View Full Version : היתחממות פתאומית
תופעה מוזרה שקורה לי עכשיו ,כאשר המנוע מגיע לחום עבודה( חצי סקאלה ),אחרי דקה הוא פתאום קופץ ל3\4, וכאשר הוא מתחיל להיתקרר הוא גם מתקרר בכמה שניות חזרה או טיפה מעל חצי סקאלה.
כול שינוי כזה בחום קורה בשניות! חיישן חום תקול? אוויר במערכת ? מישהו נתקל בתופעה כזאת?
מה שכן הוא לא עובר את 3\4 לא משנה כמה חם בחוץ(גם בפקק של 40 דקות).
כשקופץ החום בדוק ישירות בתא המנוע את הצינור התחתון אם הוא יותר קר מהעליון כך שזוהיא אופציה לטרמוסטט שניסגר חלקית
גם אופצייה של מאוורר או יוניט לא תקינים.
בדיוק סיימתי לראות פרוייקט מעניין מסוג הרכב שלך נהנתי אני עובר ל-UK
http://www.puntosports.co.uk/forums/showthread.php?t=104464
אם הארקת המרכב (בודי) אינה טובה אז עלעול להיות זיף כלפי מעלה של שעון חום המנוע כשקורה ברגע שצרכני חשמל גדולים פועלים ואצלך זה עלעול להיות גשמאורר הרדיאטור מתחיל לפעול ואז עולה השעון חום (מזייף).
ברגע שמאורר הרדיאטור מפסיק לפעול, יורד מחוג השעון חום.
בדוק זאת והפתרון הנו ע"י הוצאת כבל הארקת המרכב, נקויו וחשיפת הגידים בכבל ליד אוזן המתכת של החיבור אל המנוע/תיבת הילוכים וביצוע הלחמה של אוזן המתכת אל גידי נחושת הכבל הארקה שנחשפו.
כך גורמים להארקת מרכב טובה.
נא עדכן ממצאים ותוצאות.
בברכה - רפי לין
עוד פרט ששכחתי,כאשר אני מפעיל חימום החום יורד ישר, ואז אחרי כ-5 דקות שוב עולה.
קשה לאתר בעיה כזו מאחורי מסך ומקלדת רק ישנם כמה דברים
כמו שאמר לך רפי קודם כל צריך לבדוק שהשעון חום לא מזייף ושאכן הרכב מתחמם ולא סתם סקלה עולה
יש לבדוק כמו שאמרו לך כשהוא חם את צינור הרדיאטור שלמטה לדעת אם הוא קר אז טרמוסטט לא פתוח ויש להחליף אותו
צריך לנקז אוויר אם אתה משתמש במי ברז אם בפרפלו אין טעם אלא אם יש לך נזילה או אי אטימות מוחלטת במערכת
משאיבת המים גם היא חלק מהעניין צריך לבדוק שאין בה חופשים ושהיא עובדת כראוי ואם ישנה כדאי להחליף
רדיאטור סתום אם הרכב עבר המון קילונטרים כדאי לנקות אותו במכון רדיאטורים
אם המנוע אכן מתחמם מדי פעם אז תזהר כי זה יגרום לך לנזק באטם ראש מנוע כדאי לטפל מהר ככל האפשר בבעיה ולבדוק אם נגרם נזק לאטם
בדקתי, אכן הצינור התחתון קר בהשוואה לעליון!
בדקתי גם את נושא הארקה,נראה תקין,וגם החום עולה בלי פעולת המאווררים.
לגבי המאווררים הם נכנסים לפעולה ל30-20 שניות ומפסיקים, אחרי דקה שוב 30-20 שניות ונחים,זה תקין? כי הם עובדים כך גם כשהחום מעל לחצי!
אם יש הבדל טמפ' בין הצינור העליון לתחתון, אז יש לך בעיה עם הטרמוסטט
בדקתי היום והתברר שלא מייצרים יותר את הטרמוסטט הזה,וגם לא ניתן לבטל אותו בגלל המבנה.
מישהו יודע איפה אפשר להשיג תחליפי?
תנסה טלפונית לפנות למוסך פיאט השחר הרח' סלמה בת"א לבעל המוסך יש רכב כזה אוליי יוכל לעזור לך .
כאמור כמו שאמר ארילו טרמוסטט
פנה אל ברוך כאן http://www.musach.co.il/details.asp?id=661
ומירב הסיכויים שיש לו פתרון טוב עבורך לטרמוסטט.
האם אתה בטוח שהתקלה הנה מהטרמוסטט?.
איזה מנוע יש בקופה שלך ומה שנת הייצור?.
בברכה - רפי לין
לפי הסימנים נראה שטרמוסטט נתפס סגור,אולי יש עוד משהו,כרגע אני לא יודע,בכול מקרה משאבת מים חדשה,נוזל קירור רק פרפלו בן חודשיים,אין נזילות,צנרת ניקיתי בעצמי גם לפני כחודשיים!
מחר אני יעשה ניקוי רדיאטור ונראה מה אפשר לעשות עם הטרמוסטט.
רפי - יש לי מנוע 16VT שנת 96 מקורי של הרכב עם 147K
עדכון קטן,היום השגתי טרמוסטט חדש ואחרון בארץ של פיאט קופה ,מחר נתקין ונעדכן לגבי ממצאים
אגב, קניתי אצל סודאי ומחירו 690ש"ח אחרי הנחה של 15% :o
ח'ברה הנה שפעת הפיאט חזרה, זה קורה המון בקיץ שהרכב מתחמם,
אפרופו מתחמם היום התחיל לי כמו כל חודש מאי-יוני בכל שנה שמתחיל להתחמם לי מעל קו החצי,
רק ניקוי רדיאטור אולי יפתור זאת .
:)יצאתי צדיק לא!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D:D
אמרתי רק אצל סודאי הוא תותח
טוב אז ככה,התרמוסטט שקניתי אצל סודאי לא מתאים לפיאט קופה!(אין כזה בארץ)הם הזמינו 5 מאיטליה יגיע עוד כ-3 שבועות,נמתין :(
בדקתי גם את הראש מנוע ,הכול תקין,הבעיה בסוף זה רק התרמוסטט ,הוא נתפס במצב סגור.
תודה לכולם.
אם הוא נתפס לא ניתן לשחרר אותו עד להגעת החדש? או לבטלו לחלוטין?
שיחררו אותו קצת,הרכב מתחמם רק בעמידה ממושכת
לבטל אי אפשר, כי הוא לא ניתן לפרוק,מחליפים את כול הבית שלו.
פיתרון הכי טוב שיש ..
תפרק את הטרמוסטט ותקדח בו שתי חורים קטנים ככה גם הוא לא יפתח כמו שצריך עדיין תהיה זרימה קטנה של המים ברדיאטור והרכב לא יתחמם ...
עדיף ככה מאשר שהוא יתקע וילך הראש מנוע
שלום לכולם,
לא מזמן רכשתי את הפונטו שלי דגם 1242 סמ"כ, ידני, מודל 1997, עם לוח שעונים ללא מד חום.
בזמן אחרון (כחודשיים) המנוע מתחמם והמים רותחים, התופעה קורת בעיקר על כביש מהיר לאחר כ-15 דקות נסיעה ורואים את המים משפריצים החוצה ואם עוצרים ברמזור אז משאיר שלולית.
לאחר החלפה של יוניט המאוורר המצב השתפר לתקופה קצרה והתופעה חזרה שוב למרות שהמאוורר מופעל בזמן ותקין.
לאחר מכן ביטלתי את התרמוסטט וזה לא שיפר את המצב להיפך רק החריף לכן הרכבתי תרמוסטט חדש.
בסופו של דבר החלפתי גם משאבת מים, בתקווה אחרונה לשיפור, אך גם זה לא עזר.
חוץ מזה כש קניתי את האותו אמר בעלו הקודם כי לא מזמן החליף את הרדיאטור לחדש ורואים כי הרדיאטור במצב טוב.
כלומר לדעתי כל מה שאפשר היה להחליף הוחלף והמים עדיין רותחים.
כולי מיואש ולא יודע מה לעשות.
אם למישהו יש רעיון מה לעשות אשמח לקבל כל עצה.
תפתח שרשור חדש בכדי שנתייחס לבעייתך
תתחיל מהקל לכבד
איזה מזגן יש לך אורגינל או רסקור
תחליף את מכסה מילויי הראדיאטור
תבדוק שכהרכב מונע אם הוונטה נכנסת לפעולה
הי, פתחתי שרשור חדש, תודה על ההערה
האם מכסה מיכל התפשתות צריך להיות אטום או לאפשר ללחץ המגיע מעבוי המים לצאת? כי מכסה חדש שקניתי אוטם את המיכל לגמרי ולכן חזרתי שוב למכסה ישן.
כשהרכב מונע סטטי הוונטה מופעלת לאחר כ-5-7 דקות, היוניט חדש, אבל אולי יש יוניט אם תחום הפעלה נמוך יותר?
איך לדעת אם המזגן אורגינלי או רסקור (מה זה רסקור?), וכיצד המזגן קשור למע' הקירור?
תודה.
בדוק שמאוורר הרדיאטור יונק אוויר אל תוך המנוע.
בנוסף, יכול להיות שיש לך בעיה של ראש מנוע?
איך לדעת אם יש בעיה לראש מנוע?
יניקת האוויר נכונה בכיוון המנוע.
מיכסה מיכל ההיתפשטות אמור לאטום את המכל,נוצר בו לחץ של עד 1באר (וזה גם כתוב על המיכסה).מעל לחץ זה השסטום במיכסה משחרר לחץ.בלחץ כזה טמפרטורת הרתיחה של הנוזל קרור גבוהה יותר ,(ראה סיר לחץ).ניראה לי שתחליף לפקק חדש והבעיה תיפתר.(ואל תנסה ליפתוח את המיכל כשהמנוע חם )
פיתרון הכי טוב שיש ..
תפרק את הטרמוסטט ותקדח בו שתי חורים קטנים ככה גם הוא לא יפתח כמו שצריך עדיין תהיה זרימה קטנה של המים ברדיאטור והרכב לא יתחמם ...
עדיף ככה מאשר שהוא יתקע וילך הראש מנוע
נכון הפיתרון ליקדוח חורים ,.עכשיו גם קיץ אז טרמוסטט פחות נחוץ .אבל למה ליקדוח חורים קטנים ,מנסיוני ליקדוח חורים גדולים ,ולאפשר מעבר חופשי של נוזל קרור,עד שתסיג חדש.
לגבי טרמוסטט דבר עם איציק מבית דגן. יש לו חלקים לקופה. אם יש לך שאלות נוספות בקשר לקופה דבר איתי יש לי הרבה המלצות לתחזוק הרכב (מנסיון).
"צטט:
במקור פורסם על ידי blueuno
פיתרון הכי טוב שיש ..
תפרק את הטרמוסטט ותקדח בו שתי חורים קטנים ככה גם הוא לא יפתח כמו שצריך עדיין תהיה זרימה קטנה של המים ברדיאטור והרכב לא יתחמם ...
עדיף ככה מאשר שהוא יתקע וילך הראש מנוע "
"נכון הפיתרון ליקדוח חורים ,.עכשיו גם קיץ אז טרמוסטט פחות נחוץ .אבל למה ליקדוח חורים קטנים ,מנסיוני ליקדוח חורים גדולים ,ולאפשר מעבר חופשי של נוזל קרור,עד שתסיג חדש. "
אסור לקדוח חורים גדולים במיוחד לרכב בעל צוק אוטומטי, כיוון שבנסיעה בכביש מהיר הטמפ תהיה נמוכה מדי = צריכת דלק גבוה + פגיעה במנוע.
בגלל זה עושים חורים קטנים.
הבנדם אומר שהטרמוסטט ניתקע לו לפעמים.מה יעזרו חורים קטנים אים טרמוסטט תקוע?והצעתי לפיתרון זמני עד שיחליף טרמוסטט ,ולזמן זה אין השפעה לתיצרוכת דלק ויותר עדיף "לבטל זמני טרמוסטט מאשר ליתפוס מנוע ביגלל שניתפס".
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.