התחבר

View Full Version : פונטו שלי מתחמם ומים רותחים


Andrei
29-05-10, 19:11
שלום לכולם,
לא מזמן רכשתי את הפונטו שלי דגם 1242 סמ"כ, ידני, מודל 1997, עם לוח שעונים ללא מד חום.
בזמן אחרון (כחודשיים) המנוע מתחמם והמים רותחים, התופעה קורת בעיקר על כביש מהיר לאחר כ-15 דקות נסיעה ורואים את המים משפריצים החוצה ואם עוצרים ברמזור אז משאיר שלולית.
לאחר החלפה של יוניט המאוורר המצב השתפר לתקופה קצרה והתופעה חזרה שוב למרות שהמאוורר מופעל בזמן ותקין.
לאחר מכן ביטלתי את התרמוסטט וזה לא שיפר את המצב להיפך רק החריף לכן הרכבתי תרמוסטט חדש.
בסופו של דבר החלפתי גם משאבת מים, בתקווה אחרונה לשיפור, אך גם זה לא עזר.
חוץ מזה כשקניתי את האותו אמר בעלו הקודם כי לא מזמן החליף את הרדיאטור לחדש ורואים כי הרדיאטור במצב טוב.
כלומר לדעתי כל מה שאפשר היה להחליף הוחלף והמים עדיין רותחים.
כולי מיואש ולא יודע מה לעשות.
אם למישהו יש רעיון מה לעשות אשמח לקבל כל עצה.

Amit
29-05-10, 20:56
השאלה מה גורם לרכב להתחמם . נשמע לי כמו בעיית מאוורר . אם היוניט תקין ואין טרמוסטט בעמידה המאורר אחרי על קירור הרדיאטור . בפעם הבאה שזה קורה בדוק אם המאוורר תקין . או ידנית תקצר את שני החוטים שמגיעים אל יוניט החום (על הרדיאטור) . זה אמור להפעיל את המאוורר ידנית .

יש גם מקרה שבו הפלג שמוביל חשמל למערכת המאוורר/יוניט (נמצא מעל היוניט כ 10 ס"מ כלפי מעלה ) המגעים בו מתפייחים ולא תמיד מוליכים חשמל כראוי . אני ממליץ לנתק לנקות עם שופין קטן או נייר זכוכית את המגעים (לנקות עם חומר ניקוי קרבורטורים להסרת שומן ) להמתין דקה ולחבר מחדש .

אצלי היתה תקלה דומה . כאשר התופעה היתה חוזרת פעם בכמה חודשים החלטתי להלחים את כל המחברים ועד היום אין בעיות .

עמית

Andrei
29-05-10, 21:16
הטרמוסטט התקנתי חדש לאחר שגיליתי שהעדרותו לא פותרת את הבעיה והמצב המתואר הוא עם תרמוסטט חדש.
והמאוורר מופעל יפה כשהרכב מונע בעמידה, לעומת זאת לדעתי שבנסיעה היוניט מקורר גם ע"י זרמים של האוויר ואולי לא מופעל בזמן הנכון (בנסיעה לא שומעים אם המאוורר פועל או לא), אבל זה כבר שאלת תכנון של מיקום היוניט ולא נראה לי שזה לא נלקח בחשבון.

ארילו
29-05-10, 23:58
בנסיעה האוויר שנכנס מקרר את הרדיאטור. בגלל זה שאלתי אם הוא יונק אוויר לתוך המנוע.

uno1.4
30-05-10, 01:39
לפי דעתי הנזילה מהפקק של הרדיאטור.

upetar
30-05-10, 01:50
מיכסה מיכל ההיתפשטות אמור לאטום את המכל,נוצר בו לחץ של עד 1באר (וזה גם כתוב על המיכסה).מעל לחץ זה השסטום במיכסה משחרר לחץ.בלחץ כזה טמפרטורת הרתיחה של הנוזל קרור גבוהה יותר ,(ראה סיר לחץ).ניראה לי שתחליף לפקק חדש והבעיה תיפתר.(ואל תנסה ליפתוח את המיכל כשהמנוע חם )

ברא
30-05-10, 01:51
לדעתי ישנו נזק שנגרם לראש מנוע אז דרוש להחליף אטם ראש מנוע ועם מה שאמר לך עמית ולא ישאר לך כלום יכול להיות שמעברי מים בראש אחד סתום אל פלא זה קרה איתי והרכב התחמם או האטם כבר לא במיטבו

saar
30-05-10, 11:03
פקק רדיאטור/מיכל עיבוי (עודפים)

Roi b.e
30-05-10, 17:34
שלום,
גם ברשותי ישנה פיאט פונטו בדיוק כמו שלך,
גם אני עברתי את כול בעיות התחחמות, החלפתי את כול מה שניתן כולל רדיאטור,וונטה,פקק,מיכל עיבוי,טרמוסטט, וכול הירקות האלה.
אני ממליץ לך,
בשלב ראשון להוציא את הטרמוסטט.
* ניקוי מערכת הקירור עלידי חומר יעודי.
*הוצאת אויר מהמערכת.
*לבדק שאכן הוונטה עובדת על שני המהירויות.
(למרות שעם אין טרמוסטט המד חום עם היה לך לא היה אמור לעבור את החצי)
*להתקין מד חום!
*להחליף פקק של מיכל עודפים.
אני מבטיח לך שעם אחרי כול הדברים האלה, הרכב ימשיך להתחמם זה בוודאות ! ראש מנוע!

saar
30-05-10, 18:51
רועי נשמה יקרה, טוב שלא אמרת להחליף את כל הרכב.
מדובר בשיטת המצליח, והיא ראויה למי שיש לו כסף.
מי שאין לו כסף, מריץ סדרת בדיקות לדעת בדיוק מה דרוש החלפה, ומה לא.
סתם לדוגמא, מדוע להחליף טרמוסטט אם הוא תקין?
אז נכון, אפשר להקדים תרופה למכה, אך לטעמי לכל דבר יש את הגבול שלו, הרי לא נחליף חיישן סתם דוגמא בשביל להקדים תרופה למכה.
אני ממליץ שתבצע סדרת בדיקות, איתור נזילות בלחץ, ואם הכל נמצא תקין, ומערכת הקירור נמצאה תקינה על מרכיביה, אז ככל הנראה שגלישת המים היא כתוצאה מפקק רדיאטור / מיכל עודפים לקוי שמוציא את המים בלחץ שהוא גם פחות מ 1 באר.
בדיקת ניקוז אוויר, זה קורה גם שיש אוויר במערכת אז המערכת תפלוט החוצה בלחץ, ומנגד כאשר המערכת תתקרר יהיה חסר מים.

Roi b.e
30-05-10, 19:18
סער,
אני מדבהר מניסיון,
פונטו מתחמם ואלוהים יודע למה!
יכולות להיות 1000 סיבות,
שברתי את הראש בפונטו שלי כדי לדעת באמת למה הוא התחמם,
עד היום, אני לא יודע מה איתה התקלה, אבל היא נפתרה!
עשיתי כול אחד מהדברים שציינתי למעלה, בהפרש של כמה ימים\שבועות,
והינה התוצאות, רכב לא מתחמם!

מנש המטורף
30-05-10, 19:32
מסכים עם סער התותח
יש בדיקות הרבה יותר פשוטות כדי לדעת מה הבעיה
נכון פיאט ופיג'ו ידועות בהתחממות שלהן (בדיוק כמו צרפתיות ואיטלקיות מתחממות מהר)
אבל אם תטפל פעם אחת כמו שצריך, לא יהיה לך בעיות אפילו שנתיים.
לי אני זוכר היייתה בעיה דומה בפונטו מההתחלה היא הייתה מתחממת נוזלים לך מים מהאוזניים
ולסיום אתה רואה גם אדים שיהיה שמח
מאז שהחלפתי וונטה ומשאבת מים, היא לא חרמנית יותר
יכול להיות אפילו פקום ראש אבל לא הייתי ממהר להחליף
למה בכלל ניתקת את התרמוסטט?

Andrei
30-05-10, 20:46
תודה לכל המגיבים למצוקתי!
החלפתי את המכסה לחדש וניראה לי שהאוטו שרד נסיעה חולון-נס ציונה, ובאמם אחרי הנסייעה הבחנתי בלחץ מוגבר בתוך המיכל וכשניסיתי לפתוח טיפה את המיכסה נישמע שהעדים הדחוסים התחילו לצאת והמפלס של מים עלה והם התחילו להשפריץ החוצה, אז מיד סגרתי את המיכסה.
רוצה להאמין שהבעיה נפתרה אבל בכל זאת אני מתכוון להתקין מד חום חיצוני כדי לעכוב אחרי טמפרטורת המים.
ויש לי כמה שאלות בנושא:
ברור לי שקודם יש להחליף את מדיד הטמפרטורה המותקן על הבלוק באחד עם התנגדות משתנה, השאלה היא האם התבריג של המדיד החדש זהה לתבריג שבבלוק המנוע?
האם כל מד חום אנלוגי יכול להתאים לקריאת הטמפרטורה מהמדיד או שיש משהו מיוחד ואם כן אז אולי למישהו יש המלצה על חברה או מה שלא יהיה?
איפה באיזור חולון אפשר לקנות את שני הדברים והאם יש מד חום חיצוני עם איזה כיסוי יפה שיתאים לפנים הרכב?
האם ניתן להשתמש באותו פלג וחוט שמגיעים מהמדיד הקיים ללוח שעונים ואם כן אז איך בדיוק מחברים את המד האנלוגי?
נאמר כאן שכדאי לבצע ניקוז אוויר ממערכת הקירור, איך עושים את זה? האם ניתן לעשות את זה לבד או חייבים במוסך?
תודה מראש

chesh
30-05-10, 20:56
יש בחולון את מיקי ספידומטרים

http://www.d.co.il/3402650/28270

התקנה של שעון חום חיצוני תעלה בערך 300 שקל.
לא מומלץ כל כך כי הוא לא ממש מדויק, הוא מודד טמפ' של בורג במנוע וזה נקרא יוניט חום יבש

אני הרכבתי לוח שעונים של פונטו SX עם מד טמפ' כבר בתוכו. תנסה להשיג מפירוק

מנש המטורף
30-05-10, 21:47
מסכים עם chesh עדיף כבר לוח שעונים מאשר מד חום חיצוני

idango
30-05-10, 22:06
פונטו שלי מתחמם ...

מנהלים , תוסיפו "ה"פונטו שלי מתחממ"ת" בכותרת , תודה.

מישל431
30-05-10, 22:16
[אני מקפיד כל 20 K להחליף נוזל קרור .. ומבצע באותה פעולה גם ניקוז אויר.
אני יוצא מנק' הנחה שכל מה שקשור למערכת הקרור ברכב תקין.
השלבים שלי: מחכה שהרכב יתקרר קצת, פותח מכסה מיכל עיבוי במקביל מכין את נוזל הקרור החדש.
אח"כ פותח את ברז הניקוז שיושב על צינורות החימום מאחורי המאייד (בעצם זו הנקודה הכי גבוהה במערכת הקירור- ולכן שם הגיוני לנקז).. פותח אותו לגמרי ושם בצד (זהירות לא לאבד) -- הבורג מפלסטיק וניתן לפתיחה גם ידנית וגם ע"י מברג.
מניע את הרכב.. וממלא נוזל קרור דרך מיכל העיבוי. .. בשלב שהטרמוסטט נפתח ומתחילה סירקולציה של נוזל קרור מחוץ לבלור ולראש מנוע.יתחיל לצאת נוזל קרור מהפתח ניקוז של הבורג.
במקביל ממלא מים במיכל עיבוי וברגע שזרימת המים מפתח הניקוז חלקה וללא בועות אויר- תסגור בעדינות את הבורג חזרה ותהדק עם היד.
אח"כה שלם מילוי נוזל קרור עד הגובה המתאים. תוודא באותה הזדמנות את פעולת המאוורר- שנכנס לעבודה וגם שמפסיר אחרי דקה או שתיים כשהטמפרטורה יורדת.אחרי מספר נסיעות - לבדוק שוב מפלס נוזל קרור.

אצלי עבד פעמיים טפו טפו.. עד היום לא ברור לי איך אין שעון חום בדגם הזה.

בהצלחה




.







רוצה להאמין שהבעיה נפתרה אבל בכל זאת אני מתכוון להתקין מד חום חיצוני כדי לעכוב אחרי טמפרטורת המים.
ויש לי כמה שאלות בנושא:
ברור לי שקודם יש להחליף את מדיד הטמפרטורה המותקן על הבלוק באחד עם התנגדות משתנה, השאלה היא האם התבריג של המדיד החדש זהה לתבריג שבבלוק המנוע?
האם כל מד חום אנלוגי יכול להתאים לקריאת הטמפרטורה מהמדיד או שיש משהו מיוחד ואם כן אז אולי למישהו יש המלצה על חברה או מה שלא יהיה?
איפה באיזור חולון אפשר לקנות את שני הדברים והאם יש מד חום חיצוני עם איזה כיסוי יפה שיתאים לפנים הרכב?
האם ניתן להשתמש באותו פלג וחוט שמגיעים מהמדיד הקיים ללוח שעונים ואם כן אז איך בדיוק מחברים את המד האנלוגי?
נאמר כאן שכדאי לבצע ניקוז אוויר ממערכת הקירור, איך עושים את זה? האם ניתן לעשות את זה לבד או חייבים במוסך?
תודה מראש[/QUOTE]

Roi b.e
30-05-10, 22:41
מישל431 ,
האם תוכל לצלם את הבורג מפלסטיק שאתה מתכוון?
מתוך הנחה שזה בפונטו דור ראשון, עם מיכל עיבוי במאוזן.
תודה.

upetar
30-05-10, 23:26
ניתן להחליף את יוניט המנורה ליוניט שעון,יש מתאמים וניתן להתאים.אבל אני מציע לך להשאיר את יוניט המנורה(עוד אזהרה)ולהוסיף עוד יוניט שעון ,ושעון יפה במיסגרת יפה .וגם אים זה יוניט יבש ,אתה תרגיש מיד בהבדל בין מצב נורמלי(כמו היום,מחר)לבין מצב שהמנוע יתחמם פיתאום.ואפילו אים השעון לא יהיה מדויק,את ההבדל אתה תיראה על המחוג.(אצלי באוטו יש שעון אורגנל והוספתי יוניט מנורה יבש שמחובר ל2מנורות אדומות וזמזם,על כול מיקרה,למרות שהמנוע לא היתחמם לי אף פעם).ואמרתי לך לא ליפתוח את הפקק שהמנוע חם,זה מסוכן!(ברור לי שקודם יש להחליף את מדיד הטמפרטורה המותקן על הבלוק באחד עם התנגדות משתנה) מדיד הט"מ מורכב על הראש.על הבלוק מורכב מדיד לחץ שמן(שלא יהיו טעויות)