View Full Version : טרמוסטט או ראש מנוע? ספייס sx 2002
זה יהיה טיפה ארוך..אז ככה.. רכב מתחמם, נעשה ניקוי רדיאטור (סתום מאוד), נעשה ניקוז אוויר והחלפת מים (מוסך מאוד מאוד אמין שאמר שכל עניין הפראפלו והמים בצבעים זה כולה צבע מאכל :).. אפילו לערבב צבעים מבחינתו אין בעיה.. רק לא לקנות מים שעולים 20 ש"ח.. עדיפות גבוהה מאוד ל prestone)..
לענייננו.. נעשה ניקוז אוויר כמה פעמים, לטענתו הלך הטרמוסטט (הקפיץ התרחב) וצריך להחליפו..
במוסך אמרו לי שזה ראש מנוע בכלל כי האגזוז עושה רעש מוזר (טק טק טק טק וכו'..) ויצא פעם אחת ממש טיפה עשן לבן. ביקשתי שיבטלו את הטרמוסטט בתקווה שזו הבעיה (יתבצע מחר בבוקר - למרות ההתעקשות של בעל המוסך שגם הוא מאוד אמין שזה ראש מנוע).. העניין הוא שאין מים בשמן ולהיפך, הייתה התחממות קלה שבעקבותיה ניקיתי רדיאטור וזהו.. לא חסר מים ושמן (פדנט לאחר ראש מנוע לפני שנתיים וחצי..)..
עלות של שיפוץ ראש מנוע היא גג 600 ש"ח לא כולל פו"ה (1200-1300 ש"ח).. מטורף המחיר של הראש מנוע הזה.. איך זה חוקי העניין הזה של שעת עבודה במוסך?? שכר מינימום הוא 21 ש"ח לערך.. במוסכים זה פי 10!!!...
יש תגובות??
הרכב התחמם, עד לאיפה? לאן הגיע המחוג של חום המנוע?
העשה ניקוי רדיאטור (סתום ממש), סתום כתוצאה ממה? אם משמן מנוע, אז הלך ראש, יכול להיות גם שיש פריצה קלה, סדק בראש. אם מחלודה וכו', אז ללמוד לשים פראפלו ולבצע רענונים בזמן.
הלך הטרמוסטט - סיבת ההתחממות. נדרש החלפת טרמוסטט, רענון מי קירור וזה הכל.
(כמובן כל עוד המחוג לא הגיע לנקודת האל חזור, שכן אז כבר נגרמה טראומה לראש המנוע).
יסלח לי כבודו, אך יש בדיקות הרבה יותר מדוייקות מאשר להסתמך על רעשי אגזוז.
זה שאין מים בשמן, ושמן במים עדיין לא יכול לתת עדות לכך שאין פירצה, שכן בפירצה יכול להיות גם איבוד לחץ, למשל שמפלס המים ברדיאטור עולה ויורד, כתוצאה מסדק.
לסיכום - אם בבדיקת לחץ פשוטה הכל תקין, החלף טרמוסטט, בצע רענון מיי קירור (הבנתי שכבר עשית זאת בנוסף לניקוי רדיאטור) וסע לשלום - בהסתמך על כך שחום המנוע לא עבר את נקודת האל חזור.
הרכב התחמם עד 4 קווים קטנים לאחר האמצע.. הרדיאטור היא סתום מבוץ (לא שמן)..
יתבצע מחר בבוקר ביטול טרמוסטט..
המכונאי הסתמך לא רק על רעש אלא על קצת עשן לבן שיצא מהאגזוז וטיפות קטנות של מים (ראוי לציין שזה קרה בדיוק ל-2 דקות וכל היום זה לא קרה..)
כמו"כ במהלך היום ואתמול המד חום עלה וירד לסירוגין..
לכותרת - מה זה נקודת אל חזור? (כיביתי את המנוע ברגע שיכלתי לעצור בצד).
למה לבטל תרמוסטט ולא להחליף לאחד תקין?
שכר מינימום מקבל בדרך כלל עובד כללי בעבודות לא מקצועיות שמפעיל לצורך כך ידיים, רגליים ולפעמים קצת את הראש ותו לא.
מוסך שגובה פי עשר משלם שכר יותר גבוה משכר המינימום לעובדיו, משלם עבור המקום (שכירות חודשית או שהוא קנה המקום בהרבה כסף), ארנונה לעיריה, מס הכנסה על רוחיו, חשמל, מיים, רכישת ציוד, ספרות מקצועית, מאגרי מידע, הנהלת חשבונות ופקידות, טלפונים, מיחשוב ועוד.
בברכה - רפי לין
matanmelman
11-05-10, 22:13
אם אמרו לך במוסך שפראפלו זה שטויות וצריך לבטל את הטרמוסטט אז לא הייתי חוזר אליהם.
הרכב בנוי לעבוד עם טרמוסטט ופתאום מגיע איזה גאון ואומר לבטל אותו לגמרה,לי זה נראה טיפשי לעשות.
החלפתי לפני חודש את הטרמוסטט לא בגלל שהרכב התחמם אלה בגלל שרציתי לתת תרופה לפני שתופיע מחלה,המחיר היה בסך הכל 200 כולל עבודה,נראה לי ששווה את ההשקעה.
איתי - בשביל לחשוד בראש מנוע יש בדיקות מסודרות לעניין.
ארבע קווים אחרי החצי - זה ממש רגע לפני נקודת האל חזור.
נקודת האל חזור זוהי נקודה שברגע שהטמפ' הגיעה אלי, יגרם טראומה (נזק) לראש מנוע.
נזק זה יכול להתבטא גם כנזק מינורי שילך ויקח ביטוי במהלך הזמן, כמו למשל סדק קטן, וצפונה.
אם אתה כיבית את המנוע, ולא המנוע כיבה אותך, הרי שזה כבר טוב.
אין במקרה שלך מנוס, מלבצע סדרת בדיקות קומפרסיה ולחץ מסודרות, ולאשש האם אכן יש ראש, או אין נזק לראש.
לגבי 2 טיפות מים מהאגזוז, זה נורמלי, לעיתים מדובר בלחות המצטברת וזה עד שהרכב מתחמם.
רק בדיקות.
שיהיה בהצלחה.
תגיד סער,
זה נכון שבפונטו דור ראשון מד הטמפ' משחק טיפה ולא תמיד על החצי?
בנסיעה בעיר ובפקקים המד שלי על החצי, שאני נוסע בכביש מהיר אפילו מתחילת הנסיעה הוא לא מגיע לחצי אלא מעל הרבע מתחת לחצי כזה
לפעמים יכול להגיע עד איפה שמסומן בתמונה כאן
http://img440.imageshack.us/img440/37/fiatpuntomk1binnacleinp.jpg
קראתי בהרבה פורומים באנגליה ונאמר לי שזה תקין
אין נזילות, טרמוסטט חדש, צינורות חדשים, בוצע ניקוי רדיאטור. משאבת מים גם בת שלוש שנים ותמיד יש רק פראפלו.
שעון החום אכן משחק, אבל הוא לא אמור בשום מקרה לעבור את החצי.
האם יש למאוורר שלך שתי מהירויות? האם שתיהן עובדות?
כן, איך שמגיע לחצי המאורר נכנס לפעולה
יש גם מזגן מקורי הכל עובד פיקס
Chesh
גם אצלי בבראבה זה ככה.
זה תקין. אצלנו מד חום בלוח שעונים לוקח את הנתונים מהחיישן בטרמוסטט ולכן כל שינוי קטן בטמפ' מזיז לנו את המד חום.
בפונטו ספייס למשל הנתונים מגיעים מהמחשב, ולכן שם המד חום יציב בעת שינוים קטנים בטמפ'.
אז יכול להיות שצריך לנקות את הרדיאטור, או שמשאבת המים תקולה, או שיש לך נזילה מאיפשהו ומפלס הנוזל ירד.
אם יש מספיק מים תנסה את הדבר הבא:
כשהאוטו עומד והטמפ' מעל לחצי, תחזיק את המנוע ב-3000 סל"ד. אם החום ירד לחצי אז זה רדיאטור סתום או משאבת מים אכולה.
אני דיברתי על משחק קטן של מד חום (לא ראיתי את התמונה). לפי תמונה נראה חריג.
תמונת המצב שצירפת, לא תקין!
עם המשחק של המחוג, אין להגיע לטמפ' כזו.
בדוק את גומרי מערכת קירור המנוע.
בדוק שהמאוורר עובד בצורה תקינה - כיוון ומהירות.
כמו כן אבקשך אם תוכל להעלות תמונה של רכבך מקדימה, צלם את החזית שלו והעלה לכאן את התמונה, יש לי איזה שהוא חשש, שאני מעוניין לבדוק.
בדוק את העיניין
את כל הרכיבים שקשורים למערכת הקרור החלפתי כמעט לפני חצי שנה +
ניקוי רדיאטור, החלפת צינור מים, החלפת טרמוסטט, יוניט מאורר, משאבת מים הוחלפה עם טיימינג לפני 3 שנים. מאז הרכב נסע כ 30,000K. אין נזילות, רק פראפלו.
הכל בוצע אצל חיים.
מאוורר עובד תקין, זורק אויר חם לכיוון המנוע
אממ יש כאן 2 תמונות מהמפגש באיקאה זה עוזר? אתה רוצה לראות את הטמבון כאילו עם הפתחים?
http://img139.imageshack.us/img139/2457/015cqz.jpg
http://img249.imageshack.us/img249/5898/pic012c.jpg
טוב חזרתי עם תמונות:
בפקק זה יכול להגיע עד לכאן:
http://img692.imageshack.us/img692/977/109oe.jpg
כביש מהיר:
http://img405.imageshack.us/img405/1826/30631376.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/2078/70911736.jpg
זה בלי מזגן דלוק, עוד לא בדקתי עם מזגן נראה לי בערך אותו דבר
מה קורה עידן?
לפי מה שאני רואה אצלך, בעמידה המד חום מתפס מעל לחצי ולפי דעתי זה לא צריך להיות ככה, כי אם יש פקק ארוך? עד לאן הוא יגיע?
אצלי בפקקים הוא יכול להגיע לחצי אבל לא יעבור אותו גם אם הפקק יהיה ארוך והייתי בפקק ארוך של מעל חצי שעה, נסיעות בתוך העיר המד חום יהיה בין הרבע לחצי ובין עירוניות המד חום יהיה על הרבע.
מצד שני, אצל אח שלי בפונטו החליפו טרמוסטט לפני שלושה שבועות, הוחלף צינור מים עליון ונוזל הקירור הוחלף לפרפאלו. מאז בכל נסיעה, אחרי 5-8 דק' המד חום עולה לחצי ולא זז ממנו מטר. אז לך תבין מה זה נחשב בסדר?
בצע את הבדיקה שרשמתי (בזמן פקק, העלה את הסל"ד ל-3000 והחזק אותו שם, ותראה אם הטמפ' יורדת) ותחזור עם תוצאות
טוב, קודם כל לפותח השרשור המון תודה לך שהסכמת לטרוח ולהעלות את התמונה כפי שביקשתי.
השערה שלי מבלי להיכנס לבדיקות - ויודגש לעניות דעתי:
השערה 1:
ריכבך ככל הנראה אצלך או בהיסטוריית הידיים הקודמות הוחלף לו טמבון קידמי.
הטמבון הקידמי אינו מקורי לדגם של רכבך, ברכבך צריך להיות פתחי איוורור לרדיאטור כמעט לכל אורך הטמבון, ואצלך יש פתחי איוורור שהם קצרים מידי, ככל הנראה זה הגורם לו התחמם בעמידה, שכן אין פתחים מספיק גדולים ליניקה של האוויר על ידי המאוורר. למשל תראה את אורך הרדיאטור שלך שהוא מפנס לפנס, ומאידך את אורך פיתחי האיוורור.
פתרון - החלפת הטמבון / ביצוע חורי איוורור על ידי מקדח כוס / להשאיר זאת כך ולחיות עם זה.
אגב זו בעייה מאוד נפוצה והיא מפני שפחחים מביאים את הטמבונים האלה כמעט לכל הדגמים כי הם זולים יותר / יותר נגישים בפירוקיות.
השערה 2:
רדיאטור / משאבת מים כפי שארילו מציין. עם זאת לצערי זה לא ישלול את השערתי הראשונה,
ובטח אתה גם שם לב שהוונטה כמעט תמיד פועלת. וכמעט ולא נחה.
תודה על התגובה סער
כן, הוחלפה כנף + טמבון קמדי ביד הראשונה.
האם זהו לא הטמבון המקורי של Punto S? המזגן מקורי 4 מהירויות.
בהיסטורית הטיפולים רשום שעלות הטמבון מפירוק 100 ש"ח ממוסך מורשה. יכול להיות דבר כזה?
אם כן אז ארכוש כזה חלופי
רדיאטור נוקה לפני חצי שנה, והוונטה לא עובדת באופן קבוע
לא כתבתי שהוונטה שלך עובדת קבוע, כתבתי שהוונטה שלך אם תשיב לב, עובדת המון זמן, מעבר למה שהיא באמת צריכה לעבוד.
זאת אומרת שבטמבון המקורי היא תעבוד 2 דקות, ולעומת הטמבון שעכשיו אצלך הוא הרבה יותר זמן עד קבוע.
ראה התמונות: תמונה של רכבך, ותמונה של הטמבון המקורי. סימנתי באדום את המקורי, ובכחול את שלך.
המחיר שכתבת הגיוני כמחיר עלות, עם זאת לצערי גם במוסך המורשה שהיית כנראה שלא מבינים איך באמת צריך להיראות טמבון, ושיש סיבה לכך שלכל דגם יש טמבון ייחודי משלו.
סער, למרות שאתה צודק (הטמבון שלו הוא של פונטו שבאה בלי מזגן מקורי), זה לא ישפיע בעיקר בזמן נסיעה?
זה ישפיע גם במצב נסיעה וגם במצב עמידה ואני אסביר:
במצב נסיעה מבחינה אווירודינמית צלעות הרדיאטור מקבלות אוויר רק במרכזן, והיות ומדובר בצלעות שמופרדות בינהן, משמע הצלעות שבצדדים אינן מתקררות היות ואוויר לא עובר דרכן, עכשיו מה שקורה הוא שהיוניט של המאוורר אם זכרוני אינו בוגד בי יושב בצד של הרדיאטור בתחתית, קצת מעל הפתח יציאה של המים התחתון של הרדיאטור, ולכן הוא בדרך כלל מקבל חיווי (ובצדק) שהמים ברדיאטור עדיין חמים, היות והמקום שהוא מודד את הטמפ' אינו מקבל את האוויר להתקרר (היות והוא נמצא לא מול הפתחים), ולכן הוונטה בדרך כלל תעבוד גם בנסיעה.
עם זאת, אף על פי שכך המצב, הוא הרבה יותר טוב ממצב עמידה, ומדוע, מפני שמצב עמידה הוונטה עובדת (טענתך ארילו היקר שלי היא נכונה), אך עם זאת אוויר חם נאגר והצלעות שאינן חשופות לוונטה וגם אינן חשופות לפתחי איוורור עדיין חמות.
אני מנסה להסביר במילים וזה לא פשוט, הכוונה היא שכמו למשל אוויר חם שהוא עולה (כאמור אוויר חם עולה, ואוויר קר יורד), הוא נאגר בחללי הטמבון, היות ואין לו סירקולציה של אוויר. ולכן החום שנמדד הוא גבוה, והוונטה תעבוד לאורך זמן, משום שהמדד שמפעיל את הוונטה הוא דווקא מודד את הצד ברדיאטור שהוא בדיוק לפני הפתח יציאה, לכן ניתן לומר שהאוויר החם כלוא בצלעות הצדדיות (אפשר לומר באחוזים שמדובר על 25% צד ימין ו 25% צד שמאל, זאת אומרת שהוונטה תקרר רק 50% שזה את הצלעות המרכזיות בלבד. וגם זה לא קירור מועיל, משום שהיא מכניסה לא רק את האוויר מבחוץ אלא גם אוויר החם הכלוא מהצדדים שהצלעות מפיצות.
בדרך כלל, מי שיש לו טמבון כזה, יצטרך בעתיד לשים וונטה נוספת למעבה של המזגן, היות והמעבה יתחמם משום שהוא מקבל רק 25% קירור (וונטה קטנה ופתח הקירור הוא קטן מאוד ביחס לגודל המעבה), ובמקרה ומדובר במזגן מקורי שיש וונטה אחת שם, אז בכלל הוא יתחמם ואז הלחץ יעלה במערכת הגז, מה שיגרום לקירור לא אפקטיבי ומדחס שנשחק לחינם כי הוא עובד בחום גבוה ובדחיסה בלחץ גבוה מהצריך.
וונטה (גדולה ככל שתיהיה) לא יכולה ואין בכוחה ואין זה ייעודה להחליף פתחי איוורור חיצוניים, וזאת משום שהוונטה צריכה לינוק אוויר חיצוני, ולזרוק אותו פנימה כאשר היא מקררת את צלעות הקירור.
משאין מפתחי איוורור מספיקים, החום כלוא, ועל כן הוונטה תזרים אוויר שחלקו קריר חיצוני וחלקו מהחום שכלוא. כאן נכנסים פאקטורים נוספים שזה מיקום היוניט שמודדת את החום ונותנת טריגר לוונטה, ויתרה מכך אופן האחוזים שצלעות הקירור מתקררות.
הרדיאטור אורכו הוא מהפנס הימני ועד לפנס השמאלי, ויותר מכך הוא גם יותר נמוך מהצלעות התחתיות. ולכן רובו לא מתקרר כלל ולא חשוף לאוויר חיצוני כלל הן בוונטה והן שלא דרך הוונטה.
יתרה מכך בטמבונים האלה יש מעין מגן תחתון למנוע ולרכיבים התחתונים של הרכב, אם תתכופפו מתחת לטמבון הזה, תראו שיש חלק לא מבוטל של פלסטיק שמגיע כמעט עד אגן השמן באופן אוטם לחלוטין, דבר זה מקשה עוד יותר, היות ואין גם אוויר שיכול להיכנס מתחת לטמבון לרדיאטור, אלא הרדיאטור אטום לגמרי לאוויר חיצוני, מלבד הפתחים שמוקצים לו שכאמור אינם מספיקים.
זה הלב של מערכת הקירור, מערכת הקירור זה הלב של המנוע. ולכן יש לטפל בעיניין.
כמובן בל נשכח שכל החלק של הלוחית זיהוי אטום גם כן, ולכן גם מרכז הרדיאטור שעליו הוונטה יקבל איוורור חלקי.
מרגע שמחליפים את הטמבון לטמבון המקורי המותאם לדגם הרכב עם/בלי מערכת מיזוג, אז אפשר להרגיש בהבדלים הניכרים, ואז אפשר לרדת לעומקן של דברים אם והיה ובהחלט ספיקה של משאבת מים אינה תקינה מספיק וכו'. אך אלה דברים שחייבים להיבדק לאחר שהחלפנו את הטמבון, שכן כיצד נבדוק את גורם ב' וג', אם גורם א' טרם הוחלף.
אשמח לקבל הארות
וואו בכל הפירוקיות חליפי עולה בסביבות ה 300-400 שקל לא כולל הרכבה בכלל
מה זה אומר חליפי חדש?
אם יש פה מישהו שמכיר פירוקיה זולה באזור המרכז בבקשה תפנו אותי, ניסיתי כמעט בכל אחד מהפירוקיות באתר musach
הלוואי והייתי יכול איך שהוא לעשות Trade In על אותו טמבון, הוא ממש במצב חדש
לעיניין ההחלפה, שאל את הפירוקייה שתגיע אליה.
לגבי הטמבון עצמו, אל תסגור בטלפון אלא גש ישירות למקום, שכן הם בעצמם לא יודעים ועלולים לתת לך / או לדבר איתך טלפונית על אותו סוג טמבון כמו שיש לך.
טמבון חליפי חדש - אני מתאר לעצמי לעניות דעתי, שמדובר בטמבון בפירוקייה שעבדו עליו ושיפצו אותו שיהיה צבוע ויפה.
ואם אני טועה, אז קרוב לוודאי שחליפי חדש זה תוצרת החברות הסיניות (למרות שאני לא מאמין שחברה סינית תייצר טמבון לנוכח עלותן הזולה) כולה מדובר על חתיכת פלסטיק, שכנראה היא אכן חדשה וללא שימוש קודם. אך אינה מקורית.
יש פירוקיה מצויינת בכפר שנקרא עזריה, הוא באזור רמלה (תיהיה רגועה מדובר על כפר של יהודים יראי שמיים), הפירוקייה הזו מאוד מסודרת להפליא, ומאוד נקייה. ויש שם תמיד כמעט הכל.
איך שאתה נכנס למושב עזרייה, פנה שמאלה איזה מאה מטר לאחר הכניסה וזה שם, אם תסתבך תשאל.
הפירוקיה היא משהו ענקי חבל על הזמן, לא כולם יודעים עליה, רק הכבדים.
הלך לך ראש מנוע בטוח קודם כול תיבדוק תניע את הרכב ותסיר את הפקק של כד המים אם יוצא מים מהכד אז הלך לך ראש
אבי אם לא שמת לב, עברה מעל שנה מאז שנפתח השרשור.
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.