PDA

View Full Version : פונטו ספייס - מפוח לא תקין (המאוורר בתא הנוסעים)


יוסי א.
04-06-10, 06:04
שלום לכולם!
אני חדש פה.. שמחתי מאוד למצוא את הפורום הזה!!

יש לי פונטו ספייס 2001.
ביום בהיר, המזגן שלי הפסיק לעבוד!
אציין מס' עובדות:
1. המדחס עובד מעולה (שומעים קליק, והוא מקרר את מעט האוויר שנכנס מבחוץ).
2. המפוח כשלעמו עובד מעולה (הזנתי לו חשמל ישיר מהמצת).
3. בורר המהירויות ונגד המהירויות תקינים. (בדקתי עם 'רב מודד')
אז מה יכולה להיות הבעיה??:confused:

אציין, שהזנתי למפוח רק חיובי ישירות מהמצת, והוא עבד מצויין, כולל כל המהירויות.
אגב, כמדומני שבורר ונגד המהירויות עובדים רק על השלילי.. אני צודק??

אם הבעיה נעוצה ב'פיוז', אשמח אם תגידו לי איפה הוא מסתתר..

תודה לכולם!!

Lexxxa
04-06-10, 06:53
שלום לך יוסי. ברוך הבא לפורום :).

מס' שאלות:

המפוח לא עובד ללא ההזנה שלך ?
ברגע שהמפוח עובד מה קורא ? יוצא אויר בכלל? אויר חם/קר ?
באיזה מצב הבורר של חום/קור?

רפי לין
04-06-10, 12:50
המפוח הפנימי מקבל, לאחר הפעלת מתג הצתה, + קבוע דרך ממסר הזנה ונתיך (פיוז) F8
של 30A ושניהם נמצאים בתיבת הנתיכים והממסרים שבתא המנוע ליד המצבר.
בתיבת הנתיכים והממסרים, שבדשבורד בצד שמאל בתא הנוסעים) יש עוד נתיך F31 של 7.5A להגנת סליל הממסר.
מתג בורר מהירוויות המפוח מעביר מינוס דרך הנגדים או ישירות למפוח, להפעלתו במהירוויות השונות.
אם הזנת את המפוח ב + ישירות וההפעלה בוצעה דרך הבורר והנגדים, אז הבעיה הנה בהזנת + למפוח והייתי מתחיל מהנתיך שבתא המנוע.
אם תרשום כתובת דוא"ל אוכל לסרוק ולשלוח לך שרטוט חשמלי, מתורגם ומפוענח על ידי, של מע' המפוח הפנימי אליך.
בברכה - רפי לין

יוסי א.
06-06-10, 00:26
רפי שלום,
בראש תודה על התשובה המפורטת!

אם הייתי מוצא את הפורום יותר מוקדם, הייתי חוסך שעות של פירוק כל מערכת המזגן (בהתחלה בדקתי אם מגיע זרם לנגד המהירויות, כיוון שהמגעים שלו היו קצת שרופים. רק אחרי הרבה זמן הבנתי שהוא עובד על המינוס, וכלל לא אמור להגיע אליו חיובי..)

הממסר זה החלק הכתום?
איך בודקים אם הוא עובד? (הכנסתי והוצאתי אותו מהתושבת שלו, ושמעתי מעין קליק של סגירת מעגל.)

אשמח מאוד לקבל את השרטוט! דוא"ל שלי: yosieliad@walla.co.il

שוב תודה, שיהיה שבוע טוב לכולם!

יוסי א.
06-06-10, 01:12
שלום,
lexa, אענה לשאלותיך.
באופן רגיל המפוח לא עובד. בהזנה ישירה הוא כן עובד, ומוציא אוויר מעולה. (קר או חם בהתאם להפעלת המדחס)
לא בדקתי כלל את השפעת מצב בורר הטמפרטורה, מאחר ולדעתי הוא מכני לגמרי ללא זיקה לחשמל.

אגב, בדקתי את הפיוזים שרפי המליץ לי לבדוק, והם תקינים! הם אף מקבלים חשמל!
מה שנותר לי לבדוק זה את הממסר.. למרות שנראה לי שהוא טוב ולו בגלל שהפיוז שאמור להגן עליו תקין (אם הבנתי נכון את דבריו של רפי).

רפי לין
06-06-10, 03:56
נשלח השרטוט.
נא עדכן ממצאים ותוצאות.
בברכה - רפי לין

יוסי א.
07-06-10, 00:22
שלום לכולם!
עדכון לגבי התקדמות התקלה בהזנת החשמל למפוח..

נעזרתי רבות בשרטוט מרפי,
ולמסקנה - הפיוזים טובים! הממסר כנראה גם טוב! אבל משום מה לא מגיע חיובי למפוח!!
מישהו יודע מה יכולה להיות הבעיה??
האם אני חייב ללכת לחשמלאי שיבדוק את החיווט??

שאלה שנייה, בינתיים חיברתי חיובי ישיר למפוח (מהמצית), וכך אני מפעיל את המזגן.
זה בסדר או שאני יכול להרוס משהו?? כי ממש חם!

תודה לכולם!!:)

רפי לין
07-06-10, 14:08
צריך להוציא את הממסר ממקומו ואז לבדוק אם מגיע מתח הזנה אל הרגל המתאימה ואם כן לגשר בין שני השקעים המתאימים (30 ו 87) ואז לראות אם מגיע מתח למפוח וכן הלאה.
חשמלאי רכב טוב (שיודע גם לקרוא שרטוט ולהבינו) יוכל בעזרת השרטוט, ששלחתי לך, לאתר מהר את מקור התקלה.
דרך אגב, קו החשמל של מצת הסיגריות אינו בנוי לזרם הגבוה של המפוח וזה מסוכן לנסוע כך לאורך זמן.
נא עדכן ממצאים ותוצאות.
בברכה - רפי לין

יוסי א.
08-06-10, 01:17
רפי שלום,
בדקתי בדיוק כפי שהצעת, והנה התוצאות:
מגיע מתח הזנה לממסר (שקע 30), אך גם אחרי שגישרתי בין השקעים המתאימים, לא הגיע מתח למפוח!
יתרה מזו, הוצאתי את תיבת הנתיכים שבתא המנוע, ובדקתי בתחתיתה את שקע 32 (השקע שממנו מגיע המתח למפוח - עפ"י השרטוט ששלחת)
וגם לשם מגיע מתח!

אם הבנתי נכון את השרטוט, הרי שאין עוד 'תחנות' בין היציאה מתיבת הנתיכים למפוח.
האם ניתן להסיק שהבעיה היא בחיווט?
במידה ונגמרו האפשרויות שלי לתקן בעצמי, אשמח באם תמליץ לי על חשמלאי הגון..

תודה רבה על כל העזרה!!

רפי לין
08-06-10, 11:30
הסתכל שוב בשרטוט וראה שיש כן מחבר חשמלי בין תיבת הנתיכים למפוח וזה מחבר D8
שבו יש 3 חוטים: שחור (הארקת מינוס), כחול (שזה הפלוס למפוח) וצהוב/אדום שזה + בהדלקת אורות לתאורת מתגי מע' האורור/חימום/מיזוג.
כמדומני שמחבר זה נמצא בצד ימין, מתחת לדשבורד ליד המפוח הפנימי וסביר מאוד ששם שרוף המגע במחבר.
נא עדכן ממצאים ותוצאות.
בברכה - רפי לין

יוסי א.
10-06-10, 00:32
שלום לכולם!
אכן, המחבר שרפי ציין הוא אשר גרם לכל הבאלגן..
אגב, מיקום המחבר הוא מתחת להגה. (במיקום קשה מאוד לגישה)

קצת מוזר, אבל נדמה שמה שגרם למחבר להישרף הוא מתח לא יציב בשלילי! ולא בחיובי..
במבט לאחור אני אכן נזכר שפעם היה לי בעיית מגעים בנגד המהירויות, ויתכן שזה גרם למחבר להישרף.

בינתיים, ניקיתי קצת את המחבר, בקרוב אגש לחשמלאי ע"מ להחליפו. (המגעים לא משהו..)
אם יש לכם המלצה על חשמלאי באיזור המרכז, אשמח לשמוע.

תודה רבה לכולם, ובפרט לרפי על הליווי הצמוד שלב אחר שלב..:)