PDA

View Full Version : חוות דעת לגבי רצף תקלות/בעיות


moshesh
17-07-10, 12:13
שלום לחברי הפורום

ברשותי פיאט פונטו ספייס 2001 לאחר שנסעתי איתה פתאום כבה לי הרכב ונדלקה נורת שמן ומצבר והרכב סירב להניע .כעבור זמן מה של המתנה פתחתי מכסה מנוע ובדקתי שמן המדיד הראה שהשמן תקין -מלא וללא בועות אויר או צבע חריג, פתחתי בזהירות את מיכל המים של הראדיאטור לאחר המתנה של כ-20 דקות ונוכחתי לדעת שאין מים בכלל הוספתי מים למיכל כמובן מים המיועדים לראדיאטור ירוקים של אמריקאן איגל.
לאחר משחק בצינורות פיתאום הבחנתי שיוצא אדים מהצינור העליון של הרדיאטור שהולך למנוע כמו קיטור דוממתי מנוע והשארתי את הרכב ולמחרת בבוקר חבר שלי הקפיץ אותי למוסך יש לציין שלמוסך זה יש גם חנות לחלקי חילוף ומוצרים נילוים לרכב והוא מוסך מורשה, למזלי בעל המסוך בדיוק פתח את המוסך הסברתי לו שאני צריך צינור מהמנוע לראדיאטור והראתי לו תצלום של הצינור שצילמתי בעזרת הפלאפון הוא הביא לי את הצינור והחלפתי אותו מילאתי שוב מיים בראדיאטור ונסעתי למוסך וביקשתי לעשות טיפול 10K ורצועת טיימינג ,במהלך העבודה המכונאי אמר לי שצריך להחליף משאוות מים ,מחזיר שמן,מתג שמן ואז ביקשתי שיחליף לי בנוסף אטם מכסה מנוע על כל העבודה הנ"ל שילמתי 1500 ש"ח ובנוסף עוד 100 ש"ח על הצינור שהחלפתי.
בגמר הטיפול הרכב נשאר מונע בין 20-30 דקות עד שהמאורר של הרדיאטור נכנס לפעולה ואז הוא אמר לי שאני יכול לנסוע לשלום.לאחר נסיעה של חצי שעה בכביש בין עירוני פתאום שמעתי רעש "פאק" קטן וראיתי שהמד חום עלה פסיק אחד מעל החצי גלשתי לשוליים ואז כבה לי שוב המנוע ונדלקו שוב נורות השמן והמצבר יש לציין שהמצבר חדש יחסית 5 חודשים. התקשרתי למוסך והוא אמר לי לבדוק שהרצועה במקום ולבדוק שמן ומים הרצועה והשמן היו תקינים מים לא היו איך שהוספתי מיים הם נזלו הזמנתי גרר למוסך.
והוא אמר לי שהתפוצץ לי צינור אחר השארתי לו את הרכב ולמחרת הוא אמר לי שיש בעיה שהלך ראש מנוע ,אמרתי לו איך הלך ראש מנוע אחרי הטיפול שעשיתי הוא אמר לי שכנראה מהפעם הראשונה שנכנסתי אבל הוא יבוא לקראתי בתיקון של הראש מנוע ויקח עבור זה 2000 ש"ח אמרתי לו בסדר בסופו של דבר לאחר התיקון הוא ביקש 2750 אמרתי לו על מה בדיוק הוא אמר רק על עבודה הוא התכוון 2000 בסוף הוא סגר איתי על 2600 כולל הצינור שהוא החליף נסעתי לשלום הוא אמר לי לבדוק שמן ומים ולהיות במעקב ולחזור אליו אחרי 1000 ק"מ לאחר יום פתאום הטורים החלו לעלות לי פתאום ללא סיבה ולא באופן ומצב קבוע התקשרתי אליו שוב והוא אמר שיכול להיות שזה ואקום חזרתי אליו הוא בדק ואמר שזה לא זה ושאני יהיה במעקב אם זה חוזר יום עבר מבלי שזה חזר ויום למחרת זה חזר שוב
יש למישהו מושג מה הבעיה והאם אני יכול לבוא למוסך בטענה שכל הנזק שנגרם לי זה בגללו
תודה על עזרתכם ומקווה שלא התעיפתם מהמגילה שכתבתי (-:

liorwohl
17-07-10, 12:58
המוסך דווקא היה בסדר גמור לפי מה שאתה מתאר, לפי דעתי

מי שלא היה בסדר לפי דעתי זה אתה, שבמקום להגיד למוסך שהתחמם לך האוטו הלכת והחלפת צינור לבד וכאילו הסתרת ממנו הכל... ולפי מה ששכתבת אני מבין שאתה לא מכונאי דגול :)
יכול מאוד להיות שגרמת לנזקים בגלל צורת העבודה הזאת כי אני לא בטוח שממש שמת לב לדברים שצריך לשים לב.

דרך אגב נוזל קירור של אמריקן איגל הוא טוב בערך כמו מי ברז עם צבע מאכל ירוק, ההמלצה של פיאט זה פרפלו ולא שום דבר אחר, אבל מילא אם היית שם נוזל של חברה נורמלית כמו פרסטון. אמריקן איגל זה סתם שם מדבקה ששמים בארץ על זבל זול.

אז לפי מה שאתה מתאר את בעית ההתחממות הוא פתר - בעית הטורים זה כבר משהו לא קשור זה כבר בעיה אחרת לגמריי, כנראה חיישן של ההזרקה

moshesh
17-07-10, 13:58
ראשית תודה רבה על התגובה.

אכן אני לא מכונאי דגול ,יש לך מושג כמה יכול לעלות החיישן?

דרך אגב נוכחתי לדעת שזה קורה רק שהרכב קר ובמשך היום תופעה זו לא חוזרת.

liorwohl
17-07-10, 14:04
אל תקח את השורה האחרונה כמשהו בטוח - אולי זה לא חיישן
אתה צריך ללכת למוסך שיש לו אפשרות להתחבר למחשב של האוטו שלך ולעשות דיאגנוסטיקה, מוסך מורשה פיאט למשל, וככה לראות איזה חיישן מזייף (אם בכלל) ולהחליף אותו או לנקות (תלוי איפה הבעיה). אם צדקתי בהערכה שלי זה לא אמור לעלות עם הבדיקה והחלק יותר מ500-400. אבל כמו שאמרתי זה רק הערכה שלי לפי מה שאתה כותב ומה שאני יודע.

המלצה שלי תבקש גם שיבדקו לך את המערכת קירור שלא יתחמם לך המנוע בפעם השלישית. אם בפעם הראשונה היית אומר למוסכניק שהתחמם האוטו ולא שיעשה ככה וככה, אז הוא היה בודק את כל המערכת קירור ומחפש מאיפה באה הבעיה. אתה באת למוסך עם אוטו שכביכול אין לו בעיה ורק צריך טיפול תקופתי ולכן אין פלא שהבעיה חזרה לך.

moshesh
17-07-10, 20:41
תודה רבה

האם חיבור המחשב אמור לעלות על הבעיה גם כשלא נדלקות נורות?