![]() |
תודה אני אבדוק את התנגדותו היום !
לגבי בדיקה השנייה שהבחור שם מציע , אני צריך לנתק את החיישן מהרכב , ולשים את ההרב מודד על DC ולחבר אליו ,כשהוא מנותק ? ואז לנסות להניע ? (כי הוא אמר שהגלגל יסתובב , אבל איך עם החיישן מנותק , הרכב לא אמור להניע בכלל , אני די מבולבל חברים מהחישן הזה) תודה ! |
לגב הבדיקה השניה - אתה רק מנתק אותו מהקונקטור, הוא נשאר מחובר לגוף.
הרב מודד מזריק זרם ישר מינימלי והחיישן בעקבות סיבוב גל הארכובה שמסתובב מהסטרטר, בונה ומפיל מתח. זה השינוי שאתה אמור לזהות ברבמודד. הנה בדיקות יותר מתקדמות http://www.autoshow.co.il/default.aspx?pageid=189 |
מעולה תודה ,עכשיו עלתה לי שאלה , איך יכול ליהיות ,לפי הסירטון כמובן , שהטורים מ30 יורדים ל0 ושוב ל30 ? איך הגיונית קורה דבר כזה ? השעון טורים גם מפסיק לעבוד ואז פתאום חוזר לעבוד ? זה כביכול החלק שממש לא הבנתי איך בשניה אחת המחוג משתגע ? בעיה בשעון טורים ? בחשמל אליו ? או כשסליל הצתה לא עובד,חיישן קראנק , אז ככה הוא מתבטא ?
|
למה אתה אומר ל - 0 ?
לא מצאתי בסרטון נפילה ל-0 או שפיספסתי משהו או שאתה לא מדייק. הם יורדים לאיזור ה1000 סל"ד. לקראת סוף הסרטון יש נפילה ליותר נמוך אבל בהחלט לא ל0. אתה מרגיש גם חיתוכים משמעותיים זה לא רק למראית עין , לא ? נראה ומרגיש כמו איבוד כוח (משהו בפעולת המנוע משתבש) |
טעות שלי אין נפילה ל0 אבל יש נפילה לאזורה1000 , כיוון שהסירטון הזה צולם ביריגה לא הרגשתי כלום , אבל כשזה "תופס" אותי במישור , אני מרגיש בלימות ושוב נסיעה רגילה , איך ייתכן נפילה מ30 ל10 ? איבוד כוח מתבטא בסליל הצתה תקול ? קראנק ?
תודה |
כל מה שמשבש את פעולת הבעירה המתוזמנת במנוע יגרום לנפילת כוח.
כן בין היתר גם חיישן קראנק וגם סליל הצתה יכולים לגרום לזה כל אחד ותפקידו. אתה יכול לקרוא על התפקיד של שניהם ברשת זה מוסבר יופי -חיישן קראנק הוא בעצם אינדיקציה למהירות המנוע ויחד עם חיישן גל זיזים מאפשרים למחשבהרכב לתזמן את ההצתה ואת סדרה. -סליל ההצתה הוא חלק מתהליך ההצתה הוא מקבל מתח מצבר ומרים אותו לאלפי וולטים שפורקים כניצוץ דרך האלקטרודות של הפלאג שניהם יכולים לגרום לאיבוד כוח, לאור התסמינים סביר יותר חיישן קראנק. אני רוצה שוב לחזור על ההמלצה- חבר דיאגנוסטיקה חייך יהיו קלים בהרבה (אני לא בטוח שבדיקת ההצתה שעשית אמינה- כמה פעמים עשית וראית איבוד ניצוץ ? פעם אחת או יותר ?) |
עשיתי כ3 פעמים רצוף בשני פלאגים , לאחר כמה דקות בניסיון ה4 ככה , פתאום כן היה ניצוץ ואז האוטו הניע , כי אני אגיד לך , הנעה לאחר לילה , הוא נוסע כמו שעון , כשהמנו ניהיה חם ומכבים ומתנעים שוב אז מתחילות הבעיות , לא ייתכן שהסליל הוא הבעייתי ?
האם ההתנגדות תיהיה תקינה בחיישן קראנק , זה יראה שהוא תקין ? |
לא
אם היא לא תקינה זה אומר שהחיישן לא תקין. אם היא תקינה צריך להמשיך לבדוק את כל הרשימה בלינק ההוא שצירפתי שלב אחרי שלב כמו שמצורף למטה , צריך להבין קצת אלקטרוניקה. באיזה שני פלאגים עשית את הבדיקה ? ברכב שלך יש שני סלילים - כל אחד מוציא שני חוטים לשני פלאגים. בדקת שני פלאגים שיושבים על אותו סליל ? או שני פלאגים שיושבים כל אחד על סליל אחר ? איזה פלאגים שמת כשהחלפת לפאגים לחדשים ? חיישן קראנק : שלב א' באבחון התקלה בחיישן – בדיקת התנגדות סליל החיישן בדוק באמצעות סורק התקלות את הקוד הספציפי, וודא במידע העכשווי (זרם נתונים) בסורק מהם הנתונים החריגים במידה וקיימים במנוע. סגור את מתג ההצתה, נתק את המחבר של החיישן וחבר מד התנגדות בין שני הפינים של הסליל המגנטי בחיישן, זהה את הפינים לפי נתוני היצרן. השווה את הנתונים המתקבלים בבדיקה לנתוני היצרן, במידה וישנם סטיות בנתונים יש להחליף את החיישן. בדיקת התנגדות סליל החיישן שלב ב' באבחון התקלה בחיישן – בדיקת קצר לגוף של סליל החיישן חבר את אחד הפרובים של מד ההתנגדות לאחד הפינים של סליל החיישן. חבר את הפרוב השני של מד ההתנגדות לפין השלישי בחיישן או לגוף החיישן עצמו. וודא שהתנגדות המתקבלת במד ההתנגדות היא אין סוף (נתק). במידה ומד ההתנגדות מראה התנגדות כלשהי הקטנה מעשר קילואוהם, יש להחליף את החיישן. בדיקת קצר לגוף של סליל החיישן בדיקת אות מתח המוצא (סיגנל) מהחיישן באמצעות סקופ שלב ג' באבחון התקלה בחיישן – בדיקת רציפות החוטים לחיישן מיחידת הבקרה במידה ואין אות (מתח משתנה) מהחיישן, כלומר, יש חשד לקצר למינוס או לפלוס, או נתק בחיווט מהחיישן ליחידת הבקרה, יש צורך לבדוק רציפות בין חוטי החיישן ליחידת הבקרה. לצורך בדיקת רציפות החיווט בין יחידת הבקרה לחיישן, יש להשתמש במד התנגדות (אוהמטר) ואסור להשתמש בזמזם של המכשיר. ניתן לבדוק את המעגל בכללותו או כל חוט בנפרד, במקרה זה יש לנתק את המחבר מיחידת הבקרה ומהחיישן עצמו. סגור את מתג ההצתה ונתק את המחבר מיחידת הבקרה ומהחיישן. חבר אוהמטר לשני מגעי יחידת הבקרה, לסירוגין ולגוף הרכב ובצידו השני של המעגל (במחבר החיישן) חבר לסירוגין לגוף הרכב ומדוד את התנגדות המעגל שיצרת. תוצאת הבדיקה חייבת להיות זהה בשני החוטים והיא אפס אוהם (או ההתנגדות שקיימת כשמקצרים את שני הפרובים יחד), יש לבדוק כל חוט בנפרד כפי שמופיע באיור הבא. זכור! לאחר סיום בדיקת רציפות המוליכים בין החיישן ליחידת הבקרה, יש לבדוק שאין קצר בין המוליכים שבמחבר, כלומר, קיים בידוד מלא בין כל המוליכים המתחברים לחיישן. בדיקת רציפות מוליכי החיישן בין החיישן ליחידת הבקרה. שלב ד' באבחון התקלה בחיישן – בדיקת בידוד החוטים מהגוף וממתח כלשהו לצורך בדיקת בידוד החיווט לחיישן מגוף הרכב, ממתח המצבר או ממתח אחר (למשל 5 וולט). יש להשתמש במד מתח (וולטמטר) ולעיתים גם במנורת ביקורת בנוסף מסוג נורת לד. ישנם יצרני רכב שמנחים להשתמש באוהמטר לבדיקת קצר לגוף. הבעיה בשיטת בדיקה זו היא, שבמידה והמוליך אותו אנו רוצים לבדוק מקוצר למתח כלשהו, הבדיקה באמצעות אוהמטר תציין אין סוף, כלומר, נתק, אנו נחשוב שהבדיקה תקינה למרות התקלה בפועל. וודא שמתג ההצתה סגור. נתק את המחברים מיחידת הבקרה ומהחיישן עצמו. חבר וולטמטר לגוף הרכב ולכל אחד מהחוטים של החיישן ובדוק שאין קצר למתח כלשהו ומד המתח מציין 0 וולט, במידה ומד המתח מציין מתח קבוע (למשל 5 וולט), סימן שהמוליך לחיישן מקוצר למתח חיובי כלשהו. במידה ויש מתח לא מוגדר ולא יציב (הדבר תלוי בסוג מכשיר המדידה) , ניתן לחבר נורת ביקורת לגוף הרכב ולחוט הנבדק, במידה ויש קצר למתח חיובי כלשהו הנורה תידלק. יש לזכור לבצע בדיקה זו בכל אחד ממוליכי החיישן. בדיקת בידוד מעגל חיישן גל זיזים – בדיקת קצר לפלוס חבר וולטמטר לקוטב החיובי של המצבר (במידה ואין גישה קלה למצבר, חבר את הוולטמטר לנקודת מתח 12 וולט), את צידו השני של הוולטמטר חבר לכל אחד מהחוטים של החיישן ובדוק שאין קצר לגוף הרכב ושמד המתח מציין 0 וולט, במידה ומד המתח מציין מתח קבוע 12 וולט למשל, סימן שהמוליך לחיישן מקוצר לגוף הרכב. במידה ויש מתח לא מוגדר ולא יציב (הדבר תלוי בסוג מכשיר המדידה) , ניתן לחבר נורת ביקורת לפלוס מצבר הרכב ולחוט הנבדק, במידה ויש קצר למינוס הרכב הנורה תידלק. יש לזכור לבצע בדיקה זו בכל אחד ממוליכי החיישן. בדיקת בידוד מעגל חיישן גל זיזים – בדיקת קצר למינוס שלב ה' באבחון התקלה בחיישן – בדיקת בידוד החוטים אחד מהשני לצורך בדיקת בידוד (שאין קצר בין המוליכים עצמם של החיישן). יש להשתמש במד התנגדות (אוהממטר). וודא שמתג ההצתה סגור. נתק את המחברים מיחידת הבקרה ומהחיישן עצמו. חבר את אחד הפרובים של מד ההתנגדות לאחד הפינים של סליל החיישן. חבר את הפרוב השני של מד ההתנגדות לפין השלישי בחיישן או לגוף החיישן עצמו. וודא שהתנגדות המתקבלת במד ההתנגדות היא אין סוף (נתק). במידה ומד ההתנגדות מראה התנגדות כלשהי הקטנה מעשר קילואוהם, יש להחליף את החיישן. |
המון תודה גיבסון !!
החלפתי אתמול סלילים ועדין הייתה הבעיה , החזרתי לישנים והחלפתי לקראנק חדש , הבעיה נפתרה אבל עכשיו אני מרגיש גימגומים קלים , הסלד תואם את המהירות , עכשיו כשהחלפנו לסלילים החדשים התבלבלנו בקונקטור (כמובן לא הניע) עכשיו לשאלתי יש מצב החוטי הצתה נפגמו ? עוד רעינות יתקבלו בשימחה שוב תודה !! |
מתן לא הבנתי
תעתיק את השאלות מטה להודעה שלך ואז תענה אחת אחת - מה החלפת ומה לכאורה נפתר או לא נפתר ? ואיך אתה יודע אם נפתר או לא נפתר ? החלפת חיישן קראנק ? מקורי \ תחליפי ? החלפת זוג סלילים או רק סליל יחיד? מקוריים \ תחליפיים ? איזו חברה ? חוטי הצתה לא אמורים להיפגע מטעות בין הסלילים. אתה יודע של איזו חברה חוטי ההצתה ? מה זה גימגומים קלים ? האוטו משתנק וחוזר לעצמו או רק רועד ואם נותנים גז זה עובר ואז חוזר ? גימגומים גם כשהמנוע חם ? איזה מצתים יש לך ברכב ? אתה יכול לרשום פה את החברה והמק"ט ? בהצלחה |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:46. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©