PDA

View Full Version : מיואש מהפונטו וחושב למכור- הרכב מתחמם.


shaharmilo
01-06-10, 15:43
שלום לכולם, שמי שחר ואני חדש באתר.
רציתי להגיד לכולכם תודה ושלמתי רבות מהאתר.

עכשיו לעסק:

את הפונטו לשי קניתי לפני שנה, דור ראשון שנת 97 75 כוח סוס, יש לי בעיה מתמשכת של התחממות המנוע באיטיות ועקביות מאז שקניתי את הרכב ואני כבר עובד עצות.
כאשר קניתי את האוטו וסמתי לב שהוא מתחמם החלטתי לעשות טיפול טיימינג + משעבת מים + החלפת נוזל קירור + החלפת טרמוסטט ופקק מיכל עיבוי כטיפול ישור קו, לאחר הטיפול הנ"ל זכיתי לחודש של שקט מהתחממות המנוע.
אחרי חודש בערך התחילו לי שוב בעיות של התחממות, אשר מתאפיינת בעלייה איטית של מד החום ללא שום נקודת עצירה, לא בחצי ולא ברבע, הוא פשוט מתפס לו לגובה עד 3/4 אני עוצר נותן לרכב להתקרר עם סוייטץ פתוח וממשיך לנסוע לאחר 20 דקות בערך.
מכיוון שהיו לי רק נסיעות קצרות וחוסר במזומנים החלטתי לסחוב עם הבעיה עד שיתפנה לי זמן וכסף לטיפול. כמובן שעשיתי בדיקת לחץ הפוך ואטם ראש נתגלה כתקין.
לפני כחודש ניפרץ לי אטם ראש ללא שום הודעה מוקדמת ויש לציין שהוא ניפרץ כאשר מד חום המנוע היה על הרבע, פתחתי ראש שלחתי למילוי וישור, החלפתי רדיאטור לרדיאטור אלומניום 3 שורות מקורי החלפתי טרמוסטט ומילתי נוזל קירור אורגינל פרפלו, אתמול סיימתי את הטיפול הנ"ל והרכב עדיין מתחמם באותה תבנית של עלייה מתונה ורצופה של הטמפרטורה.

נסיעה של כ15 קילומטר בכביש בין עירוני במהירות 90 קמ"ש תגרום למנוע להתחמם עד מעל קו החצי, אני עובד עצות ולא יודע מה עוד ניתן לבדוק, מבקש את עזרתכם בנושא.

יש לציין כי:
האוטו עבר ראש מנוע אתמול.
טיימינג כוון נכון ונבדק פעמיים ויותר.
על הרכב מותקן רדיאטור 3 שורות חדש מאלומניום.
המאוורר עובד קבוע על המהירות הגבוהה.
הטרמוסטט חדש.
רדיאטור מזגן נקי לגמרה.
נוזל קירור אורגינל פרפלו.
פקק מיכל העיבוי תקין.
אין נזילה של נוזל קירור ואין עיבוד נוזל.
ניקזתי אוויר מהמערכת (מצאתי רק פתח ניקוז אחד על יד הרדיאטור חום).

מה עוד לא בדקתי? מבקש את עזרתכם כמוצע אחרון.

שחר

אברג'ל ד
01-06-10, 15:48
טרמוסטט אולי?

TheDarkNight
01-06-10, 16:32
הטרמוסטט חדש.
הייתה לי את הבעיה הזו גם כן והחלפת רצועה פתרה את הבעיה לא מאמין שזה גם אצלך.
מה שכן תבדוק במוסך שהמנוע מכוון כמו שצריך.

Amit
01-06-10, 16:57
מתי עשית סריקת חיישנים ?
אני מכיר לפחות 2 חיישנים שיכולים לגרום לבעיה כזו כגון:
1) למבדה (תקלה בחיישן זה עלולה להזרים יותר או פחות דלק שעלול לגרום להתחממות )
2) חיישן טמ"פ מים יתריע למחשב על מנוע קר כל הזמן . דבר אשר יגרום לצוק קבוע.
3) מחשב תקול עלול לנתח נתונים לא נכונים ולשלוח נתונים לא נכונים .

תתחיל מסריקה חיישנים אצל מכון דיאגנוסטיקה .
אם תרצה תוכנה חדשה למחשב אני יכול לצרוב לך אחת חדשה בהנחה שהחומרה תקינה .

אנא בצע ועדכן .
אגב עדיף לנסוע כרגע ללא טרמוסטט בכדי לא לאפשר למנוע להתחמם .

עמית

yair068
01-06-10, 17:35
הבעייה אצלך כנראה בנגד מהירויות ז"א מהירות 1 לא עובדת והטמפ עולה.
ז"א בין 87 ל-92 שזוהיא מהירות 1 לא עובדת.
המהירות השנייה בין 92-97 עובדת וכך עולה הטמפ.
לבדיקה תן מתח למאוורר ישר מהמצבר וסע ותראה שהחום יורד
יש עוד בורג ניקוז ע"י קיר האש הצינור שמתחבר לרדיאטור חום

גיא127
01-06-10, 18:56
הבחור כתב שהמאוורר עוד קבוע על המהירות גבוה. לפי דעתי תבדוק עוד פעם טרמוסטט, יכול להיות שלא ניפתח טוב. תיבדוק משאבת מים. יש לי שאלה. הראש לא היה נמוך?

shaharmilo
01-06-10, 19:03
לא, הראש לא עבר חריטה מעולם, לדברי החרט.
הרכב עבר 250 אלף קילומטר.

greasemonkey
01-06-10, 19:35
עדיין אין לי פונטו (בתהליכים..)
אבל אני מגיע מרקע של אלקטרוניקה וזה נשמע כמו נגד שנפרץ (החיישן חום מבוסס בעצם על התנגדות שעולה ביחס ישר לטמפ' הנמדדת) אז אולי תבדוק את היוניט\חיישן של החום מנוע
אתה יכול לבדוק לבד עם רב מודד
צירפתי לך ערכי התנגדות תקינים בתמונה המצורפת
http://i.imagehost.org/t/0391/1_135.jpg (http://i.imagehost.org/download/0391/1_135)*

yair068
01-06-10, 19:46
החיישן הזה הוא חיישן טמפ' ולא קשור יושב על סעפת פליטה

גיא127
01-06-10, 20:04
איפה אתה נימצא? הייתי עוזר לך בשימחה

shaharmilo
01-06-10, 20:16
תודה רבה לכולכם על העזרה. הטרמוסטט היה תקול והתחיל להיפתח רק ב87 מעלות בעוד שהפתיחה המלאה רק בסביבות ה95 מעלות !! עכשיו אני מבין את האוטו ולמה הוא לא הצליח לקרר את עצמו.
ניקנה טרמוסטט חדש וסודרה התקלה :)

תודה לכולם :) אני כבר לא רוצה למכור את הרכב, להפך ! יש בי רצון להשקיע יותר !

שחר

greasemonkey
01-06-10, 20:24
החיישן הזה הוא חיישן טמפ' ולא קשור יושב על סעפת פליטה

אתה טועה.. זה חיישן טמפרטורה של נוזל הקירור

shaharmilo
01-06-10, 20:29
למה את כל כך בטוח?

greasemonkey
01-06-10, 20:32
כי את הנתונים הוצאתי מAUTODATA 3.24

yair068
01-06-10, 22:47
בוא נעשה סדר
יש יונית חום כמו שאתה אומר והיא נמצאת על ראש המנוע ותפקידה להעביר מידע ללוח השעונים בין אם זה מנורה ואו סקלת חום.
היוניט שאתה מראה פה הוא חיישן טמפ' הנותן אינדיקציה למחשב המנוע איזה תערובת דלק לתת למנוע.

greasemonkey
02-06-10, 00:20
כל יום לומדים משהו חדש התכוונתי ליוניט חום, תודה

ron1973
06-06-10, 01:07
שלום לכם,
יש לי פיאט פונטו ספייס 1242סמ"ק 2001 והמכונאי שלי אומר שהמנוע שלי מנפח ואני צריך להחליף מנוע.
יש מישהו שיכול לעזור לי בעניין?

TheDarkNight
07-06-10, 18:51
בטוח שיש, רק שתצטרך לפתוח נושא חדש ולא על זה.
כשאתה פותח אחד כזה, תגיד גם איזה תת דגם הוא.