מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

התפנקתי ב500 :)
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלא-סטלינה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

סקסית שלי!!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו ספייס (יאנג ) "פנינה"
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו איבו


מודעות שרות
fiaton
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 05-01-09, 23:09   #1
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: גבעתיים
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 432
Cool כבר אין קולות של מים (או: איך הלך האטם ראש)

אח, איזה כיף לקרוא את הפורום, לדאוג למכונית, ולדעת ש...ברגע האמת, זה לא ישנה הרבה - כי כשהפונטו רוצה - היא תמצא את דרכה לשמשון במסלול הירוק.
הסיפור המלא לפניכם.

ביותר מהזדמנות אחת הזכרתי שהיו לי קולות של מים באוטו, והאויר נוקז והמשיך לחזור.
לפני כמה ימים, ראיתי במהלך נסיעה רגילה לעבודה וחזרה, שמד הטמפרטורה "משחק" -
אך במפתיע - הטמפ' דווקא ירדה מעט, ושוב חזרה לנק' הקבועה - לאורך כל הנסיעה.

לתומי חשבתי שמדובר בטרמוסטט. אבל אמרתי לעצמי, נו שוין, עדיף למטה מלמעלה - לפחות הרכב לא מתחמם - ורצתי למלא חישגד לאור המזל הטוב שהאיר לי.
טוב, שיקרתי. המשכתי לנהוג הביתה.

אתמול החלטתי שכדאי לבדוק מדוע הטמפ' אינה יציבה, גם אם זה לכיוון התקין יותר -
ומה רבה היתה הפתעתי ברגע שפתחתי את מיכל העיבוי - האוטו הגיב בהפעלת המאוורר על מצב "תתחיל לדאוג יא סחבק" -
או במילים יפות - מצב מהיר (דבר שלא קרה מעולם, למעט מקרה בודד אחד)
בדיקת המפלס הראתה שזו הקטנה בבעיותי - כי מים אין במיכל!

הבנתי שיש בעיה, התפללתי רבות בעודי צופה במחוג הטמפ' שעלה שנתה אחת מעל הנורמלי,
ואכן אחרי 3 דקות לערך הטמפ ירדה לתחום הנורמלי והמאוורר כבה לחלוטין.
כיביתי את הרכב, והחלטתי שמכאן האוטו נוסע רק עד שמשון.

היום בבוקר הגעתי לשמשון, ולאחר חצי שעה התבשרתי שהאטם נפרץ, ו...אין ברירה.
הנזק לא יהיה קטן. חלפו עברו כ-8 שעות והרכב יצא עם אטם חדש, ראש מיושר, טרמוסטט חדש ומשאבת מים צעירה.
רקובי מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 05-01-09, 23:45   #2
stio
כתבנו בצפון
 
האווטאר של stio
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: עמק יזרעאל
הגלגלים שלי: Škoda Fabia 16V
הודעות: 3,431
כמה ק"מ הרכב עבר? האם שמשון ביצע את העבודה באותו יום?
__________________
2008 ועד היום:
Škoda Fabia 1600 SPORT '08
בעבר:
2001-2008: FIAT Uno 1400 70S '93
1984-2000: FIAT 127 1050 '84
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 05-01-09, 23:56   #3
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,635
מפתיע שברכב שמתוחזק כהלכה נפרץ אטם ראש סתם ככה. מצטער לשמוע.
כמו גיא גם אני מסוקרן כמה ק"מ עבר הרכב?
האם מאז ומתמיד טופל כראוי? מה ידוע לך על היד הקודמת?

סתם שאלת תם, על הדרך:
מדוע יש ליישר ראש כאשר המנוע לא התחמם? מדובר רק על אטם שנפרץ, לא כך?!

אגב, גיא.
אני לא אתפלא אם הרכב יצא מהמוסך באותו היום. לעיתים זה קורה גם במקרה של ראש מנוע.

רענן.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-01-09, 00:01   #4
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: גבעתיים
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 432
חיים אמר שהמצב של הראש היה דיי סביר, וזה (כנראה) בגלל שלא התחמם.
האוטו עבר כ-126K ק"מ עד כה. וכן, העבודה בוצעה כולה היום.

פרט חשוב - למרות שהרכב טופל במוסכים מורשים גם ביד הקודמת (עם קבלות) - הוא עבר ראש מנוע
אי שם לפני יותר משנתיים, בעת שהיה אצל הבעלים הקודמים ועל זה אין לי קבלה...
אני יודע כי חיים אמר לי את זה באחת הפעמים שהייתי שם, סמוך למועד קנית הרכב.
הרכב נקנה עם 87K ק"מ.

נערך לאחרונה על ידי רקובי : 06-01-09 ב 00:05.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-01-09, 00:09   #5
stio
כתבנו בצפון
 
האווטאר של stio
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: עמק יזרעאל
הגלגלים שלי: Škoda Fabia 16V
הודעות: 3,431
זה בד"כ נדיר שמבצעים שיפוץ ראש מנוע באותו יום, אבל אני מניח שזה תלוי במקצועיות המוסך, והכי חשוב במכונאים וליפטים פנויים. הלוואי שגם בצפון היו מוסכים כמו שמשון.

לגבי כמות הק"מ- קיבלתי רושם אישי ע"פ קריאה בפורמים שבספייס ראשי מנוע ומשאבות מים נהרסים מהר יחסית לדגמים קודמים של פיאט. זה רק אני או שיש משהו בזה?
126K זה כלום. זה מזכיר לי את המקרה של סטודנט, ששמר על הרכב מצויין עם פראפלו בלבד והוא בעצמו התפלא שהראש היה זקוק לשיפוץ.
ומשאבת מים? באונו מעולם לא החלפתי משאבת מים, ב- 127 החלפנו משאבה רק לאחר 13 שנה.

לא יודע מה קורה פה, אין לי ניסיון עם הספייס אז אני נזהר מאוד מלהגיע למסקנות.
__________________
2008 ועד היום:
Škoda Fabia 1600 SPORT '08
בעבר:
2001-2008: FIAT Uno 1400 70S '93
1984-2000: FIAT 127 1050 '84
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-01-09, 00:11   #6
Tzvika 16V
Senior Member
 
האווטאר של Tzvika 16V
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: Fiat Punto Spice ELX 16V
הודעות: 302
רכב שאחרי 87K עבר ראש מנוע לא הייתי מגדיר אותו כשמור במיוחד.
זה יפה וטוב לטפל במוסכי החברה אבל אם אתה לא שומר על המנוע מה כל זה שווה? מעניין איך הבעלים הקודם התנהג לרכב.

אגב אני לא הייתי רץ להכליל,אצלי הרכב עם 160K והרכב עבר עד היום רק טיפולים, ברקסים, טיימינג וקלאצ' פעם אחת. בלי שום תיקון מכני אחר. די דומה המצב של הרכב של חברה שלי שחוץ מגומיות הגה לא עבר תיקונים כלשהם לאורך כל חייו עם 110K. לעומת זאת פורד פוקוס חדשה מהחברה 2008 של הורים של החברה עבר בתוך החצי שנה הראשונה לחייו החלפה של הגיר, מחשב הרכב ומשאבת דלק ב3 פעמים שונות בעלות כוללת של מעל 30 אלף שקל, מזל שיש אחריות. לפחות דלק מוטורס טרחו להאריך את האחריות לשנה נוספת. לדעתי בדברים האלה צריך גם הרבה מזל...
__________________
Fiat Punto Spice ELX 16V - 2001 - Automatic

נערך לאחרונה על ידי Tzvika 16V : 06-01-09 ב 00:16.
Tzvika 16V מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-01-09, 00:21   #7
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,635
אמינות דגמי הספייס טובה מאוד, כאן אין עוררין. שוב, הכל תלוי באיך טופל הרכב.

נהוג להחליף משאבת מים, לא רק בדגמי הספייס אלא גם ברכבים רבים וטובים, בעת ביצוע החלפה של רצועת התזמון. כמובן, מדובר על רכבים בהם משאבת המים מונעת ע"י רצועת התזמון.
ע"פ חיים ממוסך שמשון, בעת ביצוע טיימינג הם בודקים את משאבת המים ויזואלית וע"י מגע ידני. אם יש להם ספק לגבי תקינותה, ממליצים ללקוח להחליף. במקרה שלי הוחלפה המשאבה לראשונה ב-130K. (לא כי נזלה, אלא היה ספק לגבי המשך תקינותה ל-60K הבאים)

ב-CF ישנם הרבה מקרים של דיווחים על משאבות מים של גולף כמדומני שנוטות "להעלם" (הטורבינה הפנימית, מתפוררת עם הזמן) ובעצם לא מתפקדות, וזאת דווקא לאחר מספר ק"מ מועט יחסית.


רקובי,
זה שכבר נעשה ראש מנוע בעבר כנראה משליך על המקרה הזה.
מעניין מדוע נעשה אז, ראש מנוע.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-01-09, 09:12   #8
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
כמה גבו עבור כל התענוג?
saar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-01-09, 11:27   #9
ilanzi
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2008
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX, יונדאי I30
הודעות: 28
האם קיבלת הסבר מדוע הרכב התקרר ולא התחמם?
האם הוא באמת התקרר, או שהלך חיישן חום המנוע?

מקרה כזה גורם לי לחשוב שאולי היה טוב אילו היו מוסיפים ללוח השעונים שעון שמראה את מיפלס נוזל הקירור ולא רק את חום המנוע - שהוא לפעמים תוצאה של חוסר בנוזל קירור.
ilanzi מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 06-01-09, 14:24   #10
stio
כתבנו בצפון
 
האווטאר של stio
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: עמק יזרעאל
הגלגלים שלי: Škoda Fabia 16V
הודעות: 3,431
ברוב המוחלט של המכוניות החדשות אין בכלל שעון חום מנוע. מה תגיד על זה?
לאחר התייעצויות עם מומחים הבנתי שזה מיותר ברכב המודרני, קיבלתי הסבר משכנע ומדוייק, אם תהיו מעונינים שאכתוב כאן- אז תגידו.

רענן- אם אתה אומר אני מאמין לך, הריי יש לך רכב כזה. אבל רק דע לך שהמוסכניקים לא ממליצים על הספייס.
חוץ ממה שכבר ידוע לנו כבעייתי (מנוע הגה חשמלי, וריאטור בHGT) וגם טוענים שיש בעיות עם בתי מצערת שמתלכלכים מהר מידי, חיישנים נדפקים בתדירות גבוהה, משאבות מים לא מאריכות חיים, ראשי מנוע נהרסים מהר מידי, נורות לפנסים ראשיים נשרפים בתדירות גבוהה, צבע נשרף מהשמש מהר מידי...
אז פעם אחת אמרתי למוסכניק שהוא לא מבין כלום. אח"כ במוסך אחר אמרתי אותו דבר. במוסך השלישי שאמרו לי אותו דבר עשיתי פרצוף כאילו זה יכול להיות, במוסך הרביעי סתמתי את הפה.

מה שמעניין בכל הסיפור הוא שהמוסכים המורשים של פיאט דווקא טוענים שאין שום בעיות, אבל כשדיברתי פעם אחת עם לקוח אחר הוא טען שיש לו ספייס mk2b והוא עוד לא הגיע ל- 100K וכבר צריך לשפץ גיר (ידני!).

אז באמת שאני לא יודע ולא ממהר להגיע למסכנות, אבל למישהו כמוני שלא מחזיק בבעלותו רכב כזה זה קצת מדאיג אם אני מביט על זה מהצד.
אגב, 2 מוסכניקים מתוך 4 טענו שדווקא האונו דור שני והפונטו דור ראשון הרבה יותר אמינים מהספייס.

בקיצור יצאתי מבולבל.
__________________
2008 ועד היום:
Škoda Fabia 1600 SPORT '08
בעבר:
2001-2008: FIAT Uno 1400 70S '93
1984-2000: FIAT 127 1050 '84
stio מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
גזר הדין - ראש מנוע? פונטו 16V 2001 Ron_Dadon פונטו - טכני 20 01-12-08 23:14
נזילות שמן ממספר מקומות Goodwill אונו - טכני 2 25-05-08 18:04
בראבה לא מתניעה ועושה קולות בראבה - טכני 4 15-08-07 10:26


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 10:51.


מודעות פרסומיות
Search Marketing by
שיווק באינטרנט
ליסינג מימוני
ליסקאר מציעה לך ליסינג מימוני עבור מגוון רכבים ודגמים בהתאמה אישית לעסק שלך.
www.leascar.co.il

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב ביטוח רכב
אוטוספורט, אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד