מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

חזרתי למועדון- והפעם עם פונטו: גלריה מתעדכנת
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שלום חדש .עליתי לאיטלקית מצרפתית
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט אונו 45, 1.0, 92'
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

נפלאות הווקס


מודעות שרות
fiaton
ofer katzav ad
shimshon


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 10-11-17, 05:02   #1
Miki785
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2017
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 23
תיקון מנגנון נעילת מכסה תא דלק

הנעילה לא עבדה, אז פתחתי את המכסה וניסיתי לתקן - בינתים נראה שעובד בסדר, להלן הפרטים

המכסה עצמו מורכב משני חלקים, העליון (המכסה עם חור המפתח) עם פין על קפיץ ותחתון עם מסגרת זיזים, אליהם נכנס הפין.
כדי להפריד בין החלקים, השתמשתי במברג שטוח קטן (טסטר). צריך להכניס את המברג בין הטבעת החיצונית עם הזיזים (אלו זיזים אחרים מהאלה שאליהם נכנס הפין) שמחזיקים את החלק העליון על התחתון. לאחר הפרדה של שני זיזים אפשר למשוך קצת את החלק העליון ולהוציא אותו קצת מעל ההיקף של החלק התחתון. לאחר מכן להפריד זיז נוסף מההיקף של החלק התחתון עם מברג ואז במעט כח הם מתפרקים. לוקח כ-10 דק' או קצת פחות בפעם הראשונה ואח"כ זה לא בעיה שוב.
מנגנון פתיחת הנעילה הוא שחרור קפיץ שדוחף את הפין כנגד הזיזים בחלק התחתון, וכך יוצר מגע בין החלקים, שמאפשר לסובב את המכסה העליון כנגד התחתון ולפתוח את ההברגה (אחרת העליון מסתובב על פריילוף והתחתון נשאר מוברג-כלומר נעול). אצלי הפלסטיק שממנו עשוי הפין נשבר לשני חלקים ולקפיץ לא הייתה קונטרה כדי לדחוף את הפין כנגד הזיזים. כשפתחתי את המנגנון גם הצלחתי לאבד את הקפיץ. לכן מדדתי את המימדים בערך שצריכים להיות לו (ראו תרשים), ומצאתי קפיץ מתאים*.
הכנסתי את הקפיץ למקום והדבקתי בעזרת סופר גלו ג'ל של חברת Loctite (אמור להיות חזק, הפושטים לדעתי לא היו מחזיקים). דחפתי את שני החלקים האחד כנגד השני בעזרת מברג ולחצתי חזק במשך כמה דקות. אח"כ השארתי את המנגנון כמה שעות עם המפתח מסובב כך שהפין מוצמד לזיזים (כדי שיהיה משטח שילחץ אותו כנגד הקפיץ).
סה"כ עלות - 15 ש"ח על הסופר גלו.

* כרגע לא מצליח להעלות תמונות מהפירוק, אז מצרף רק תרשים סכמטי של המנגנון עם המימדים הרלוונטיים - (אורך הקפיץ כ-25 מ"מ, קוטר הקפיץ כ-3.5 מ"מ)

* הלכתי למפעל לייצור קפיצים והיו להם בתפזורת מינים שונים ומשונים, אז מצאתי משהו שנראה מתאים (לפי המימדים הנ"ל), בדקתי שאכן מתאים למנגנון (הבאתי אותו איתי).
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  Slide1.jpg
צפיות: 131
גודל:  29.3 KB  

נערך לאחרונה על ידי Miki785 : 11-11-17 ב 02:05.
Miki785 מנותק  
הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
לאחר תיקון מכסה מנוע+פירוק והרכבה מגן קדמי,אז קצה מכסה המנוע לא באותו גובה כמו המגן Grande7 גרנדה פונטו - טכני 0 02-09-16 16:15
נעילת דלתות קליין גרנדה פונטו - טכני 0 03-02-13 23:30
פונטו 96 מנגנון נעילת דלתות tdye פונטו - טכני 1 21-12-11 16:51
נפילת מתח lrl23 פונטו - טכני 10 07-02-10 06:45
נפילת טורים - HGT *ניר* פונטו - טכני 12 22-07-09 18:48


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 07:15.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב ביטוח רכב
אוטוספורט, אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד