מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

צמד חמד
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אחרי ווקס ראשון !!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

התברסות קצרצרה לפני טיסה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ההשקה של הספיידר
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו היפה שלי..!!!


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 02-02-08, 17:48   #1
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
(פרוייקט מצולם) פונטו ספייס 2001: תיקון בעיית המגבים הקדמיים הקופצים והחורקים

חשבתי שכדאי שיהיה גם פה עותק - אז בבקשה.
ולהבהרה - אין קשר בין מה שמתואר פה לבין בעיה דומה במגב האחורי, שם לרוב זה נובע ממגב ישן שדורש בסך הכל החלפה.



הבעיה: תופעה ידועה, מעצבנת! ומוכרת ע"י היצרן שבפונטו ספייס בעיקר/רק מדגם 2001 (ו- 2002 ?) המגבים הקדמיים מקפצים על החלון, חורקים ומשאירים קווים על החלון. הבעיה אינה נפתרת ע"י מגבים חדשים. העסק חמור יותר במגב הנוסע. במוסכים המורשים לא יודעים על מה מדובר או לא רוצים להתעסק עם עבודה כזו.

הסיבה: גריז לא מתאים בתוך מנוע המגבים. עודף גריז והפרעה למגעים החשמליים.

הפיתרון: ניקוי הגריז המקורי, החלפת הגריז, ניקוי המגעים החשמליים בתוך מנוע המגבים.

רמת קושי: קל – קל-מאוד.

החומרים והכלים הדרושים: כפפות עבודה, כפפות חד-פעמיות, מפתח-אומים 13 מ"מ, מסקינג-טייפ מנייר (זה הצהוב ולא החום), WD40, מברגי פיליפס, מברגי כוכב (/מברגה חשמלית עם סט ביטים), סמרטוט עדין.

רצוי מאוד שיהיה: ספריי לניקוי מגעים***, גריז-דק****. מברשת שיניים ישנה או דומה. מברג שטוח ודק. סט מגבים חדשים (''22 או ''21 ו- ''18 ).
*** קיבלתי בהשאלה שני ספריים מעולים – Kontakt 60 ו- Kontakt WL.
**** לא מצאתי גריז מתאים ומייאוש פשוט השתמשתי בשמן מכונות נוזלי.



שלבי העבודה לפי התמונות:

מומלץ לעבוד עם סוויץ' סגור ומפתח מחוץ לסוויץ'.

1. סימון מיקום המגבים על החלון עם מסקינג-טייפ (רק מנייר!). פתיחת פקקי הפלסטיק שמכסים את אום הזרוע (חץ אדום).

2. המגבים יוצאים רק שהם במצב ההתחלתי שלהם על השימשה. אום המגבים נפתח עם מפתח 13 מ"מ מתחתיו יש שייבה.
וכאן החלק שהיה הכי קשה: כדי להוציא החוצה את זרוע המגב יש לתפוס אותה היטב בשתי ידיים עם כפפות עבודה: יד אחת על הזרוע ויד שנייה על הזרוע מאחוריי הבורג וקצת מתחתיו. משיכה חזקה למעלה מוציאה את הזרוע. קצת להרעיד את הזרוע מהמקום עם היד עוזר מאוד. הזרוע בעיקרון יוצאת שהיא במצב המקופל למעלה אבל לא רק. אפשר לשים קצת WD40 על הבורג אבל להיזהר שלא ישפריץ על השימשה.

3. להרים מכסה מנוע. בין השימשה למכסה המנוע יש מגן פלסטיק שמחובר בעזרת 3 ברגי פיליפס (חיצים אדומים). הוצאתם מאפשרת להרים את המגן למעלה בעזרת היד ונותנת גישה טובה למנוע המגבים.

....המשך.....
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  WM1.jpg
צפיות: 786
גודל:  94.5 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  WM2.jpg
צפיות: 726
גודל:  86.7 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  WM3.jpg
צפיות: 849
גודל:  94.5 KB  
student מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 02-02-08, 17:49   #2
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
4. מעל מנוע המגבים יש מגן נגד מים שיוצא בקלות החוצה. חלק ממנו נכנס מתחת לגוף הרכב.

5. מנוע המגבים: לחיבור החשמל יש קליפס קטן שתופס אותו (חץ). לאחר ניתוקו פותחים את 5 ברגי הכוכב. כדאי להתחיל מהעליונים ביותר שהגישה אליהם קצת צפופה.

6. זירת "הפשע": מתחת ל-"ראש המנוע" יש אטם (1). בתוך המנוע יש כמות גדולה של גריז שמתקשה ומצטבר על המגעים החשמליים (2). בראש המנוע גם יש הצטברות של גריז על המגעים (3).

....המשך.......
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  WM4.jpg
צפיות: 726
גודל:  68.7 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  WM5a.jpg
צפיות: 748
גודל:  117.5 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  WM6a.jpg
צפיות: 813
גודל:  123.9 KB  

נערך לאחרונה על ידי student : 02-02-08 ב 20:16.
student מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-02-08, 17:50   #3
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
7. צריך להוריד כמה שיותר שאפשר מהגריז הישן (להיזהר לא לפגוע בחלקים הנעים). לנקות היטב את המגע החשמלי (עיגול המתכת) בעזרת סמרטוט עדין. אני שמתי כאן שמן מכונות ובפעם הראשונה היגזמתי בכמות (כמו שרואים) והייתי צריך לחזור על העבודה. לבסוף יצא ששמתי ממש רק כמה טיפות. ללא פירוק נוסף אי אפשר להוציא את הגריז מתחת לגלגל השיניים שבתמונה.

8. בעזרת מברשת שיניים והספריים ניקיתי בזהירות את הגריז מהמגעים. חשוב לעקם קצת כלפי חוץ את שני המגעים הבולטים כדי שיהיה להם מגע יותר טוב עם עיגול המתכת שבמנוע. לא להגזים כדי שלא יישברו.

9. ההרכבה היא היפוך מוחלט של תהליך הפירוק. זרוע המגב הארוכה יותר היא מול הנהג. סימון המסקינג-טייפ מאפשר החזרה נכונה למקום.
משך העבודה: 30-60 דקות.



התוצאה: רק לאחר החלפת סט המגבים הסתיימה העבודה. מתברר שהקפיצות על החלון הורסים את המגבים.

כרגע (לאחר סיום העבודה) המגבים מנקים ועובדים כמו ביום שהאוטו יצא מהמפעל.
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  WM7.jpg
צפיות: 631
גודל:  111.8 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  WM8.jpg
צפיות: 653
גודל:  113.8 KB  
student מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-02-08, 17:57   #4
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
ועדכון בעניין,

כרגע (כ- 4 חודשים לאחר הפרוייקט) כאשר האוטו קר וגם במיוחד שבחוץ קר ומפעילים את המגבים לניגוב יחיד (דחיפת ידית המגבים כלפי מעלה ועזיבתה) אז המגבים מקפצים על החלון. אבל, מספיק אם אתן למגבים לעבוד כמה שניות ברצף אז הם לא מקפצים במצב זה וגם יפסיקו לקפץ בניגוב יחיד.

לפני שביצעתי את הפרוייקט המצב היה קטסטרופלי ופשוט אי אפשר היה להפעיל את המגבים גם לא בעבודה ברצף.

עכשיו מבחינתי גם יש שיפור אדיר וגם אם התופעה תחזור אז אני יודע איך לטפל בה בקלות ובעלות אפס.
student מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-02-08, 18:26   #5
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,260
מנוע מגבים קדמי

פעולת תעוד יפה וחשובה.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-02-08, 18:39   #6
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
אני אוסיף לדביק
וכאגב, האם שימוש בגריז (בניגוד לשמן) יאריך את חיי הפתרון?
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 02-02-08 ב 18:50.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-02-08, 18:50   #7
shachar
Senior Member
 
האווטאר של shachar
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: תל אביב
הגלגלים שלי: Punto Dynamic
הודעות: 1,129
שלח הודעה דרך MSN ל shachar
יופי של פרויקט מצולם. ממש מושקע

לגבי ההבהרה הזו :
"ולהבהרה - אין קשר בין מה שמתואר פה לבין בעיה דומה במגב האחורי, שם לרוב זה נובע ממגב ישן שדורש בסך הכל החלפה"

איך תסביר את זה שגם כשהוא היה חדש מהמפעל הוא קפץ והרעיש?!
shachar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-02-08, 19:38   #8
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
למיטב הבנתי מבנה מנוע המגב האחורי די שונה מהקדמי ולכן הפרוייקט לא רלוונטי למנוע המגב האחורי.

פשוט מהניסיון שלי בעיות במגב האחורי נפתרו על ידי החלפתו ורצוי למגב חדש ומקורי. התחליפי מנקה פחות טוב. עוד אופציה היא מקומות שמחליפים רק את הגומי של המגב. אבל גם פה יכול להיות שמדובר במגבים באיכות נמוכה.

וחוץ מזה, אם זה היה ככה באוטו חדש אז הבעיה הייתה צריכה להיות מתוקנת במסגרת האחריות.
student מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-02-08, 20:13   #9
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
יופי של פרוייקט, בקרוב אצלי

תודה רבה.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-02-08, 20:40   #10
פיליפ
Senior Member
 
האווטאר של פיליפ
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: ערד
הגלגלים שלי: פיאט פונטו HGT
הודעות: 1,074
שלח הודעה דרך ICQ ל פיליפ
תודה רבה, נבצע את זה לאחר המבחנים

מישהו יכול לעלות אולי מדריך לניקוי בית המצערת? גדעון? גל? הבנתי שעשיתם את זה.
__________________
seat ibiza 20vt
פיליפ מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
בעיית מנוע פונטו HGT שנת 2001 assaf HGT פונטו - טכני 48 03-02-08 21:40
פרוייקט מצולם, בניית גוף מפיברגלאס פיאט כללי 4 26-04-07 17:17
בעיית התחממות בפיאט פונטו ספייס 2001 פורום הגראז' 3 22-04-07 06:30
בעיית התחממות פונטו ספייס 2001 לאחר נסיעה קצרה פורום הגראז' 2 11-04-07 00:09
[פרוייקט מצולם מחו"ל] angle eyes לפיאט פונטו דור שני פיאט כללי 0 02-04-06 01:40


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב ביטוח רכב
אוטוספורט, אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד