מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   בעיית מנוע פונטו HGT שנת 2001 (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3147)

assaf HGT 26-01-08 15:27

בעיית מנוע פונטו HGT שנת 2001
 
שלום לכולם...
היום קניתי פונטו HGT 2001. האוטו הוא יד 3 עם 130K.
בבדיקה שעשיתי לפני הקניה, הבוחן אמר כי המנוע מרעיש והוא לא יחזיק עוד הרבה זמן. (היתה התחשבות בזה במחיר).
בבדיקה הקופרסיה יצאה בגבול המותר וללא שינויים גדולים בין הצילינדרים, בנוסף ההספק שנמדד הוא 110 כ"ס שלדעתי סביר (תקנו אתי אם אני טועה).
שאני נוסע עם האוטו יש רעשים, שאפשר להגיד שהם כמו רעשים של מנוע דיזל. זה יכול להיות ווריאטור?
מה שיותר מפחיד אותי זה שהאוטו בניוטרל ואני לא לוחץ על הגז, מנורת הלחץ שמן נדלקת למאית השניה ונכבת כל הזמן. אבל אם אני נותן גז בניוטרל או שאני בנסיעה, היא לא נדלקת בכלל.
יש השערות לגבי הבעיה? זה יכול להיות גם קשור לווריאטור?
ואם מישהו יוכל להסביר לי פעם אחת ולתמיד מה הווריאטור הזה עושה אני אשמח.

תודה.

Caveman 26-01-08 15:50

http://www.fiatclub.co.il/forum/show...8024#post18024

assaf HGT 26-01-08 16:12

צטט:

במקור פורסם על ידי Caveman (הודעה 20743)

כבר קראתי את השרשור הזה כמה פעמים אבל אני עדיין לא הבנתי בוודעות מה תפקידו של הווריאטור.
ממה שהבנתי הוא מתאם בין השסתומים. אבל הכתבה באנגלית אומרת שהווריאטור מקבל שמן מאיזשהו שסתום.
השאלה שלי אם הווריאטור גמור לגמרי האם הוא יכול לגרום למנורת לחץ שמן להדלק למאית שניה ולהכבות מכיוון שהוא כן קשור איכשהו לשמן?...

ארילו 26-01-08 16:15

הווראיטור אחראי על התזמון המשתנה של השסתומים. הוא מקבל שימון.

הוא לא אחראי. אם מנורת לחץ השמן שלך נדלקת אז או שחסר לך שמן, או שיש לך בעיה עם המשאבה, או סתימה איפשהו, או חופש במיסבים שגורם לזה.

assaf HGT 26-01-08 16:26

צטט:

במקור פורסם על ידי ארילו (הודעה 20747)
הווראיטור אחראי על התזמון המשתנה של השסתומים. הוא מקבל שימון.

הוא לא אחראי. אם מנורת לחץ השמן שלך נדלקת אז או שחסר לך שמן, או שיש לך בעיה עם המשאבה, או סתימה איפשהו, או חופש במיסבים שגורם לזה.

שמן לא חסר.
חופש במיסבים בעברית זה שיפוץ מנוע?

orenhazan 26-01-08 17:51

טוב אני ינסה להשיב לכל השאלות.
לגבי מנוע מרעיש זה לא המנוע זה הוריאטור מרעיש הבוחנים בבדיקות רכב לא מכירים את הבעיה הנ"ל ב HGT מומלץ להחליף אותו כי אני מאמין שאצלך הוא אף פעם לא הוחלף.
לגבי נורת לחץ השמן שנדלקת הבעיה היא באיכות השמן שיש לך כרגע במנוע זה מנוע מאוד רגיש לשמן לא איכותי זה גם מקצר את החיים של הוריאטור דרך אגב ממליץ לך וכמה שיותר מהר להחליף לשמן סינטטי מלא איכותי כי אם לא המשך נסיעה במצב כזה יגרום נזק למנוע זה בטוח.
הרעש בנסיעה זה שוב פעם הוריאטור.
לגבי ההסבר מה זה וריאטור קצת קשה להסביר על רגל אחת.
מקווה שעניתי לך על השאלות.

KoF-sHeLeG 26-01-08 17:57

צטט:

במקור פורסם על ידי assaf HGT (הודעה 20739)
בבדיקה שעשיתי לפני הקניה, הבוחן אמר כי המנוע מרעיש והוא לא יחזיק עוד הרבה זמן.

זה כי אין לו מושג קלוש לגבי המנוע הזה ולגבי וריאטור.
אתה יכול להיות רגוע, אין שום בעיה במנוע שלך.
תחליף את הוריאטור תפתר גם מהרעש הדיזלי משהו...

שחרון 26-01-08 18:15

צריך גם לדעת לבדוק שמן. המדיד שמן קצת קשה לבדיקה וצריך לדעת "לקרוא" אותו.

שחרון

assaf HGT 26-01-08 18:26

צטט:

במקור פורסם על ידי KoF-sHeLeG (הודעה 20751)
זה כי אין לו מושג קלוש לגבי המנוע הזה ולגבי וריאטור.
אתה יכול להיות רגוע, אין שום בעיה במנוע שלך.
תחליף את הוריאטור תפתר גם מהרעש הדיזלי משהו...

אז זהו שבגלל זה לקחתי את האוטו (כמובן עם הנחה במחיר) אבל עם תקוה בלב שזאת הבעיה.
הרעש במנוע פחות מפחיד אותי זה כבר אמרתי. מה שיותר מפחיד אותי זה המנורת לחץ שמן שלפי מה שהבנתי זה לא קשור לווריאטור.
אתה רוצה להגיד לי שכל מי שקנה HGT והלך לבדיקה אמרו לו שהמנוע לפני שיפוץ?

צטט:

במקור פורסם על ידי שחרון (הודעה 20753)
צריך גם לדעת לבדוק שמן. המדיד שמן קצת קשה לבדיקה וצריך לדעת "לקרוא" אותו.

שחרון

תסביר...? סוף שלו הוא חלק ולא כמו כל הקפיץ המוזר הזה.
יש שם מפלס נמוך וגבוה כמו בכל מדיד אחר והמפלס תקין.

פיליפ 26-01-08 19:02

הרבה בעלי HGT התלוננו על המדיד שמן, לפעמים הוא מראה שהשמן על המינימום אבל בפועל יש מספיק שמן.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 13:39.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©