![]() |
|
![]() |
פיאט כללי מדברים על פיאט בכלליות וחדשות. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Member
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: גרנדה פונטו 1.4L רובוטי
הודעות: 41
|
בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!-מדריך!
המדריך- סילחו לי שהוא לא ממש הכי ברור וקל- חובה להכיר את הגיר וליראות בעיינים את הכל לפני שאפשר להבין את המדריך
וחובה לינוהג בכל דרך בשביל לעשות הכל בצורה הבטוחה ביותר כי מדובר מערכת עם לחץ גבוה! כלים דרושים: מפתח בוקסה כולל ידית ומאריך. בוקסא 10ממ ל4 ברגים של מגן האלומיניום של הרובוט. מברג טורקס בעל מידות בין T20~T30 לפרגים של תושבת המשאבה וראש המשאבה ולצורך פירוק הפגוש. מברג פיליפס לבית הגלגל. זוג פחמים למנוע החשמלי- 8x6x25mm זה העיקר- אולי תוך כדי עבודה תיצטרכו דברים קטנים לקומבינות. דבר ראשון- זהירות ובטיחות! מדובר במערכת הידראולית לכל דבר עם לחץ עבודה של 50 באר! לכן תעשו כל מה שצריך לצורך ביטחונכם- לא לוקח אחריות על טיפשות של אחרים , הכל על אחריותכם!. בשביל להימנע מלחץ במערכת חובה להעמיד את הרכב לפחות ל24 שעות ללא התנעה וללא פתיחת דלת הנהג בשביל לימנוע בניית לחץ, וגם לאחר 24 שעות כמעט ואין לחץ במערכת וניתן ליראות את מיכל השמן מלא עד לקו המקסימום. כעת נתחיל בסדר העבודה: לצורך הנוחיות מומלץ לפרק את הפגוש הקידמי, התהליך אמור ליהיות פשוט, רק לעקוב אחרי הברגים שמחזיקים אותה, מדובר בברגי טורקס של T25~T30. לא זוכר במדוייק, תיבדקו לפי החופש. ישנם ברגים גם בתחתית וגם מיתחת לפנסים הראשיים בתוך בית הגלגל וגם בחלק העליון והגלוי בתוף בית המנוע. לאחר שפירקתם בזהירות את הפגוש הקידמי אפשר לגשת לעבודה. לצורך הקלה על התהליך ניתן להרים בג'ק את הצד הקידמי של הנהג ומומלץ לאבטח בבוקים או דרך אחרת שחס וחלילה לא יפול. כעת צריך לפרק את מגן האלומיניום של הרובוט שכולל 4 ברגים עם ראש בוקסא 10מ"מ- תיהיה גמישים בכדי להגיעה לכולם . ![]() כעת שכל הרובוט חשוף נתקו את כבל החשמל שמגיעה למנוע המשאבה- כמו שמופיעה בקליפ הבא. תיצפו בסירטון הבא בכדי לדעת אילו ברגים לפרק בשביל להפריד את ראש המשאבה מהמנוע החשמלי- שימו לב שהם יהיו מאוד עקשנים וחובה לדאוג למברג איכותי שלא יחליק ויהרוס את ראש הבורג. מדובר בבורג T20~T25 - לא זוכר מידות מדוייקות כי זה היה תוך ניסוי ותהיה מה הראש שהיתלבש הכי טוב. ![]() לאחר שפירקתם את 2 הברגים שמחברים את ראש המשאבה למנוע החשמלי, שימו לב לשירטוט ותיראו שאת המנוע החשמלי מחזיקים 3 ברגים של T27~T30 ששנים מהם גלויים והשלישי מוסתר בין המנוע למיכל השמן, כאן הבעיה שעשתה לי את כאב הראש ומיד אציג בפניכם את הדרך לקמבן אותה . ![]() כעת ניסתכל בשירטוט של המיכל וניראה שהוא מחוזק עם 2 ברגים במידה זהה ל3 הברגים שמחזיקים את המנוע החשמלי, אחד בתחתית המיכל ניצב לקרקע והשני ממש מיתחת לכדור השחור מקביל לקרקע, גם בורג זה הוא קוץ בתחת ומאוד קשה להגיעה אליו- לכן מומלץ שיהיו לכם מברגים ארוכים של הטורקס ולא ראש ביטים להחלפה שלא יצליח להיכנס. ![]() לאחר שתשחררו את הברגים של המיכל (תקועים חזק מאוד כמו כל הברגים) אתם תגלו שניתן להזיז בקטנה את כל מיכל השמן יחד עם ראש המשאבה שמחובר אליה בשביל להגיעה לבורג המוסתר שמחזיק את המנוע. תנסו לימשוך את המיכל עם ראש המשאבה קצת כלפי מטה ואז לצד הנוסע בשביל שתוכלו להשחיל את המברג וליפתוח את הבורג הבעייתי, לאחר הבורג הזה פיתחו את 2 הברגים הנוספים שמחזיקים את המנוע אז כל החלק הקשה מאחוריכם,המנוע החשמלי בידכם וראש המשאבה ישאר מחובר למיכל השמן, כעת תעשו מה שצריך מבחינת הסדר בחניה ואתם בדרך לשלב השני- פירוק המנוע החשמלי והחלפת הפחמים כמו שמופיעה במדריך הבא- אל תישכחו לסמן את מיקום הרוטור של מנוע לצורך הקלה על ההרכבה ברכב! http://www.alfadriver.com/forum/inde...motor-brushes/ שימו לב- למרות שמדובר במידה 8x6x25mm, צריך להשחיז אותו קלות בצדדים עד שתרגישו שהוא זז בחופשיות בבית שלו- שלא יתקע והקפיץ לא יוכל להזיז אותו!. תלחימו בעדינות ותיסגרו את המנוע וחיזרו על המדריך בסדר ההפוך והרכיבו הכל לאט ובזהירות. בהצלחה! חסכתם מעל 3500 שקל!. תמונות מהמנוע שלי: ![]() ![]() ![]() ![]() נערך לאחרונה על ידי מישאל.ח : 01-01-13 ב 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
בשעה טובה ומוצלחת | lrl23 | רכב כללי | 7 | 10-07-09 21:32 |
בשעה טובה ומוצלחת - הגיעו האביזרים מאנגליה | idango | שיפורים וקוסמטיקה | 22 | 13-06-09 07:56 |
בשעה טובה היום בוצעה העברת בעלות ל 127... | צביקוש23 | פיאט אספנות | 19 | 06-02-09 17:44 |
בשעה טובה מצאתי ג'אנט לקופה | מועדון פיאט ישראל | 30 | 23-05-07 01:11 | |
בשעה טובה עברתי טסט עם הרכב ! | פיאט כללי | 7 | 18-05-07 00:01 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד