View Full Version : נזילת מים
שלום לכולם
יש לי פיאט דיזל, ומאתמול יש לי נזילת של מים חמורה , זאת אומרת שאני ממלא את כל המיכל של המים ישר נוזל לי הכל ולפי מה שנראה לי אין חור במיכל. צריך עזרה
אם מיכל המים נמצא כמו בפונטו XTZ 60 אז תבדוק שהצינור התחתון שמחובר אל מיכל המים לא השתחרר מהמקום שלו, צריך להיות בנד שתופס אותו, יכול להיות שהוא השתחרר.
מעבר לזה, נחכה לשאר.
זה דיזל , לא ממש אפשר לראות מה הולך שם , היום הרמתי על ג'ק ולא ראיתי כלום הכל צפוף וחסום
אולי תנסה לבדוק באותה שיטה שוב ותיתן למישהו להוסיף את המים ואתה תסתכל מאיפה מגיעה הנזילה.
ניסיתי לא הצלחתי לראות, אפילו עם פנס
בדוק אם זה נוזל בחיבור של המנוע והגיר.
נסה לחפש שם משקעים שהשאיר נוזל הקירור.
i12z שלום.
אם אתה לא מצליח לראות/להגיע למקום אז תתחיל בפירוק של פלסטיקים וכו' כדי כן לראות!
תפרק מצבר, צינורות אויר, פלסטיקים, פגוש קדמי בעת הצורך, אני מאמין שאחרי פירוק תוכל לראות את מקור הנזילה.
אם אין לך רקע טכני בנושא אז עדיף שלא תגע, תגרור רכב למוסך לצורך תיקון נזילה.
אז ככה אחרי ביקור במוסך התגלה שצריך להחליף משאבת מים ובית משאבה עלות הנזק
600 שקל חלקים + 600 שקל עבודה סה"כ:1200 שקל נשמע הגיוני או שלא?
וגם לא הצלחתי להשיג את החלקים וגם למוסכים אין, וגם במרכזי בבאר שבע אין. מה עושים?
נסה להשיג בחנויות חלפי פיאט הבאות:
1. http://www.musach.co.il/details.asp?id=279 וכחבר מועדון פיאט הם נותנים 15% הנחה.
2. http://www.musach.co.il/details.asp?id=63 ובדוק גם איתם אם יש הנחה לחבר המועדון (תגיד שאני הפניתיך).
ודא שאתה נותן להם את מס' רישוי הרכב או את מס' שילדת הרכב (כתוב ברשיון הרכב) כדי שכם ימצאו בקטלוג הממוחשב בדיוק את החלקים המתאימים.
בהצלחה ובברכה - רפי לין
באיזה נוזל קירור השתמשת לפני ?
בנוזל קירור = מי ברז איכותיים בלבד :-)
בגללזה אתה מחליף עכשיו משאבה! תשתמש רק בפראפלו אחרי החלפת המשאבה.
ואם בפראפלו עסקינן, אז אולי תוכלו לענות לי על השאלה הבאה:
אם אני לוקח בקבוק של 2 ליטר, ממלא בו פחית פראפלו של ליטר ולתוכו ממלא עוד ליטר מים רגילים משמע, מערבב ביחד וסוגר. אז זה אומר שיש לי נוזל מוכן לשימוש?
אז ככה המחיר של התיקון עלה לי ביוקר ועדיין לא סויים התיקון
החלטתי לא ללכת למוסך שרצה לקחת לי 1200 שקל,
חבר אמר שיש לו חבר שעובד במרכזי של סקודה ואמר שיש לו ידיים טובות, אז אמרתי נסמוך עליו,
בשיחה ראשונה שלי עם המוסכניק מהסקודה אמר לי שיקח לי 350 שקל חלקים + 350 שקל עבודה
לאחר שהלך לקנות חלקים אמר לי שהחלקים יוצאים 500 ש"ח אמרתי לו בסדר תקנה,
אתמול הוא פירק לי את כל האוטו כשפירק את משאבת המים אז הוא ראה גם את הצינור שמתחבר למשאבה אכול לגמרי,
הוא הלך היום לבדוק כמה עולה אמר לי שעוד חלקים יעלו בסביבות ה500 +- ש"ח
שבסה"כ בינתיים יוצא 1350 , אני כבר במשבר בגלל האוטו ...
iz12. כל הסיפור הזה בגלל מים רגילים. אני מקווה שלמדת משהו מזה.
מה קלימוטר ריכבך עשה עד היום?
כן שמתי לב בגלל המים , שהתפורר הצינור מברזל ראיתי מלא אבנית בצורה מחמירה, מהיום רק מים ירוקים.
והרכב שלי עשה 240 אלף (הרכב דיזל)
אם מים ירוקים אז של פרסטון או משהו באותה רמה. מים ירוקים זולים מחברה לא מוכרת זה מים רגילים עם צבע.
אבל עדיף לך כבר להשתמש בפראפלו (מחיר זהה לנוזל קירור ירוק טוב).
תשאל את המוסך איזה נוזל קירור מלאו לך. זו נקודה מאוד חשובה!
המחיר של הפראפלו בפחית של ליטר זה בערך 45-50 שקלים אבל מוהלים את זה 50/50 עם מים. אין לי מושג כמה פחיות אתה צריך בשביל הרדיאטור שלך.
נ.ב,
מדובר על הנוזל הכחול, אני לא יודע עם איזה אתה צריך להשתמש עם מנוע דיזל, יתקנו אותי פה החבר'ה אם אני טועה.
אני כבר מיואש, המוסכניק ה"פרטי" וה"טוב" שחבר שלי המליץ לי והביא לי אותו כבר מייאש אותי כל יום הוא בא לי עם תירוץ אחר לאוטו וקורע אותי במחירים, עכשיו הוא אמר שנשבר איזה פלח ברזל ואין את החלק בארץ לפי טענתו, ולהלחים את החלק הוא אמר שוצים 350-400 שקל רק על ההלחמה, מה עושים נשבר כבר?
אני בינתייים קרוב לשבועיים בלי רכב וקשה לי.
מה אני צריך לעשות כדי שיתייחסו להודעות שלי ? לקנות HGT???
אני חושב שצריך לפתוח עוד אתר רק ל HGT וזהו!
תשמע
לפי דעתי ואם אני לא טועה אמרו לך את זה (אבל אני לא בטוח), היית צריך להעלות את האוטו על גרר למוסך פיאט הקרוב שיש בו את החלקים (כי אמרת בב"ש אין) ואם יש לך ביטוח גרירה אז בכלל אין לך בעיה, להגיע עם הגרר למוסך שיראו מה הבעיה, ייתנו הצעת מחיר ושיתחילו לעבוד והיית חוזר יום גג יומיים אחרי זה לאסוף את האוטו, בסופו של דבר זה היה יוצא לך מחיר דומה אם לא פחות אפילו!.
אגב, כבר שילמת ל"מוסכניק" שלך הזה?
שילמתי בינתיים 700 והוא רוצה עוד 800 בינתיים ואני לא נותן לו.
ומוסך מורשה באיזור אין , מה עד איזור המרכז, בעייתי...
הנה (http://www.musach.co.il/details.asp?id=95) מוסך מורשה בקרית גת.
והנה (http://www.musach.co.il/details.asp?id=68) מוסך מורשה באשדוד.
אתה תזרוק ככה הרבה יותר כסף כי כבר שילמת ל"מוסכניק" שלך סכום נכבד, וממוסך מורשה לא תצא בפחות מ1000-1500 בערך.
היתרון בזה שהם מכירים את הרכב ויעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר. אני בכל אופן תיקונים גדולים מעדיף לעשות במוסכי פיאט.
Lexxxa נתן לך 2 מוסכים, תבדוק, אולי תשמע חו"ד אם יש חברים בפורום שמטפלים אצלם ותיכנס לאיזה מוסך שהכי נוח לך.
כי לפי מה שאתה אומר, מוסך שמשון רחוק לך.
איזה פלאח מדובר? ואיך הוא שבר אותו?
הבעייה שאני לא יודע באיזה פלאח מדובר , והוא פירק כמה חלקים שאני לא יודע מהם ופתאום הוא אומר לי נשבר לי החלק , והאשים שהכל ברכב אכול כבר, בקיצור עושה עליי קומבינות בכייף...
:cool:תשמע זה נראה ככה לחלוטין- או כפי שאומר השמן עם הזקן " קווומבינה !!!"
בכל אופן כמה דברים - פראפלו עולה 70 ש"ח לפחית של נוזל ואכן מוהלים אותו ב 50% מים, ברדיאטור של XTZ נכנס 2 פחיות בדוק סה"כ 140 ש"ח ושיהיה לך רדיאטור שמח!!:p.
דבר נוסף - אף פעם אל תסמוך על כל מען דבעי שמוכן לטפל לך ברכב במיוחד שזה דיזל והמנוע נראה כמו קופסאת סרדינים בצפיפות אוכלוסין- מוסך מורשה יעשה את העבודה .
לגבי המוסכים שנתן לך חברינו:
המוסך בקרית גת הוא מוסך שלא מדובר כל כך בעיר אבל שווה לנסות בכל אופן, יש עוד מוסך שמתמחה בפיאט בקרית גת אבל לא מורשה:
057-6467463 - אלי
08-6603181 - משרד
(אגב הוא השותף לשעבר של בעל המוסך המורשה בקרית גת שנתנו לך כבר - אוטו גת משמע שהוא מבין פיאט)
בנוגע לטיפול- אני מציע שתבקש מהבחור להראות לך את כל החלקים שהוא מחליף ועל מה הוא מדבר וזה סטנדרט שהרגילו אותי במוסך שלי - מוסך שמשון.
אני לא מצליח לחשוב על איזשהו פלח שמחזיק משהו בכלל באיזור משאבת מים אז תבדוק.
בכל מקרה תבדוק את הדברים ומחכים לבשורות טובות
אמרתי לו עכשיו שנמאס לי ושיביא לי את הפלח ואני לוקח את זה למוסף נורמלי וזהו.
לסיכום:
הוחלף משאבת מים + בית משאבת מים + צינורות + הפלח שהוא אמר לי שנשבר...
ועדיין הבעייה נמשכת, חייב עזרה
תותחי הפורום תתפקדו בבקשה כולם ותנסו לעזור
איזו בעיה נמשכת ? נזילה? חימום יתר ? תפרט.
תשמע,
לפי דעתי היית צריך מלכתחילה לגרור את הרכב למוסך של פיאט, בלי להתעסק עם ה"מוסכניק" הזה.
ובסוף היית מגיע לאותו סכום תיקון.
אבל זה כבר נעשה, עכשיו תבדוק אולי לעלות את האוטו על גרר למוסך פיאט שאתה סומך עליו, אפילו שזה יהיה כרוך בנסיעה לאיזור המרכז או שיזמינו את החלקים למוסך פיאט בבאר שבע, אני לא מבין מזה אין חלקים, הרי כל דבר אפשר להזמין.
מה פירוש הבעיה נמשכת?
כמו שביקש ידידי לקסה אנא פרט
עדיין נזילת מים חמורה , ז"א אני ממלא מים וזה נשפך באותו הרגע שאני ממלא, חימום= הרכב לא כ"כ מתחתמם כי הנסיעה שאני עושה ביום זה רק לעבודה שזה 4 דקות נסיעה מהבית בבוקר ו-4 דקות בערב.
אני זורק השערה - יכול להיות שהמשאבת מים מפוצצת הרי שהמים מהמיכל יורדים בצינור עד לפתח המשאה וכשהיא מסתובבת נוצר הלחץ ( משאבת כפות אינרציאלית) מה דעתכם ?
אני לא יודע אצל איזה מוסכניק הייתה, אבל מכונאי שלא יכול לעלות את הרכב על הליפט ולזהות נזילה ויזואלית מבחינתי לא מכונאי.
גש למוסך אחר, אני כמעט בטוח שמדובר באיזה צינור מסכן, והמוסכניק הזה מרך אותך בכמה אלפים.
גש למוסך אחר לצורך בדיקה פשוטה, תרימו את הרכב על הליפט.
אחד מוסיף מים, השני מנסה למצוא את מקור הנזילה.
אין פה סיבה לא למצוא את מקור הנזילה, במידה ומשהו מסתיר אז מפרקים את החלק וממשיכים לבדוק.
אפלאלו - הבחור ציין שהוחלפו משאבת מים + בית משאבה.
משאבת מים ובית משאבה חדשים לחלוטין מהקופסא.
ולעלות את הרכב על ליפט אני יעשה את זה ביום הפנוי שלי ביום שישי , למרות שאצלי זה דיזל וממש ממש צפוף שם אז חוששני שגם זה לא יעזור רק פירוק של חצי רכב יעזור למוסכניק כדי לאתר את הבעיה ופירוק בשביל לאתר אצלי ברכב זה מינימום 500 שקל
לדעתי הכל הייה תקין מה שלא טרמוסטט נעול גורם ללחץ חזק שיוצא מכל חור אפשרי .
לכן הוצא בשלב ראשון את הטרמוסטט
4דפים מלאים הצעות וכולה נזילה,זה לא שמים נעלמים ולא יודעים לאן,זה מים שנוזלים החוצה על הריצפה,ולא בלחץ ,במנוע כבוי.תחזור למוסך ששילמתה לו והחליף והחליף,תן לו פנס ביד (לא בעין)ותגיד לו שעדין נוזל ושיבדוק.ותפסיק להקשיב למומחים שרק יוציאו אותך מבולבל ותפרן.
יופיטר. שאלה, אתה היתה חוזר למוסכניק כזה ?
אים שילמתי לו,היתי חוזר וחוזר עד שיפתור את הבעיה לשביעות רצוני,ומשלם רק על החלק התקול ועל הזמן הנידרש להחלפתו.ויש גם למי להיתלונן אים הוא גזלן.
לפי מה שאני הבנתי, המוסכניק פשוט לא מקצועי והוא גם לא ידע לפתור את הבעייה, אלה אם יחליף את כל מע' הקירור.
צורת העבודה שלו היא לא נכונה! הוא לא מנסה למצוא את הבעיה, אלה פשוט מתחיל להחליף חלק אחרי חלק ומקווה שסופו של דבר הבעיה תסתדר.
אני הייתי דורש ממנו להחזיר את כל החלקים שהחליף, לוקח את הכסף, ומתרחק מהמקום הזה כמה שיותר רחוק!
אבל זו דעה שלי אישית! :)
זה מוסכניק פרטי שבא עד הבית עם שירות "שחבל על הזמן"...פחח (ככה המליץ לי החבר)
אוקיי אז עדכון ממה שקרה אתמול ...
רפי לין ידידנו היקר המליץ לי על מוסך עטרה בבאר שבע,
דיברתי איתם ואמרו שאין להם זמן אז אני אצטרך להמתין כמה ימים, וכמה ימים בשבילי בלי אוטו זה קריטי,
אז ביקשתי המלצות מכמה מוסכים ליד על מוסך שמתמחה בפיאט בבאר שבע,
המליצו לי על מוסך אריה, בינתיים השירות נראה אדיב ומקצועי, אבל לפי מה שהוא אומר ייתכן ששוב נצטרך להחליף משאבת מים חדשה... עוד נזק????
ייתכן שה"מוסכניק המקצועי" שהיה לי שבר אותה
עוד לא שמעתי משאבה שבורה אוהבים אותך בדרום
בדוק אפשרות של נזילה מרדיאטור חימום של המזגן, או מצינורות שמגיעים אליו.
העבר את המזגן לחום ותראה אם יוצא אויר חם, אם לא אז כנראה שלא מגיע נוזל קירור לרדיאטור החימום והנזילה איכנשהו בדרך אליו, בצע בדיקה זו לאחר נסיע של מיספר דקות לפחות.
פריסטייל, הבחור אמר שאך שאתה ממלא מים אם נשפכים ישירות!
i12z, איפה הרכב? אצלך?
אם כן אז תתחיל לפרק ולראות מאיפה הנזילה, אולי תוכל לתקן את זה לבד או בעזרתינו, הורדת בזמנו את הספר של היינס? אם תרצה אני יעלה לפה את הפרק של מע' קירור.
הרכב גם ככה לא במצב נסיעה, אז תתחיל, אם אתה מתקשה במשהו אז תצלם, תעלה לפה, נעזור לך.
לא הגיוני שהרכב מושבת כמעט חודש עקב נזילה.
הוא נשאר במוסך, ואין לי חימום ברכב הצינור של החימום מנותק, ולפרק לבד אי אפשר כ"כ זה דיזל הכל צפוף ומסובך
ניסיתה את האפשרות שהמלצתי לך לפני כן על טרמוסטט תקול
2 ברגים והוא בחוץ הוצא רק את המכסה של בית הטרמוסטט והחזר .
הפעל את המנוע ובדוק
הלוואי וידעתי איפה זה נמצא אצלי.
הטרמוסטט נמצא על ראש המנוע כמו במנועי בנזין עקוב אחריו מהצנור שיוצא מהרדיאטור לכיוון ראש מנוע הטרמוסטט שונה ונמצא בבית טרמוסטט.
הבעייה היא שהכל סגור וצריך לפתוח קצת צנרת שחוסמת.
נמצא בהיינס עמ' 115
יאיר כשתהיה בסביבה אתה אצלי לשיעורי בית , נארח אותך יפה ונחזיר לך חוב ישן (באמת לא יצאתי בסדר...)
ולא לשכוח את היינס :-)
בשעה טובה ומוצלחת תוקנה הבעייה,
והנה נפלתי בפח אצל המוסכניק הראשון , המשאבת מים + הבית משאבה בכלל לא היו הבעייה שגרמה לנזילה
היה בסה"כ צינור שהשתחרר וזהו.! אז ככה הלכו לי 2000 שקל ...על כלום!
עכשיו החלטתי להחליף למים ירוקים , הלכתי לאוטו דיפו המליצו לי על פרסטון, איך הוא? מישהו ממליץ?
נוזל ירוק מומלץ. בין הנוזלים הטובים שיש בשוק. לא מדובר בנוזל קירור מקורי.
אם עמית יגיב אז הוא קנה נוזל קירור מ-UMI נוזל ללא דילול שעומד בטמפ' של 130 מעלות ולאיזור הדרום יהייה שווה מאוד .
הפרסטון הוא טוב ומנסיון הוא עומד בחום גבוה אבל פותח ומנקה כך שעל הדרך הוא גורם נזק .
ואז פתאום אתה רואה נזילה מהרדיאטור ומכל החיבורים.
כך שלך על פרפאלו או הראשון המוזכר
עכשיו החלטתי להחליף למים ירוקים , הלכתי לאוטו דיפו המליצו לי על פרסטון, איך הוא? מישהו ממליץ?
אחרי כל ההמלצות כאן בפורום על פראפלו, ועל זה שאוטו דיפו לא ממש מבינים ושלא כדאי להקשיב להמלצות שלהם, אתה עדיין רוצה להחליף לנוזל קירור שהם המליצו לך עליו?
תבין, לאוטו דיפו הולכים שיודעים שיש להם מוצר שאתה מחפש, במחיר משתלם. לא מעבר לזה.
i12z, לדעתי הפרשי המחירים כל כך זניחים במי הקירור שעדיף לך ללכת על פי הוראות יצרן ולהשתמש בפראפלו ובמים מזוקקים ביחס של 50 50, בשביל מה לך להיכנס למיטה חולה בשנית, עם כל הכבוד לאוטו דיפו שימשיכו למכור מים כחולים אקולוגים וריחניות.
כמובן שפראפלו הוא המומלץ ביותר, פרסטון הוא 1 מהטובים בין נוזלים הירוקים.
אבל כמו שאמר ידידנו יאיר, אם מע' הקירור הייתה מוזנחת בעבר, פרסטון יכול לגרום גם נזק.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.