PDA

View Full Version : פונטו, מתחממת מאוד, מנורת שמן, האם זה קשור?


Roi b.e
19-06-10, 19:39
שלום לכולם ושבת שלום.
ברשותי פיאט פונטו שנת 96 מנוע 1300.
ישנה בעיה חמורה ברכב,
מזה כבר שנתיים שיש לה בעיות עם חום המנוע, לעיתים עולה לעיתים יורד,
נעשה כמעט כול דבר על מנת לדעת ממה נרכב מתחמם.
ניקוי רדיאטור
משאבת מים
ניקוי בעזרת חמור יעודי למערכת הקירור
הוצאת טרמוסטט
החלפת פקק מיכל עיבוי
החלפת וונטה
אנטי פרייז
וכדו'...
היום בעת נסיעה של שעה לכיון הים עם מזגן, המד חום התחיל לטפס ונגיע עד הסוף כמעט,
עדיין לא עצרתי את הרכב, והוא הספיק לרדת למטה לפני שהגיע עד הסוף.
ושוב ככה משחק המד חום בנוסף נדלקה לסירוגין מנורה בצורת פח שמן
(מפלס השמן מנוע תקין!),(ראו תמונה)
בתחום המסומן בירוק זהו המשחק של המד חום!
http://yfrog.com/f/eu94359438j/
http://img534.imageshack.us/i/94359438.jpg/

האם המנורה אכן קשורה לבעיית חום המנוע?
עוד דבר שלא אמרתי, מד החום לפעמיים קופץ בחצי קו למעלה, ממש קפיצה ולא בהדרגתיות.
אבקש את עזרתכם
תודה.

Amit
19-06-10, 19:47
שלום
ראשית אני לא ממלית לתת למנוכ להתחמם לטמ"פ כה גבוהה . עם זה מטפס למעלה תעצור . שנית תחליף את יוניט חום מנוע לחדשה . יתכן ויש תקלה ביוניט ,או בלוח שעונים . שנית האם אתה רוצה מים משפריצים החוצה מהרדיאטור ??
האם המאוררים עובדים כהלכה ?

Roi b.e
19-06-10, 20:05
עמית,
מים לא גולשים החוצה, ישנו פקק חזק שסוגר טוב את המיכל עיבוי,
אבל כן המים בתוך מיכל העיבוי מגיעים עד הפקק המיכל מלא והמים רותחים!
יוניט חום אתה מתכוון, שהיוניט לא נותן את הטמפרטורה המדויקת? שבעצם המנוע תקין?

Michael
19-06-10, 23:41
תנסה לעשות כמה בדיקות:
1. תחמם את האוטו עד שהמאורר מתחיל לעבוד.
*אם הוא לא עובד אז הלך לך הנגד שמדליק את המאורר.
2. תדליק את האוטו כשהפקק של המיכל עיבוי פתוח.
*אם המים מתחילים לעלות או להשפריץ, יש לך סתימה במערכת. אולי ברדיאטור של החימום.

מקווה שזה יעזור לך לבודד את התקלה.

Lexxxa
20-06-10, 01:02
מזגן מקורי או לא ?

כמה מאווררים יש לך על הרדיאטור ? 1 או 2 ?

יש כרגע טרמוסטט ברכב או שביטלת אותו ?

כמו שנאמר, תבדוק מתי המאוורר נכנס לפעולה.

אני יתקן את מיכאל לגבי גלישה של מים, ברגע שהחום עובר את החצי המים יגלשו, וזה תקין!
אם המים גולשים לפני החצי זה אומר שיש לחץ במע' (טרמוסטט נעול).

תחזור עם תשובות ונמשיך.

Michael
20-06-10, 01:31
אני לא יודע איך זה אצלו, אצלי גם אם זה בחצי זה לא גולש החוצה.
היתה לי פעם את הבעיה הזאות באוטו אחר, שם היתה לי סתימה בדיאטור של החימום.

Lexxxa
20-06-10, 07:48
מיכאל, נכון, במצב תקין זה מתחיל לגלוש מעל החצי!

Roi b.e
20-06-10, 18:53
שלום,
*הוונטה עובדת בשני המהיריות כמו שצריך!
2". תדליק את האוטו כשהפקק של המיכל עיבוי פתוח.
*אם המים מתחילים לעלות או להשפריץ, יש לך סתימה במערכת. אולי ברדיאטור של החימום."
*אני אנסה את זה.
*מזגן מקורי
*יש רק מאוורר אחד!
*ברכב אין לא טרמוסטט ולא רדיאטור חימום!

lord1
20-06-10, 21:47
1. מאחר ולפי דבריך נורת לחץ השמן דלקה זה אומר שהטמפ' של המנוע היתה גבוהה
וכתוצאה מכך צמיגות השמן ירדה ולכן לא היתה אפשרות למשא' השמן ליצור לחץ שמן תקין
לכן דבר ראשון הייתי דואג להחליף את שמן המנוע כי הוא איבד מצמיגותו

2. למרות שזה נשמע לך לא טוב אז חובה להרכיב חזרה את הטרמוסטט כי לפי מה שנראה הוא לא הבעיה שלך להתחממות.

3. מאחר והחלפת לפי דבריך כמעט כל רכיב שקשור למע' המים במנוע אני הייתי בודק את איכות צנרת הגומי של הולכת המים ושוקל אפילו להחליף אותם מסיבה פשוטה כאשר אתה מסתכל על צינור המים בחתך שלו אתה רואה שהוא בנוי בשכבות יכול מאוד להיות מצב (וכבר נתקלתי בו ובטוח מוכר למקצוענים כאן) שנוצר חתך פנימי בדרך כלל זה באיזור חיבורי הבנדים או כתוצאה מפגם ביצור ואז
המים נכנסים בין השכבות ולמעשה מצרים את קוטר הצינור וכך לא עוברים מספיק מים והמשאבה לא מצליחה להעביר את כל תפוקת המים שצריכים לעבור במבט מבחוץ הכל נראה תקין אם יש לך נסיון תוכל לבדוק את מידת הקושי של הלחץ ביד על הצינור אם הוא רך ונפוח אז חובה להחליף בכל מקרה כל בעל מקצוע חיב לדעת ולזהות

4. מע' החימום מנותקת השאלה אם חיברו את שני הצינורות כניסה ויציאה אחד לשני או שפשוט ביטלו אותם עם פקקים. אם ביטלו עם פקקים זה לא טוב צריך לחבר אותם אחד לשני

5. מה זאת אומרת מאוורר אחד אתה מתכוון אחד גם למנוע וגם למזגן?
מקווה שעזרתי
עודד

Roi b.e
21-06-10, 14:37
עודד שלום,
אם ארכיב את הטרמוסטט שובת הבעיה תחמיר גם ככה בלי טרמוסטט הוא מתחמם מאוד אז מה ההיגיון לתת לו להתחמם יותר עד נקודה מסוימת?

האם יש דרך נוספת לדעת שבוודאות אכן הצינורות הם הבעיה? אולי קוטר מסוים?

מערכת החמיום נותקה ונעשה גישור בין שני הצינורות.
כן! מאוורר אחד גם לרדיאטור וגם מעבה של המזגן, ככה קניתי את הרכב מהבנאדם, למה נראה לך משו לא תקין? לפי דעתי בדגם הזה ישנו רק מאוורר אחד!
(HSD,96,1300 )
תודה.

רפי לין
21-06-10, 15:38
פונטו HSD הגיעו ארצה עם מזגן מקורי שבו יש מאורר רדיאטור אחד גדול יותר והוא פועל בשתי מהירויות, הראשונה איטית והשנייה מהירה.
בברכה - רפי לין

lord1
21-06-10, 19:11
תבין דבר אחד פשוט. דרך המקלדת והמסך לא יפתרו הבעיות
אתה מקבל כיוון מה לבצע ולבדוק ואם אין לך ידע אז לפחות תדע מה לשאול במוסך כשתגיע לשם

אפשרות נוספת שעולה בדעתי היא מע' הפליטה יכול להיות מצב של סתימה חלקית בדוד או בממיר
וזה באופן תיאורטי ולדעתי גם מעשי להשפיע על טמפ' העבודה של המנוע.
אשמח לשמוע תגובות של המקצוענים ובראשם רפי לין שאצלו תמיד מצאתי מענה.

yair068
21-06-10, 19:22
שאלה פשוטה ואני בטוח בה הרכב אוכל נוזל קירור אם כן ראש מנוע הלך ואחריו בלוק מנוע

Roi b.e
21-06-10, 20:33
lord1 ,
אני מגיע לפורום אחרי שכבר האיתי בכמה מוסכים שניסו לפתור ולא יודעים בדיוק מה הבעיה!
יש כמה השארות ושוב לא כולם באמת יפתרו לי את הבעיה!
מערכת הפליטה?!
לא יכול להיות לפני חודש בערך , נעשה תיקון במערכת הפליטה (בין הדודים).
גם אני אשמח לשומע את תגובתו של רפי לין, הוא אמנם הגיב אבל לא בבעיה הנ"ל.

הרכב לא אוכל מים, מפלס קבוע +-.

Lexxxa
22-06-10, 04:51
רועי, בוא תסביר שלב שלב.

הרכב קר, אתה מניע, החום עולה עד חצי, מה קורא אז ?
מהירות 1 נכנסת לפעולה ?
החום ממשיך לעלות ?
מהירות 1 נכנסת לפעולה ?
החום ממשיך לעלות ?

תסביר בדיוק מה קורא.

Roi b.e
22-06-10, 09:53
אני אסביר,
אני מניע והכול בסדר כול עוד זה נסיעה בתוך העיר,
יוצא מהעיר אחרי נסיעיה של 40 דקות עם מזגן החום מתחיל לעלות, אחרי 10 דקות של ירידות ועליות של החום,
מנורת השמן מתחיל להדילק לפעמיים, אכן המאוורר עובד, אינני יודע להגיד עם במהירות 1 או 2,
האם אתה מיכר דרך לעשות גישור כדי לדעת שבאמת שני המהיריות עובדות?
בתקווה שבאמת זאות הבעיה.

Lexxxa
22-06-10, 10:20
תבדוק מתחת לבית, פתח מכסה מנוע, תניע, תן לרכב להתחמם ואז תתחיל לבדוק את התנהגות המאורר, בלי מזגן, עם מזגן.

כל זה כדי לקבל אינדיקציה יותר מדוייקת.

נ.ב. פגוש קדמי הוחלף מתישהו ?

Roi b.e
22-06-10, 14:36
הרכב לא מתחמם מתחת לבית, להזכירך שאין טרמוסטט, החום לא עובר את הקו הראשון! בעמידה ללא מזגן!
פגוש לא הוחלף, ישנו פגוש עם חרצים גדולים יותר בדגם הזה!

Lexxxa
22-06-10, 17:58
אין פה קשר לטרמוסטט. בזמן שהרכב לא בנסיעה הוא צריך להגיע לחצי גם ללא טרמוסטט.

פשוט אין מה שיקרר את הרדיאטור חוץ ממאורר שצריך להיגנס לפעולה ב92 מעלות.

אם הרכב לא מתחמם מתחת לבית אז כנראה חיישן הפעלת טמפ' לא מקורי ומפעיל את המאורר ממש מוקדם או שיונית חום ששולח נתונים ללוח שעונים מזייף.

לדעתי היונית שלך צריך להיות בצבע כחול ועם 3 פינים (רפי, האם זה באמת כך?)

תעשה את הבדיקה מתחת לבית כמו שביקשתי,
תאמין לי שאני לא מקשקש פה סתם, אלה מדבר מנסיון.

Roi b.e
23-06-10, 11:26
אני אנסה את הבדיקה ואחזור עם תוצאות,
אז אתה חושש שבעצם מה שאני רואה בשעון חום, לא הגיוני? בעצם המנוע עובד בטמפרטורה נורמלית?

Lexxxa
23-06-10, 12:25
יכול להיות.

אם יש בעיה בקירור רדיאטור, אז הוא יתחמם הרבה יותר מהר בעמידה (פקק) מאשר בנסיעה בין עירונית, כי בנסיעה יש את הרוח שמקרר את הרדיאטור.

תבדוק גם בזמן שהמראורר פעול לאיזה כיוון הוא זורק את האויר, פנימה לכיוון המנוע או מושך לכיוון הגריל ?

נ.ב. הייתה לי לא מזמן תקלת קירור, תכנס לפה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=72303#post72303), תראה איזה בדיקות עשיתי בשביל למצוא את מקור התקלה.

lord1
23-06-10, 22:03
אם מאז שפתחת את השירשור ועד היום לא עשית דבר ואתה ממשיך בנסיעה כשהמנוע מתחמם
ונורית לחץ שמן ממשיכה לדלוק אז למרבה הצער בעית ההתחממות תהיה קטנה כי ילך לך המנוע
וכמובן ההוצאה הכספית תהיה מעיקה
קח זאת בחשבון
מקווה שעזרתי
עודד

Roi b.e
25-06-10, 11:39
שלום לכולם!
חזרתי עם עדכון קטן,
להזכירכם ישנה בעיה של חום המנוע באוטו + מנורת שמן שנדלקת.
היום בבוקר הרכב נכנס לחשמלאי, נעשתה בדיקה מקיפה של כול מערכת החשמל של הוונטה , מהירות 1+2 עובדות, בזמן וכמו שצריך, בעמידה ההוא לא מתחמם, גם מנורה של שמן לא נדלקה, המד חום לא עבר את החצי.
תוצאות הבדיקה היו מצוינות!
אז אני שואל, איפה הבעיה כאן?????
ועם איתה למה המוסכניק לא עולה עלייה?
זהו מוסכניק שלי כבר הרבה זמן פותר לי את כול הבעיות אבל גם הוא כמו כול האחרים לא הצליח לפתור את הבעיה הזאות, אולי הישוע תגיע מכאן?
תודה.

( עודד, לא נסעתי עם הרכב מחוץ לעיר, חזרתי מהצבא והכנסתי את הרכב למוסך.)

Lexxxa
25-06-10, 15:33
תמשיך לנסוע, במידה והחום מתחיל לעבור את החצי (לא לתת לא להגיע ל3/4 !!! ) מיד לעצור בצד, לפתוח מכסה מנוע ולבדוק שמאורר פועל.

יש אפשרות שיונית הפעלת המאורר מזייף (פעם עובד ופעם לא).

אצלי היה משהו דומה לפני שהיונית מת לגמרי, החום עבר קצת מעל החצי וחזר.

תקלות כאלה הכי מעצבנות, כי זאת תקלה רגעית שחוזרת, ולא תמיד ניתן למצוא אותה.

Roi b.e
25-06-10, 17:21
אז? להמשיך לסוע ככה?