![]() |
צטט:
האם הסטרטר מצליח לסובב את המנוע? אם לא, יש מצב שהמצבר התרוקן בגלל שהרכב עמד הרבה זמן ללא טעינה, נסה להניע בדחיפה או בעזרת כבלים. |
לרכב אין קודן. יש אזעקה והמפתח אורגינלי.
איך מבצעים ריסט למחשב?? האם הרעש מאזור הפיוזים יפסק כתוצאה הריסט? לגבי המצבר ,הבעיה אינה ממנו. |
תן יותר פרטים. מה זה לא מניע ? יש סטרטר ? יש ניצוץ ?
חיברת את כל החיישנים ? תעבור על הכל עוד הפעם, תבדוק שהכל מחובר. מה סוג הרעש שיש לך מקופסת פיוזים ? |
ריסט,הוצא קוטב מינוס מהמצבר ושים אותו על הפלוס המתן 10 דקות חבר בחזרה את המינוס למקום
|
יאיר הפלוס צריך להיות מחובר למצבר??? או לנתק את שניהם מהמצבר ואז לחבר את המינוס לפלוס ל10 דקות?
|
כן הפלוס מחובר למצבר
נתק רק את המינוס ושים על הפלוס |
חלק מהסיבות שעלולות לגרום לתקלה.
--------------------------- * בהנחה שהבעיה נגרמה עקב ניתוק המצבר ונדרש לאפס את המחשב - פתח סוויץ' ונתק את כבל הפלוס מהמצבר למשך דקה כשהסוויץ' פתוח. סגור סוויץ', חכה דקה וחבר את הכבל. נתק את האזעקה בעזרת המפתח שלה (אני ניתקתי) ונסה להתניע. נ.ב. שמעתי על מקרים כשהטריק לא עובד וצריך לאפס או לקודד מחדש את האימובילייזר במוסך, ואפילו במקרה של חוסר מזל, נדרש לצרוב קושחה מחדש עקב אפרום פגום (לא עלינו), אבל צריך תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהיות אופטימיים. סיבות נוספות --------- 1. בדוק שהמצבר טעון - גם אם שאר הצרכנים ברכב דולקים זה לא מראה על מצבר טעון. מצבר חלש יצליח להפעיל את הקונטקטור (ריליי) שכנראה ממנו אתה שומע תיקתוקים בזמן התנעה, אך הוא לא יכול לספק את הזרם (האמפר) הנדרש תחת עומס להפעלת הסטרטר. בדוק בעזרת רב-מודד (מחיר מולטימטר זול כ-40ש"ח) את מתח המצבר עם סוויץ' כבוי, המתח צריך להיות מעל 12V (אם זה פחות אז המצבר פרוק). אם המתח מעל 12V בקש ממישהו שיחזיק סוויץ' למשך מס' שניות ויבצע כשני נסיונות התנעה בזמן שאתה מודד מתח, אם תוך כדי ניסיון התנעה המתח צונח מתחת ל10V כנראה שהמצבר פרוק. 2. תנסה להתניע עם כבלים מרכב אחר בזמן שהוא מונע (קח בחשבון שזה לא יעזור אם מגע הארקה אל בלוק המנוע לקוי, או המגעים של המהדקים במצבר עם קורוזייה). 3. בדוק את תיבת הנתיכים (הפיוזים) בתא המנוע - הוצא, בדוק ונקה את המגעים עם ספריי מגעים והחזר את הפיוזים. 4. בדוק את המגעים של המהדקים במצבר - פרק את המהדקים (נעל כבל) מקטבי המצבר ובעזרת נייר לטש עדין שייף ונקה את המהדקים מצידם הפנימי עד שכל הקורוזיה תיעלם ויתקבל מראה של מתכת (פליז) מבריקה. אצלי הייתה שכבה רצינית של קורוזייה. אם קיים כבל נוסף שמתחבר עם בורג למהדקים, שחרר גם אותו ושייף נקה את שטח המגע ביניהם. נקה גם את קטבי המצבר, חבר את המהדקים לקטבי המצבר וסגור היטב. 5. בדוק את כבלי הארקה - בדוק ונקה את המגעים של כבל הארקה המתחבר אל גוף הרכב ואת הכבל המתחבר אל בלוק המנוע, וודא שאין קורוזייה, אחת התקלות בזמן צריכת זרם גבוה בעומס זה בגלל מגע הארקה לקוי. 6. בדוק את המגעים בחיבור הסטרטר - שחרר ונקה את המגעים. 7. יכול להיות שהסטרטר נתקע - האם אתה שומע את הסולונויד בסטרטר נותן מכה כשאתה פותח סוויץ'? אולי הסטרטר תקוע, דחוף את הרכב קדימה ואחורה כשהוא משולב להילוך שני ע"מ לשחרר את הסטרטר. 8. בדוק שאין לך נעילה הידראולית או משהו המונע מהמנוע להסתובב כתוצאה משיפוץ ראש לקוי - כשהסוויץ' כבוי וההילוך משולב לסרק, סובב את גל הארכובה (הקראנקשפט) בעזרת בוקסה עם ראצ'ט וודא שהוא מסתובב ושאינו תקוע. 9. תחשוב טוב ותנסה להיזכר אילו כבלים פירקת במהלך השיפוץ, האם התעסקת במער' החשמל - הארקות (אולי לא מגיעה הארקה לבלוק), סטרטר, אלטרנטור וכו'. עבור שוב על הכל וודא שהכל נקי ומחובר כנדרש. 10. אולי הסטרטר שבק חיים, אולי תנסה להתניע בכל זאת בדחיפה למרות שלא מומלץ מחשש לפגיעה בממיר. בכל מקרה אם זה לא המצבר אז זאת כנראה בעיה במגעים איפשהו במערכת הגורמת לבעיה עם צרכן המושך זרם גבוה, במקרה הזה, הסטרטר. אני הייתי מתחיל קודם בדברים הפשוטים בלעבור על כל הכבלים שפירקת במהלך השיפוץ, מנקה את המגעים בנעלי הכבל במצבר ואם עדיין לא מניע אז ממשיך בבדיקות יותר מקיפות. |
שלום,
עדיין לא ניסיתי שום דבר. רק רציתי לחדד את הבעיה שלי. כאשר אני רק מסובב את הסוייץ' ישנו רעש מהקופסא של הפיוזים שנמצאת ליד המצבר, גם ללא התנעה רק חצי סיבוב. בנוסף המנורה של הקוד (מפתח עם CODE) אינה נכבת ונשארת דולקת קבוע. יום שישי אני שוב בבית אני אנסה לאפס את המחשב של הרכב ולהניע באמצעות כבלים ולקוות שהפרוייקט הזה יגיע לסופו. |
בוקר טוב אלי.
בהנחה שמדובר בבעיה עם האימובילייזר, מלבד ניסיון לאפס את התקלה ע"י ניטרול המתח שנותר במער' החשמל, שווה לנסות עוד דבר. קח את מפתח המאסטר האדום של הרכב ובנוסף מפתח כחול אחר אם יש לך ופעל כך (רק לאחר שביצעת איפוס וניטרול האזעקה כמו שציינתי בהודעה הקודמת): הכנס את את מפתח המאסטר (האדום) לסוויץ', המתן מס' שניות, סובב את המפתח, המתן מס' שניות, סגור סוויץ'. אח"כ אותו תהליך עם המפתח הכחול ושוב פעם עם האדום. נסה להניע. ברכבים מסויימים, לפני פירוק המצבר הקיים יש לחבר מצבר נוסף רגיל או מצבר עופרת קטן (כמו באזעקות לבית) 12V במקביל לכבלי המצבר שברכב וזאת ע"מ לשמור את הגדרות מחשב הרכב, רדיו, אימובילייזר ומער' נוספות שלא ימחקו עקב ניתוק המתח של המצבר. בכל אופן אם לא תמצא פיתרון לבעיה ותאלץ לגשת למוסך מורשה ע"מ לתכנת את הקודים מחדש למפתחות באימובילייזר, וודא שיש לך את כרטיס הקוד לפני שאתה ניגש אליהם. הם עלולים לחייב אותך בתשלום עבור כרטיס קוד חדש למרות שמן הסתם הם יכולים לדעת מהו הקוד שלך לפי מס' הרכב. אני בודק בפורום של חברינו מעבר לים על אלטרנטיבה לפתרון הבעיה. מקווה שהכל יסתדר לטובה. יום טוב. |
עוד משהו שכדאי לנסות לפני שתיגש למורשה עם גרר או משהו כזה, אני לא יודע אם זה יעבוד על הדגם שלך אבל תנסה.
בכל מקרה התהליך הזה נועד רק כדי שתוכל להתניע את הרכב. הנה: התנעת חירום- יש לקרוא את התהליך ולזכור אותו ע"מ לבצעו ברצף. ---------------------------------------------------- כאשר קוד פיאט לא יכול להפעיל את מערכת האימובילייזר של המנוע, נורית סמל קוד מפתח (נראה כמו מנעול) ונורית סמל מער' בקרת מנוע EOBD (נראה כמו מנוע קטן) תדלקנה קבוע, במצב זה המנוע לא יתניע. במקרה כזה יש לעקוב אחר הליך התנעת חירום ע"מ להתניע את המנוע. 1. קרא את הקוד האלקטרוני בעל 5 הספרות המופיע על גבי כרטיס הקוד של פיאט. (הכרטיס חשוב מאחר ויש בו קוד ייחודי של הרכב הנדרש לצורכי קידוד האימובילייזר ונמסר לקונה יחד עם מפתחות בהם יש רכיב אלקטרוני, מפתח מאסטר (אדום) ושני מפתחות כחולים). 2. סובב את מפתח ההצתה למצב MAR (מצב שבו ניתן להדליק אורות וכו', אך ללא סטרטר). 3. לחץ את דוושת הגז עד הסוף והחזק כך. נורית מערכת ההזרקה (נראה כמו מזרק) תופיע במשך כ-8 שניות ואז תעלם. כעת שחרר את דוושת הגז והתכונן לספור את מס' ההבהובים של נורית מערכת ההזרקה כשזו תופיע. 4. הסתכל בקוד האלקטרוני בגב הכרטיס, אם לצורך העניין, הספרה הראשונה של הקוד (משמאל לימין) בכרטיס היא 6, אז יש לספור 6 הבהובים ומיד אח"כ יש ללחוץ על דוושת הגז ולהחזיק אותה כך עד שנורית אזהרה (נראה כמו מנוע קטן) תופיע למשך 4 שניות, וכשהיא תעלם יש לשחרר את דוושת הגז. 5. נורית האזהרה תתחיל להבהב שוב. לאחר שהיא תהבהב את מספר הפעמים המתאים לסיפרה השניה שעל גב כרטיס הקוד, לחץ שוב על דוושת הגז והחזק כך עד שהנורית תעלם. 6. המשך את התהליך עבור הספרות שנותרו על גב כרטיס הקוד. 7. כאשר הוכנסו כל הספרות, יש לשמור את דוושת הגז לחוצה ולא לשחרר. נורית מערכת בקרת מנוע EOBD (נראה כמו מנוע קטן) תתחיל להבהב שוב במשך 4 שניות ואז תעלם, כעת שחרר את דוושת הגז. 8. יופיעו הבהובים מהירים של נורית סמל האזהרה (כ 4 שניות) המאשרים שהפעולה בוצעה בהצלחה. 9. התנע את המנוע על ידי סיבוב המפתח ממצב MAR (מצב שבו ניתן להדליק אורות וכו', אך ללא סטרטר) וסובב למצב AVV (מצב התנעה עם סטרטר). אם, לעומת זאת, נורית סמל האזהרה נשארת דלוקה ולא נעלמת, סגור את מפתח ההתנעה וחזור על התהליך משלב 1. *חשוב: אחרי תהליך התנעת חירום, עליך ליצור קשר עם מוסך פיאט מורשה, אחרת תצטרך לחזור על ההליך המתואר בכל פעם שתרצה להתניע את המנוע. מקווה לשמוע בשורות טובות בכל מקרה :rolleyes: |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:27. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©