PDA

View Full Version : איבוד מים ברדיאטור S60 1100 93


avi1970
14-04-10, 14:18
שלום אנשים,

לאחרונה הרדיאטור מאבד ממש הרבה מים (מגיע למנימום) מד החימום מגיע לקו אחרי האמצע (מה שבד"כ לא קורה) אין נזילות מתחת לרכב

הנראות לעיין,אין תופעות במדיד שמן ולא הופעת "טחינה" בפקק שמן,אין נזילה בפנים הרכב

בריצפת כסא ליד הנהג.

רציתי לשאול במידה וזה בעייה מרדיאטור חימום פנימי איך אני סוגר את זרימת המים אליו ? לצורך בדיקה כמובן,

ומה יכולות להיות עוד סיבות לאיבוד המים

תודה אנשים :)

saar
14-04-10, 16:24
בדוק פקק רדיאטור שהוא תקין ואוטם ואין בריחה של מים כאשר הרכב מתחמם.

במידה ואתה משתמש בנוזל קירור יעודי בעל צבע, בדוק בכל הצינורות בחיבורים שאין צבע עליהם או אבקה המראה על בריחה של מים.

בדוק פתחי ניקוז אוויר ברדיאטור עצמו שאין נזילה משם.

בדוק פקקי מים במעברי המנוע שאין בריחה של מים משם.

בדוק שאין נזילות מתחת לשטיח של הנוסע ליד הנהג אם הוא רטוב אזי יש נזילות מהרדיאטור הפנימי.

לשאלתך, לקיר אש נכנסים שני צינורות מים, אחד מוליך מים לרדיאטור הפנימי, והשני מחזיר ממנו מים.
צריך לבצע גישור (אף על פי שאני לא אוהב לעשות זאת היות וזה מעלה ריח קומבינה), אך לשאלתך לגבי הבדיקה, יש לבצע גישור, זאת אומרת לפני שהם נכנסים לקיר האש לבטל אותם, לחבר בינהם.

בדוק היטב באזור התא כפפות מאחריו ומתחתיו.

מים לא נעלמים סתם כך, בדוק גם באזור משאבת המים.

לגבי נזילות מתחת לרכב - להזכירך המים כנראה בורחים כאשר הם חמים ולכן הלחץ גבוה, מה שאומר שברגע שהם יצאו אפילו לשניה ממערכת קירור המנוע הם מייד יתאיידו ולכן לא תראה נזילה ממשית (אלא אם כן זו ממש נזילה גדולה, אצלך כנראה הם בורחים לאט לאט בלחץ גבוה, ולכן מיד מתאדים ולא תראה זאת על הכביש.

תמיד אפשר ללכת לאיש מקצוע, אשר יחבר לך מכשיר לרדיאטור יתן בו לחץ ויראה מייד לאן בורח הלחץ.

טפל בעיניין שכן רכבך מגיע לטמפ' עבודה שאינה תקינה ולאורך זמן עלולה לגרום למנוע לטראומה.

avi1970
14-04-10, 17:04
קודם כל תודה על התשובה,

רציתי לשאול אם אפשרי באונו לסגור את זרימת המים לרדיאטור חימום בעזרת ברז שפותח / סוגר את זרימת המים אליו מהמנוע בלי להוציא את 2 הצינורות ולחבר בניהן??

idan.k
14-04-10, 17:55
לי היתה את אותה הבעיה בפיאט אונו שמכרתי אותה כול איזה יומים בקושי היה נשיאר מים ברדיאוטור,ולאט לאט זה החמיר לי גם אני לא ראיתי שום נזילות באוטו אבל הרכב איבד הרבה מים מהרידואטור זה החמיר ואחר כך אחרי חצי שעה שהיתיי ממלא עד הסוף לא היה נישאר בככל מים,הלכתי למוסך והיה נזילת מים מהשאבה החליפו לי תמשאבה והבעיה סודרה.יש מצב שזה משאבת מים לך למוסך יחברו לך איזה משו ויגיד לך עם יש נזילה או שאתה צריך לסדר ראש מנוע.

avi1970
14-04-10, 17:58
אני מאמין שאם זאת הייתה משאבת המים הייתי רואה נזילות ממנה...תקנו אותי אם אני טועה...

רפי לין
14-04-10, 21:40
אתה טועה, כי לא תמיד ניתן לראות את הנזילה ולפעמים היא קיימת רק כשהמנוע פועל או רק כשהוא חם או רק כשהוא קר.
בדיקה נכונה הנה ע"י חיבור משאבת לחץ אל מע' הקרור וכך בודקים, תחת לחץ אם יש נזילות ומהיכן.
לפעמים יש לבצע בדיקה זאת גם כשהמנוע חם וגם כשהוא קר.
בברכה - רפי לין

avi1970
15-04-10, 12:32
הייתי במוסך בוצע בדיקת לחץ כנראה מהפקק אחורי שמאלי קיצוני במנוע קרוב לרצועת אביזרים מחר אחליף אותו,

רציתי לשאול אם יש גישה בלי לפרק כאשר מרימים את הרכב על ליפט??

avi1970
16-04-10, 19:54
אוקיי חברים,

הוחלף פקק אחורי ללא פירוק רק ליפט הספיק בנתיים הכל נראה סבבה ולא מתחמם בלי עין הרע אבדוק בימים הקרובים לגביי חוסר מים נקווה לטוב :)

חצי שעה עבודה 100 ש"ח

תודה כמובן לרפי ולכולם .

avi1970
17-04-10, 15:41
שלום,

רציתי לשאול כמה מים נאבדו בערך בעת הוצאת הפקק האם חצי מהכמות? כי בנתיים אני ממשיך למלא מאתמול
מים , ומתי המילוי אמור להפסיק? (כדי שאדע שבאמת היה זה הפקק ולא משהו אחר שלא נמצא בעת בדיקת הלחץ)

תודה :)

avi1970
20-04-10, 21:19
טוב חברים,

בצער אני מודיע שכנראה זה לא היה הפקק ועדיין נאבדים מים מישהו אוליי יכול להגיד לי מה עוד יש לבדוק
או ששוב ללכת למוסך ולעשות עוד פעם בדיקת לחץ למרות שלא נמצא משהו אחר חוץ מהפקק הנוזל לעיין
או שיש מצב שזה עוד פקקים למרות שלא הצלחנו לראות את כולם ויש צורך לפרק חלקים כדי לראות את שאר הפקקים(3 מקדימה 4 מאחורה ו2 בצדדים אם אני לא טועה)
או שזה בכלל נושא אחר : רדיאטור,רדיאטור חימום, ראש מנוע, וכו'.... מתוסכל עד מוות!!!!!!

saar
20-04-10, 21:27
על איזה כמות איבוד מים מדובר?
מילימטר בשבוע או משהו רציני הרבה יותר?

וכן, אין לך מנוס אלא לגשת לאיש מקצוע שמערכת קירור המנוע היא המומחיות שלו ולבדוק תחת לחץ את המערכת. אחרת כל השאר זה בגדר ניחושים.

avi1970
20-04-10, 23:48
רציני מדובר על איבוד עד כמעט הקו התחתון זאת אומרת הרבה מתחת לקו העליון,

אז אני אקפוץ אליו שוב , הקטע שהלחץ אויר שעשה לא ניתן לראות ממש את כל הפקקים חייב לפרק חלקים אני משער...

הדאגה שלי רק לא ראש מנוע ....

saar
21-04-10, 12:11
תאמר לו שיבדוק טוב טוב את כל החלקים הניתנים לראייה - ורק אחר כך בעת הצורך תתחילו לפרק. חבל לפרק משהו שאחר כך תראו שזה לא היה משם, אלא ממקום שדווקא כן ניתנת אליו גישה.

avi1970
21-04-10, 14:32
כן סבבה אקפוץ אליו שוב ,ננסה לראות קודם בלי לפרק ורק אחר כך .

סער תודה רבה על הכל אתה באמת עוזר לי בנושא ישר כוח!!!

saar
21-04-10, 15:38
בשמחה,

העיקר אל תתייאש, אני בטוח שבסופו של דבר הנזילה תימצא והכל ישוב להיות בסדר.

Lexxxa
21-04-10, 15:49
ממליץ גם לבצע בדיקת לחץ הפוך או אך שלא קוראים לזה, חיבור צינור במקום פלאג ויצירת לחץ. כל זה כדי למנוע אפשרות פריצת אטם לכוון צלינדרים.

avi1970
24-04-10, 13:34
אתמול אחרי נסיעה פתחתי מכסה מנוע ראיתי ליד פקק רדיאטור סימני מים שהתאדו נגעתי באצבע לראות אם זה עוד טיפה טרי טיפה של מים הייתה לי על האצבע אבל לא בטוח ב 100 אחוז ,הקרבתי את האוזן לפקק שמעתי רעש של
כמו בריחת אויר מהפקק דומה לרעש של בועות ומים רותחים מהפתח מילוי מים,נשמע כאילו בוחרים מים מהפקק,
חשבתי אוליי לבצע בדיקה לשים נייר סופג על הפקק ולבדוק בסוף נסיעה אם הוא נרטב , ורציתי לשאול במידה וצדקתי
ויש להחליף פקק רדיאטור מה העלות אצל סודאי, ומה אפשרי לשים ביחד עם הפקק עד מחר שלא יצאו מים?

saar
24-04-10, 13:40
אבי תעזוב את זה רגע, ותשאל את עצמך שאלה נוספת - האם יתכן כי מדובר בעודפים?
שכן המכונאי שלך אמר לך שמילאת אז מעל המקסימום, אולי אלו העודפים היוצאים?
או שאולי זכרוני בוגד בי, וזה היה מישהו אחר עם שרשור אחר?

בדוק שהרכב קר, את מפלס המים. אם אכן תראה שהוא מתחת למינימום, אז תתחיל ללכת לכיוון הפקק.
עלות הפקק לא ידועה לי, אך בטוח יהיו פה חברים שידעו.

avi1970
24-04-10, 13:47
תראה סער אצלי יש 2 קווים במילוי אחד קו עליון רציף וקו ממש תחתון מקווקו השאלה אם הוא המנימום כי היו מקרים שהמים הגיעו עד אליו ושוב מלאתי ושוב נשארו עד אליו, ובקשר למכונאי שאמר על עודפים זה לא אני אבל לא נורא,
מה אתה אומר לגביי הניסוי? למלא עד הקו העליון או מעבר? ולשים נייר סופג מעל הפקק לדווא שאכן בורחים מים ממנו?
ומה אני יכול לשים בנתיים עם הפקק כדי שמים לא יברחו אם יש רעיונות אשמח :)

avi1970
24-04-10, 14:44
טוב שמתי נייר סופג על הפקק נסעתי איזה 20 דקות בסוף הנסיעה כרגיל רעש של בריחת אויר מהפקק מה שנראה לי
שלא אמור לקרות, הוצאתי את הנייר סופג מהפקק ואכן סימני מים ירוקים הנייר נצבע במים ירוקים לא כמות גדולה אבל יש וזה אומר שיש בריחת מים מהפקק + אויר שומעים בוודאות כמו סיר לחץ שאויר בורח,
קיצר מחר אחליף פקק וכך אוודא שזאת הבעייה
אעדכן בהתאם.

avi1970
28-04-10, 21:45
שלום חברים,

אז יום ראשון החלפתי פקק רדיאטור אצל סודאי מלאתי טיפה מעל הMAX (הקו הכי עליון) נסעתי
המים ירדו עד לחצי משהו כזה , היום אחרי נסיעה אני קולט שעדיין בורח מים מהפקק ויש איבוד מים שוב
אני כבר לא יודע מה לחשוב , הלך ההברגה של הפקק רדיאטור? יש צורך להחליף את כל הרדיאטור בשביל זה?
יש פיתרון אחר ? עזרה אנשים הייאוש לא עוזב אותי...

ארילו
29-04-10, 01:24
עד איפה אתה ממלא?
יכול להיות שאתה ממלא יותר מדי?

uno1.4
29-04-10, 02:58
בפיאט אם אתה ממלא יותר אז הוא פשוט זורק את המים עד הקו.
אל תמלא עד הפקק למלא אלא עד הקו.

avi1970
29-04-10, 08:40
הקטע שכבר אתמול זה לא היה עד ה MAX ראיתי שהמים היו בחצי זאת אומרת בין הMAX לMIN

ועדיין ראיתי מים ירוקים יוצאים מהמיכל, קשה לי להאמין שזה שוב הפקק נכון? אז מה עוד נשאר?

הברגה גמורה של הרדיאטור? לא יודע כבר מה לחשוב נשבע לכם...

אגב רציתי לשאול, אם זה תקין אחרי שסיימתי נסיעה יצאתי לבדוק נזילות מהפקק (ועדיין היו לצערי) שהצינור מים עליון אמור לעשות רעש של זרימת מים ובועות?

ארילו
29-04-10, 11:49
האוטו מתחמם?

avi1970
29-04-10, 11:57
עד החצי טיפה מעל החצי זאת אומרת ככל שנאבדים מים ככה הרכב יותר מתחמם אני מאמין שעכשיו יש פחות מחצי
מים (אבדוק בערב), שזה מגיע למנימום אז זה מגיע לקו אחרי החצי...

ארילו
29-04-10, 12:07
תבדוק אם התרמוסטט נפתח כמו שצריך. תרמוסטט שלא נפתח עד הסוף יכול לגרום לגלישת מים גם כן.

avi1970
29-04-10, 12:18
תרמוסטט הוחלף ליפני חודשיים לחדש בעת החלפת נוזל קירור, מה עוד אפשרי? והאם הצינור
אמור להיות עם זרם ובועות כמו שציינתי? כי לפי מה שהבנתי לא אמור להיות זרם מים חזק ובועות מהצינור העליון(אגב העליון חם וגם התחתון)

Lexxxa
29-04-10, 13:18
זה שהוא הוחלף לפני חודשיים לא אומר שהוא תקין, צריך לבדוק אותו.
ארילו צודק, בעייה יכולה להיות בגלל התרמוסטט. אצלי בבראבה הייתה בעייה דומה, ברגע שהמנוע היה חם, אם הייתי פותח את הפקק של מיכל, המים גלשו. אחרי החלפת תרמוסטט הכל הסתדר.

ארילו
29-04-10, 15:05
אבי, אז תבדוק שהוא נפתח כמו שצריך. (בכלי עם מים חמים).

saar
29-04-10, 16:20
אבי בדוק מה שהציע ארילו.

בדוק גם וונטות עובדות ממתי עד מתי?

מתי מתחילה הוונטה לעבוד? באיזה טמפ'? שהמחוג מגיע עד לאן?

מדובר בבעיה פשוטה לכאורה, אין צורך להיכנס לסרט ולהתייאש.

avi1970
29-04-10, 16:39
הוונטה מתחילה לעבוד דווקא בזמנים הנכונים, בהנעה הראשונה קו ליפני החצי, בנסיעה או רמזור
מהחצי יורד לקו ליפני החצי , מה אתה אומר?

avi1970
30-04-10, 15:14
חזרתי לעדכן האכזבה גדולה :
חזרתי ממוסך שמשון היום עשו בדיקת פריצה בסתם ראש+אטימות מערכת קירור
קיימת פריצה בצילינדר מספר 3 מים יצאו ישר מהרדיאטור בעת החדרת לחץ אויר יש צורך לבדוק ראש מנוע ע"י פתיחה במידה ואפשרי שיפוץ
במידה והראש אכול לגמרי שליחה לחריטה מחדש וכו'

בדילמה אנשים לא יודע מה לעשות עם הרכב... עלויות מפה עד הודעה חדשה (1500 ומעלה)

אגב רציתי לשאול,
מה מחליפים על הדרך שעושים ראש מנוע? הבנתי עדיף רצועת טיימינג,שמן,פילטר שמן, ומה עוד מחליפים ?