צפה בהודעה יחידה
ישן 25-07-08, 08:57   #15
orenhazan
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מיתר (דרום)
הגלגלים שלי: punto HGT
הודעות: 454
שחרון גם לפי דעתי לך יש את אותה בעיה גם אצלך המאווררים עובדים כל הזמן על המהירות הגבוהה. אתה צריך להבין דבר פשוט ב HGT יש מערכת קירור מאד יעילה ראית בעצמך מה קורה בחורף שהמחוג אפילו לא מגיע לחצי בהרבה מקרים.
מהירות המאווררים הגבוהה ב HGT נכנסת רק במצבים מאוד נדירים כגון הפעלת מזגן ביום חם במיוחד עם עומס על המנוע בהפעלת מזגן רגילה הם עובדים במהירות הנמוכה.אצלך ואצל אסף יש בעיה ואני שמעתי את זה כשהיינו בירידות של מעלה עקרבים אין שום סיבה שבלילה ויחסית היה קר שהמאווררים יעבדו על המהירות הגבוהה לראיה גם אצלי וגם ב HGT הבורדו שהיתה המאווררים לא עבדו בכלל גם בנמוכה הם עבדו לסירוגין ממש לכמה שניות וזה מראה על מצב תקין ודרך אגב כל ה 4 HGT היו באותם תנאים.
לגבי למה לא עולה מחוג החום אני יסביר בדגמים הקודמים של הפונטו היתה רגישות מאוד גבוהה בשעון החום זאת אומרת המחוג היה מגיב על כול שינוי אפילו של מעלה אחת בתזוזה של המחוג בדגם הנוכחי זאת אומרת בספייס לצורך העניין פיאט עשו שינוי והשינוי מתבטא בעלייה שונה של המחוג וזה הולך כך (דרך אגב יש לי גרף באיזה מקום אני ימצא אותו ויעלה לכם אותו) עד החצי העלייה היא רגילה זאת אומרת כמו בקודם אבל מהרגע שהמחוג מגיע לחצי ופה השינוי טווח המעלות הוא מאוד רחב. זאת אומרת ב 90 מעלות שזה טמפרטורת העבודה של המנוע המחוג נמצא בחצי הסקאלה המהירות הנמוכה של המאווררים מתחילה לעבוד ב 97 מעלות ומפסיקה עד שהחום יורד ל90 מעלות וככה חוזר חלילה ודרך אגב בכל השינוי הזה המחוג לא זז מהחצי בכלל זאת אומרת אתה לא הרגשת כלום בדגם הקודם במצב הזה המחוג היה עובר את החצי בקצת ואז כשהמהירות הנמוכה היתה עובדת הוא היה יורד לחצי בחזרה.
לגבי המהירות הגבוהה היא נכנסת מתי שחום המנוע מגיע ל 102 מעלות בערך ודרך אגב השעון עדיין על החצי.
זה מצב שקורה בדרך כלל שמפעילים מזגן ביום חם ועומדים במקום הרבה זמן או כשמעמיסים את המנוע
עדיין במצב כזה אין סכנה למנוע לאחר מכן במידה והרכב ממשיך להתחמם המחוג יטפס במהירות למעלה אבל ממש במהירות זאת אומרת כל שינוי אפילו הקטן מאוד יזניק אותו למעלה כי הוא יצא מהתחום של המעלות שהיצרן הגדיר בתחום חצי הסקאלה של השעון.
עכשו לשאלה למה המאווררים עובדים כל הזמן במהירות גבוהה אחת הסיבות הנפוצות זה רדיאטור סתום ולמה כי ברגע שהוא סתום הוא לא מוציא ומפזר את החום של הנוזל קירור החוצה ואז נוצר מצב שהנוזל מגיע לטמפרטורה יותר גבוהה חיישן החום מעביר את הנתון הזה למחשב הרכב ומחשב הרכב בכדי להתגבר על הבעיה מפעיל את המאווררים במהירות הגבוהה.דרך אגב במידה ואתה מנתק את התקע של חיישן חום המנוע גם אם המנוע קר לגמרי המחשב מפעיל את המהירות הגבוהה של המאווררים כי זה מצב שהוא תוכנת להגן על המנוע כי ברגע שאין לו קריאת חום אז הוא יוצא מנקודת הנחה שהמנוע הכי חם שיכול להיות ובדרך זו הוא מגן על המנוע.דרך אגב גם שעון החום לא יעבוד כי בדגם הזה חיישן החום מנוע משותף גם למחשב ההזרקה וגם לשעון החום.
בדגמים הקודמים היה חיישן בנפרד למחשב ולשעון החום.
טוב מקווה שעזרתי.
יום טוב אורן.
orenhazan מנותק   הגב עם ציטוט