התחבר

View Full Version : חימום יתר ומנוע שפועל יתר על המידה גם כשהאוטו עומד


08-10-06, 16:50
שלום רב לכולם!
יש לי פיאט פונטו 96 s 75. בזמן האחרון קרו שתי תופעות מוזרות שאינני יודעת אם הן קשורות האחת לשנייה.
1. המנוע של המכונית בזמן נסיעה נישמע כאילו שהוא עובד על פול גז (כשהרגל שלי בכלל לא על הגז) וכן, האוטו נוסע לבד, בלי עזרה מיצידי בלחימה על דוושת הגז. כאשר האוטו לא בנסיעה אלא בעמידה מוחלטת המנוע נישמע כאילו שהוא נמצא במעלה הר תלול ביותר וקשה לו לעלות... כאשר אני מכבה את המנוע במצב כזה, אין לי אפשרות להצית שוב את המכונית (מריח כאילו יש שם הצפה של דלק)ץ המכונית נדלקת רק לאחר כ - 5 דקות.

2. באמצע נסיעה בין עירונית ממכסה המנוע יצא עשןץ האוטו התחמם מאוד. לא היו נזילות ולא סדקים ולכאורה - שום סיבה נראית לעין.

שאלות: מה זה? מה יש לה? אם מדובר על רדיאטור, האם אני יכולה לנסות לנקות את הרדיאטור או שאני חייבת להחליף לחדש? האם יש קשר בין שני המקרים או שהקשר מקרי בלבד?

אודה לעזרה בנושא. :oops:

08-10-06, 19:18
שלום ירדנה וברוכה הבאה,

1) לפי איך שאת מתארת נראה שכבל הגז שלך תפוס וזו גם סיבה טובה לכך שקשה לך להניע "(מריח כאילו יש שם הצפה של דלק)".

2) בדקת את הרדיאטור, מה היה גובה מפלס המים?

במצב המתואר כדאי לגרור את הרכב למוסך (בטיחותית ונזק שעלול להווצר).

08-10-06, 20:55
האם אתה ממליץ לי שלא לנסוע במכונית הזאת בגלל כבל הגז או בגלל ההתחממות שלה? אגב, בדקתי את הכבל והוא היה תקין. עוד רעיונות?
לגבי המים - המפלס שלהם היה בסדר גמור. לא פחות ולא יותר ממה שבד"כ.
הייתי עכשיו אצל מכונאי שאמר לי שאני צריכה להחליף את כל הרדיאטור כי ככה זה עדיף. האמנם???

תודה רבה על העזרה

08-10-06, 21:41
שלום !
הבעיה הזאת היא כללית מידי יתכן כי ישנם כמה גורמים שאחראים לתופעה אני הייתי מתחיל מניקוי מסיבי של כל סעפת הינקה (כולל מזרקים ) שימוש במנקה אינזקטורים של חברת BG-K44
יתכן ויסייע לך בכך . לאחר מכן הייתי מבצע איבחון למחשב המנוע (150 ש"ח) ובודק את תקינות החיישנים האחראיים לאיכות התערובת במנוע . ו(למבדה ואולי גם מנוע צעדים וחיישן מצערת .)
מקווה שעזרתי
עמית

08-10-06, 22:42
האם אתה ממליץ לי שלא לנסוע במכונית הזאת בגלל כבל הגז או בגלל ההתחממות שלה? גם וגם אגב, בדקתי את הכבל והוא היה תקין. עוד רעיונות?
יכול להיות שמשהו נתפס מתחת לדוושה - מברג, שטיח.. כדאי שמישהו ישב ברכב וילחץ על הגז (כשהמנוע דומם) ותוך כדי לבדוק את הכבל מתחת למכסה המנוע ולראות אם משהו מפריע לו (לגבי פונטו חדשה יותר, ידוע שיש גומיה בקצה הכבל שלעתים נתפסת). איך הכבל נבדק?
לגבי המים - המפלס שלהם היה בסדר גמור. לא פחות ולא יותר ממה שבד"כ.
הייתי עכשיו אצל מכונאי שאמר לי שאני צריכה להחליף את כל הרדיאטור כי ככה זה עדיף. האמנם??? מה עלה בבדיקה, להחליף "כי ככה עדיף"? באמת מעלה 3 סימני שאלה :)

תודה רבה על העזרה

08-10-06, 22:54
ירדנה שלום רב וברוך בואך לפורום!
אנא צייני את מקום מגורייך , וחבר הפורו, בשם רפי לין, ימליץ לך על מוסך פיאט מומלץ ואמין באזור מגורייך.
יש בפורום זה שני בעלי מוסכי פיאט אמינים ומומלצים, באזור תל אביב, ליד מגרשי התערוכה ,
יש לך את נתי קובלנץ, וביהוד את מוסך שמשון, פרטים נוספים ומספרי טלפון חפשי בפורום המלצות על בעלי מקצוע , בפורום זה.
אנא חזרי לדווח על התוצאות.
בברכת חג סוכות שמח
צביקה

08-10-06, 23:25
אם הרכב מתחמם בנסיעה בין עירונית דווקא, מדובר על רדיאטור סתום בד"כ. זה שיצא עשן מהמנוע זה ממש לא סימן טוב.

את הרדיאטור אפשר לשלוח לניקוי, צריך לפרק אותו ולראות מה מצבו. אם לא ניתן לנקות אותו צריך להחליפו.

09-10-06, 03:36
ירדנה שלום!
היתה לי בעיה דומה לשלך בפיאט אונו IES
ניגשתי למוסך שימשון ביהוד לחיים
והוא פתר לי אותה .
אני מאמין שהם יפתרו לך גם את בעיית החימום.
בהצלחה
יוסי

09-10-06, 11:13
אני גרה באשדוד. יש המלצה על מוסך טוב ואמין שניתן לסמוך עליו?
תודה

09-10-06, 11:32
אל מוסך שמשון מגיעים גם מירושלים לקבלת שרות אמין, מקצועי והוגן ואני ממליץ עליהם בכל לב וגם אני מתקן ומטפל במכוניות הפיאט (5) של משפחתי אצלם (למזלי מעט תיקונים).
יש במכוניתך 2 תקלות כשהאחת קשורה למע' הזרקת הדלק (סבובי מנוע גבוהים) והשניה הנה התחממות הרכב. פני אל מוסך "שמשון", לטל' 03-5360748 ותאמי עם שמשון או בנו חיים את בואך באיזה בוקר כדי שהכל יסתיים באותו היום.
מכיון שאת מאשדוד אז אני מקווה מאוד שתגיעי למפגש שבאשדוד (קל"ב עבורך) ביום שישי
20.10.06.
בברכת חג שמח - רפי לין :)

09-10-06, 22:02
היי לכולם
טוב, אז היום ניגשתי למוסך מורשה באשדוד (דניאל) הם בדקו את המכונית בדיקה ממוחשבת וגילו לגבי הטורים של המנוע - שאחד החיישנים של טמפרטורת המנוע וזה שאחראי על שליטת הזרקת הדלק פגום והם החליפו לי אותו. לגבי החימום לא נמצא שום ממצא שמוכיח שהמכונית מתחממת למעט העובדה שניתקו (בגילגול הקודם של המכונית) את החוטים לאיוורור בשתי הרמות ולמעשה המאוורר מאוורר רק ברמה אחת. ניתנה לי האפשרות להמתין עם זה כרגע כל עוד המכונית לא מתחממת וכן - המלצה לנקות את הרדיאטור למרות שמבחינת חום - מפיץ חום אחיד בכל אזור הרדיאטור.
חזרתי הביתה ואכן - הרכב נוסע בשקט, אין עליה או ירידה של טורים, אין מנוע מחומם ובקיצור - הייתי מבסוטית.
מוסר השכל חשוב, לי ולכל החברים - לא ללכת למוסכים שהם לא מורשים. אין להם מושג. המוסכניק שלי (שהוא לא מורשה) רצה לטפל בבעיות הללו ולגבות ממני 3000 ש"ח. ואני שואלת - על מה???
תודה לכולם ושתהיה שנה טובה ובטוחה על הכביש...

09-10-06, 23:03
אני מטפל כבר 5 שנים במוסך לא מורשה יבואן ואין שום בעיות.
כנראה שהמוסכניק הספציפי שלך רצה לרמות אותך.

10-10-06, 00:09
לפי תאורך שמאורר הרדיאטוור הנו של שתי מהירויות שאחת מהן בוטלה אני מסיק שבמכוניתך יש מזגן מקורי. רצוי מאוד להחזיר את המצב של 2 מהירויות פעולה למאורר הרדיאטור.
כשתהיי שוב במוסך נא מסרי ד"ש לדניאל ממני.
בברכת חג שמח - רפי לין :)