PDA

View Full Version : מזגן \ אוורור הפסיקו לעבוד (HGT 2001)


etsuitup
14-07-10, 19:49
שלם חברים יקרים, שוב אני פונה אליכם עם בעיה חדשה בHGT שלי.

לפני מספר ימים המזגן ברכבי הפסיק לעבוד (גם אוורור וגם המזגן)
לאחר נסיעה קצרה הוא חזר לעבד בצורה תקינה לחלוטין.
אתמול בצהריים התקלה חזרה על עצמה רק שעכשיו המזגן לא חזר לעבוד בצורה תקינה ואני מעוניין לבדוק ולתקן את הבעיה.

לצורך הבהרה כאשר אני מסובב את המתג (בין 1-4) של האוורור לא נכנס אוורור וכאשר לוחצים על הכפתור בכדי להפעיל את המזגן נשמע ראש (כאילו שמשהו במנוע מנסה להכנס לעבודה) קצר ואז מפסיק. הנורה הקטנה באמצע מתג ההפעלה אינה נדלקת.

לסיכום אין לי לא אוורור ולא מזגן... פשוט לא יוצא כלום מהפתחים.:mad:

אשמח לכל עזרה :)
כי ממש ממש חם לי...

מוסך מרכזי רוצים 240 ש"ח לבדקית המערכת (שעת עבודה)

orenhazan
14-07-10, 20:23
האם במתג הפעלת המאוורר מהירות מספר 4 עובדת?

etsuitup
14-07-10, 20:41
לא משנה על איזה מספר, כלום לא עובד, וכמו שציינתי גם הנורה הכתומה לא דולקת (אולי זאת בעיה חשמלית?...)

Caveman
14-07-10, 21:12
בדקת פיוזים?

orenhazan
14-07-10, 21:23
יש לי הרגשה שהבעיה במתג עצמו זה מצריך בדיקה יותר מעמיקה.
בכל מקרה יש מצב גם לפיוז לא תקין אתה בדרך כלל עובד על מספר 4 במתג?

etsuitup
14-07-10, 21:28
בדקתי את כל הפיוזים הם תקינים.
אני עובד על כל המספרים, אני מעלה ל4 רק במצבים נדירים...

האם יש משהו מיוחד שקשור ל4?

רפי לין
14-07-10, 22:06
כמה פעולות לבדיקה, מהקל אל הכבד ואם אין לך ידע בחשמל רכב, אז זה יעזור גם לחשמלאי רכב שתפנה אליו:
1. בדיקה חזותית של המחבר עם 2 החוטים אל המפוח הפנימי שאינו שרוף (המפוח נמצא מתחת לדשבורד, מעל רגלי הנוסע בצד ימין).
2. אם המחבר תקין ולא שרוף, הפעל מתג הצתה למצב ON ואז צריך לראות (ע"י נורת בקורת או מד מתח) שמגיע + למפוח בחוט התכלת של המחבר.
זה מגיע דרך ממסר ונתיך (30 אמפר) שנמצאים בתיבת הנתיכים שבתא המנוע.
3. אם מגיע + אז צריך להפעיל את מתג המפוח למצב 4 ולבדוק (שוב ע"י נורת בקורת או מד מתח) שמגיע מינוס לחוט השני של המחבר שצבעו אפור שחור.
מינוס זה מגיע ממתג בורר המפוח הפנימי.
אם לא מגיע מינוס, בבדיקה הזאת, אז צריך לבדוק את מתג המפוח ואת החיבורים אליו.
בברכה - רפי לין

etsuitup
14-07-10, 22:15
תודה רפי אעשה את הבדיקה מחר ואעדכן.
מתג בורר המפוח זה המתג שמפעיל את האוורו\ מזגן(1-4) ?

etsuitup
15-07-10, 19:57
היי חברים המפוח עובד כאשר מחברים ישירות למצבר לאחר שהכנסתי קצת WD40 לניקוי הפחמים, לאחר בדיקה חוזרת אין מינוס...
האם למישהו יש תרשים חשמלי?

etsuitup
23-09-10, 17:21
עדכון, מסתבר שהבעלים הקודם של הרכב התעסק עם המזגן ולכן היו לו בעיות...

המזגן תוקן במוסך איטליאנו בבני ברק (בחור בשם אורי מנהל המוסך).
(החליפו את כפתור בורר המצבים (1-4) ועשו חיווט מחדש)


השרות היה טוב באופן כללי... יש לציין שאורי בהחלט מכיר את הבעיות של הרכב.

חסרונות: המכונאי שעבד על הרכב ופירק את מערכת המזגן לא החזיר את כל הברגים למקום והשאיר את הפאנלים השונים מלוכלים מאוד!!!

התקשרתי להתלונן לאחר שראיתי את הברגים החסרים והם ניסו לשכנע אותי שאין קשר בין הברגים שחסרים לאלו של הקונסולה המרכזית (למרות שאני יודע שמפרקים אותה בכדי להחליף את כפתורי המזגן).

לסיכום, מקיצועי מאוד ומחיר התיקון היה סביר בהחלט 600 ש"ח לבורר מצבים וחיווט מחדש של מערכת המזגן + ממסר לייצוב המתח. אם אתם הולכים לטפל שם תבדקו לפני שאתם מוציאים את הרכב שכל הברגים החוזרו למקום.

יש לציין שאת הבדיקה למערכת הם עשו בחינם! ואמרו לי כמה יעלו החלקים לפני שהם הזמינו וביקשו את אישורי.

במוסך המרכזי ברמת החייל לקחו ממני 150 ש"ח לבדיקת המערכת ואמרו שאני צריך להחליף את המפוח ועוד מספר רכיבים בעלות של 3000 ש"ח! אמרתי להם שהמפוח עובד תקין(נבדק אצל חשמלאי רכב) והם בכל זאת אמרו לי להחליף אותו ולא אמרו כלום על הכפתור (שעשה קצר במערכת)... לאחר הרבה זמן שאני מטפל במוסך המרכזי כנראה שאני לא אחזור לשם יותר....

ליאור23
23-09-10, 17:30
שמח שהסתדר לך העניין, אבל המחיר600 ש''ח לדעתי גבוה מידי בשביל בורר וחיווט.

etsuitup
23-09-10, 17:34
גם אני חשבתי שזה קצת יקר... אבל בסה"כ נראה לי הגיוני:

160 ש"ח לבורר 1-4 לא כולל מע"מ

50 ש"ח לממסר + פיוז לא כולל מע"מ

330 ש"ח עבודה לפני מע"מ (החשמלאי עבד על הרכב 4 שעות!)

סה"כ כולל המע"מ עיגלו את סכום החיוב ל600
נראה לי סביר בהתחשב במספר שעות העבודה.

ליאור23
23-09-10, 17:45
לא נורא, העיקר שמקרר.
:)