PDA

View Full Version : פירקתי את ראש המנוע מה עכשיו?


Amit-IL
26-06-10, 21:12
אחרי שנעדרתי זמן רב מהפורום וגם מהפונטו שלי שעומדת ללא נוע בחנייה קיבלתי
החלטה בעיקר עקב דחף להיכנס לאיזה פרוייקט קטן וכמובן הפרוייקטים של חברי הפורום
בפירוק ראשים שראיתי במהלך השבוע האחרון ביצעתי פירוק ראש ועכשיו נראה מה הלאה.

את הפרוייקט התחלתי עקב כך שבצינור הנשם שיוצא ממכסה השסתומים היה "טחינה"
וגם אם הייתי מנקה שוב ושוב זה היה חוזר שוב ושוב, בנוסף הרכב איבד מים והיה צורך לבדוק
את מפלס נוזל הקירור כל יומיים כאשר אין סימנים לנזילות חיצוניות מהמנוע.
כשהוצאתי מדי פעם את מדיד שמן המנוע הוא היה נקי לגמריי "מטחינה" וצבע השמן היה מצויין
ללא סימני מים באגן השמן.
כשפירקתי את מכסה השסתומים והסרתי אותו לא ראיתי סימני מים בחלקו העליון של הראש, וצבע השמן בדפנות נראה בסדר גמור.
החלטתי לפרק ראש ולראות נפרץ או לא וכמובן על הדרך אולי נעשה רינגים (הרכב לא אוכל שמן ואני מוסיף עפ"י הצורך בין טיפול לטיפול בוא לא נשכח שהרכב כבר בת מצווה 1998.
בנתיים מילאתי סולר בצילנדרים לאחר שהבאתי את הבוכנות למצב גובה אמצע ונראה מחר אם הסולר חילחל לאגן או לא. במקרה הגרוע נפרק אגן שמן ננקה על הדרך את מסנן השמן ונעשה רינגים אבל כמו שאומרים פרה פרה.
בנתיים צילמתי כמה תמונות לאחר הפירוק ואשמח אם מביני העניין מבינכם יחוו דעה לגבי מצב הראש בעיקר בתמונות שסימנתי באדום.
מחר הראש יעשה את דרכו לחרט לאחר שאצטייד בסט אטמים קומפלט לראש.
אני יבקש ממנו לבחון את מצב הראש, לבצע מילוי,יישור,טבילה בחומצה לניקוי, החלפת גומיות שסתומים וכיוון שסתומים

yair068
26-06-10, 23:41
התחלה טובה אתה עובד מסודר ונקי.
הראש נראה שלא גילחו לפי החורים העגולים בצדדים .
צריך מילויי והשחזה והחלפת גומיות תקנה סט טוב ותמסור את הגומיות למשפץ.
ישנו מישהו באיזור חיפה שמעתי שהוא מעולה.
תנקה את מנוע צעדים אם לא עשיתה .
תקנה טרמוסטט טוב ולא סיני .
מרווחים לשסטומים 0.35 יניקה פליטה 0.4 רצויי שתבדוק את זה כולם מכפפים.
בד"כ מנועי פיאט לא אוכלים שמן כך שזוהיא אינדיקציה אם צריך להחליף רינגים.
מצא חן בעיניך בדיקת רינגים ע"י סולר.
עמית אם יש בעייה אני פה ומאמין שגם עמית שעובד על פרוייקט דומה יעזור.
ד"א למה אתה שם סיליקון על ראש המנוע ומכסה השסתומים יופיטר לא מסכים

upetar
27-06-10, 00:08
ואני רואה שיש פריצה של קומפרסיה למיים בשני צילינדרים(מסומן באדום)וניתן לתיקון.מאיפו אתה,יש לי מקום טוב לתיקון באזור ר"ג,ב"ב.

Amit-IL
27-06-10, 01:14
תודה יאיר על התגובה המהירה אני בוודאי יעזר בך (אין חכם כבעל ניסיון) ובשאר חברי הפורום המלומדים.
יופיטר, אני מהצפון ואת הראש אני מוסר מחר לחרט שנמצא בכפר ע"י כרמיאל
אני זוכר את התמונות שהעלת מהראש שביצעת לטמפרה לפני ואחרי והתוצאות היפות לעין
אבל המרכז רחוק לי והחרט שאני מחר ניגש אליו הוא בעל מקצוע בחסד לדברי חברים עם נסיון ממנו ועבודה שוטפת מולו ביומיום.
לגבי הסיליקון באטם מכסה השסתומים אין דרך אחרת לדעתי, נכון שעפ"י ההיגיון האטם גומי אמור לעשות את העבודה לבד ללא צורך בסיליקון אבל הבעיה שהמכסים האלו מעווטים כבר ואטם (חדש) לבד לא עושה את העבודה (אצלי בכל אופן).
בתמונה של סעפת היניקה ניתן לראות בפינה את מקום מעבר המים שבפעם הקודמת שפירקתי את הסעפת החזרתי אותה ללא סיליקון ואתמול שפירקתי אותה שוב ראיתי סימנים ועקבות מסביב למקום המעבר ונראה לי שהפעם אני אמרח סיליקון מסביב למעבר המים משני צידי האטם (יש לציין שלא החלפתי אטם כלל ואני גם לא מתכוון להחליף אלא אם כן אני אמצא אחד בתוך הסט אטמים לראש שאני אקנה).
רשמתי לי את מידות המרווחים ואני יוודא שכך זה יתבצע.
לאחר כמה שעות שבצילנדרים יש סולר אפשר לקבל אינדיקציה אם יש צורך לבצע החלפת רינגים?
אני לא פירקתי חלקים מהראש ואני נותן לחרט לבצע את כל העבודה של פירוק גל הזיזים וכו', לגבי הבלוק עצמו כיצד עלי לנקות את פני השטח העליון (חבר ייעץ לי לנקות בעזרת ספריי ממיס ונייר זכוכית עדין? לא עדיף עם בד שמיר? יש צורך לנקות גם את פני שטח הבוכנות עצמן? מה לגבי המעברים בבלוק יש דרך לנקות מהאבן והבוץ שהצטברו?
אני כמובן ארכוש סט איכותי וראיתי שרשמת למישהו לקנות של חב' ויקטור רייס אז אני יברר על זה.
לפני כשנה טיפלתי היטב במערכת הקירור כך שכרגע אני לא רואה סיבה לגעת במשאבה או בטרמוסטט למרות שאני לא פוסל את זה עקב המחירים הנמוכים והזמן הקטן שההחלפה דורשת בפונטו.
אם תסתכל טוב על המצערת שלי תראה שיש בעיה עם המנוע צעדים שנשבר לי והצלחתי איכשהו להרכיב אותו בדרך לא דרך וכרגע אני מחפש מנוע צעדים מפני ששלי עומד בסרק על איזור ה1100 סל"ד וזה קצת גבוה, הבעיה שלא מוכרים בפירוקיות את המנוע צעדים בנפרד אלא רק קומפלט את כל המצערת אז בנתיים אני ממשיך לחפש ומה שכבר מצאתי היה שייך לרכב עם הזרקה חד נקודתית והבנתי שזה לא מתאים להזרקה הרב נקודתית שלי ובנוסף גם ויזואלית הוא נראה מעט שונה, אצלי הסימונים והמק"ט של המנוע צעדים נמחקו מעליו

כנראה שסופסוף השבוע אני אתחדש גם בשני בוקים תקניים כדי שחס וחלילה.
דרך אגב אתה כבר לא היחיד עם מרימים הידראוליים למכסה המנוע

upetar
27-06-10, 01:47
עזוב רינגים,המנוע אכל שמן?.וגם לרינגים צריך ליפתוח קרטר ולפרק מילמטה,סיפור.נקה טוב את השטח העליון של הבלוק,ואני מציע לך רק עים סכין יפנית.בד שמיר\ניר זכוכית פוגעים במתכת ,ועים סכין יפנית לגרד את שאריות האטם ולהקפיד שלא יכנס ליכלוך מיסביב לבוכנה ,בין הבוכנה והצילינדר.כול בוכנה שאתה מנקה תוריד למטה עד הסוף ,שים סמרטות בתוך הצילינדר, נקה טוב את שאריות האטם ואז בזהירות להוציא את הסמרטות המלוכלך בלי להפיל ליכלוך פנימה.טיפול טוב בראש עולה בערך 400שקל וזה כולל הכול.אים יש לך מישהו טוב תן לו,רק אחרי הרכבה תיבדוק שוב מרוח שסטומים.אני מקוה שיש לך טורק מטר.ושתדע לכוון טימינג.חשוב מאוד שבזמן ההרכבה וסגירת הברגים(כשאתה מניח את הראש ועדין הטימינג לא מדויק)שלא תילחץ שסטום בבוכנה.תניח את הראש על הבלוק כשהטימינג מכוון בשנהם. כשהכול מפורק בדוק מצב משאבת שמן וטרמוסטט,אין טעם להחליף סתם,בהצלחה. בסט אטמים(שליף)מגיע אטם חדש לסעפת.

Amit-IL
27-06-10, 02:21
אני באמת ינסה קודם כמו שאתה אומר עם סכין יפנית, קצת ספריי ממיס בטח לא מזיק.
אני יזכור לכוון את הטיימינג לפני הנחת הראש על הבלוק לא ממש חשבתי על זה.
מה הסיבה שבאגן השמן אין סימני מים בכלל ורק בנשם ראיתי הצטברות של מים?

yair068
27-06-10, 08:44
מה שאני עשיתי לקחתי מקדחה והרכבתי עליה מברשת מפלדה וניקיתי את הבלוק כולל ראש בוכנה.
עם סכין יפני ישבר לך הגב כמובן אם יש ניקויי אויר יעזור .
לגבי מנוע צעדים אם התפרק אז הוא לא תקין כבר. מנוע צעדים מתאים לרב נקודתי וחד נקודתי.
ושלא יבלבלו לך את השכל אל תתקמצן החלף טרמוסטט איכותי לעבודה כזאת גם אם בידיעה ששלך טוב.
השתמש בסיליקון האדום שיש לך משני צידי הקמשפט ועל מכסה שסתומים וחסל נזילות.
אם אתה פותח קרטר תקנה רק סיליקון ויקטור רייס והשתמש איתו גם לסעפת יניקה.

ארילו
27-06-10, 10:56
לגבי אטם מכסה שסתומים, ההוראות של פיאט אומרות למרוח סיליקון.

לגבי הסולר - אתה חייב כמובן להחליף שמן אחרי הניסוי הזה.

Amit-IL
27-06-10, 21:45
היו לי רכבים בעבר שלא שמתי סיליקון באטם מכסה שסתומים ולא היו סימני הזעה, כנראה בפיאט זה לא עובד ואני זוכר את זה טוב עוד כשהיה לי פיאט 127.

היום לא הספקתי לתת את הראש לחרט אבל לפחות רכשתי חלקים, הנה כמה תמונות של החלקים ובעיקר הסט אטמים והסיליקון של חברת ELRING הגרמנית מישהו מכיר ממליץ?
אני עוד יקנה בהמשך רצועת טיימינג ומותחן תחליפיים סה"כ 70 ש"ח ביחד ממש בדיחה, מסנן דלק גם בתיכנון להחלפה.
מחר אני ימסור את הראש לחרט ונראה איך אני מוצא זמן במהלך השבוע להרכיב את הכל.
לגבי הבדיקה עם הסולר אני חושב אפילו למלא שמן זול שינקה את הסולר ולנסוע איתו ממש מס' ק"מ לרוקן אותו ורק אז למזוג שמן איכותי שכבר רכשתי 10W40 של ליקוי מולי בגלון הזהוב

yair068
27-06-10, 22:40
סט האטמים הוא טוב מאוד.
לגבי פילטר שמן אם אני לא טועה הוא סיני ללא שסתום.
גם אני אכלתי אותה עם חוטי הצתה שלא שווים כל כך הגורמים לחדירת או מים בשטיפה או לחות הגורמת לבריחת ניצוץ

Amit-IL
28-06-10, 00:01
המסנן שמן באמת לא מאיכות טובה וכך גם מחירו 20 ש"ח
בסט אטמים דווקא בחרתי את הטוב ביותר שהיה במלאי 150 ש"ח + סיליקון מאותה חברה 40 ש"ח, דרך אגב הסט ממש כולל את כל האטמים וגם מחזיר שמן וטבעות גומי לסליל הצתה.

הסולר שמזגתי לתוך הצילנדרים ירד ממש מעט לאחר כ- 4 שעות בערך כרבע מהכמות אולי פחות אפילו חילחלה למטה, מה מצב הרינגים לדעתך?

מודל סי אי
28-06-10, 03:50
לפני 6.000 ק"מ עשיתי טיפול עשרת אלפים ופחדתי לעשות לבד אז עשיתי במוסך
ועכשיו על בדוק הוא שם שמן 20/50 למרות שבקשתי 10/40 חצי סניטטי

עכשיו תמיד אני רואה שחשוב להשים 10/40 כדאי להחליף ? רק שמן ? כי דווקא יש לי אותו
או שזה סתם מיותר

yair068
28-06-10, 09:38
קח בחשבון שראש המנוע יהייה תקין כך שכל הלחץ ירד למטה .
להבנתי אוכל כ-חצי ליטר שמן כל החלפה.
הסיפור הוא לא גדול אפשר להחליף רק רינגים ללא מיסבים והמחיר לא יקר והטיפול מהיר.
מה שתצטרך ידית מומנט ומכשיר לכווץ הרינגים.
אני הייתי הולך על טיפול כזה גם ניקויי אגן שמן מסננת שמן ובוצה בוכנות צילינדרים.
רינגים חדשים של הסטינג יתן כוח למנוע לשנים טובות.
תן דיווח כך שנוכל להסביר מה צריך בכדי לעשות טיפול כזה

upetar
28-06-10, 10:46
ואני חושב שלא צריך להחליף רינגים.א'לפעמים רינגים צריך להתאים אחד אחד.(ומה מידת האוברסיז של הבוכנות).ב'צריך לפרק טלטלים ולרוב מיתגלים כול מיני דברים בהתאמת מיסבים.ג'הרבה פעמים לאחר החלפת רינגים הולכים גם המיסבים אחרי תקופה קצרה.ואין קשר בין אכילת שמן למצב המיסבים. וכדאי לך גם להיתיעץ עים מוסכניק מיקצועי ואמין(עזוב אותך ממכונאי מידרכה). חוץ מיזה שיש סימנים ברורים מאוד שמצריכים החלפת רינגים ואצלך זה לא.(ואני לא יודע אים זה מזל או משהו אחר אבל אצלי במנועים שסגרתי בלי סיליקון .גם אחרי תקופה ארוכה אין טיפה נזילה,רק אבק ממדבר סיני).

yair068
28-06-10, 19:36
יופיטר אני לא מוכן להתנגח איתך אתה פשוט מאוס ואוליי עדיך שלא תגיב לתגובות שלי נקודה .
אתה חושב שאתה יודע אוליי רק במנועי מטוסים לא יותר מזה.
יש לי מישהו שאני מכיר גם מכונאי מטוסים שיודע להחליף רק שמן מנוע ופילטר לא יותר מזה .
ארילו אומר שבפיאט שמים סיליקון עמית אומר שהוא ישים סיליקון בכדי שלא יברח מים חנן גיפולוג אומר ששם סיליקון כי נשאב אויר למערכת יניקה ואתה אובר חוכם צודק.
מישהוא אמר לפתוח מיסבים ?
אתה אומר שלא חייב להחליף טרמוסטט אחרי טיפול כזה האם זה מקצועי מבחינתך .
אוליי תומר לנו איך אתה יודע שלא צריך להחליף רינגים .
אני רושם בפירוש שהמנוע מקסימום אוכל חצי ליטר להחלפה כך שזה לא נורא.
למה צריך אוברסייז החלפת רינגים .ליטוש ורינגים לא מספיק כל הסיפור 250 ש"ח רינגים לא שווה.
אני מוסך מדרכה ואני לא מתבייש בזה יעידו אנשים שמכירים אותי אני עשיתי עבודה פי 10 ממוסך מורשה.
חוץ מזה אתה פעם נתנתה בפורום זה עזרה נהפוך הוא רק להכשיל ותגש למוסך מורשה ואתה יודע למה אני לא מחבב את צביקה כי אתה בדיוק כמוהו תיגש למוסך מורשה .
עמית לא ילד קטן שאתה תישלח אותו למוסך ולא אני אשפיע עליו אם אני צודק או לא ותאמין לי לפי הפרוייקטים שהוא עשה הוא שם הרבה מוסכניקים בכיס הקטן.

upetar
28-06-10, 19:54
תגיד לי בבקשה ,למה אתה "מיתרגז"הרי ס"ה אמרתי שלפי דעתי ואני חושב שאין צורך להחליף רינגים .מה אתה חושב שאתה מומחה ואי אפשר לחלוק על דעתך.הרי גם בקרס פורום אמרו לך שאתה שחצן ,וראיתי שגם כאן עד ליפני שנה עוד שאלתה איך עושים כיוון שסטומים בפונטו,אז תוריד את הטון,קצת נימוס לא יזיק לך ,ובמיוחד לאנשים שיש להם יותר נסיון משלך.(גם אני היום מכונאי מידרכה,אבל משנות ה70 סגרתי מנועים של מטוסים בצהל,אז....)

yair068
28-06-10, 20:14
אתה אוהב לישפוך זבל אבל במה הועלתה לפורום פה תסביר לי.
למה לא הבאתה את הליניק בכדי שהחברים ישפטו אם אני שחצן .
מצו"ב הלינק לשיפוט החברים לפחות תנהג ביושר
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=319798&highlight=%D7%A8%D7%90%D7%A9+%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7 %A2+%D7%A4%D7%99%D7%90%D7%98+%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7 %98%D7%95
פורומים אלו נועדו לעזור ולתת מענה לשאלות וכך הוא .
איזה ניסיון הבאתה לפורום פה

Amit-IL
28-06-10, 20:23
חבל מאד שכל הנושא כאן נגרר להתנגחויות, יאיר ויופיטר תעשו לזה סוף בבקשה,
אני מכבד את שניכם ומעריך אל תיתנו לפורום לחצות את הקווים ובטח לא בשירשור שלי שאני רק מנסה בעזרתכם להמשיך בפרויקט שלא עשיתי עדיין והוא בשבילי אתגר קטן.

אני מקבל עצות ומחליט לבד זה ברור לכולם לא חייבת להיות הסכמה של כולם, אין כאן עדר.

היום בבוקר מסרתי את הראש לחרט עם גומיות השסתומים והמידות שיאיר נתן לי לכיוון השסתומים,
לא היה לי זמן לאסוף אותו חזרה אז אני יחכה לבוקר ואעדכן.
לגבי הסולר, אחרי יום שלם רק מעט סולר חילחל לאגן ובבוכנה אחת קצת יותר מהאחרות (זו שקרובה לאיזור הטיימינג), אני מודע למצב שאחרי הרכבת הראש יווצר לחץ נוסף על הרינגים.
גם החלפת רינגים מעולם לא ביצעתי לבד ואין לי בעיה לבצע זאת בעזרתכם,
הבעיה שאני לא רוצה להיכנס להתאמת רינגים ומיסבים, אם זה רק לפרק את הישנים לקנות סט חדש ולהרכיב אותם על הבוכנות ולהחזיר את אותם המיסבים לכל טלטל וגם על הדרך לנקות מסנן שמן אז אני מוכן אם זה סיכון שאצטרך להחליף מיסבים ולבצע התאמות אני יוותר על ההרפתקאה כרגע בעיקר בגלל הקטע הכלכלי ובנוסף הרכב לא צרך כמויות של שמן ולא עישן בכלל.
אין לי בעיה להשיג כלים כמו מכווץ רינגים אבל האם אני באמת זקוק לזה? אולי כדאי שאני אשאל את החרט כמה גובה הוא הוריד מהראש?

upetar
28-06-10, 20:24
אני קורא את מה שכותבים ומתקן כאשר כותבים שטויות,יש כמה אנשים שאני שואל אותם על דברים שאני לא מכיר(זה לא בושה)ואני מאוד מעריך את הידע הרחב שלהם,לדוגמה רפי לין,צביקה קרבורטורים,בני עים הרולס רויס,ועוד כמה מומחים,והדיבור בננו זה דיבור של כבוד והערכה.ויש כמה שחצנים שהידע שלהם חסר והם מטעים את החברים , ובהם אני ניכנס,ולרוב אנשים אלו גם שחצנים ולא מנומסים.מישהו צריך לעשות את העבודה המלוכלכת. עמית תעשה לי טובה,הרי שננו מכונאי מידרכה ואתה נישמע לי בחור הגיוני וטכני ,אז תישאל מישהו שאתה סומך עליו ,איזה מכונאי מוכר ואמין שזה המיקצוע שלו היום.אים כדאי לך להיכנס לזה,את דעתי כבר אמרתי ואת השחצן גם שמעתה ,תישאל מכונאי אחר וגם על סיליקון בסעפת יניקה,וגם על ניקוי עים מיברשת פלדה על מקדחה.

yair068
28-06-10, 20:40
עמית מה לעשות שמטעים אותך.
רשמתי בפירוש לא לגעת במסבים.
רשמתי תן דיווח בכדי שנכוון אותך.
החלפת רינגים היא פשוטה מאוד צריך לקנות רק רינגים של הסטינג .
את כל הבוכנות. הכפות ומיסבי הטלטל. צריך לסמן ולהחזיר למקום .
על הדרך תנקה מסננת שמן ואגן
כשתגיע לזה אוכל לתת לך הנחייה מפורטת טלפונית

upetar
28-06-10, 20:56
עמית כדי להגיע לרינגים אתה צריך לפרק מיסבי טלטלים ולהרים את כול הבוכנה והטלטל ולהוציא אותם מלמעלה.מיסבי טלטלים הם גם מיסבים ולא פחות חשובים ממיסבי מנוע ולהתאימם יש צורך בכלים יעודים(מיקרומטר,פילר,פלסטיגיץ)וידע.

ארילו
28-06-10, 22:04
עמית, לפני שאתה מפרק את המיסבים של הבוכנות סמן איזה מיסב שייך לאיפה ומה הכיוון שלו. אני עושה את זה ע"י חריטת קו כדי שאני אדע איך זה היה מורכב. מיסבים חדשים חובה להתאים עם פלסטיגייג'.

מהתיאור שלך נשמע שאין בעיה רצינית עם הרינגים ואני חושב שאולי עדיף להמנע מזה. אם תרכיב לא נכון את המיסבים המנוע שלך ידפוק מהר מאוד.

ודבר אחרון חביב - יש לך ידית מומנט ואתה יודע מה סדר הסגירה של ברגי הראש?

בנוסף לכל אלה, אני הייתי מחליף גם את ברגי הראש.

upetar
28-06-10, 22:42
ארילו גם אני אמרתי שאני לא חושב שצריך להיכנס לזה.וקיבלתי תגובה שחצנית ומיתנשאת .וחבל שיש דיבורים כאלו בפורום.

Amit-IL
29-06-10, 09:08
(10) (5) (2) (6) (8
סדר סגירת ברגי ראש
(9) (4) (1) (3) (7)

את שלבי הסגירה לא ממש הבנתי אז אם אתה יכול תעשה לי סדר בבקשה ותקן אותי אם אני טועה:

ברגים חדשים 20Nm

ברגים משומשים 30Nm

שלב 1, 90 מעלות
שלב 2, שוב 90 מעלות

yair068
29-06-10, 13:18
ישנם חמישה ברגים למטה וחמישה למעלה.
אתה מתחיל כמו שכתבתה מבורג-1 עובר לבורג 2 וכן הלאה.
בדוק שאתה שם את האטם כשהפתח של השמן למטה אם יהייה למעלה לא יעלה שמן לראש המנוע

Amit-IL
29-06-10, 20:29
טוב אז הנה הראש שחזר משיפוץ כללי נקי ומוכן להרכבה.
שאלתי מספר אנשי מקצוע שפגשתי היום גם אצל החרט שבאו למסור ראשים לטיפול וגם בחנות לחלקי חילוף שאליה הגעתי להתעניין על זוג בוקים ועלויות של סט רינגים ומיסבים, בנוסף דברתי טלפונית עם עוד מכונאי שאני מכיר והדעות ממש חלוקות.
חלק אמרו תסגור ראש ואל תיגע בכלום וחלק המליצו בחום להחליף מיסבי טלטל ורינגים עקב
כך שעכשיו יגרם לחץ נוסף מכיוון הראש גם בגלל החריטה (שדרך אגב יש הרבה בשר והראש במצב טוב) ובעיקר בגלל החלפת גומיות שסתומים
עלויות של סט מיסבי טלטל וסט רינגים מחב' טובה סה"כ סביב ה300 ש"ח כך שהעלויות לא משמעותיות ויתנו שקט להמשך חיי המנוע.

upetar
30-06-10, 02:02
טוב עמית(ורק ביגלל שאתה אנושי ומנומס ולא ברשימה השחורה שלי)קיבלתה המון אינפורמציה ביום אחד שבילבלה אותך קצת.אז אין קשר בין גומיות השסטומים ללחץ על הקרנק,הכונה היתה שכשמחליפים רינגים והמיסבים שחוקים קצת המנוע לא יחזיק ויתחיל לידפוק בהקדם.(ואמרתי לך את זה קודם).הכול תלוי במצב המנוע כשהתחלתה לעבוד.(בלחץ השמן-מצב המיסבים).בשיפוץ ראש והשחזה אים המנוע היה טוב(לחץ שמן )וגם אתה אומר שהראש לא עבר השחזות קודמות,זה לא קריטי העליה בקומפרסיה ולמהדרין אפשר לשים גם אטם ראש עבה יותר.אים אתה מחליף גם רינגים ,אז יותר סיכוי שמיסבי טלטלים קצת שחוקים לא יחזיקו ,אז נחליף גם מיסבי טלטל,ואז אולי גם מיסבי מנוע,ואולי גם הבוקסות שבבוכנות שחוקות ,ואולי גם הקרנק עצמו שחוק ,ומשאבת שמן.בקיצור שיפוץ קומפלט ברמה תעופתית זה לא למידרכה.גם אצלי היתה לי בעיה בראש מנוע,המנוע היה 100000ק"מ ובמצב מצוין.תיקנתי את הבעיה בראש והחזרתי את המנוע למצוין.(ותאמין לי שאני יכול להחליף ולהחליף).בסגירת בירגי ראש,סגור לפי הסדר עד הכוח שרשום,לאחר מיכן עוד רבע סיבוב גם לפי הסדר,ועוד רבע סיבוב גם לפי הסדר.(שוב למהדרין יש מד מעלות על הידית כוח)בהצלחה.

Amit-IL
17-07-10, 22:34
הפרוייקט כמעט הסתיים, בנתיים גם הרחבתי אותו והחלפתי גם סט רינגים של חב' הסטינג וסט מיסבי טלטל של חב' קינג.
בשביל הפרוייקט רכשתי ידית מומנט חדשה ומכווץ רינגים, בשביל פעם ראשונה שאני פותח ראש מנוע ומפרק אגן שמן טלטלים ובוכנות זאת הייתה חוויה של פעם ראשונה ואני יכול להגיד
שאפילו מהנה ומשכילה.
סגרתי טלטלים וראש מנוע בעזרת הידית מומנט לפי סדר סגירה כיוונתי טיימינג כמו שצריך (וכל כך קל ברכב הזה) הרכבתי סעפות ומצערת ומה שנשאר זה חיבורי קונקטורים וצינורות מים.
מזגתי שמן איכותי ונוזל קירור, ניקזתי אויר ונתתי בסיבוב של המפתח והרכב פשוט הניע, קצת רעשים בהתחלה והרבה עשן שעלה עם ריח של חדש וזהו אני מרוצה בנתיים הרכב נוסע ומגיב היטב.
מקווה מאד שהעבודה נעשתה היטב ושהרכב לא יאכל שמן וישרוף מים אבל רק ימים יגידו זאת.
הבנתי שצריך לעשות הרצה של 500 ק"מ כיצד אני צריך להתנהג עם הרכב בזמן ההרצה?

במהלך השבוע יש לי עוד פרוייקט קטן של החלפת מסרק הגה הידראולי שנוזל לי, כבר רכשתי אחד מפירוק, גרמושקות חדשות גריז ובנדים להידוק נשארה רק העבודה עצמה שהיא לא ממש נוחה אבל נתגבר על זה אחרי הכל יש לי זוג בוקים חדשים.

yair068
18-07-10, 00:14
אל תעלה מעל 3000 סל"ד.
איך המנוע מגיב בסרק האם יש רעידות או שינויים בסל"ד.
אם הכל כשורה תחליף שמן אחרי 1000 ק"מ ותחליף מסנן אורגינלי.
כל הכבוד

Amit-IL
01-08-10, 22:15
לאחר נסיעה של 100 ק"מ בנתיים, הרכב נוסע מצויין מגיב פי עשר מלפני השיפוץ ממש נותן הרגשה של מנוע חדש,
להוציא את התקלה במערכת הדלק מהיממה האחרונה והמנוע צעדים המזייף ומצריך החלפה
הרכב נוסע נהדר ועובד יפה, גם מכונאי עם ניסיון של שנים ששמע את הרכב בסרק ואף נתן מספר לחיצות על הדוושה אמר שהמנוע נשמע ומגיב טוב.

בנתיים סיימתי להחליף מסרק הגה הידראולי, עבודה מאד מפרכת שמצריכה פירוק גשר תחתון, תושבת גיר, מוט מייצב, פירוק ברגים מהמשולש ומהבולמים בקיצור המון ברגים גישה לא נוחה
אבל אין דרך אחרת וסה"כ יצא מעולה, החלפתי גרמושקות וגירזתי את המסרק ובנוסף פירקתי לגמריי את שתי הציריות והחלפתי בשתיהן גומיות וגירזתי כהכנה לטסט בחודש הבא וגם ככה חצי רכב למטה היה מפורק אז אמרתי על הדרך נבצע החלפה קומפלט (דרך אגב רק בשנה שעברה החלפתי את הגומיות וכבר שתים מהן היו יבשות וקרועות).
בנוסף היה רעש של חיכוך מהגלגל האחורי שמאלי, פירקתי את הגלגל וראיתי נזילה מהמשאבת ברקס בתוך בית בלם התוף אז החלפתי אותו לחדש עלות 50 ש"ח ועבודה לא קשה במיוחד,
הרעש שבגללו פתחתי את העסק היה מהמייסב של הגלגל שהחלפתי אותו קומפלט בעלות של 130 ש"ח לאחד מתוצרת איטלקית (לא ניתן ברכב הזה להחליף רק את המיסבים וזה מגיע קומפלט עם בית המייסבים) התוצאה נסיעה שקטה ובטוחה יותר.

מאד רציתי להעלות מדריכים לחלק מהעבודות שביצעתי אבל הידיים מאד מלוכלכות ואין אפשרות, צריך שיהיה לידי איזה נער עם מצלמה ביד ושאני ידאג לקרר אותו בגלידות וארטיקים מדי פעם.

תודה לכל מי שליווה אותי בפרוייקט ובתגובות בשירשור הנ"ל יש לכם חלק בזה
וכמובן שמיותר לציין שהפרוייקטים לא הסתיימו.

yair068
01-08-10, 22:21
איזה מיסבים החלפתה מקדימה או מאחור תן פירוט יותר מדויק .
אצלי הרכב משמיע רעשי מיסבים מהגלגלים הקדמיים ולדעתי צריך להחליף על הדרך את כל המיסבים

Amit-IL
01-08-10, 22:45
מקדימה לא החלפתי מייסבים אבל העבודה לא ממש מסובכת,
צריך לשחרר עם בוקסה 32 מ"מ את הבורג המרכזי שנמצא מאחורי חתיכת פח עגולה במרכז הגלגל וזהו, מושכים החוצה את בית המייסבים הולכים לחנות חלקי חילוף עם הדוגמא שפירקת קונים גם שקית גריז (אני מרחתי על הציר שעליו יושב בית המייסבים)וחוזרים להרכיב סה"כ בורג מרכזי ועוד ארבע ברגים של הגלגל עצמו.
גם מקדימה זה לא מסובך אבל טיפה שונה, דבר איתי אם אתה זקוק למשהו.

yair068
01-08-10, 23:01
אני בערך יודע את העבודה וזה בכלל לא קל .
המיסב יושב בתוך הנבה ובלחץ מוסכים מוציאים בפרס.
להוצאה של מיסב קידמי צריך לפרק את כל החלק

yair068
01-08-10, 23:20
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD_COD=176&COUNTRY=012&GRP_COD=274&CAT_COD=NV&SBMK=F&DRIVE=D&MAKE=F&COMM_MODEL=FPUN&ALL_FIG=2&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=PARTDRAWDATA&NEW_HTTP=TRUE&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&WINDOW_ID=1&SGRP_COD=2&SGS_COD=2&DRW_NUM=2

כך נראה המיסב בתוך הנבה המיסב הוא 3A

Amit-IL
02-08-10, 00:50
להחליף מקדימה ברכב זה יותר זול כי ניתן להחליף רק את המייסב עצמו כמו שרשמת שמרכיבים במכשיר פרס או בשיטות מדרכה בעזרת בוקסות או כל עצם גלילי ממתכת שיתאים ומכות פטיש תמיד נוח אם יש בסביבה גם מלחציים שיעשו את העבודה קלה יותר, ניתן גם לגשת למוסך ולבקש יפה להשתמש בפרס שלהם (החיסרון צריך עוד רכב כדי להגיע למוסך ולא תמיד יש רכב נוסף). אני תמיד מסתדר בשיטות מדרכה למרות שיש חנות חלקי חילוף בכפר ליד כרמיאל, שבה יש לבעל החנות פרס קטן בתוך החנות לשירות הלקוחות ככה שאתה קונה אצלו את המייסב ויכול להרכיב במקום ללא תוספת מחיר (אצל הערבים לא כל דבר מתורגם לכסף).
את המייסבים האחוריים יותר פשוט להחליף מפני שזה מגיע כבר קומפלט ואין צורך בפרס רק שהמחיר גבוה יותר והפירוק וההרכבה של הגלגל והנאבה פשוט יותר, לוקח לכל היותר 10 דקות בהגזמה.

Amit-IL
02-08-10, 00:59
אני בערך יודע את העבודה וזה בכלל לא קל .
המיסב יושב בתוך הנבה ובלחץ מוסכים מוציאים בפרס.
להוצאה של מיסב קידמי צריך לפרק את כל החלק

מה מסובך? משחררים מעט את אום הצירייה או אדם נוסף יושב ברכב ולוחץ על דוושת הברקס ואז משחררים את אום הצירייה.
מפרקים את ארבעת ברגי הגלגל.
מוצאים את אום הצירייה החוצה.
מפרקים תפוח מסרק הגה ותפוח משולש.
מפרקים את שני ברגי הבולם מהנאבה.
מפרקים את שני ברגי הקליפר ברקס ומוצאים את הרפידות (יש למקם טוב את הקליפר כדי שלא יתלה באויר ממשקל הקליפר ויעשה נזק לצינור השמן ברקס).
זהו הנאבה קומפלט בחוץ נשאר רק לפרק ולהרכיב את המייסב החדש וזהו.

ארילו
02-08-10, 10:04
אל תשכח לנקז אוויר מהגומיות של הציריות.

yair068
02-08-10, 10:14
ארילו הרגתה אותי

Amit-IL
02-08-10, 21:14
מאז שקניתי את הרכב הזה אני רק מנקז אויר בכל מיני מקומות

Amit-IL
08-04-11, 15:15
זוהי הפעם האחרונה שאני כותב משהו על הרכב הזה
בעיקר בגלל העובדה שהוא איננו בחיים יותר עקב תאונת דרכים קטלנית,
הרכב שבק חיים נהרס בחלקו הקדמי ומסר נשמתו לבורא.
לא אני נהגתי בזמן התאונה ולא הייתי ברכב כלל, לנהג שלום ברוך ה'
וכל זאת אודות לכריות האויר ברכב וכמובן לחגורת הבטיחות שהצילו את חייו.
הפונטו הוא רכב שאינו בטוח במקרה תאונה בהשוואה לרכבים אחרים וזאת כולנו יודעים
אל תחשבו לרגע לנסוע ללא חגורת בטיחות, אני הגעתי לזירת האירוע עשר דק' אחרי התאונה וראיתי בעיניים איך ניראת זירה של תאונה חזיתית.
חגורת הבטיחות הצילה את חייו של אח שלי והיא יכולה להציל גם את החיים שלכם במקרה וחס וחלילה לא עלינו....

הנה התמונות שצולמו בתאריך 25.02.2011 בשעת חשכה וקצת טיפטוף גשם לאחר שבוע ללא גשם,
אח שלי נסע לאט בירידה ואני מאמין לו, כל מכלולי הברקס היו תקינים כולל צמיגים חדשים שהרכבתי לפני שמסרתי לו את הרכב, הוא נתן לחיצה כדי להאיט את מהירות הנסיעה, הגלגלים הקדמיים ננעלו והרכב יצא מכלל שליטה וההגה יצא מכלל תפקידו. זוהי תוצאה של תנאי דרך לא אופטימלים ונהג לא מנוסה.
אז לפני כל הפרוייקטים וההודעות קודם כל חשובה הבטיחות.

ben_david7
08-04-11, 16:09
כל עוד אחיך בסדר זה הכי חשוב.
מה שלום אחיך?

תאונה נוראית ,אין יותר מסוכן מתאונה חזיתית .

איפה זה קרה?

yair068
08-04-11, 16:16
אם זה מה שקרה למסחרית אז הפונטו יודעת לספוג
וכולם בריאים זה חשוב ביותר

GADIB
08-04-11, 19:02
היי!

אני שמח שכולם בסדר!?

איפה זה קרה? בכביש מכרמיאל לתפן???
אני שואל כי השבוע נתקלתי בעוד שתי תאונות בכביש אמנם לא חזיתיות אבל גם שני
רכבים היו הפוכים בצד הכביש בתוך התעלה!
כביש מאד מסוכן לנהגים חסרי נסיון במיוחד בגשם.

ארילו
08-04-11, 20:48
אני מאחל הרבה בריאות לאחיך ואני מקווה שהוא יחזור לנהוג.

נראה דווקא שהפונטו ספגה את המכה לא רע בכלל ואכן חגורות בטיחות מצילות חיים.

זה הזמן להציע לו קורס נהיגה מתקדמת?

Amit-IL
09-04-11, 13:04
היי!

אני שמח שכולם בסדר!?

איפה זה קרה? בכביש מכרמיאל לתפן???
אני שואל כי השבוע נתקלתי בעוד שתי תאונות בכביש אמנם לא חזיתיות אבל גם שני
רכבים היו הפוכים בצד הכביש בתוך התעלה!
כביש מאד מסוכן לנהגים חסרי נסיון במיוחד בגשם.

אכן כן, זה קרה בכביש תפן כרמיאל ממש סמוך לכניסה לכפר הדרוזי כיסרא.
הכביש הזה מרובה תאונות בכל מזג אויר ומתרחשות בו תאונות לעיתים קרובות
(לחבר שלי יש חברת גרירה בצפון) שלא לדבר על עקיפות על פס לבן ובסיבובים של צעירים
בני מיעוטים מכפרי האיזור.
רק השבוע ראיתי כתבה על כך שיש חוסר תקציב למסוק היחידי של מד"א ורוצים לקרקע אותו.

ארילו, באמת גם אני די הופתעתי מיכולת הספיגה של הפונטו בתאונה חזיתית זה ממש נעצר באיזור קיר האש.

ליאור23
11-04-11, 19:07
הלכה נסיכה, תבוא מלכה
הכי חשוב זה שאחיך בריא ושלם:)