PDA

View Full Version : הזדמנות אמיתית להשפיע על איך תיראה פיאט בישראל


edycor
10-05-10, 13:54
שלום חברים,

שמי רועי ואני חדש בפורום (אוהבים אותך רועי :p)

יש לי בקשה חשובה אליכם כבעלי ואוהבי פיאט.

במסגרת עבודתי, אני משתתף בפעילות שתכליתה היא מתיחת פנים רצינית לדימוי המותג פיאט בישראל.
לא תיקונים קוסמטיים - ניתוח לב פתוח!

פיאט וסמל"ת - יבואנית פיאט בישראל מודעת לדימוי הבעייתי שנוצר לפיאט בשנים האחרונות (בשום פנים ואופן אני לא מייצג את סמל"ת או את פיאט) והן מעוניינות להרים את פיאט למקומה הראוי - חלקן העליון של טבלאות המכירות וכן חוות דעת חיוביות מצד הצרכנים בישראל.

בדיוק כאן, אתם נכנסים לתמונה.
הרי מי כמוכם מכיר את פיאט על יתרונותיה ומגרעותיה. כמובן שאינכם חייבים לי דבר, אבל, יש כאן באמת הזדמנות לעשות שינוי, מאחר וחלק גדול מהמידע הרלוונטי שתתנו לי עשוי להגיע לקברניטי פיאט בישראל ואולי אחת ולתמיד הם יבינו מה קרה למותג שלהם. איך ממקום שישי בטבלת המכירות בשנת 2000 עם 8582 מסירות (פרטי) הם צנחו ל-1173 מסירות ומקום 18 ב-2009.

על מנת להשלים את התמונה שיש בידי, כמה שאלות - אשמח מאוד אם תעזרו לנו בנושא הזה.

1. מהן הסטיגמות הרווחות על פיאט לאורך השנים - מה מהן נכונות ומה לא?
2. האם הבאה של דגמים מסוימים תעזור לחיזוק התדמית של פיאט? - פרטו
3. מה יגרום להחזרת האמון בפיאט לדעתכם?
4. מה טעון שיפור דחוף ומה טעון שיפור בכלל..?
5. מה יגרום לך אישית לחזור ורכוש לעצמך פיאט ומה גרם לך לנטוש(אם נטשת אותה)?
6. הניסיון האישי שלך עם פיאט
7. הערות ורעיונות נוספים שלכם

לא חייבים לענות על הכל ואין ציונים בסוף :D

אנא היו יצירתיים וכנים :) זכרו, זוהי הזדמנות אמיתית להשפיע.

תודה רבה רבה - ובתקוה ששיתוף הפעולה הזה ישא פרי.
רועי
לכל שאלה: otogadol@gmail.com

אשמח אם המנהלים ינעצו את הפוסט - לדעתי הוא חשוב מאוד.

dodihob
10-05-10, 15:07
2. לדעתי כן, שיבורכו על סוף סוף הבאת דגמים כמו הבראבו, והגרנדה פונטו מולטיאייר. בשנים האחרונות קיבלנו מכוניות עם אבזור מאוד נמוך ורמת גימור נמוכה. למשל, הפונטו ספייס, לפי בדיקה באירופה דגם ה-sporting הרבה יותר פופלרי מאשר ה-HGT, אז למה הדגם לא יובא? אפילו כאשר היבוא של ה-HGT הופסק, יכלו ליבא גרסאת ספורטינג 3 דלתות עם 1.4 100 כ"ס שזה רכב גם חסכוני, נראה מעולה, ויעלה פחות מה-HGT. גרסאת ה-s היא לדעתי טעות שבכלל יובאה לארץ, ידוע כי יש בעיות התחממות בפיאט, אל תביאו מכוניות בלי שעון חום!! גם ככה הישראלי ישר יבכה ויגיד האוטו זבל (למרות שהוא לא תחזק אותו כמו שצריך).
לגרסאת הפנדה יש 2 דגמים שלדעתי היו מעניינים ורק הם, חוץ מזה הספייס/גרנדה כבר יותר מעניינות. גרסאת ה-cross וגרסאת ה-100 כ"ס. גרסאת ה-100 כ"ס נראית מעולה ונותנת ביצועים טובים, והקרוס גם כן נראית מעולה, ואפשר להוריד אותה לים, בול בשביל הישראלי המצוי (רק שצריך לפרסם בשביל שידעו)
4. תמחור חלפים, אנשים קונים פיאט בשביל שהרכב יהיה זול ואמין, בחו"ל בחנות עולה חיישן חמצן 45 פאונד שזה 254 ש"ח (וזה מחיר מחנות ולא מפיאט כמו שסמל"ת רוכשים), למה חיישן חמצן מתומחר בארץ סביבות ה-900 ש"ח? אשמח להסבר הגיוני? פיאט אמור להיות רכב זול, ועושקים אותנו במחירים של חלקים? אז למה לא לקנות יפנית? יותר אמינה ועולה אותו דבר לתחזק אם לא יותר זול. אז מכך קורה שאנשים לא מטפלים במורשה ואז האוטו מתקלקל :confused: ובעל הרכב מופתע ואומר שפיאט זה זבל של אוטו.
5. יש מצב ואחזור לקנות פיאט עכשיו, כאשר יובאו גרסאות מעניינות (גרנדה מולטיאייר ובראבו), אך עדיין מפריע עניין התמחור חלקים במורשה, ויש אופציות מאוד טובות מהצד היפני שגם הם יספקו את הסחורה. שלא לדבר על המבצע של סיאט על ה-איבזה 3 דלתות. מה שמעלה עוד דילמה מעצבנת, למה אין גרנדה 3 דלתות, ואני לא מדבר על אבארט'.
6. אני אישית מחזיק פונטו ספייס 1.2 16v ידנית כבר עוד מעט שנתיים, מאוד מרוצה מהרכב עצמו. יש קצת בעיות של רכב מזדקן, אבל עדיין מאוד מרוצה מהבחירה שלי. הבעייה שוב היא רק בתמחור של החלקים, מנסיון אישי שלי: מעבה מזגן - מורשה: 1200 ש"ח / יבואן חלקי מיזוג ופליטה- 500 ש"ח
אגזוז חלופי - מורשה: 1500-2000 ש"ח / שוב יבואן חלקי מיזוג ופילטה - 900 ש"ח כולל הרכבה מע"מ והכל! (אגזוז איטלקי חתיכה אחת, חלופי איכותי)
אז אם היבואן שהצגתי עושה כסף, למה סמל"ת לא יכולה להרוויח את אותו מחיר? למה להיות חמדנים ובכך לגרום לאנשים פחות לטפל במוסכים מורשים של פיאט, כך הם יטפלו במוסכים אחרים, יורידו את האמינות של הרכב ושוב יורידו את התדמית של הרכב. מספיק!
מקווה שעזרתי בדעתי
ערן

ליאור23
10-05-10, 16:29
4. לדעתי טעון שיפור דחוף זה היחס במורשה, למזלי יש לי ידע מסוים במכניקת הרכב ואני לא נותן שיעבדו עליי בקלות ,מה שכן הייתי תמים והייתי בטוח שבמורשה לא יתעסקו אותי בשטויות וינסו לדחוף לי דברים וחלקים שאני לא צריך, מה שאני רוצה לומר זה שאם המורשה מנסה לעבוד עליך אז על מי אוכל לסמוך, אתן דוגמא קטנה, הדוושת קלאצ' אצלי לא עלתה עד הסוף, ישר המכונאי בא ואומר צריך להחליף משאבת קלאצ' עליונה ואם אני לא יחליף אני יהרוס את הגיר ואת המשאבת קלאצ' תחתונה וזה יעלה לי אלפי שקלים וכדאי להקשיב לו, כמובן שלא שמעתי בעצתו ומיד קפצתי למוסך שכן שסידר לי את התקלה ב100 ש''ח בלבד!!! ,במקום 800 ש''ח של חלקים ועבודה. אז בבקשה שישמרו על כבודם ולא ינסו לעבוד על לקוחות שרוצים לטפל ברכב כמו שמגיע לו, ולא לנפנף בן אדם רק בגלל שהרכב שלו לא בן שנה או שנתיים בטענה שרכבו ישן ואין חלקים וגם לו יהיו לייבא לו ושילך לחפש את החברים שלו, וזה אני אומר משלושה מורשים שביקרתי בהם.

5. אמנם עדין לא הגעתי למצב כלכלי שיאפשר לי לקנות אחת חדשה אבל בע''ה זה יגיע מתישהו ואני הייתי רוצה פיאט כי לדעתי יש להם את הרכבים אולי הכי יפים שיש בשוק שלנו, ואם הם יורידו את הרגליים לקרקע וינסו לצאת במבצעים אטרקטיבים כמו שאמרו מעליי זה ישפיע מאוד על דעת הצרכן.

bruckin
11-05-10, 00:28
שלום. קודם כל יוזמה ברוכה - הלוואי ויהיה שיפור כלשהו בהתנהלות היבואן בעקבות זאת...
אני מחזיק פיאט מולטיפלה 2005 טורבו דיזל ונהנה ממנה מאוד. חבל שהרכב תומחר בצורה שגויה שכזו בשנים האחרונות ולכן בקושי נמכר. 165 א' ש"ח לרכב הזה, כמה שהוא מדהים בעיני, אינם מוצדקים.
אני מאוד מקווה שהיבוא של המולטיפלה יתחדש ובמחיר שפוי יותר, שכן לרכב פוטנציאל מכירות לא רע, בעיקר לאור הפסקת ייצור ההונדה FRV.
פיאט חדשה, ירכוש מישהו שהוא לא ב"מיינסטרים" של רוכשי הרכב, אלא מישהו שנהנה מהעיצוב והיחודיות של רכבי פיאט ולכן על היבואן לקחת זאת בחשבון ולא להתבייש להביא מבחר דגמים רב ובמיוחד לא לשלול את האופציה של תיבה ידנית מכל המעוניין בכך - ובכל דגם! הרי האיטלקים בעצמם נוסעים בעיקר על ידניות...
לדעתי, מחובתם לפנות אל ציבור חובבי הרכב וליצור לעצמם תדמית צעירה וספורטיבית - בדומה למיצוב שסיאט בונה לעצמה.
אחת הסטיגמות הקיימות בשוק היא בנושא האמינות הלקויה, לכאורה. סטיגמה זו גורמת לירידת ערך מהירה יחסית למותגים אחרים. גם נושא זה על היבואן לתקוף. כאן ניתן ללמוד מהקמפיין של קרסו עם רנו - "לא רואה מוסך".
על פיאט להציע אחריות מורחבת ל- 3 שנים לפחות על מנת להתחיל לטפל בבעיה זו.
דבר נוסף - על היבואן לנצל את ירידת ערך האירו לא רק לשיפור הרווחיות שלו, אלא דווקא להורדת מחירים חלוצית מבין היבואנים של המותגים האירופאיים, מה שעשוי ליצור תנופת מכירות מחודשת.
מקווה שבאמת ייצא משהו מכל התגובות שיירשמו כאן,
איתי.

אלעד ס
11-05-10, 20:13
אתן דוגמא קטנה, הדוושת קלאצ' אצלי לא עלתה עד הסוף, ישר המכונאי בא ואומר צריך להחליף משאבת קלאצ' עליונה ואם אני לא יחליף אני יהרוס את הגיר ואת המשאבת קלאצ' תחתונה וזה יעלה לי אלפי שקלים וכדאי להקשיב לו, כמובן שלא שמעתי בעצתו ומיד קפצתי למוסך שכן שסידר לי את התקלה ב100 ש''ח בלבד!!! ,במקום 800 ש''ח של חלקים ועבודה. אז בבקשה שישמרו על כבודם ולא ינסו לעבוד על לקוחות שרוצים לטפל ברכב כמו שמגיע לו, ולא לנפנף בן אדם רק בגלל שהרכב שלו לא בן שנה או שנתיים בטענה שרכבו ישן ואין חלקים וגם לו יהיו לייבא לו ושילך לחפש את החברים שלו, וזה אני אומר משלושה מורשים שביקרתי בהם.
גם אם הדיאגנוזה של אותו מכונאי היתה שגויה, הוא עדיין לא טעה בדרך הפעולה שבה בחר לנקוט.
מניסיון כואב גם ברכבי הנוכחי וגם בזה שקדם לו, מהרגע שהחלפת משאבת קלאץ' אחת, השניה תגסוס תוך זמן קצר מאוד אחריה. פעם אחת ההפרש בין ההחלפה שלהן היה בול חודש, פעם אחרת שלושה חודשים.
אני בהחלט חושב שעשית בשכל כשביקשת חוו"ד נוספת ושמח בשמחתך על כך שהצלחת לסדר את התקלה בעלות מינימלית, אבל לא הייתי נחפז להסיק מהמקרה שלך מסקנות בנוגע לטוהר כוונותיהם של העובדים במוסך המרכזי של סמל"ת.

liorwohl
11-05-10, 20:51
אין לי מושג איך המוסכים של פיאט כי אני לא הולך אליהם, אבל גם אם הטענות נכונות זה עדיין לא מה שמונע מאנשים לקנות פיאט, לפי דעתי.

הבעיה לפי דעתי היא אחרת:
מי שקונה פיאט חדשה הוא קצת "שרוט", אם הוא היה סתם בנאדם שבלוני הוא היה הולך וקונה יפנית אמינה שתשמור על הערך.
אבל הבנאדם הולך ובכל זאת קונה פיאט, זה אומר שהוא קונה את האוטו בגלל שהוא אוהב אותו ולא בגלל האמינות והשמירת ערך שלו.
מהסיבה הזאת בדיוק, צריך לתת לאנשים אפשרות לקנות דגמים, מבחר צבעים, אבזור וכו' - התאמה אישית מוחלטת - כי מי שקונה פיאט זה לא סוג האנשים הרגילים שנכנסים לסוכנות של סוזוקי ואומרים "תנו לי את המכונית הכי שבלונית שלכם בצבע אפור כדי שתשמור יותר טוב על הערך שלה".
זה הסיבה שאנשים שאוהבים פיאט לא קונים, אם היה אפשר לקנות גרנדה מאובזרת עם מנוע חזק במחיר סביר, קארזפורום היה מלא בבעלים של כאלה, ולא בבעלים של סקודה פאביה.
במצב הנוכחי שפיאט מביאים רק דגמים שהם כאילו לאנשים שמחפשים זול או לחברות ליסינג, באמת אף אחד לא קופץ על המציאה. סתם דגם פשוט אפשר לקנות מכל יצרן אחר ולא צריך את פיאט בשביל זה.
עוד בעיה, של כל היבואנים דווקא ולא רק סמל"ת, זה השידוך המפגר של "ידנית/מנוע חלש = אבזור מעפן" ו- "אוטומט/מנוע חזק = אבזור מלא" ובמיוחד "עיצוב ספורטיבי = המנוע הכי חזק שיש"
כי בפיאט במיוחד, אנשים רוצים ידני אבל מאובזר, ואני בטוח שהמון אנשים היו שמחים לקנות פונטו ספייס שנראית כמו HGT אבל עם מנוע עם 80 או 60 כ"ס, כמו שיש בחו"ל, במחיר זול. (את הטענה הזאת הוכיחו בסיאט שמכרו בחודשיים 400 איביזה ספורט 3 דלתות ידניות ומאובזרות לחלוטין, ב88 אלף שקל, עם המנוע הכי חלש שלהם) ואני אישית מעדיף אבזור על כוח, אני בטוח שעוד הרבה אנשים שמחפשים איכות יסכימו עם זה ויסתכלו יותר על פיאטים.

עוד בעיה של סמל"ת היא פרסום של מחיר גבוהה מדיי, בשביל לשמור על הערך של המכוניות שכבר נמכרו... אני אומר, במילא במחירון הם צונחות, אז שיפסיקו לשחק בקקי ויפרסמו את המחיר שבו הם באמת ימכרו מכוניות, פרסום של מחיר אטרקטיווי גורם לאנשים להתעניין ברכב, בעוד שמחיר גבוהה גורם לכך שרק מי שכבר במילא התעניין באוטו, יבוא ויתמקח על המחיר כמו בשוק.
גם שלא יחשבו שהם הפולקסוואגן הבאים, כמו שהיה עם ה500 שבהתחלה הם תקעו לה מחיר וחשבו שאנשים בכל זאת יקנו. אותו דבר עם הבראבו..

ברא
11-05-10, 22:57
1. מהן הסטיגמות הרווחות על פיאט לאורך השנים - מה מהן נכונות ומה לא?
הסטיגמה שפיאט אוטו חסכוני זול ויד ראשונה תשעים אחוז הייתה השכרה או ליסינג וזה לא בא מסתם הרי המון גורמים נכנסים למשחק המחירון זה אחד הדברים שהכי משפעים המחירון הוא ברצפה דבר שלא מעודד אנשים לקנות ולהחזיק המון שנים מצד שני המחירון של רכב חדש הוא מאוד יקר כמו שדברו פה אין איש בדעתו עם מאה אלף להשקיע על גרנדה פונטו עם מנוע חלש וסטיגמה שזו פיאט וזולה למרות לדעתי האמינות ביחס למחיר היא מוצדקת עם מחיר כזה + עשרת אלפים היה פונה יותר לכוון סיאט אביזה שזו פולקסווגן בכניסה מדלת אחורית או סקודה פאביה או אפילו מאזדה 2 לא מדבר כעת על יונדאי I20 וסוזוקי סויפט וסיריון כי לדעתי הפיאט נותנת יותר רק חסר לה מנוע עוצמתי יותר לדעתי היבואן כעת מתחיל להבין מה עשה בהזנחתו לשוק הפרטי אחרי שעזבו אותו הליסינג פרסום של פיאט כמעט ואין כמו שאר היצרנים
2. האם הבאה של דגמים מסוימים תעזור לחיזוק התדמית של פיאט? - פרטו
אני כן מאמין שאם יחליטו לייבא מכוניות עם יותר כוח ואפילו אבארט עם מחירים נורמלים לדעתי גרנדה אבארט ופרסומת כמו שצריך נראה פה איזשהו שינוי
אחת החסרונות זה רמות הגימור שבאמת אני אומר ליבואן דיי לצחוק על אנשים רמות גימור הכי בסיסיים שיש אין גג נפתח מגנזיום עור גי פי אס בקרת אקלים אגב מה שקורה כאן שעם רמות גמור שהיבואן מעלה לארצנו הוא מחזק את הסטיגמה שפיאט היא בימבה עממית יש להם כעת הבראבו אוטו מתחרה בכל הרמות שיעשו פרסום שיפיצו מה זה המנוע החדש המוגדש כי אנשים חושבים שזה עדיין 60 סוס


3. מה יגרום להחזרת האמון בפיאט לדעתכם?
אחריות אחריות ואחריות של היבואן על דגמי פיאט בארץ אני אשית הייתי מטפל במוסך פיאט מורשה בנצרת כעת נסגר תכלס אנשים שמה לא היה להם מושג מה עושים וגם לדעתי היחס על הפנים סמלת צריכה לבקר על מוסכים שלה לשלוח לקוחות סמויים עוד דבר המחירים מאוד יקרים במורשה לא יעלה על הדעת ספייס 2001 שמחירון שלה זה 16 אלף לתקן אותה ב 5 אלפים שקל צריך שיהיה פרופרציה בעניין
4. מה טעון שיפור דחוף ומה טעון שיפור בכלל..?
לדעתי הכי דחוף זה שהיבואן יכריז על אחריות לגבי וריאטור של HGT ומנוע חשמלי של ההגה
5. מה יגרום לך אישית לחזור ורכוש לעצמך פיאט ומה גרם לך לנטוש(אם נטשת אותה)?
אני קונה פיאט רק אם היבאן מכריז על אחריות מחירים סבירים יחס אישי טוב ורמת גימור טובה
6. הניסיון האישי שלך עם פיאט
נסיון אישי שלי שחסר לפיאט המון בארץ לחזור לטבלה כי אחרים כבר למדו מהר ושפרו עצמם בזמן שפיאט ישבה בצד וסמכה על הלסיניג

7. הערות ורעיונות נוספים שלכם
אני מאחל שמלים אלה יקחו אותם שמה למעלה ברצינות ולא רק לפנק את הצמרת והמקורבים בדגמים והעם יסע עם רמות גימור זבל ואני רומז לגרנדה אבארט ושהמבין יבין

edycor
12-05-10, 02:04
אם אני מצביע על בעיה, כדאי שהיא תהיה רווחת ולא ספציפית אצל בן אדם אחד, אני צריך להראות לו שהבעיה היא מגמה כדי שהוא יתייחס אליה ברצינות ולא יאמר שזה משהו איזוטרי וזה לא דחוף להשקיע בכך משאבים. לכן חשוב שמה שיותר חברים יעזרו ויביעו את דעתם בנושא ויוסיפו לנו מנסיונם עם פיאט ועם סמל"ת.

זה יהיה ממש מעולה אם מי מכם שכבר ראו את השאלות יעבירו את הפוסט הזה לאלה מהמועדון שהם מכירים כדי שכמה שיותר אנשים יענו על השאלות.

תודה רבה לכל מי שענה - זה כבר מתחיל להבהיר לנו כמה נושאים חשובים.
בתקווה לעוד רבים שיעזרו :)
רועי

yossi136
12-05-10, 06:57
פניה לקהל צעיר נקודה!
לא צריך יותר מידי לחשוב יש את סיאט.
מה הייתה ומה נהיה מימנה, גם לא שומרת על הערך וגם לא זולה להחזקה ועדיין קונים ואפילו יותר.
לצרכן הישראלי היופי של הרכב זה מה שקובע הכוח פחות ורק לאנשים מסוימים
אז להביא לארץ דגמים שנראים ספוטיבים ועם צבעים חמים יעשה את העבודה!
אפילו לאלפא הם מביאים דגמים חלשים של המיטו וזה די עובד אני חושב.
בקיצור כמו שכבר אמרתי סיאט זאת הדוגמא . וכמובן פירסום טוב!
ואפשר עוד כמה דברים ,כמו שעשו למיטו וזה די עבד.
אה ומחיר 175000 ש"ח על 500 אברט 135 סוסים ועוד לא הדגם SS 160 סוסים מה???
פולסווגן שירוקו 1.4 160 סוסים ידני 174000 ש"ח
סיאט אביזה קופרה 1.4 180 סוסים 165000 ש"ח
פולסווגן פולו GTI 1.4 180 סוסים 170000 ש"ח
אלפא מיטו 1.4 155 סוסים 160000 ש"ח

אז בסדר ה500 יפה ממש אבל לא צריך להגזים. ואם אתם מגזימים אז תביאו את הפוטו אברט שהמחיר שלה לפחות היה ראליי.

רקובי
12-05-10, 12:27
ישראלי אוהב "יפנומטית" - לא מתקלקת, שורדת בגבורה גם כשפחות שמים לב לטיפולים,
אוטומטית כמובן, ובמחיר סביר.

פיאט מציגה תשוקה, רוחניות ומגניבות. שזה טוב. אבל לא מוכר.
צעירים לא יכולים להרשות לעצמם רכב חדש גם כך, ולכן הפניה לקהל הצעיר לא תניב מכירות.
מה גם שאם אתה צעיר והייטקיסט - אתה נוהג בליסינג, ונושאים כמו:
חווית נהיגה, שמירה על איכות סביבה + צריכת דלק נמוכה, אוטו יפה - מעניינים לך את הקצה
של הפין.

עד כאן הרע.
מה אפשר לעשות ? קודם כל להוריד מחירים. זה עובד תמיד. טוענים שהמחיר הכי טוב בקטגוריה? זה מעניין את הלקוח כקליפת השום - להוריד את המחיר עוד יותר, למען המטרה הנעלה של הגדלת נתח שוק על חשבון הרווחיות המיידית.

2. ראיתם פעם פיאט בליסינג? גם אני לא. אולי כדאי להתחיל לחשוב על זה ברצינות,
ולהציע גרנדה פונטו במקום המזדמטית-3, כמובן בתנאי שהאבזור יהיה טוב יותר, והמחיר נמוך יותר, ושחברות הליסינג יתמכו בזה. מה שאומר מאבק במזדה - ויהיו נפגעים בקרב.

ד"א,
אם המשרד פרסום או החברה שאתה עובד בה זוכה, אנחנו רוצים אחוזים.

ארילו
12-05-10, 12:58
1. מהן הסטיגמות הרווחות על פיאט לאורך השנים - מה מהן נכונות ומה לא?
דבר ראשון אמינות. כל מי שאני ממליץ לו על פיאט, דבר ראשון קופץ ואומר שזה רכב לא אמין. אז פרסום בתחום הזה + 5 שנות אחריות כמו באירופה יסגרו את העניין הזה. דבר שני בטיחות, כל מי שאני ממליץ לו על פיאט טוען שזה אוטו לא בטוח שלא שורד תאונות, וזה למרות שמדובר ברכבים עם 5 כוכבי בטיחות. דבר שלישי מכירה חוזרת, אנשים חוששים מירידת ערך אסטרונומית. התחייבות של היבואן לטרייד אין הוגן תסגור את הפינה הזאת גם. ופרסום כמובן. אם האונו והפונטו הצליחו להציף את הארץ, אין סיבה שזה יקרה שוב. דבר אחרון המחיר. זה מטופש לפרסם מחיר גבוה ואז לתת מבצעים שחותכים אותו. צריך לתת מחיר ריאלי.
2. האם הבאה של דגמים מסוימים תעזור לחיזוק התדמית של פיאט? - פרטו
פיאט נתפסת בתור רכב זול ועממי, למרות שהבראבו איכותית כמו כל רכב אחר. צריך להדגיש את זה. מצד שני, לא יכול להיות שהמיצוב של הדגמים השונים יהיה שונה מזה שבאירופה. ה-500 אמורה להיות מתומחרת כמו הגרנדה פונטו למשל.
3. מה יגרום להחזרת האמון בפיאט לדעתכם?
מכירות גבוהות. בסופו של דבר, כל מי שנוהג בפיאט מופתע לטובה.
4. מה טעון שיפור דחוף ומה טעון שיפור בכלל..?
מחירי החלפים דרושים שיפור. רכיבים חדשים שעולים בחו"ל במחיר סביר בארץ יקרים להחריד. בנוסף אנשי המכירות באולמות השונים זקוקים לרענון איכות השירות שלהם. גם המענה הטלפוני (בלי מערכת לניתוב שיחות מייאשת). וכמובן, לעשות מעקב אחרי הלקוחות. להתקשר אליהם ולדרוש בשלומם, לשלוח להם כרטיס לחג וליומולדת, וכו'
5. מה יגרום לך אישית לחזור ורכוש לעצמך פיאט ומה גרם לך לנטוש(אם נטשת אותה)?
מחיר טוב :) האמת שיש לי פיאט.
6. הניסיון האישי שלך עם פיאט
הנסיון שלי מוצלח. להבנתי לא כל המוסכים ברמה מספקת לטפל ברכב וחלקם ממש סנדלרים.
7. הערות ורעיונות נוספים שלכם


12345

שחרון
12-05-10, 13:43
איבזור !
דגמים מענינים (פונטו אבארט פיאט 500 אבארט ) הוציאו את הנשמה עד שהם מבאים אותם לארץ וגם במחירים מופרזים לכל דעה.
יחס ללקוח במוסכים מורשים.
מחירים של תיקונים במוסך מורשה זה פשוט בדיחה לפעמים.
מישהו אמר וריאטור / הגה חשמלי? את הוריאטור מחליפים חינם אם אני לא טועה באנגליה.
שישמרו לקוחות ישנים ויתנו לנו הזדמנות לקנות רכבים במחירים טובים והזמנות אישיות.


שחרון

ברא
12-05-10, 22:47
כן הוריאטור של HGT מקבלים אותו חינם בחו"ל בשל בעיה סדרתית בכל הדגם הזה אצלנו בארץ לא רוצים להכיר בתופעה למרות תכלס עם מקבלים פיצוי מהיצרן הם לא משלמים מהכיס
לגבי ספייס מנוע הגה חשמל מזוהה כבעייתי בחלק מהמכוניות אז אנא הצהרה מהיבואן על אחריות ומחיר מוזל לכולם על שיפוץ ההגה
הרי אחריות זו מושכת בעל פיאט ללכת למוסך מורשה ועם יחס טוב ומחיר מוצדק תאמינו לי הוא יחזור שוב ושוב וזו היא הדרך להחזיר לקוחות לטפל במורשה
במזדה הצלחו עם שיטה זו היו מזמנים את ה-3 לשינוי גומייה בפנס אחורי ומשם עורכים בדיקת חורף או קיץ חינם עם כוס קפה ומר ישראלי מבסוט על הודעה חדשה

gilgil
14-05-10, 01:35
האמת היא שלפני מספר חודשים התארחנו בסמל"ת לפגישה עם ההנהלה החדשה.
פגשנו במנהלים חדורי מוטיבציה וכמו שאביעד כתב לאחר הפגישה, "התרשמתי אישית שהם באמת מתכוונים לערוך שינוי ולהעיר את המותג המנמנם שלנו", כך הרגשנו כולנו.

היום אפשר לומר בוודאות שהדברים שנאמרו באותה פגישה חמה לא היו רק דיבורים.

בעקבות הצגת הדברים בשרשור, פנינו לסמל"ת ומנהל מותג פיאט, יוני אביטוב, וקיבלנו את תגובתו:

"תוכן הדברים מעניין מאד. אני תמיד שמח ללמוד ממקור ראשון מה מפריע ללקוחות וללקוחות פוטנציאליים, ואנחנו גם מבצעים סקרים ומחקרי עומק כדי ללמוד על הבעיות במטרה להשתפר. כל הסוגיות שעלו בשרשור ידועות ומטופלות (מגוון דגמים, עלות חלפים, איכות השרות, מקצועיות וכו'). רומא לא נבנתה ביום אחד. אנחנו עובדים ביסודיות ובסבלנות כדי לשפר כל דבר אשר טעון שיפור, ואני חושב שבחלק מהמקומות כבר רואים תוצאות למאמצינו כולל בגרף המכירות אשר נמצא בעלייה מתמדת מאז שהתחלנו בתהליך השינוי. בסופו של דבר המותג יתרומם רק ע"י עבודה קשה ועקבית של צוות העובדים אשר מייצגים את פיאט בישראל."

אגב, לסמל"ת לא ידוע על מכרז כלשהו בנושא (ולאור האמור, לא נראה שהם זקוקים לכזה).

מודל סי אי
01-07-10, 06:02
1. מהן הסטיגמות הרווחות על פיאט לאורך השנים - מה מהן נכונות ומה לא?
מה שנכון נראלי חום מנוע אוטו שמשש לא בנוי לנסיעות ארוכות
2. האם הבאה של דגמים מסוימים תעזור לחיזוק התדמית של פיאט? - פרטו
ברור אין דגם אחד שמשש מופאר של פיאט בארץ ( או שלא קים בכלל )
3. מה יגרום להחזרת האמון בפיאט לדעתכם?
תכלס הרכבים שבחוץ וישנים הם הם היו מוצלחים זה משפיע ,
4. מה טעון שיפור דחוף ומה טעון שיפור בכלל..?
עוצמה מנוע חזק מראה חזק וצריכת דלק וטיפולים זולים

yakuza
01-07-10, 13:59
קניתי פיאט ראשונה לפני 3 שבועות ואני כבר במוסך. יש לי HGT שהלכו לה 2 מזרקי דלק. כל אחד מהם 2800 ש"ח חדש!!! זה מחיר הגיוני?! לא! במקביל צריך להחליף כוהל (לפי טענת המוסך המורשה) עלות 800 ש"ח, גם מופרז לדעתי.
חייבים לעשות משהו בנוגע למחירי חלפים ולמחירים במוסכים מורשים. אני פשוט לא מתקרב אליהם בגלל זה.
חיפשתי רכב בטווח ה30K ומאוד רציתי את האיביזה 1.4 100 כ"ס פשוט נפלתי על "מציאה" וקניתי HGT.
אני כבר לא בטוח בכלל בקניה שלי.

danielkochin
01-07-10, 15:15
אני מצטער שלא היה לך מזל עד עכשיו מה שכן היית צריך להתכון לישור קו, עוד דבר לא הייתי ממליץ לטפל במורשה רק בגלל המחיר אני לא יודע מה רמת העבודה שלהם ולא רוצה להטעות מה שכן המחירים שלהם גבוהים מאוד. הייתי ממליץ לך ליצור קשר עם מוסך התלתן בפתח תקווה או מוסך שמשון ביהוד לשניהם יש שם טוב במועדון כמוסכים מקצועיים ועם מחירים סבירים אני אישית יכול להעיד על מוסך התלתן. בכל אופן אל תחסוף בשמנים וטיפולים כי זה מה שיקבע בסופו של דבר את האמינות של האוטו והאוטו הזה יכול להיות אמין אם מתיחסים אליו יפה.

Caveman
01-07-10, 15:35
עוד דבר לא הייתי ממליץ לטפל במורשה רק בגלל המחיר אני לא יודע מה רמת העבודה שלהם ולא רוצה להטעות מה שכן המחירים שלהם גבוהים מאוד.


הייתי ממליץ לך ליצור קשר עם מוסך התלתן בפתח תקווה או מוסך שמשון ביהוד לשניהם יש שם טוב במועדון כמוסכים מקצועיים ועם מחירים סבירים

מוסך שמשון הוא מוסך מורשה.

אם הכוונה הייתה למרכזי ברמת החיל, אני אמליץ גם לטובתו. שירות טוב מאוד.

ליאור23
01-07-10, 20:03
יאקוזה, תגדיר מציאה בעיניך, קנית אוטו שהוא 10 שנים על הכביש ועבר כמה ידיים אני מאמין, אל תצפה לשלמות, יהיו בעיות בהתחלה ואל תחסוך ביישורי קו, אחרי זה אתה באמת תסבול, סך הכל זה רכב מצוין וקשה למצוא אחת שמורה ואני מדבר מניסיון של שנה שלמה של חיפושים אחר hgt שמורה

yakuza
02-07-10, 02:00
יש צדק בדבריכם וכן עשיתי לה ישור קו ב-2000 ש"ח למרות שבבדיקה היא יצאה במצב ממש טוב יחסית לעשר שנים על הכביש וכו'. פשוט היתה הרגשה של אכזבה מסויימת שלא עלו על הבעיות שקרו בבדיקה עצמה.
בכל מקרה אני בנאדם שיודע לשמור על רכבים (היתה לי פיאסטה S שנת 90 במצב נדיר) ולכן אני לא חוסך בטיפולים ותיקונים מכאניים.
אני מקווה שבבוקר אני אקח את הרכב מהמוסך והוא יהיה במצב נסיעה וניפגש במפגש.
קצת סטינו מנושא השרשור אז נפסיק את זה כאן.

edycor
04-07-10, 11:21
זה עדיין אקטואלי ואפילו יותר מתמיד.

נ.ב.
מה דעתכם על הקמפיין של פיאט שרץ עכשיו?
פיאט - "רילקס"
עם הטרייד אין וכל הסיפור?

נראה לכם אפקטיבי? אתכם זה שיכנע?
:roll:

תודה:)

liorwohl
04-07-10, 11:58
סוף סוף פרסום טוב ואפקטיבי המבצע החדש, לא פרסומת מפגרת על הצבעים של הפנדה והעיצוב של ה500... ואני מקווה שזה ישאר כל הזמן ולא רק מבצע, בכל זאת בארץ צריך לתת לאנשים תמריץ לקנות משהו שהוא לא מאזדה/טויוטה/הונדה.

זאב-ב
04-07-10, 14:35
מבחינתי הבעיה העיקרית של פיאט היא שאין אחידות ברמת השירות והטיפול ובהחלט המחיר הגבוהה של החלפים לדוגמה בפעם הראשונה שניכנסתי עם הHGT שלי למוסך מורשה בעפולה מנהל המוסך היה בהלם ושאל אותי אם אני "השתלתי" את המנוע בעצמי שלא לדבר על זה שלקח להם שעה וחצי להבין איזה תושבת גיר מתאימה לי לרכב ורק אחרי שבועיים הגיע התושבת המתאימה למזלי ושלא נדבר על העובדה שבאחד הטיפולים המכונאים פשוט הידקו את האחד הברגים של מכסה השסטומים יותר מידיי ושברו לי את אחת מהפינות של המכסה ומאז בורח לי משם שמן לצערי הרב לא שמתי לב לנזק עד יום למחורת וכאשר חזרתי לשם הם תענו שכשהם סיימו את העבודה הכל היה שלם ושזה כנראה אני שעשיתי את הנזק מאותו הרגע נשבעתי שכף רגלי לא תדרוך במוסך מורשה של פיאט למזלי יש לי מעט ידע טכני ואבא שלי הוא מכונאי מוסמך אז מאז אותו האירוע אני מבצע טיפולים לבד אני רוכש חלקים מקוריים בלבד ומבצע את העבודה בעצמי ולצערי הרב בגלל החוויה הזאת שעברתי רוב הסיכויים שהרכב הבא שלי לא יהיה פיאט

ליאור23
05-07-10, 00:10
זאב, אתה מגזים מאוד, בגלל פעם אחת, שרפת עולם שלם, לא חסרים מוסכים מורשים אחרים שאפשר לסמוך עליהם, וגם כאלה שלא מורשים שמבינים יותר ממורשי פיאט.

זאב-ב
05-07-10, 02:48
נכון אני מסכים איתך שבהחלט קיימים מוסכים מורשים שכן אפשר לסמוך עליהם ובגלל זה רשמתי שהבעיה שלי היא האחידות ברמה כי אני בהחלט שומע פה המון תגובות מרוצות של אנשים שגרים במרכז והפעם האחת הזאת שקרתה לי חזרה על עצמה עם עוד כמה חברים בכל מקרה "הטון" התקיף שלי בהודעה הזאת יצא ככה בגלל שזה מרתיח אותי כל פעם מחדש כש אני חושב על זה ולצערי הרב בכל מקרה רוב הסיכויים שהרכב הבא שלי לא יהיה פיאט כי לצערי הרב אין שום רכב בהיצע שמעניין אותי וככל הנראה הרכב הבא שלי יהיה וואג כל שהיא ולי אישית זה חבל כי בפיאט (לפחות ב HGT) יש משהוא "שובב" שמקסים אותך

edycor
05-07-10, 10:28
איזה סגנון אתה מחפש?

זאב-ב
05-07-10, 13:28
אני מחפש רכבים "ספורטיבים" כלומר גרסאות קצה של רכבים רגילים כמו ה HGT האיביזה טורבו הלאון קופרה דברים בסגנון הזה אני הבנתי שסמל"ת תתחיל ליבא לארץ את רוב דגמי האברת החדשים אך לצערי הרב אני עדיין לא במצב שאני יכול להרשות לעצמי רכב חדש מהסוכנות ובאיזור השנים שאני כנראה יקפוץ לאחר הרכב הזה שנת 06-08 אין שום רכב של פיאט שעונה על ההגדרה הזאת בטווח השנים הזה וגם אני דיי מפחד לחשוב מה יהיה המחיר של הגרנדה אברת למשל כי אם היא אמורה להתחרות עם הפולו GTI החדשה או עם האיביזה קופרה אז המחיר שלה לא אמור לעבור את ה120K ואני בספק אם יתמחרו אותה במחיר עד כדי כך אטראקטיבי