיד שזה זניח. לפני שבועיים עברתי תאונת דרכים ראשונה כנהג (אחרי כמעט 5 שנים) ואני חווה על בשרי את מהות המודרניזציה, ובטוח שבמידה והרכב היה זקן יותר בעשור - המצב לא היה כפי שהוא כרגע. לצערי (או שמחתי) למדתי לקח - שאכן, לא משנה כמה זהיר וערני תיהיה, בסוף תגיעה שרמוטה בג'יפ של בעלה (קאיין. במקרה המדובר), תחליט לעבור לנתיב שלך, תכנס בך מאחור ותאשים את כל העולם מלבדה, היא נוהגת בפורשה - אין סיכוי שהיא אשמה. בימים האחרונים יצא לי לבלות יותר מידי בדרכים (שלל בדיקות וכדומה) וזה פשוט טירוף מה שהולך בכבישים. אם עד כה לקחתי זאת בנונשלנטיות קלה, אזי עכשיו זה הפך לחשש מוחשי. שבועיים מאז התאונה וכל מה שאני רואה זה תאונות מיותרות, בדיוק כמו התאונה שעברתי. כמובן שזה רק מעיד על כך שכל זיוני השכל על "מהירות הורגת" לא במקומם. נשים בג'יפים, נשים בכלל ואנשים קשישים - מקומם לא בכבישינו. אין מודעות לשומדבר, רק לדוושת הגז - וכמה שיותר. 10 ימים באוסטריה וגרמניה - דהרתי בבימרית במהירויות לא חוקיות בעליל, גם בכבישים המפותלים והמהנים להחריד, כולל נהיגה של כמה שעות ברינג ו-וואלה. הרגשתי בטוח. הכי בטוח שבעולם. שקט נפשי. חוסר פחד. והעצוב ביותר הוא שאני בטוח שהמשטרה לא תעשה לה דבר. ומה עשינו בזה - החזרנו לכביש נהגת מסוכנת, שאינה יודעת מקומה בכביש ומהווה איום לכל הסובב אותה. במדינה מפותחת כמו גרמניה (למשל) היא הייתה נענשת בחומרה כזו או אחרת. מצד שני, בגרמניה זה לא היה קורה לעולם, שם יש חינוך נהיגתי וחינוך כללי, דבר שלעולם לא נזכה לראותו במדינת היהודים. סעמק המדינה הזאת. |
בקשר לבטיחות, אתה עכשיו משווה לי את הרכב לרכב מודרני משנתנו הנוכחית.
ובקשר לבטיחות, אני לא יודע בדיוק על איזה 306 אתה מדבר, אבל אצלי יש 4 כריות אוויר וזאת ה306 השנייה אצלנו, הראשונה נרכשה כחדשה בשנת 2001 וב2005 אני השבתתי אותה כשנכנסתי עם הצד בעמוד חשמל, יצאתי עם מספר שריטות סך הכל. ובקשר לנהגות אל תזכיר לי עכשיו כי זה רק מעלה לי את העצבים, לפני שבועיים צבעתי את הפגוש האחורי, לפני שלוש ימים חניתי את הרכב ליד שפת המדרכה ליד העירייה וכשאני חוזר אני רואה גברת ענוגה שמחנה את רכבה בין שלי ולרכב מאחורה, ובשידור ישיר אני רואה אותה מגרדת את הפגוש שלי ובמקום למנוע נזק נוסף היא ממשיכה וממשיכה עד שמצליחה לחנות, חיכיתי לראות אם היא תשאיר פרטים או משהו, היא הסתכלה מסביב לראות שאין אף אחד והמשיכה בשלה כמי שלא עשתה כלום, א*** איזה חגיגה עשיתי לה שם, הופתעתי שראש העיר בעצמו לא ירד לראות על מה המהומה |
עם כמה שאני אוהב את ה306, וזה הרבה, היא לא צריכה להיכלל במשוואה כאן.
היא בהחלט מהנה לנהיגה, בהחלט נוחה, מאוד. אבל כן, זהו רכב של שנות ה90, והוא דיי מיושן. בעניין הבטיחות, 3 כוכבי ריסוק: http://www.euroncap.com/tests/peugeot_306_1998/40.aspx למרות, שאקזמפלר שמור, ידני, 1.6 ומעלה, בהחלט יכול לתת תמורה טובה מאוד לכסף. אם מדובר ב1.8 אז בכלל. אני דווקא חושב ש206, למרות שהיא קצת יותר צפופה מהפונטו, עם מנוע ה1.6 (3 דלתות אפילו), יכולה להיות אופציה טובה מאוד. |
ליאור, היא קיבלה אך ורק 3 כוכבי בטיחות מול ה-4 כוכבי בטיחות של הפנים, כשהיא מצויידת בצמד כריות אוויר.
לא משנה כמה כריות אוויר יהיו לטובת ה-306, הבטיחות האקטיבית והפאסיבית של הפונטו עדיפה ורק בזכות העובדה שהיא מודרנית יותר בתיכנונה. אין מה לעשות, זאת עובדה בשטח. אין שום שינוי מבני בין 306 מודל 98 (למשל) לבין האחרונות ב-01. השינויים מסתכמים בעיצוב ודברים משניים. כל תאונה לגופה. לכל תאונה יש מדדים אחרים - מהירות, כיוון פגיעה וכדומה. יתכן ואם רכב אחר, מודרני ובטוח יותר, לא היה נגרם דבר. |
טוב, לצערי אני מקבל את טענותיך אבל זה ממש לא ימנע ממני להדר את ה306 , יכול להיות בגלל שאני מאוד סובייקטיבי בעניין.
חוץ מהפונטו כנראה לא נשאר משהו אחר באותה רמה, אם תמצא gti6 ותסב אותה לאוטומט', אז תילך על זה:D (חילול הקודש מה שרשמתי עכשיו) |
זה לא מונע מה-306 להיות משפחתית טובה, ואחת הקומפקטיות המהנות ביותר לנהיגה.
מדובר בחסרון מורגש (שיש לקחת בחשבון. אין מה לעשות) מול הפונטו המודרנית יותר. או אה, חילול קודש היסטרי. מחק מהר את דבריך... ;) |
לקנות 306 לא בא בחשבון, אני לא מתכוון לרדת בשנתון
חוץ מזה, אישית לא נמשך לרכב. 206 נראית טוב בגרסאת ה-3 דלתות, רק שדיי בטוח שצריכת הדלק עם גיר אוטומט ומנוע 1.6 תהיה "קצת" גבוהה לעומת הפונטו, ואחזקה/טיפולים גם כן. כרגע אני נעול על הפונטו 90%, כמובן בגלל המועדון, שלל האיבזור שלי, ההיכרות שלי עם הרכב, ומוסך שמשון. אבל הפאביה עדיין קורצת לי, אני אצטרך לעשות סיבוב בכדי להחליט סופית. |
רכב שממש תפס את עייני
פיג'ו 307 3 דלתות 1.6 או 2.0 אוטומט הבנתי שרכב מאוד מפנק ונראה מצויין עשיתי חיפוש, חלק אומרים שהוא אמין במידה וטופל, חלק אומרים שיש לא אינספור בעיות (כך גם אומרים על הפונטו) השאלה, האם משתלם ללכת על אוטו כזה? אכן הצריכה דלק תהיה גבוהה וכך גם הטיפולים, השאלה בכמה? איך הצריכת דלק? אמינות? אךךך קשה להחליף רכב |
עניין של מזל. בגדול - אכן, ל-307 ישנה אמינות לקויה ומערכת חשמל הידועה כבעייתית. מעבר לכך חשוב שתדע שהיא אינה צרפתייה אמיתית בכל הקשור לנוחות וניהוג. היא די נוקשה ולא מהנה במיוחד לנהיגה.
|
אישית לא מחבב את הפיג'ו אישית נתקעתי עם 206 ולא מעט בעיות בגיר
לדעתי תלך על איביזה אוטומט אוטו מהנה ואמין או לך על פולו 5 דלתות אוטומטית אני מבין שעסק המאזדות לאנטיס לא בא בחשבון ?!! |
כאילו צרפתיה זה עוד סביר אבל משפחתומתית יפנית לא בא בחשבון ! לא תוכל להמשיך להיות חבר במועדון במצב כזה :D.
הפולו נשמעת אחלה אופציה האמת במיוחד הדגצמים מעל שנת 2001 שהם דיי מאובזרים ומרגישים איכותיים עוד אופציה אם אתה כבר חושב על מכוניות גדולות כמו ה307 שמאוד לא מומלצת היא הגולף אוטו מאוד נוח וגם פוטנציאל השיפור הויזואלי ענק (אני יודע שזה חשוב לך) |
פולו של 2001 היא בעצם אותה הפולו של 99 עם עיצוב שונה. עדיפות לדגמי 2003 ומעלה של הפולו.
|
טוב השתגעתי
שחף שיגע אותי ועכשיו אני שואל איך האיביזה 1.4 ליטר אוטומט משנת 2003-2005? מבחינת צריכת דלק? נוחות? אחזקה? אמינות? יש מושב אחורי גדול לצ'יקימיקי? (שחף שואל :)) סה"כ שווה קנייה? תודה |
אני חושב שזה האוטו היחידי שהוא סבבה ממה שאמרת עד עכשיו.
אבל עדיין יש לו את אותו מנוע ואותה תיבת הילוכים. ולכן הוא לא זז (1.4 ו75 סוסים) למרות שאני מת על האוטו הזה...* |
האוטו בנוי לא רע מעוצב נחמד מבפנים יפה מבחוץ נוח אבל הוא איטייי לחבר שלי יש אחת כזאת וברמזור לקחתי אותו בהמון מכוניות והייתי עם הפונטו של אמא שלי שזה הדינאמיק אוטומטית.
|
עזובו אותכם איטית או לא
אמינות? צריכת דלק? עלות טיפולים? לא כזה מעניין אותי ההאצה שלו, אני רוצה אוטו יותר מפנק זה הכל לי מספיק אוטו נוח עם מערת טובה ואני מאושר |
ה1.6 עדיפה משמעותית מה1.4.
|
הבעיה שאין 1.6 אוטומט :cool:
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 11:46. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©