PDA

View Full Version : רעידות חזקות במרכב הרכב בעת סיבוב ההגה


saar
18-05-10, 13:41
חבריי שלום,

הגיע אלי חבר עם פונטו 90 מודל 96, יש ברכב הגה כח הידראולי.

בעת סיבוב ההגה שמאלה, הכל תקין וההגה כמו חמאה.

בעת סיבוב ההגה ימינה מתחילות רעידות חזקות בכל מרכב הרכב, ובהגה עצמו.

הדבר מורגש כאשר הרכב עומד, משמע כאשר רוצים לצאת או להתכונן לכניסה לחניה.

בדיקות מעלות:
מיכל בית שמן הידראולי למשאבה - תקין ויש שמן הידראולי אם כי, לא מקסימום, אלא על המינימום (גם לאחר הוספת שמן למקסימום, תופעה נמשכת).
משאבת הגה כח תקינה.
צינור הידראולי לחץ ההולך ממיכל בית השמן לכיוון מסרק ההגה נראה נוזל.
צינור רגיל החוזר מבית המשאבה למיכל בית שמן, נראה תקין.

דיאגנוזה משוערת שלי:
צינור הידראולי לחץ נוזל, גורם לרעידות, כנראה מכניס למשאבה אוויר כתוצאה מהפירצה המילימטרלית שלו אשר בטח נפתחת ומתרחבת בעת לחץ בסיבוב ההגה ימינה.


סקר שוק - בבדיקת סקר שוק עולה כי צינור הידראולי מאדם שמתעסק בהגנת צינורות הידראולים דיי יקר (500 ש"ח, האם זה הגיוני? כי אני מאמין שממש ממש לא).

בבדיקה מול חבר העובד במורשה פיאט נאמרו הדברים הבאים: "צינור לחץ הידראולי לא מקורי, הוא בעל קוטר מילימטרלי קטן ביחס לקוטר של צינור הידראולי מקורי, ולכן אם תשים צינור לחץ הידראולי לא מקורי, עדיין תהיינה רעידות, אם כי הרבה יותר קטנות, רק צינור הידראולי מקורי, ימנע לגמרי את הרעידות, צינור הידראולי מקורי עומד על למעלה מ 1500 ש"ח".


אבקש חוות דעתכם (תודה מראש, סער)

ברא
18-05-10, 15:32
בדקת תקינות צמיגם תפוחים ופעמוני ציריות ???
הייתי ממליץ על חלקי חילוף מפירוקיה אם אכן הבעיה הצינור

upetar
18-05-10, 16:11
הצינור ההידראולי שמחבר בין מסרק ההגה למיכל שמן הידראולי זה קו חזרה של שמן.במיכל שמן הידראולי אין לחץ שמן,אתה יכול להפעיל את ההגה גם עים פקק המיכל פתוח.נכון מאוד שצריך להקפיד על צינור הידראולי שיעמוד בהרכב השמן(כול צינור אוניברסלי אחר יזיע לאחר תקופה קצרה)הצינור לחץ גבוה היחידי שיש במ"ע זה הצינור מהיציאה מהמשאבה אל הסלקטור שמורכב על מוט ההגה למטה.מיכיון ששני הצינורות שמיתחברים אל מיכל השמן הם צינורות (קו מחזיר)ניתן ליקנות צינור כזה לפי מטר בכול חנות לאביזרי הידראוליקה ולחברם טוב טוב עים בנדים כדי שלא ישאב אויר.(אגב ,בדקתה וראיתה שהשמן מוקצף במיכל(לבן,עים בועות מיקרוסקופיות)ואים כן אז באמת הבעיה שהמשאבה יונקת אויר.

moty003
18-05-10, 16:30
ברא, השאלה היא האם זה אותו צינור כמו של שאר הרכבים, כי הפונטו 90 ידועה ברכיביה היחודיים.

saar
18-05-10, 18:01
ברא בדקתי הכל, הכל תקין במערכת.

יופיטר אתה צודק, קבלו תיקון - הצינור ההידראולי שהולך למהיציאה מהמשאבה אל הסלקטור שמורכב על מוט ההגה למטה, נראה יבש (אם כי קצת חלוד, אבל יבש, אין נזילות).

צינור שהולך מבית שמן למשאבה, אכן נראה צינור רגיל (יופיטר תודה על התיקון, אתה צודק), והוא לא נראה נוזל.

צינור שני שהולך מבית השמן ומתחבר למטה למסרק, נראה מזיע, אבל קשה מאוד לקבוע אם מדובר בנזילה נזילה, או הזעה. הייתי קובע שמדובר על נזילה אבל איטית מאוד מאוד מאוד מאוד, מדובר על איזור החיבור של הצינור עם החיבור של הצינור ברזל של המסרק, ועליהם הבנד. זה אזור המראה הזעה ורטיבות מאוד מחשידה.

בבדיקה של בועות אוויר , אני מניח שהבדיקה צריכה להיות מבוצעת כאשר יש מישהו שיושב ברכב עצמו ומסובב את ההגה, ואני מנגד עומד ליד הבית שמן ומסתכל עליו. אז זו בדיקה שאני אעשה ואחזור עם ממצאים אם אכן יש בועות או שלא.

אני צריך לאבחן האם מדובר בצינורות ו/או משאבה, או האם מדובר במסרק הגה תקול.
לעזרתכם אודה.

upetar
18-05-10, 18:33
אתה לא חייב ליבדוק שהמנוע מונע,אפילו עכשיו או עדיף אחרי נסיעה פתח את הפקק וראה אים השמן אדום וצלול או שהוא לבן ,את הבועות אויר לא תיראה הם קטנות ומשנות את צבע השמן.הצינור שמחזיר שמן ממסרק ההגה אל המיכל הוא גם לא צינור לחץ,(סגור עים בנדים)ונזילה קטנה ממנו ?לא ניראה לי שזו הבעיה לרעידות .אים השמו מוקצף והצינורות יבשים יכול להיות שהמשאבה עצמה יונקת אויר .דבר ראשון בטל את כול הנזילות.(גם בטסט כול נזילה קטנה במ"ע הגה מכשילה).

saar
18-05-10, 18:49
אין בועות בשמן

Lexxxa
18-05-10, 19:59
שלום סער, הסיבוב ימינה הוא לא קשה יותר?

יש אפשרות שיש תקלה במסרק, בעת סיבוב ימינה המשבאה מתאמצת הרבה יותר ולכן יש רעידות.

upetar
18-05-10, 20:32
כן היתה לי הרגשה שנזילה בקו חזרה ולא בקו יניקה לא תכניס אוויר לשמן,ומכיון שהבעיה היא רק בכיוון סיבוב אחד ואמרתה שגם יש הזעה ממסרק ההגה .אני גם חושד שהבעיה במסרק ההגה.עכשיו כדי לודא שהבעיה הידראולית ולא מכנית (אולי מכה,עיקום)צריך להרים את האוטו לשחרר את המסרק ולהזיז את הגלגלים ימינה שמאלה לודה שזזים חלק.אני גם מציע לך ליפתוח שאלה בקארספורום,יש שם מיקצוענים שמכירים את המערכת.

saar
18-05-10, 23:17
יופיטר, אני לא מכיר את האנשים שם ואין לי יוזר וסיסמא לשם.

בדקתי את מה שביקשת לגבי הפירוק, הגלגלים זזים חלק.

ואכן לקסה הבעיה רק בסיבוב ימינה. אני מבין מכם שאפשר לומר בוודאות שזה המסרק, נכון?

אגב נורא מעניין מדוע בסיבוב ימינה בלבד המשאבה מתאמצת יותר, מישהו יודע ויכול להסביר לי?

אז לשלוח לשיפוץ?

upetar
19-05-10, 03:17
זה בדיוק 2דקות להירשם שם,וחבל ולא רק למיקרה הספציפי הזה,אפשר לילמוד שם המון.יש שם אנשים שממש מומחים בתחומם.לעיניננו,המשאבה מישתתפת בהפעלת ההגה לשני הכיוונים,ואים רק בצד אחד מיתאמץ יותר ,הגיוני יותר שזה או הסלקטור או הבוכנה שמפעילה את ההגה לשני כיוונים,יותר קל לפרק או לנתק את הבוכנה גם את החיבורים(צינורות)ולנסות להפעיל אותה ידנית וליראות אים ניתקעת,או להכניס לחץ פעם לצינור אחד ופעם לשני וליראות אים זז לשני הכיוונים,אים הבוכנה בסדר אז לעבור ליבדוק את הסלקטור."שים לב ,אף פעם לא טיפלתי במערכת הגה של פונטו,כול מה שאני אומר נכון למ"ע הגה בסיסית ופשוטה ומחומר מיקצועי שאני מכיר משנת 1973 .למדתי גם שפונטו זה אוטומחשב ומערכות שונות כולל מ"ע הגה, שונות ומיתקדמות יחסית לזמני.אני מציע לך לגשת למוסך אמין וטוב שמכיר פונטו לבדיקה והצעת מחיר לתיקון,ולעדקן אותנו(אגב גם טיפול במ"ע הגה ,דורש אישור מוסך לטסט).ההבדל בין צינור יניקה\מחזיר הידראולי מקורי לצינור יניקה הידראולי שנימכר לפי מטר ,זה במידות ,ובמחיר ,המקורי מגיע באינ'ץ והמגולגל במידות מ"מ,טיפה גדול,אבל סגירה טובה עים בנד נרוסטה ושום נזילה ושום רעש.

saar
19-05-10, 09:44
אני מבין, תודה על העזרה. אני מבין שאין מנוס בעיניין הזה מלגשת למוסך שיתן חוות דעתו, לפחות שאדע כפי שאתה מציין אם מדובר במסרק הגה או לא.

אחזור עם ממצאים במהלך שבוע הבא

yair068
19-05-10, 12:38
סער ישנו איזה מוסך באיזור רח' ההגנה בת"א לא זכור לי בדיוק איפה אבל בנוסח של עופר קצב שמטפל במערכות ההגה ומטפל נקודתית בבעייה.
לי נראה שסתום שנמצא במסרק לצד ימין פרוץ ולא נותן את הכח והולך על ריק מה שנקרא.
תוכל לבדוק את זה ע"י הרמת הרכב מקדימה ואז לא יהיה לחץ כל כך עך המסרק והרעידות יהיו פחות.
על הדרך בדוק את 2 התפוחים אם נוסף לזה יש חופש.

saar
19-05-10, 18:29
יאיר תודה,
יש לי חבר טוב, שהוא עושה למוסכים את השיפוץ מסרקי הגה לכל הרכבים, הוא יושב בבת ים, העיניין הוא שהוא אמר שאין לו בעיה לעשות לי כל מה שאבקש, אבל אני צריך לבודד ולדעת, אם מדובר בבעיה מכנית או הידראולית.

saar
20-05-10, 01:52
טוב תודה לכל העוזרים.

פירקתי את כל המסרק לגורמים, בדקתי אותו (עצמאית, אני לא מומחה למסרקים), לפי דעתי על פניו הוא נראה בסדר גמור.

בפירוק שמתי לב למשהו, יש גומיה מסויימת שהיא קרועה, הגומיה הזו הוא הגומיה שתופסת את המוט לגלגל עצמו ולבודי של הרכב(לקסה כנראה בסופו של דבר צדקת). אני מחר אביא בעזרת השם גומיה כזו ואשים אותה, ונראה אם זה פתר את הבעיה. אני חושב שכן, כי מדובר בגומיה דווקא בצד ימין הרכב (בסיבוב ימין בלבד רעידות בכל הרכב להזכירכם), כנראה שהדבר יוצר לחץ או התנגדות, וזה גורם למשאבה להתאמץ והרעיד את הרכב בסיבוב ההגה ימינה בעמידה. זו ההשערה שלי ואני לא יודע אם היא נכונה או לא, רק אחרי שאשים את הגומיה הזו.

Lexxxa
20-05-10, 03:22
סער, תוכל לבצע עוד בדיקה, מה שיאיר המליץ.

שתי גלגלים קידמיים צריכים להיות באויר. תראה האם במצב כזה הרעידות פחות מורגשות?

אפשר גם לבדוק בזמן שהמנוע לא פעיל (המשבאה לא עובדת) לסובב את ההגה ימינה ושמאלה ולראות האם יש הבדל בהפעלת כוח (בידיים) בין שתי הכיוונים. (כמובן עם גלגלים קדמיים באויר)

במע' ההגה יש מסרק עצמו, עליו מתחברים מוטות הגה (מוט 20-30 ס"מ) בכל צד, על המוט מתחברים תפוחים, ותפוחים עצמם מתחברים לנאבה. (מסביר את זה לידע כללי לכולם, אתה אחרי פירוק נראה כבר הבנת מי נגד מי :) )

saar
20-05-10, 19:00
טוב, גומיות קרועות מוט מייצב הוחלפו לחדשות, החלפתי תפוח אחד שגם סיים את חייו. הרכב יציב הכל טוב ויפה, עדיין רעידות מורגשות קלות מורגשות וסיבוב הרכב בעמידה.

ככל הנראה יופיטר צודק, והעיניין יפתר רק בהחלפת צינור הידראולי.

רפי המלצתך לאיש מערכות הגה כח הידראולי מומחה באזורי תתקבל בברכה.

yair068
20-05-10, 21:43
חייב לעשות כיוון פרונט.
בדוק לחץ אוויר בגלגלים.
סער עכשיו לעניין פירוק המסרק יש לי נזילה ממחזירי השמן הגה כח היכן שיושבת הגרמושקה .
אתה אמרת שפירקתה את ההגה האם יש סט מחזירי שמן כזה להחלפה.
ובקצרה אופן פירוק ההגה.

saar
21-05-10, 11:09
יאיר הנסיעה בקו ישר ההגה פיקס, אין רעידות גם על 140 קמ"ש.

אני מדבר רק כאשר הרכב עומד במקום, ואתה מסובב את כל ההגה ימינה, מה שקורה זה ויברציות בכל הרכב, לא דפיקות או נקישות, אלא ויברציות. אלה נובעות מצורך להחליף צינור הידראולי, המשאבה של ההגה כח מתאמצת ואז היא מרעידה את הרכב.

לגבי אופן הפירוק, איפה הסתבכת אני אסביר לך, רחם עלי מלכתוב עכשיו את כל הפירוקים מאלף ועד תף.
לגבי מחזירי שמן, לא החלפתי כי אצלו לא ראיתי נזילות מהם, אבל אני מאמין בלב שלם שיש סט.
אם לא בחלפים אז במורשה בטוח. אבל גם בחלפים אני מאמין שיש.