![]() |
בעיה במערכת משאבת הדלק
שלום לכולם,
לאחרונה נתקלתי בריח של דלק חזק ברכב והתחלתי לבדוק את העניין. תחילה חשבתי שמדובר בחור במיכל או בצינור שמוביל מהמכסה למיכל אבל הכל היה תקין ללא חורים. לאחר מכן חיפשתי את משאבת הדלק. מצאתי את המשאבה בתא מטען וכשפתחתי את המכסה להגיע אליה גיליתי שיש שם דלק שמשתחרר. מדובר על משהו כמו 20 30 מיליליטר שנמצאים באופן קבוע מעל המשאבת הדלק. האם הבעיה היא בפלסטיק שבור או משהו אחר? אם הבעיה היא בסדק של הפלסטיק האם אני צריך לחליף את כל החלק עצמו (מערכת שלמה) או שיש דרך אחרת? תודה |
אולי רק גומייה...
|
אחת המחלות החלק העליון נסדק.
תצטרך להחליף משאבה ותקנה מפרוקייה עד 250 ש"ח |
זה מה שחשבתי.
היום הייתי בפרוקיה(מגרש גרוטאות) והמשאבה כולה עלתה 300 ש"ח לפני מע"מ אבל לא הייתה להם במלאי. מישהו מכיר פירוקיה טובה באיזור רחובות??? תודה |
אפשר לארגן לך במחיר הנ"ל באיזור רשל"צ
|
אצלי היה בדיוק אותה בעיה, נשבר הפלסטיק והיה דלק מעל כל הזמן. משאבה חדשה מהשקית (לא מקורית אבל נראית 1 ל1 כמו המקורית) עלתה 300 ₪ אצל שחמון בפ"ת (דרך אגב יש להם כמעט הכל ובמחירי זנות, מומלץ)
הריח נעלם ונראה שהצריכת דלק השתפרה, אם כי עוד לא הספקתי לנסוע מיכל שלם מאז. ודרך אגב מכיוון שהמשאבה הישנה נראית בול כמו החדשה, אז אם החדשה תתקלקל אני אוכל פשוט להעביר את החלק החשמלי של המשאבה הישנה לפלסטיק של המשאבה החדשה. |
אצלי גם קרה לפני פחות משנה שהייתה דליפה קטנה של דלק בחלקה העליון של המשאבה,
אני לקחתי צינור אלומיניום ששייך למערכת מיזוג אויר ברכבים, חתכתי ממנו שתי חתיכות בנות 6 ס"מ כל אחת וחיממתי כל חתיכה (שהחזקתי בעזרת ג'בקה) בנפרד עם להבת ברנר רחוק כמה מטרים מהרכב, כשזה נעשה אדום הלכתי לכיוון המשאבה ודחפתי את חתיכת האלומיניום לתוך הפלסטיק היכן שיש יציאה וכניסה ממנה וזה התיך ב 4 ס"מ עומק בפלסטיק סביב הצינור אלומיניום, לאחר מכן שמתי מעט אפוקסי פלסטלינה סתם כדי להרגיש יותר טוב וזה באמת נעשה קשיח ואטום מאד. את צינורות הגומי הלבשתי עליהן וחיזקתי בעזרת בנד מתכת רגיל וזהו נפתרתי מהבעיה הזו אחת ולתמיד. |
באמת נראה לך שהיה חכם לקחת חתיכה של אלומיניום רותח ולקרב אותה למשאבת הדלק???
אני יותר בכיוון של התקנת חלקים שמיועדים לעשות את תפקידם ופחות אילתורים כשמדובר בסביבה אגרסיבית כמו דלק. אבל תודה בכל מקרה. |
ניתן לשלוף את המשאבה, לייבש אותה, ואז לבצע מה שעמית אמר.
|
אצלי בפונטו יש תופעה אחרת, אך גם כן גורמת לאוטו להסריח מדלק באופן קבוע,
הורדתי את החתיכת פח מתחת למושב הקדמי וגיליתי שהמשאבה יבשה לגמרי, אז כשראיתי שזאת לא הבעיה ניגשתי לכמה מוסכים (לא של פיאט) וכולם שאלו איך אני ממלא דלק ואם אני ממשיך למלא גם אחרי שהאקדח קופץ ואמרתי שכן. אז אמרו לי שיש צינור עודפים וכל מה שנשפך נזרק מתחת לאוטו. הם הציעו לקחת את הרכב למכון שטיפה שישטוף את כל התחתית, ולמלא דלק עד שהאקדח קופץ ולראות אם זה ממשיך ואם כן אז לבוא אליהם ויבדקו מה הבעיה. בינתיים עוד לא תדלקתי כי לא היה צורך, אך לא היה ריח של דלק בנסיעות שעשיתי מאז ואני ממשיך לעקוב. בדקתי גם את כל הצינורות שיוצאות מאיזור פתח המילוי של הדלק עד לאן שאפשר לראות ואין שם נזילה. ברגע שאריח שוב ואני אסתכל מתחת לאוטו ואראה שהמיכל לא יבש, אני אגש למוסך פיאט לתיקון הבעיה ומקווה שאצא בזול. |
כמעט תמיד שמורה לך האפשרות לקנות מקורי וחדש מהניילון.
זה פשוט לא להאמין, היום בשעות הצהריים הלוהטות הרכב נתקע באמצע כביש מהיר וסירב להניע, הרכב הניע מדי פעם למס' שניות ונכבה שוב ושוב. הרמתי מושב אחורי הנחתי את האוזן ושמעתי את הזרם שמגיע למשאבה עם סיבובו של המפתח בסוייץ. פתחתי את האום בכניסה לחליל ההזרקה והדלק מגיע היטב על פי מה שראיתי. פירקתי את המזרקים יחד עם החליל כי חשבתי שהמזרקים נסתמו או חלקם אבל בבדיקה הכל היה תקין, פה כבר הרמתי ידיים לאחר שגם פירקתי את המצערת ובדקתי כל שעלה בדעתי. לאחר המתנה של שעה תחת החום הנורא ניסתי שוב להניע סתם ממש לפני שהתקשרתי לגרר והרכב הניע כאילו לא קרה כלום. הרמתי שוב את המושב האחורי נגעתי בפחית המכסה את המשאבה והיא הייתה חמה מאד, פירקתי את המכסה וראיתי שהמשאבה יבשה בחלקה העליון ואז הבנתי שכנראה עקב החום הנורא המשאבה מתחממת ומפסיקה לעבוד לפרקים ולכן הרכב לא מניע או נכבה מיד, השארתי את המכסה בחוץ ואת המושב האחורי השארתי מורם שיכנס אויר דרך שני החלונות הקדמיים ויצנן מעט את המשאבה וכך הגעתי הביתה בשלום, עכשיו נשאר להחליף משאבה שרק אתמול פתחתי את הפה עליה כאן, ממש עין הרע. מישהו יודע כמה עולה משאבה תחליפית או מקורית? הכוונה לחלק החשמלי בתוכה ללא המיכל פלסטיק הלבן או המכסה העליון. ברכבי הספייס זו אותה משאבה או שזה שונה? |
עמית, לא הבנתי אותך קצת.
אתה אומר שבדקת שהמשאבה מגיבה בעת פתיחת הסוויץ', גם רשמת שדלק מגיע לחליל. ואחרי בדיקות אלו אתה אומר שהמשאבה תקולה. אתה צריך לדוק מה הלחץ שמשאבה מספקת לפני שתרוץ להחליף. בדקת שהיה ניצוץ בפלג בזמן שהרכב לא הניע? |
המשאבה מתחממת ולא עובדת באופן סדיר, לפני שהרכב כבה באמצע הנסיעה הוא גימגם.
אין בעיה חשמלית בדקתי את זה. לא בדקתי לחץ דלק כי אין לי את המכשירים המתאימים. אני פשוט בדעה שהמשאבה עומדת למסור נשמתה לבורא ובנתיים אני נוסע עם כסא אחורי מורם ואין תקלה בכלל, מניע מכה ראשונה, לא נכבה ברמזורים, מגיב יפה ונוסע היטב. פשוט לפי כל התסמינים שאני הצלחתי לזהות אני בטוח שהמשאבה לא עובדת באופן רצוף, יכול להיות גם סתימת דלק שהשתחררה במשאבה (פילטר הוחלף לא מזמן) והסטרטרים גרמו למשאבה להתחמם, אני עוקב אחרי הבעיה ברכב וחושב לקנות K44 או GOLD LABLE ולמלא במיכל הדלק |
קח בחשבון שיש ווסת על החליל שיתכן שתקול וגם פילטר סתום והכל בע"מ.
כמו שאומר ידידנו התותח בזמן האחרון לקקסה צריך לבדוק לחץ לפני ווסת הלחץ . מה שאני הייתי עושה ומכיוון שבין כה וכה המשאבה אצלך כבר סדוקה החלף את כל המשאבה מפרוקייה עלות של 150 ש"ח וזה הסיכון מקסימום החלפתה משאבה לא סדוקה . חוץ מזה הרם את השירשור האחרון שלך מראש המנוע ותן עידכונים לחברים |
איך יודעים אם הווסת על החליל תקול?
בנתיים אין בעיה והרכב נוסע כאילו אין ולא הייתה בעיה. בית המשאבה בסדר גדול הוא יבש ואין לו שום בעיה לאחר שהמסתי לתוכו צינוריות אלומיניום (תאמין לי זה יותר טוב מאיך שזה יצא מהחברה בלי קליפסים וכל מיני פטנטים פשוט צינורית שעליה מולבש צינור הדלק ומחוזק בבנד מתכת מינימום חלקים ומינימום בעיות) דרך אגב יאיר את הניקוי המזרקים אני יעשה עוד השבוע מזרקים מקופת חולים בגדלים שונים כבר השגתי וגם ספריי כבר רכשתי אז נשארה רק העבודה |
כתבתי פה הודעה לגבי התופעה שהפונטו שלי מסריחה מדלק ושחשבו במוסך (מוסך כללי לא פיאט) שזה בגלל שאני מתדלק עד הקצה ונשפך החוצה, אז ניקיתי את הרכב מלמטה ותדלקתי מבלי שישפך החוצה ועקבתי אחר זה, לאחר שבוע של נסיעות, המיכל מלמטה חזר להיות מלוכלך אך לא באותה רמה של לפני הניקוי (משהו כמו גוון חום פחות או יותר) אך אין ריח של דלק לאחר נסיעה, זה נראה כמו נזילה כלשהי שמגיעה מהחלק העליון של המיכל (מהמיכל למטה) ויורדת לכיוון הריצפה. (יש לציין שבזמן חניה, קצרה או ארוכה, אין סימנים של נזילה מתחת לרכב).
אני אגש למוסך לבדיקה בהקדם האפשרי, אך מה יכולה להיות הבעיה? האם אחרי 10 שנים על הכביש יכולה להיות נזילה מאחד הצינורות או החיבורים? השאלה היא האם צריך לפרק את המיכל דלק בשביל להגיע לצינורות דלק כדי לראות אם יש נזילה ומהיכן היא? האם התיקון הזה אמור לעלות ביוקר? |
יכול להיות מכסה דלק לא תקין או הגומייה לא אוטמת.
נסה למלא עד הסוף דלק נענע את הרכב בחוזקה ואז תראה אם יש בריחה. במקביל הוצא את המכסה במושב האחורי הפעל את הרכב ובטורים גבוהים וגם על מיכל מלא ובדוק יש מצב שנוזל רק שיש לחץ חזק |
שלום יאיר,
מכסה הדלק נראה לי תקין ואני לא רואה ממנו נזילות, הוא יבש כל הזמן, את המכסה מתחת למושב אחורי הורדתי כמה פעמים כדי לבדוק נזילות במשאבת דלק והכל יבש לגמרי, אם היו נזילות כלשהם הייתי רואה רטיבות או רטיבות שהתייבשה, אבל הכל יבש ונקי. לפני כ-20 אלף ק"מ החליפו אצלי פילטר דלק (ליד הגלגל האחורי) זה היה הפעם הראשונה שהחליפו מאז שהרכב אצלי. אולי יש נזילה מהאיזור הזה למרות שלא ראיתי? עוד חודשיים יש טסט לרכב ואני מקווה שהוא יעבור למרות שלא נראה לי עם הנזילה הזאת. ולכן יש לטפל בעניין הזה ולעבור ולראות אם יש עוד בעיות שיימנעו ממני לעבור טסט ולתקן גם אותם. האם בשביל לבדוק צינורות דלק שנמצאים ליד המיכל (בחלק שלא רואים אותם) ייצטרכו במוסך להוריד את מיכל הדלק? |
קודם כל מהיכן אתה מריח את הדלק האם הרקה רב נקודתית או חד נקודתי?
יש מצב שהנשם של המנוע מעביר לתא הרכב ריח של דלק בדוק את זה. לגבי פילטר דלק מקום לפורענות מכיוון שאין שם בנדים לסגירה הדוקה ובנוסף הפילטר עטוף במכסה פלסטיק לכן פרק את המכסה בלבד הפעל את הרכב הטורים גבוהים ותעקוב מלמטה. לך יש נזילה קטנה מאוד שמתנדפת כך שאתה יכול לשים במכסה הדלק נייר סופג ולהריח לאחר תקופה |
תודה יאיר, הנה כמה תשובות,
בתוך הרכב אין ריח של דלק, הריח של הדלק מחוץ לרכב ומגיע מצד האחורי של הרכב לאחר נסיעה. (מקדימה אין שום ריח). אני לא יודע איזה סוג הזרקה, (SPI אומר משהו)? כי אני חושב שראיתי את זה כתוב על המחשב רכב שנמצא בצד שמאל ליד הכנף. אבדוק את עניין מכסה הדלק עם נייר סופג למרות שלא נראה לי שיש נזילה משם. יכול להיות שיש בעיה בפילטר דלק ולא ראיתי, אולי שווה לתת למוסך לבדוק בכל מקרה? (יש לציין שאת הפילטר דלק החליפו לי במוסך פיאט), במקרה שזה צינור דלק, כמה יכול לעלות דבר כזה פחות או יותר? |
הרכב שלך חד נקודתי לה שאלתי כי יכול לברוח דלק מהאינגקטורים .
התחושה של בריחה קלה מפילטר דלק שננעל ע"י לחצנים כמו במשאבה עצמה. מאמין שחלק כזה עולה הרבה ומיותר. אם תגיע למסכנה הזאת אז תוכל להוריד רק את הראש של הצינור ולשים בנד |
אין לי מושג איפה יכולה להיות הבעיה, וגם אם אוכל לסדר לבד יהיה לי קשה כי אין לי את האמצעים בשביל זה, אני פשוט רוצה לדעת איפה יכולה להיות הבעיה כדי שאני אבוא עם כיוון למוסך במקום שיתחילו למרוח.
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©