|
עקוב אחרינו ב-RSS |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
|
|
מועדון פיאט בפייסבוק |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
18-03-08, 13:23 | #1 | |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: Fiat Punto Spice ELX 16V
הודעות: 302
|
[פרויקט מצולם] פונטו ELX - ניקוי בית מצערת\החלפת נשם שמן\החלפת חוטי הצתה
הרכב הוא: Fiat Punto ELX 16V ידנית מודל 2001.
אז ככה... אתמול ניקיתי את בית המצערת ועל הדרך את ראש המנוע משומן וכאשר שלפתי את חוט ההצתה השמאלי ביותר הוא נקרע! והרכב החל לגמגם ולזייף. אז או לגרור למוסך או שלעשות לבד... אחרי ששמעתי מה המחיר שרוצים במרכזי על החלפת חוטי הצתה ועל צינור נשם שמן שהיה לי קרוע וכמעט התעלפתי החלטתי שאני אעשה הכל לבד כי גם ככה אני בימי מחלה... בקיצור התקשרתי לאבא שלי ששלח אותי אל "נחום סודעי חלפים" ברח' בן אביגדור (בין שונצינו למסגר) הוא משווק חלפים אורגינליים לאיטלקיות שהוא רוכש דרך המחסן של המרכזי ברמת החייל. עלות של ערכת חוטי הצתה 16V מקוריים 491 שקל לפני מע"מ. הצינור העלוב הזה שאורכו אולי 5 ס"מ עולה 186 שקל! (איפה מנכ"ל סמל"ת אני מחכה לו עם אלה וחיוך רחב בפינה חשוכה...) אחרי דין ודברים והתערבות של אבא קניתי את שני החלקים ב465 שקל (גם אני לא האמנתי). ובנוסף רכשתי פחית מוכנה לשימוש של פאראפלו 2 ליטר ב45 שקל! למרות שאני לא צריך כי לא מילאתי גרם שמן\נזול קירור כבר 9000K מאז הטיפול אבל טוב שיהיה כי יש עוד פונטו בבית. אני חייב לציין שהפרויקט הזה היה ממש קל ולקח כשעה עבודה. כלים: מפתח 10 מ"מ+בוקסה 10 מ"מ ספריי קרבורטורים (אני קניתי ספררי שנקרא "קרבוכים" של כימגת והוא עבד יפה... 20 שקל) סמרטוט בלי סיבים ( אני גזרתי ממגבת ישנה) מברג פיליפס לבנה\ בקבוק מים מלא (צריך משהו כבד... תיכף תבינו) רצוי שיהיה כפפות חד פעמיות והרבה מצב רוח. דבר ראשון נתחיל מהניקוי של בית המצערת: קודם כל הנה המנוע... דבר ראשון חייבים לנתק את פילטר האוויר. (בעיגולים מסומן 3 מקומות בהן יש ברגים ששם נשתמש במפתח או בבוקסה כדי לפתוח אותם מה שיותר נוח לכם, החצים מסמנים את המקום שבו יש לנתק את הפילטר מהצינורות, צינור אחד מהפנס ואחד שהולך לבית המצערת. הצינורות מתנתקים בקלות על ידי משיכה החוצה, אצלי לא היה בנדות אולי אצלכם כן יהיה אז בעזרתי במברג נשחרר את הבנדה ונוציא את הצינור...) אחרי שפירקנו את הפילטר נישאר עם ראש המנוע חשוף. עכשיו אנחנו צריכים לפרק את הצינור אוויר שמחבר בין הפילטר לבית המצערת. הצינור מתנתק מבית המצערת עצמו על ידי בנדה, בנוסף הוא מוחבר גם לנשם השמן שמעל ראש המנוע ולצינור יניקה קטן שאין לי מושג מה הוא עושה. בית המצערת נמצא מתחת לשני הקונקטורים (רשום עליהם BOSCH שבין ראש המנוע לקיר האש של הרכב. אין צורך לנתק אותם אני סתם ניתקתי. פתח הכניסה לבית המצערת הוא העיגול המבריק שממנו ננתק את הצינור. סימנתי אותו בתמונה הראשונה בחץ. בתמונה השנייה והשלישית סימנתי איפה הצינור מתנתק בשני המקומות הנותרים לפני ואחרי). אגב אצלי הצינור נשם שזהו הצינור הקטן שיוצא מצינור האוויר ותיכף נחליף אותו היה במצב של ריקבון מה שאתם רואים זה נסיון אומלל לשבצר אותו בטון איזולירבנד שלא החזיק יותר מדי זמן. מעכשיו הכל פשוט. בפתח בית המצערת שהיא אגב חשמלית יש פרפר (אותו פתח עגול מבריק מהתמונה הראשונה בשלישייה שמעלינו). כאשר אתם לוחצים על דוושת הגז ברכב הוא נפתח ושואב אוויר מהפילטר אל בית המצערת. אז מה שעושים כדי לנקות את הפתח וגם בפנים זה פשוט. שימו את המפתח במתנע סובבו למצב ON אבל לא להניע. כעת שימו את אותו בקבוק מים או לבנה שדיברנו עלייה מקודם על דוושת התאוצה והוקוס פוקוס הפרפר יפתח!!! עכשיו רססו פנימה בנדיבות אל מנוע הצעדים אבל לא בהגזמה מספריי הקרבורטורים. אחרי שריססנו יפה נרים את החפץ הכבד מהדוושה ונוציא את המפתח מהסוויץ ואז בעזרת מטלית והספריי ננקה את הפתח שלפני הפרפר. כעיקרון זה כל סיפור הניקוי. מה שסיים יכול להרכיב חזרה את צינור האוויר קודם לבית המצערת ואח"כ לנשם השמן ולפיה הבלתי מזוהה. אחרי זה נבריג את הפיטר למקום, נחבר את הצינורות אוייר וסיימנו. עכשיו נניע וניתן לרכב לעבוד כחצי דקה על סל"ד גבוהה כ3-4 אלף טורים. אני בכל מקרה המשכתי להחלפת חוטי ההצתה והחלפת הצינור הקטן שמחבר בין צינור האוויר לנשם השמן. הצינור הנ"ל הוא צינור נפרד שרק מחובר לצינור האוויר ופשוט נשלף על ידי משיכה החוצה. לאחר מכן המשכתי לחוט ההצתה. ההחלפה ממש פשוטה. חוטי ההצתה הישנים היו במצב כנראה לא טוב לכן אחד מהם נקרע כשמשכתי אותם החוצה אז פה תעבדו בסופר זהירות ועדינות. הכי חשוב זה שאת החוטים נוציא ונחבר אחד אחד כדי שלא נאבד את הסדר ואת מקומות החיבור הנכונים כי אחרת נוכל לכרום לנזק למנוע. ננתק אחד ונחליף אותו בחדש ורק אז את השני וכן הלאה. אני ממליץ להתחיל מהחוט הכי קצר (הכי ימיני) ולעבור בהדרגה אל הכי ארוך שזה השמאלי. הנה החוטים החדשים: ההחלפה מאוד פשוטה, על כל חוט הצתה בנקודת החיבור לפלאג יש טבעת גומי, פשוט נשוך אותה למעלה בעדינות על שיצא לנו מין צינור פלסטיק קטן שבתוכו המוליך. ואז ננתק את הצד השני של החוט מצד ימין של ראש המנוע (המפלג) גם כן על-ידי משיכה קלה החוצה. זה הכל. נחליף את כולם אחד אחד. כאשר אנחנו מרכיבים את החיבור חזרה לפלאג נידע שההתחברות תקינה כאשר נשמע קליק שאומר שהחיבור של חוט ההצתה התלבש על ראש הפלאג ואז וניתן עוד לחיצה קטנה פנימה לבדוק שהעסק נאטם ויציב. אבל שוב הכל בזהירות כי הפלאג עשוי חרסינה ואם נשבור אותו צריך לפתוח ראש מנוע כדי להצויא את הרסיסים. עכשיו נחזיר את את כל העסק למקום. קודם את הפילטר ואז את הצינורות. אני חייב לציין שההרגשה ברכב היא שונה בצורה משמעותית. קודם כל הרעדיות והסל"ד הלא יציב שהיו לי בסרק נעלמו ועכשיו הסל"ד התייצב על 750 בערך והאוטו לא רועד (האוטו היה משחק על 650 סל"ד בערך). מעבר לזה התגובה של דוושת הגז הרבה יותר טובה וחדה וגם מין איבוד כח רגעי כזה שהיה לי בערך ב3.5 אלף טור נעלם ועכשיו התאוצה רציפה וחזקה. למרות שהיצרן אם אני לא טועה ממליץ להחליף חוטים כל 200 אלף הרכב שלי רק על 125 והשינוי עצום. אני חושב שכל התיקון הזה שעלה לי רק 465 שקל היה עולה במוסך המרכזי קרוב ל1650 שקל לפני מע"מ. (חוטי הצתה 700 שקל+ניקוי בית מצערת 650 שקל+החלפת צינור נשם שמן 220 שקל). בקרוב אחליף גם את פילטר המזגן ואעלה עוד פרויקט. ממליץ בחום. בהצלחה
__________________
Fiat Punto Spice ELX 16V - 2001 - Automatic נערך לאחרונה על ידי Tzvika 16V : 19-03-08 ב 10:02. |
|
|
18-03-08, 15:35 | #2 |
Senior Member
|
כל הכבוד! הסיפוק לאחר תיקון הרכב בעצמך ענק.
לפני כשבועיים החלפתי לבדי שמן+פילטר שמן ונוזל קירור.
__________________
seat ibiza 20vt |
18-03-08, 22:37 | #3 |
Senior Member
|
כל הכבוד. עושה רושם שממש לא קשה כל העסק...
|
18-03-08, 23:05 | #4 |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
יישר כח !
בכל מקרה, אני נגד התזה של החומר אל תוך המנוע. דלק ואויר הם שני הדברים היחידים שצריכים להיכנס לצילנדרים. לדעתי כדאי להשקיע ולפרק את היחידה ולנקות כמו שצריך. מה גם שהלכלוך מצטבר אחרי הפרפר, וכאשר הוא סגור אין אפשרות להגיע על מאחוריו ולנקות. |
19-03-08, 09:21 | #5 |
Senior Member
|
סליחה על הבורות כן, אבל צביקה, מה גרם לך לעשות את כל הניקיונות/החלפות האלה?
מה המתסמינים המצריכים ניקוי בית מצערת ? כנ"ל החלפת חוטי הצתה. |
19-03-08, 09:30 | #6 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: Fiat Punto Spice ELX 16V
הודעות: 302
|
אחרי שבזמן האחרון הרעידות שהיו לי בסרק התחילו להתחזק וממש לעצבן אותי וקראתי בים מקומות באינטרנט גם על רכבים אחרים שזה מחלה (לדוגמא: פולו 2001 והלאה...) רציתי לעשות ניקוי בית מצערת ואחרי שמעתי כמה רוצים במוסך החלטתי לוותר כרגעץ עוד לפני חודש שאלתי אם מישהו עשה כזה דבר על הרכב שלו ולא ממש היה מושג לאנשים. ואז גדעון עשה על הHGT וזה נתן לי מין זריקת מוטיבציה והחלטתי לעשות גם. אני שמח שהתוצאות לא פחות ממצוינות. על הדרך רציתי לנות עם חומר מסיר שומנים את כל ההזעת שמן מהראש וניתקתי את חוטי ההצתה. השמאלי היה כנראה בכזה מצב גרוע כל הצינור פלסטיק שלו היה שבור והגמוי ממ התחיל להיקרא עד כדי כך שכשמשכתי אותו הגומי עם המוליך פחם נקרע והפלסטיק נשבר ונשאר בתוך התא של הפלאג. רבתי עם הפלסטיק כמעט שעה עד שהוא יצא עם כלים שונים ומשונים כי זה או זה או לפתוח ראש.ניסיתי לחבר אותו חזרה והמנוע עבד אבל זייף אז לא הייתה ברירה.
הבנתי שהחוטים לא היו במצב משהו אם הם נקרעו בצורה כזאת אז קניתי חדשים ועל הדרך קניתי גם את הצינור של הנשם שמן כי הוא כבר הרגיז אותי. זה היה בעצם שרשרת של אירועים שהובילו אחד לשני אבל רק אחרי ההחלפה הבנתי איזה תפקיד חשוב משחקים החוטים במנוע. ההבדל כ"כ גדול שאני ממליץ לעשות את זה גם אם החוטים לא קרועים או שלא עברו 200 אלף ק"מ.
__________________
Fiat Punto Spice ELX 16V - 2001 - Automatic |
19-03-08, 09:49 | #7 |
Senior Member
|
הבנתי שהגימגומים גרמו לך לרצות לנקות בית מצערת ואכן הם פסקו לאחר הניקוי.
אתה אומר שאחרי החלפת חוטי ההצתה התוצאות מצוינות ואתה ממליץ מה שיפרה החלפת החוטים ? ואם תוכל לסמן בבקשה באחת התמונות שהעלתה איפה החוטי הצתה ומאיפה מנתקים אותם אני אשמח תודה מראש נערך לאחרונה על ידי shachar : 19-03-08 ב 09:52. |
19-03-08, 10:06 | #8 | |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: Fiat Punto Spice ELX 16V
הודעות: 302
|
צטט:
יותר סביר שהפלאג הוא לא הבעייתי כי מחליפים אותו לעיתים קרובות יותר. אגב יכול להיות שהחלפת החוטים היא זאת שפתרה את הרעידות אני לא יודע כי לא נסעתי ברכב ישר אחרי הניקוי. אבל הקומבינציה של שניהם עשתה שיפור משמעותי גם בתגובת המנוע לדוושה. הוספתי לך למעלה תמונה וגם כאן. אין פה שום דבר מסובך רק למשוך החוצה בעדינות גם מראש המנוע וגם מהצד (המפלג).
__________________
Fiat Punto Spice ELX 16V - 2001 - Automatic |
|
19-03-08, 10:10 | #9 |
Senior Member
|
נפלא! תודה ! החכמתי מאוד מהפרויקט שלך
|
20-03-08, 13:31 | #10 |
Member
|
יופי של פרויקט מצולם- תודה רבה!
עכשיו נשאר רק למצוא את הזמן לבצע את זה |
כלי נושא | |
הצג מצבים | |
|
|
נושאים דומים | ||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
בריחת ניצוץ חמורה. אני מעוניין להחליף חוטי הצתה. איזה לקנות? | stio | אונו - טכני | 14 | 08-03-08 17:04 |
חוטי הצתה + פילטר | DUDUSL2 | מכירה | 3 | 14-01-08 14:36 |
פונטו 97 - אפשרות החלפת מנוע (ערוך) | פורום הגראז' | 1 | 20-04-07 19:10 | |
החלפת צבע רקע בשעון באונו-מצולם.. | פורום הגראז' | 3 | 23-09-06 16:28 | |
פרוויקט מצולם ומתועד- החלפת מים באונו | פורום הגראז' | 2 | 21-07-05 21:54 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד