מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

עצמאות 2010 מיצפה הראל
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

חדש בפורום
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלסטלינה+ואקס לפיאט בראבה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my punto spice


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 22-06-09, 14:36   #1
זאב-ב
חבר מועדון
 
האווטאר של זאב-ב
 
תאריך הצטרפות: Aug 2008
מיקום: נצרת עילית
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 298
החלפת רפידות בלם בHGT (פרוייקט מצולם)

אז ככה לפני מספר ימים החלפתי בשעה טוב רפידות בלם קידמיות ברכב שלי והחלטתי לצלם את העבודה ולהעלות אותה לאתר
אז לפני כל התמונות וההסברים הקדמה קטנה להחליף רפידות או דיסקים יש לעשות רק אם אתם יודעים במאה אחוז מה אתם עושים
כי אם יש משהוא שלא מחפפים זה הברקסים אסור לזלזל במערכת הבלמים לא באיכות החלקים ולא באיכות העבודה ואני מאמין שאני לא צריך להסביר למה

אז דבר ראשון שעושים זה מעלים את הרכב על ג'ק ומפרקים את הגלגל (כמובן שמרגע שהרכב על הג'ק אין להיכנס מתחתיו)




ממשיכים הדבר הבא שצריך לעשות הוא ללחוץ את בוכנת הבלם פנימה על מנת שיהיה ניתן לשחרר את הרפידות ו/או הקאליפר (מצויין בחץ צהוב)


בשלב הבא ישנם 2 אפשרויות אפשרות א היא פירוק של אחד הברגים אשר מחזיקים את הקאליפר ביחד ושיחרור קל של השני על מנת ליצור מעיין ציר שיהיה אפשר פשוט להחליק את שניי חלקיי הקאליפר כלפיי מעלה או מטה ולישלוף את הרפידות (מצויין בעיגולים אדומים)
האפשרות השנייה היא פירוק של כל הקאליפר בשלמותו מעל הדיסק והחלפת הרפידות בחוץ (מצויין בעיגולים צהובים)


לאחר שיחרור הקאליפר שולפים את הרפדות הישנות ומתחילים להרכיב את החדשות
איך יודעים מה הולך לאיזה צד? אז ככה בין הצדדים של הרכב ימין ושמאלה זה לא ממש בעייתי כי רואים את הצורה של הרפידות (לאיזה צד הולך הקימור)
איזה מין הרפידות מורכב בחלק הפנימי ואיזה בחיצוני? בסט הרפידות מגיעה רפידה עם מעיין קליפס אשר נועד להיתפס בתוך בוכנת הבלם משמע
שהרפידה עם הקליפס נמצאת בחלק הפנימי של הקאליפר (הקליפס מסומן בעיגול)



מתחילים להרכיב מכניסים תחילה את הרפידה עם הקליפס כאשר מוודאים שהקליפס ניתפס היטב בתוך הבוכנה והרפידה יושבת טוב
בדרך כלל ישנה מעיין מדרגה על הקאליפר שעליו ניתפסים הווים של הרפידה לאחר ווידוא שהרפידה הראשונה יושבת היטב מרכיבים את הנגדית באופן פשוט מאוד
מחליקים אותה עד אשר היא ננעלת על המדרגה שעל הקאליפר



השוואה בין רפידה ישנה לחדשה

אני מאמין שאפשר להבדיל לבד מה החדש ומה הישן

לאחר ההחלפה מלבישים את הקאליפר בחזרה על הדיסק ומוודאים שהברגים מהודקים היטב
ואז אפר לעבור לצד השני



לאחר סיום שניי הצדדים יש לפמפם את דוושת הבלם מספר פעמים עד אשר היא מתקשחת כי כאשר לחצנו על בוכנת הבלם החזרנו בעצם את כל נוזל הבלמים
בחזרה למאגר ואין מספיק נוזל על מנת ללחוץ את הבוכנה אל הדיסק
כמו כן לאחר החלפה של רפידות בלבד (כלומר ללא החלפת דיסק) יש לינסוע בזהירות מספר קילומטרים כי יכול להיות שעוצמת הבלימה לא תיהיה
כפי שהיתה קודם בגלל שהרפידה לא תתפוס את מלוא שטח הדיסק עקב מדרגה שנוצרה משחיקה שלו(הדיסק)
ובכללי יש לבצע מספר בלימות ניסויי (על מנת לוודא שהכל בסדר) בשטח מבודד ככל האפשר לפני שעולים על הכביש הציבורי


בהצלחה!!!!
__________________
תימכור ת'פיאט תביא אוטו
זאב-ב מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 22-06-09, 15:01   #2
אלי_בוני
Senior Member
 
האווטאר של אלי_בוני
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: Fiat Punto MK2 Young 2003
הודעות: 337
אז ככה זאב תקשיב קודם כול תמונות באיכות מצויינת, עשיתה אחלה עבודה ואחלה של הסברים הבאתה כול הכבוד על העבודה.
דבר שני זאב כבר הרבה זמן שאני רוצה ונראה לי שאני חייב להחליף אצלי את הרפידות כי הם מרעישים לי לפעמים שאני בולם במהירות נמוכה ואני כמעט בטוח שזה מגיע מהרפידות, ועכשיו אחרי פרוייקט כזה ועבודה כול כך טובה שלך שמוסברת פה אני חושב שאני ילך על זה גם.
יש לי כמה שאלות אליך זאב:
א) האם צריך לקנות רפידות מיוחדות או מקוריות או שאני יכול להיכנס לכול מקום ולקנות רפידות?
ב) אם אני מחילף כבר את הרפידות להחליף בכול ארבעת הגלגלים או רק את הקידמיים כמו שאתה עשיתה?או שפשוט אני צריך לבדוק כול זוג בנפרד מה שחוק ומה לא.
__________________
Fiat Punto MK2 Young 2003
אלי_בוני מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-06-09, 15:52   #3
זאב-ב
חבר מועדון
 
האווטאר של זאב-ב
 
תאריך הצטרפות: Aug 2008
מיקום: נצרת עילית
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 298
אז ככה
א) ההמלצה היא לקנות רפידות מקוריות כי ממש לא כדאי לחסוך כסף על הבלמים ואני מאמין שהמחיר שלהם לא בשמיים כי סט רפידות קידמי לHGT עלה לי 350 ש"ח אחרי מע"מ וזה ממש לא נורא (בהתחשב שקניתי אותם במוסך מרכזי של פיאט)
ב) אתה לא חייב להחליף את כל 4 הסטים זה תלויי ברמת השחיקה שלהם בדרך כלל הרפידות מאחור לא נישחקות כל כך מהר כמו הקידמיות מאחר והן לא עובדות "קשה" כמו הקידמיות תפרק את הגלגלים ותראה האם יש עוד כמות רצינית של "בשר" על הרפידות שלך ותחליט בעצמך
ג)כמו כן תשים לב לרמת השחיקה של הדיסק כי יכול להיות שגם הוא הגיע לקצה החיים שלו אצלי הדיסקים היוא במצב מעולה אז החלטתי שלא להחליף

נ.ב
בהצלחה
__________________
תימכור ת'פיאט תביא אוטו
זאב-ב מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-06-09, 15:53   #4
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
תמיד מחליפים רפידות בזוגות. גם מימין וגם משמאל. (גם בולמי זעזועים וצמיגים).


זאב איך החזרת את המשאבה של הקליפר פנימה?
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-06-09, 15:57   #5
זאב-ב
חבר מועדון
 
האווטאר של זאב-ב
 
תאריך הצטרפות: Aug 2008
מיקום: נצרת עילית
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 298
אתה מתכוון לבוכנה?
כי אם כן אז פשטו לחצתי אותה בכוח פנימה עם מברג
ע"י קונטרה מהקאליפר עצמו כמו שפותחים דלת עם לום (מצטער הדימויי הכי ברור שעלה לי לראש)
__________________
תימכור ת'פיאט תביא אוטו
זאב-ב מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-06-09, 17:01   #6
פיליפ
Senior Member
 
האווטאר של פיליפ
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: ערד
הגלגלים שלי: פיאט פונטו HGT
הודעות: 1,074
שלח הודעה דרך ICQ ל פיליפ
זאב עבודה מעולה, חבל שהאוטו כבר לא ברשותי, הייתי נעזר בזה.



אלי בוני, יש לך דיסקים ורפידות רק מקדימה, מאחורה יש לך בלם תוף.

**אל תתעסק עם מערכת הבלמים לבד אלה רק אם אתה בטוח במה שאתה עושה ויש לך ניסיון בזה!!
__________________
seat ibiza 20vt
פיליפ מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-06-09, 17:03   #7
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
יפה מאוד, ישר לדביק.
רק מה, להבא, אני ממליץ בחום לכולכם לעבוד עם בוקים. עם הג'ק זה מאוד מסוכן !
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-06-09, 17:19   #8
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
תהיתי כי אני זוכר שזאת משימה לא סימפטית

אני עברתי לעשות את זה באמצעות C-clamp (קלאמרה, מוטרה או משהו כזה בעברית, לא?)
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-06-09, 17:49   #9
זאב-ב
חבר מועדון
 
האווטאר של זאב-ב
 
תאריך הצטרפות: Aug 2008
מיקום: נצרת עילית
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 298
כן זה בהחלט לא קל צריך הרבה כח ומינוף נכון של המברג
ולגביי הבטיחות עם הג'ק הדגשתי בתחילת דבריי שאין להיכנס עם הגוף מתחת לרכב
(ואכן במצב אידאלי יש להשתמש בבוקים אך לצערי הרב אין לי כאלה אז שמתי את הגלגל מתחת לרכב לייתר ביטחון)
__________________
תימכור ת'פיאט תביא אוטו
זאב-ב מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-06-09, 17:55   #10
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
רפידות

לדעתי יקר 350 ש"ח ונגמרות מהר והסיבה שלא מערבבים נחושת עם החומר אומנם העצירה טובה יותר ולא רועשת ואת זה פותרים ע"י השחזת פזות לרפידה ורצויי לכל רפידה בין אם היא אורגינלית או לא
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
מיני פרוייקט מצולם - החלפת אנטנה + בסיס בפונטו דור שני E3 Caveman פונטו - טכני 16 26-01-17 17:51
[פרויקט מצולם] פונטו ELX - ניקוי בית מצערת\החלפת נשם שמן\החלפת חוטי הצתה Tzvika 16V פונטו - טכני 67 05-06-15 16:25
(פרוייקט מצולם) - פונטו ספייס: החלפת מסנן אוויר של המזגן student פונטו - טכני 40 29-08-10 17:59
[פרויקט מצולם] צביעת קליפרים בHGT BentzZz שיפורים וקוסמטיקה 34 14-03-10 22:16
(פרוייקט מצולם) - פונטו ספייס מנוע 16V - החלפת פילטר אוויר של המנוע student פונטו - טכני 7 09-06-08 10:19


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 01:57.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב ביטוח רכב
אוטוספורט, אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד