View Full Version : פעם שנייה תוך חודשיים הלך ראש מנוע
maccabita78
11-07-10, 19:23
טוב לפני חודשיים הלך לי הראש מנוע,בעקבות כך הלכתי למוסך מורן בחדרה,המוסכניק אמר שקודם כול צריך להחליף ראש מנוע,דבר שני הוא אמר שהיה חור באיזה פקק בגיר,ביחד עם זה הוא החליף טרמוסטט שלא עבד,ועשה טיפול לאוטו,על כל זה הוא לקח 3200 ש"ח והתחייב בפני שיש לי אחריות למשך 3 חודשים על הראש מנוע,לפני שלושה ימים שוב נדלקה לי המנורה של התקלה במנוע ויצא עשן לבן באגזוז,מיד כיביתי את האוטו והזמנתי גרר למוסך,רק היום הואיל בטובו המוסכניק לבדוק את האוטו ואמר ששוב הלך הראש מנוע בעקבות זה שהמאורר לא עבד,עכשיו שאלתי היא כזאת
מה עלי לדרוש מהמוסכניק מעבר לאחריות שהוא הבטיח לראש מנוע,הוא בטח ידרוש דמי עבודה על הראש מנוע,מה אפשר לעשות במצב כזה?
האחריות היא על הראש מנוע, אם התקלה נבעה בגלל משהו אחר, שלא קשור לראש מנוע, זה לא באחריותו, הוא לא נתן לך אחריות על רכיבים אחרים, כאלה שראש המנוע תלוי בהם כדי לפעול כמו שצריך, נקלעת לעניין עם תחומים אפורים, אם המוסכניק בחור שאתה סומך עליו והגון, אולי תתפשרו, אבל חינם אתה לא תצא משם לדעתי.
maccabita78
11-07-10, 19:30
האחריות היא על הראש מנוע, אם התקלה נבעה בגלל משהו אחר, שלא קשור לראש מנוע, זה לא באחריותו, הוא לא נתן לך אחריות על רכיבים אחרים, כאלה שראש המנוע תלוי בהם כדי לפעול כמו שצריך, נקלעת לעניין עם תחומים אפורים, אם המוסכניק בחור שאתה סומך עליו והגון, אולי תתפשרו, אבל חינם אתה לא תצא משם לדעתי.
יש למישהו המלצה על מוסך נורמלי בחדרה
"מוסך אגוז" - מורשה פיאט.
כתובת:
גשר העץ 2 , איזור תעשיה עמק חפר.
או אם בא לך להדרים לכיוון נתניה-
מוסך "השחר" - גם מורשה פיאט.
כתובת:
השיש 3 א.ת ישן נתניה.
אני חושב שזאת שערוריה מדברים פה שעדיף לגשת למוסך הבחור ניגש שילם ממיטב כספו ולדעתי מאוד יקר ומה קיבל.
השאלה הראשונה היא האם מוסך מורשה פיאט?
אני הייתי הולך למוסך הזה ומסביר לו שאם לא יטפל ברכב ויחזירו לתקינות ועל חשבונו אפנה לערכאות וגם לאיגוד המוסכים.
ואסביר מדוע כשאני אמרתי בזמנו שבטיפול ראש מנוע צריך להחליף טרמוסטט איכותי לבדוק משאבת מים ופקקים אז מישהו קפץ ואמר שזה מיותר ואם אמרתי שעל הדרך צריך לבדוק אם סולר מחלחל לצילנדר אז צריך להחליף רינגים את זה אז אמרו שמיותר.
אמרתי כי אני עושה עבודה יסודית ולא חוסך וזה עולה קצת.
עד רבה כשאתה נכנס למוסך שמשפץ ראש מנוע מחובתו לשפץ את ראש המנוע לבדוק ולהחליף כל דבר לקויי במערכת הקירור .
חוצמזה כל מוסך נותן אחריות בסיסית למוצר של לפחות 3 חודשים.
הוא ביקש המלצה למוסך נורמלי באיזור חדרה - זה מה שנתתי לו.
אם המוסך יבוא ללקוח ויגיד לו תשמע עשינו ראש מנוע ואנחנו ממליצים להחליף גם את החלקים האלו והאלו למרות שכרגע הם תקינים זה בסדר אבל יש לקוחות שיראו את זה כאילו מנסים להכניס להם עוד ועוד על החשבון וסתם מפחידים אותם.
דבר שני, אם זה נכון מה שאמר המכונאי לאחר שבדק את הסיבה ואיבחן אותה כמאורר רדיאטור
תקול, מה הוא אשם? הוא נתן אחריות לראש ולטיב העבודה לא למאורר ולא לטרמוסטט וכו'
בפונטו אומנם הטרמוסטט התחליפי זול פלאים אבל המכונאי לא מטפל רק בפונטו, יש רכבים שהטרמוסטט עולה פי 5 וכמובן ששאר החלקים לא זולים.
דבר אחרון אחרי שהייתה לך בפעם הראשונה בעיה בראש המנוע עקב התחממות חשבת אולי להתקין שעון חום בתוך הרכב? עלות נמוכה יחסית לתמורה וראש שקט בנסיעה.
לדעתי אחריות על ראש המנוע זה אחריות על הראש שישאר תקין מכל בעייה כלשהי , אם זה ממאוורר תקול או משהו אחר, יכול להיות שהוא סתם אמר לא שהמאוורר תקול בשביל לצד מאחריות.
לתקן כל הנזק במוסך מורשה למהדרין, לשלם עם חיוך
ולאחר מכן לתבוע את כל הנזק בבית דין לתביעות קטנות את המוסכניק, להראות שיש קשר ישיר בין המאוורר לבין נזק הראש מנוע.
כמכונאי רכב וכנותן אחריות החובה לבדיקת כל הרכיבים הקשורים להתחממות רכב חלה עליו, לפיכך הוא נושא באחריות הבלעדית וכל הנזק ישולם אליך חזרה.
מה לעשות סער אחד שמבין ישר ויסודי.
maccabita78
14-07-10, 04:13
לתקן כל הנזק במוסך מורשה למהדרין, לשלם עם חיוך
ולאחר מכן לתבוע את כל הנזק בבית דין לתביעות קטנות את המוסכניק, להראות שיש קשר ישיר בין המאוורר לבין נזק הראש מנוע.
כמכונאי רכב וכנותן אחריות החובה לבדיקת כל הרכיבים הקשורים להתחממות רכב חלה עליו, לפיכך הוא נושא באחריות הבלעדית וכל הנזק ישולם אליך חזרה.
זה משהו שבהחלט נלקח בחשבון,תודה לכולם על העצמות
עכשיו באופן כללי הבנתי שבשביל לנסות לפתור את הבעיה או למנוע אותה צריך להחליף לרדיאטור עם נירוסטה שמקרר בצורה טובה יותר?האם יש כזה דבר?
כמו כן הציעו לי להתקין שעון חום פנימי
בפיאט לא מטפלים נקודתי במערכת הקירור אלה ביסודיות וכך המוסך היה צריך לנהוג.
עליך להחליף את הטרמוסטט לאיכותי ולא סיני .
להחליף יוניט חום היושבת על הרדיאטור .
לבדוק אם הנגד עובד בשני המהירויות.
בדוק משאבת מים אם יש חופשים או רועשת או נוזלת.
לבדוק אם הרדיאטור סתום .
ולקינוח שים נוזל קירור פראפאלו.
שלום לחברי הפורום
לאחרונה אני גם "חוויתי" בעיה דומה ,ברשותי פיאט פונטו ספייס 2001 לאחר שנסעתי איתה פתאום כבה לי הרכב ונדלקה נורת שמן ומצבר והרכב סירב להניע כעבור זמן מה של המתנה פתחתי מכסה מנוע ובדקתי שמן המדיד הראה שהשמן תקין -מלא וללא בועות אויר או צבע חריג פתחתי בזהירות את מיכל המים של הראדיאטור לאחר המתנה של כ-20 דקות ונוכחתי לדעת שאין מים בכלל הוספתי מים למיכל כמובן מים המיועדים לראדיאטור ירוקים של אמריקאן איגל
ולאחר משחק בצינורות פיתאום הבחנתי שיוצא אדים מהצינור העליון של הרדיאטור שהולך למנוע כמו קיטור דוממתי מנוע והשארתי את הרכב ולמחרת בבוקר חבר שלי הקפיץ אותי למוסך יש לציין שלמוסך זה יש גם חנות לחלקי חילוף ומוצרים נילוים לרכב והוא מוסך מורשה, למזלי בעל המסוך בדיוק פתח את המוסך הסברתי לו שאני צריך צינור מהמנוע לראדיאטור והראתי לו תצלום של הצינור שצילמתי בעזרת הפלאפון הוא הביא לי את הצינור והחלפתי אותו מילאתי שוב מיים בראדיאטור ונסעתי למוסך וביקתי לעשות טיפול 10000 ורצועת טיימינג ,במהלך העבודה המכונאי אמר לי שצריך להחליף משאוות מים ,מחזיר שמן,מתג שמן ואז ביקשתי שיחליף לי בנוסף אטם מכסה מנוע על כל העבודה הנ"ל שילמתי 1500 ש"ח ובנוסף עוד 100 ש"ח על הצינור שהחלפתי בגמר הטיפול הרכב נשאר מונע בין 20-30 דקות עד שהמאורר של הרדיאטור נכנס לפעולה ואז הוא אמר לי שאני יכול לנסוע לשלום.לאחר נסיעה של חצי שעה בכביש בין עירוני פתאום שמעתי רעש "פאק" קטן וראיתי שהמד חון עלה פסיק אחד מעל החצי גלשתי לשוליים ואז כבה לי שוב המנוע ונדלקו שוב נורות השמן והמצבר יש לציין שהמצבר חדש יחסית 5 חודש. התקשרתי למוסך והוא אמר לי לבדוק שהרצועה במקום ולבדוק שמן ומים הרצועה ושמן היו תקינים מים לא היו איך שהוספתי מיים הם נזלו הזמנתי גרר למוסך
והוא אמר לי שהתפוצץ לי צינור אחר השארתי לו את הרכב ולמחרת הוא אמר לי שיש בעיה שהלך ראש מנוע ,אמרתי לו איך הלך ראש מנוע אחרי הטיפול שעשיתי הוא אמר לי שכנראה מהפעם הראשונה שנכנסתי אבל הוא יבוא לקראתי בתיקון של הראש מנוע ויקח עבור זה 2000 ש"ח אמרתי לו בסדר בסופו של דבר לאחר התיקון הוא ביקש 2750 אמרתי לו על מה בדיוק הוא אמר רק על עבודה הוא התכוון 2000 בסוף הוא סגר איתי על 2600 כולל הצינור שהוא החליףנסעתי לשלום הוא אמר לי לבדוק שמן ומים ולהיות במעקב ולחזור אליו אחרי 1000 ק"מ לאחר יום פתאום הטורים החלו לעלות לי פתאום ללא סיבה ולא באופן ומצב קבוע התקשרתי אליו שוב והוא אמר שיכול להיות שזה ואקום חזרתי אליו הוא בדק ואמר שזה לא זה ושאני יהיה במעקב אם זה חוזר יום עבר מבלי שזה חזר ויום למחרת זה חזר שוב
יש למישהו מושג מה הבעיה והאם אני יכול לבוא למוסך בטענה שכל הנזק שנגרם לי זה בגללו
תודה על עזרתכם ומקווה שלא התעיפתם מהמגילה שכתבתי (-:
maccabita78
19-07-10, 15:53
איזה נוזל קירור לשים,המכונאי אמר שפורפאלו זה סתם נוזל
ועל מה עוד להקפיד
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.