התחבר

View Full Version : אונו 1.4 - נראה לי שצריכת הדלק גבוהה (כ"ע)


solomon yacov 111
10-04-10, 13:03
אני בעל פיאט אונו מנוע 1400 ניראה לי שהרכב צורך דלק ברמה מטורפת .בערך חצי מיכל דלק ל 4 ימים כאשר אני בקושי נוסע ברכב.קיבלתי המלצות רבות להוסיך לדלק תוסף 44k.תוסף זה נאמר לי שחוסך בצריכת הדלק ומשפר את רמת הנסיעה האמת היא שהקרבורטור שחור כמו סודני מה שמראה שלעולם לא בוצע ניקוי במערכת הדלק.השמח לקבל.תשובה וחוות דעת על התוסף ממי שהישתמש במוצר זה תודה יעקב

raanan_t
10-04-10, 13:18
להבא:
1. פתח את השרשור בתת הפורום הרלוונטי ולא בפורום המועדון.
2. תן כותרת המציגה תמונה כללית של תוכן ההודעה.
3. קרא את כללי הפורום.

לעניין,
לא מודדים דלק לפי יחס של מיכל ליום אלא לפי ליטר למספר ק"מ. כבר פגשתי מישהו שחבר שאל אותו כמה הרכב שלו צורך, אז הוא ענה "לא הרבה, 100 ש"ח בשבוע".
מלא מיכל מלא, אפס קילומטרז (או רשום את המוצג כרגע) סע לפחות 100 ק"מ בכביש פתוח במהירות 90 קמ"ש (לא יותר) וללא מזגן. מלא שוב מיכל מלא והפעם חלק את מספר הק"מ שנסעת בין התדלוקים להפרש בק"מ המוצג על האודומטר.

חזור עם הממצאים.

ארילו
10-04-10, 13:45
ואם הקרבורטור לא נוקה, שופץ וכוון כמה שנים - אז הגיע הזמן.

solomon yacov 111
10-04-10, 16:32
חברים הימליצו לי להוסיף כול 3 חודשים תוסף דלק 44k זה בריא למנוע ומנקה את מערכת הזרקת הדלק וחוסך בצריכת הדלק אני צריך חוות דעת מאנשים שמישתמשים במוצר זה בקביעות .תודה יעקב שבת שלום

dodihob
10-04-10, 17:56
במקום לטפל בבעייה במקור, אתה מתעלם ממנה ומנסה לחפף ע"י הוספת תוסף דלק, מה שיגרום לך להמשיך להוציא הרבה כסף על דלק + תוספים כל 3 חודש.
במקום זה, הקשב לאנשים שהעלו לך הצעות כיצד לפתור את הבעייה ותקן את הרכב.

כאשר מוסיפים תוסף דלק צריכת הדלק אכן משתפרת וזה מורגש ממש במיכל בו הוסף התוסף, לאחר מכן לא ממש ראיתי שינוי. והשינוי לא דרמטי במיוחד ולא קיצוני כמו שאתה רוצה שיקרה אצלך, חצי טנק בנסיעה מועטה ל-4 ימים זה המון.

solomon yacov 111
10-04-10, 19:20
קיבלתי את ההצעה שלך אבל אני מאילת אצלנו יש בעל מיקצוע אחד בתחום הזרקות דלק וקרבורטורים אבל סנדלר הוא מיקצוען לידו איזה דרך יש ליפטור בעיה זו תודה

solomon yacov 111
10-04-10, 20:25
רציתי לדעת כמה צריך לעלות ניקוי מזרקי דלק פלוס כיוון טורים בקיצור ניקיון כללי ואיפו כידאי לבצע זאת כי אני מאילת תודה לעוזרים

Lexxxa
10-04-10, 22:24
באונו שלך יש קרבורטור ?

אם כך אז אין לך מזרקים. מזרקים קיימים ברכב עם מע' הזרקה.

מצתרף להמלצת ניקוי + שיפוץ (אם צריך) לקרבורטור.

ניקוי קרבורטור (פירוק קרבורטור, ניקוי באמבטיה עם חומרים מיוחדים, החלפת אטמים) עלה לי בזמנו (לפני 3-4 שנים) בסביבות 400 ש"ח.

saar
11-04-10, 14:17
אני שומע פה ממש אגדות אורבניות שאני פשוט חייב להגיב ולהפריכן.

תוסף דלק אינו חוסך בדלק ואם כבר הוא רק יגרום ליותר דלק להישרף ואני אסביר:

1. מערכת הדלק נושאת בתוכה בין היתר צינורות להעברת הדלק, אטמים ו/או גומיות וכמובן את רכיביה שאין טעם להרחיב עליהם.

2. עם הזמן והשימוש מצטבר פיח במערכת הדלק (בחלקיה המתוארים), גרגירים ועוד ירקות בסגנון, אלה סותמים באופן חלקי (בהתחלה חלקי ועם הזמן הולך ומצטבר) את המעברים והחלקים של מערכת הדלק עד לתחנתו האחרונה. במקרים אלו יעלה לחץ הדלק ומשאבת הדלק תתאמץ שכן דרוש יותר לחץ שיש סתימה חלקית בצינור ו/או בחלק אחר.

3. כאן נכנס תפקיד (כעזרה ראשונה וגם כטיפול מונע) תוסף הדלק, זה מועבר יחד עם הדלק במערכת כולה, ותפקידו למוסס (בעזרת תרכובת כימית ממנה הוא מורכב) את אותו הפיח הגרגירים ושאר הירקות במערכת הדלק מתוכה ועד לתחנת האחרונה שהוא נשרף. דייהנו מנקה את כל המעברים ואת כל התחנות. תוצאה: המעברים יהפכו להיות נקיים ולכן לחץ הדלק המיותר ירד ובכך משאבת הדלק פחות תתאמץ, וזה אומר שיותר דלק יעבור במעברים, ולא פחות כפי שהיה קודם.

4. כמו למשל בואו נדמה צינור גינה, אם נלחץ על צינור הגינה עם האצבע ניצור לחץ, כתוצאה מהלחץ וסגירת שטחו הפנימי של הצינור, יצאו פחות מים אך ביותר לחץ. אם נרפה את הלחץ מהצינור יצאו יותר מים אך עם פחות לחץ. ועל כן כאשר המעברים נקיים יותר יעבור בהם יותר דלק אך בפחות לחץ (בדיוק כמו שצריך ונקבע על ידי יצרן הרכב).

5. שימוש בתוסף דלק כטיפול מונע הוא מצויין - עם זאת ויש לשים דגש שאין לבצע זאת אחת לשלושה חודשים, ולעניות דעתי חוטא מי שעושה זאת. כפי שהוזכר תוסף הדלק הוא תרכובת כימית העשויה על אותו העקרון של התרכובת הכימית של החומר המשמש לפלאשינג למנועים, על כן מי שישתמש בתוסף לעיתים קרובות באופן קבוע (דהיינו כל שלושה חודשים) יגרום לנזק, בכל שהתרכובת הכימית הזו אינה מיועדת לשימוש קבוע עם הגומיות ו/או האטמים ועם הצינורות של מערכת הדלק, על כן כל אלה ילכו וישככו במגע עם החומר באופן קבוע עד לקריעה ולהיווצרות סדקים.

6. לסיכום: תוסף דלק הוא מצויין כטיפול מונע בשימוש כל 10,000 ק"מ או שנה (הקודם מבינהם).
ובנושא בו עסקינן שהרכב שותה דלק - ראשית מצטרף לרענן, יש לבצע בדיקה מדוייקת על מנת לדעת בדיוק אם הוא באמת שותה דלק או שמה זה פרי דימיונך, במידה ונמצא שהוא אכן שותה דלק, הרי שתוסף לא יעזור (אולי רק בפסיכולוגיה), הרי הוא יפתח מעברים סתומים כך שיותר דלק עכשיו יעבור, ועל כן רק טיפול ניקוי בקרבורטור הכולל וויסות נכון וכיוונון מחדש יסייע.

solomon yacov 111
11-04-10, 20:27
אני מודה לך על התשובה המורחבת אני אגש לבצע טיפול לקרבורטור וכוון תודה יעקב

צביקה קרבורטור
12-04-10, 20:46
סער שלום רב !
אני חייב להודות, שהרבה זמן, לא נהנתי לקרוא תשובה כה מקצועית, מפורטת, בשפה פשוטה ומובנת לכל בן אנוש,
מתמקדת בעיקר ולא בתפל, והעיקר עם שורה תחתונה.
סער אני מסיר בפניך את הכובע.
השאלה הנשאלת האם הובנת כראוי על ידי פותח השרשור, והאם הוא יפעל כעצתך.
בברכה
צביקה

matanmelman
13-04-10, 00:58
מה שסער אמר זה בדיוק מה שקרה לי.
לפני שבועיים הוספתי k44 ומאז אני רואה שצריכת הדלק עלתה.
וגם המנוע לא עובד עגול כמו פעם לצערי.

saar
13-04-10, 13:34
צביקה יקירי (או בשמו המקצועי אמן הקרבורטורים),

אם זה בא ממך, הרי שזו מחמאה בקנה מידה גדול, על כן תודתי בחזרה אליך.

בטוחני כי פותח השרשור הבין את שכתבתי לו, היות ותשובתו שכתב היא "אני מודה לך על התשובה המורחבת אני אגש לבצע טיפול לקרבורטור וכוון תודה יעקב".

כך שהמסר הועבר - אני מקווה שהוא יודע שאני ממליץ עליך לפתרון הבעיה, ואם לא, אז הנה עכשיו הוא ידע!

לגבי הבעיה שמתן מעלה
("מנוע לא עובד עגול לאחר שימוש בתוסף דלק"),
אם תרצה ותבקש אשמח להסביר מדוע זה קורה ומה ניתן לעשות לפתרון.

raanan_t
13-04-10, 15:46
לגבי הבעיה שמתן מעלה
("מנוע לא עובד עגול לאחר שימוש בתוסף דלק"),
אם תרצה ותבקש אשמח להסביר מדוע זה קורה ומה ניתן לעשות לפתרון.

סער, האם אני יכול לבקש גם הסברים לנושא? :)
ולו רק בכדי להעשיר את הידע.

matanmelman
13-04-10, 18:57
סער גם אני אשמח מאוד אם תסביר.
אני בהחלט לא אתנגד לעבודה עגולה של המנוע כמו בימים עברו.

saar
14-04-10, 11:05
אז כפי שביארתי באריכות, תוסף הדלק הוא בעל תרכובת כימית הגורמת לאותו הפיח לכלוך וכדומה להתמוסס ובכך "מסיע" אותו לאורכה של מע' הדלק על לתחנה הסופית בה הוא נשרף ומתכלה.

כך קורה שכאשר משתמשים בתוסף הדלק, הוא אכן עושה את עבודתו, אלה וכאן ההדגשה - לא כל הלכלוך שהתוסף מוסס הגיע לתחנתו הסופית והתכלה, חלק ממנו נעצר בתחנת המצערת ונדבק ונדבק לחיישנים שם. כתוצאה מכך התופעה הידועה והנפוצה היא - שלאחר ששמים תוסף דלק, פתאום כשעומדים ברמזור רואים שהטורים עולים ויורדים, שלא כמו לפני התוסף שהם היו יציבים ועומדים.

על מנת לבצע טיפול המשך לתוסף יש לבצע ניקוי לבית המצערת - במקרה של הזרקה אזי נשתמש בספריי ייעודי לניקוי בית מצערת, אותו אין צורך להרחיב היות וכבר נכתב כאן במפורט כיצד לבצע זאת.

לסיכום - אין זה גורע מזה, דהיינו אין שימוש בספריי יעודי לניקוי בית מצערת גורע מיתרונותיו של תוסף הדלק, ואין שימוש בתוסף דלק גורע או יחסוך לנו ניקוי בית מצערת. אלא מדובר בטיפולים הנקראים טיפולים משלימים זה את זה.

ראשית מתחילים עם התוסף דלק, לאחר שזה סיים את תפקידו כהלכה (ולא להיבהל אם במהלך תפקידו הטורים משחקים, זה בסדר גמור ומראה שהוא אכן עושה את תפקידו), ומולא טנק דלק חדש, והרכב עבד קצת על המיכל דלק החדש (משמע שתוסף הדלק כבר יצא מהמערכת או לפחות מרביתו), אז נבצע טיפול משלים שזה ניקוי בית המצערת, בניקוי הזה אנו נתמקד במיוחד על המנוע צעדים, ומכלולי המצערת. בדרך כלל לאחר שימוש בתוסף מנוע הצעדים יראה שחור כולו, לאחר הניקוי והרכבתו מיד תורגש סחיבה אפקטיבית יותר, מהירות תגובה של הרכב לדוושת הגז תרד (משמע הרכב יגיב מיידית),
ובזה אפשר לסמן וי עד לשנה הבאה.

אם עושים זאת אחת לשנה הרי שאפשרי לאחר התוסף להחליף פילטר דלק (אם האופציה עומדת בדגם רכבך).

solomon yacov 111
14-04-10, 18:43
לאחר שקראתי את התשובה שלך ועשיתי את מה שאמרתה לי גיליתי שאתה פשוט . תותח על כול מילה שלך היא אמת.אתמול לקחתי את הרכב לניקוי כללי של מערכת הדלק בשעה וחצי של עבודה על הרכב .הרכב פשוט חיה רעה ניקו את מערכת ההזרקה את כול החישנים היחליפו פילטר דלק לפילטר נורמלי כי שמו פילטר של רכב אמריקאי היה מלא תינופת בכללי החישנים היו מלוכלכים שהרכב נסע במצב של צוק פתוח בקביעות . בקיצור בתשובה שלך שיכנעתה אותי לעשות את הדבר הנכון תודה רבה סער כן ירבו כמוך תודה יעקב

saar
15-04-10, 14:52
בשמחה יעקב, ותודה לך ששיתפת אותנו באופי הבעיה ויותר מכך שחזרת לשתף אותנו בממצאים.

עזרת בכך לעוד רבים בעתיד שיכנסו לפורום בגלל אותה הבעיה, יעשו חיפוש ויגיעו לשרשור הזה.

raanan_t
15-04-10, 14:56
סער, תודה על המענה.

matanmelman
15-04-10, 19:33
תודה סער,תענוג ללמוד ממך.
אולי מישהו יודע איפה מוכרים ספרי לניקוי בית מצערת באזור הקריות?

solomon yacov 111
15-04-10, 23:05
סער שלום. אני שוב מיתיעץ איתך .כי אתה תותח.ברכב אצלי המצבר קצת רוקד לצדדים בנסיעה בקיצור הוא לא תפוס טוב על הבסיס שלו.אתמול ראיתי דבר חדש שהמנורה של הטעינה ליפעמים דולקת קבוע.ליפעמים.היא ניחבעת כאשר אני עולה על ומפרים היא נידלקת כאשר אני יורד היא ניחבת אבל הרכב מניע בלי בעיה ואין בעיות של הנעה .ליפעמים היא ניחבעת לגמרה ולאחר מיכן היא נידלקת שוב.רק אני רוצה לצין שהמנורה לא דולקת באופן קבוע בצורה חזקה אשמח לקבל מימך עצה יעקב

saar
16-04-10, 19:53
מתן היקר - לגבי שאלתך ספריי ייעודי לניקוי בית מצערת ומיועד במיוחד גם לניקוי מנוע צעדים - שאני משתמש בו הוא נקרא:
Throttle Body & Intake Cleaner

והוא של חברת BG

בקבוק ספריי גדול, התזה שלו בעלת לחץ גבוה, ויש בו כמות גדולה. עלה לי 35 ש"ח.

יעקב לשאלתך - עדיף היה אם היית פותח שרשור חדש עם הבעיה החדשה אך אני אענה לך כבר פה.
1. אם כאשר אתה שם סויץ' בלבד למשך דקה - המנורה של המצבר דלוקה קבוע, אזי רוב המקרים מראים כי היא תקינה.

2. בדוק את נעלי המצבר - החבקים שתופסים את הפלוס והמינוס והחוטים שנכנסים לכל אחד מהם, האם החוטים מחוברים חזקים לנעל, והאם הנעל מחוברת חזק למינוס של המצבר ולפלוס של המצבר.

אם החוטים מחוברים כמו שצריך ואין נתק בכניסתם לנעל, והנעל מהודקת על מוטות הפלוס והמינוס של המצבר. גש לאלטרנטור ותביט אם החוט פלוס היוצא ממנו מהודק היטב לאלטרנטור מחובר חזק - חוט זה אמור להגיע למצבר.

אם כל החוטים תקינים והחיבורים חזקים ויציבים, וגם אם לא, קבע את המצבר לרכב. אתה יכול לעשות זאת בסכום של 25 ש"ח, יש מתקן כזה שהוא מעין ח כזאת שאמרכיבים על המצבר והיא נועלת אותו לרכב ויש גם אומים שאתה יכול לחזק את המתקן בצורה ח הזאת.

כמו כן למען הבהרה שמנורת ההטענה היא מנורה אדומה עם ציור של מצבר.
אם מופיעה לך מנורה אדומה של ציור של סימן קריאה (כמו זה שאתה מרים את בלם היד), אז זה משהו אחר לגמרי.

כמו כן אני יכול לומר לך עוד שיטה נוספת לבדוק את הבעיה,
תניע את הרכב, תגיד לחבר שישב בפנים ויסתכל על לוח השעונים ויצעק לך כאשר הוא רואה שהמנורה נדלקת. אתה מצד שני פתח מכסה מנוע, ופשוט תיגע בחוטים הנכנסים לנעל שמהודקת על הפלוס של המצבר, ותשחק איתם, משמע נענע אותם בעדינות לצדדים ולגובה, קדימה אחורה. אם הם מחוזקים וחבר שלך בתוך הרכב לא צעק לך הופה הופה נדלקה! ואין שום פעילות שלה, אז בדוק אם החוטים של הנעל המהודקת למינוס אותו הדבר. אם עדיין אין תזוזה והמנורה לא נדלקת, אז יש לבדוק את הבעיה יותר לעומק, מבחינת בדיקת המצבר באמצעות רב מודד, בדיקת טעינה באמצעות רב מודד, בדיקת הספק אלטרנטור, בדיקת חגורת אלטרנטור ומותחן שהם תקינים, ולהמשיך צעד צעד.

עוד משהו שעולה לי לראש (סליחה על המגילה פשוט תוך כדי כתיבה עולים לי דברים לראש), בדוק מפלס מים בתוך המצבר (או בשם המקצועי חומצה). אם החומצה במפלס נמוך הוסף מים מזוקקים בלבד (לא מים מתמי 4). עד לגובה מפלס מתאים ובדוק שוב בנסיעה, אך קבע את המצבר תחילה, שלא יעופו מים שוב מהסיבובים.

והדבר האחרון אך עם זאת הוא הראשון - כולם פה תותחים וכולם פה אלופים, תיהיה רגוע אתה בידיים טובות (:

matanmelman
17-04-10, 14:50
תודה רבה סער,רשמתי לפני את השם של הספריי ובקרוב אני אלך לרכוש אותו.

solomon yacov 111
18-04-10, 00:36
אני מיצטער עם חשבתי שאתה רציני בתשובות שלך עם זה היה בצחוק בבל היתנצלות מימני .בקשר לשוקולד מריר אני לא אוהב שוקולד מריר אני אוהב שוקולד אגוזים סתם בצחוק בקיצור שהיה לך עצמאות שמח והרבה בריאות

solomon yacov 111
18-04-10, 00:39
לכול חברי המועדון חג עצמאות שמח.הרבה בריאות .במיוחד לסער התותח אתה עזר בישבילי יעקב

solomon yacov 111
18-04-10, 19:41
לסער שלום שוב אני פונה עליך אני יודע שאני נודניק אבל אתה עזר בישבילי היום חזרתי לרכב כמו שעמרתה לי עברתי על כול הכבלים על נעלי הכבל על האלטרנטור בכול דרך שמובילה למצבר חיזקתי הכול אבל המנורה ממשיכה לידלוק במצב חלש כאשר אני נותן גז היא ניכבעת קצת וחוזרת לאותו מצב מה יכולה להיות הבעיה אני כבר יצאתי מפוקוס ושוב סליחה על שאני נודניק תודה יעקב יום נעים סער

asaf123
18-04-10, 22:32
אני חושד בווסת הטעינה שלך אבל לך לחשמלאי שיבדוק לך טעינה וככה תהייה חכם יותר.

saar
19-04-10, 12:12
יעקב היקר שלום,

מחמיא לי מאוד שאתה רואה בי לך לעזר, עם זאת כולנו כאן לעזר אחד לשני, כך שהיה פורום פיאט לפני, וודאי שיהיה פורום פיאט אחרי. אז תיהיה רגוע גם אם אני לא אמצא יש פה המון חברים שיכולים לסייע לך, ובטוחני שגם אם לא תכתוב את שמי, יענו לך באופן מקצועי לא פחות.

לגבי הבעיה: כעת אתה מתאר בעיה האחרת ממה שתיארת אותה קודם.

קודם תיארת את הבעיה : כאשר אני עולה על פסי האטה אז המנורה מתחילה להבהב לי.

כעת אתה מתאר את הבעיה: כאשר אני עוזב את הגז (משמע הטורים יורדים נמוך על הילוך סרק) אז המנורה נדלקת, וכאשר אתה מרים טורים המנורה כובת.

אם אכן עשית את כל מה שרשמתי בדיקה חומצה במצבר כל שאר הדברים (מציע לך לקרוא את תשובתי הקודמת שוב בעיון), אזי שאין לך ברירה אלא לגשת לחשמלאי רכב (כפי שצויין בתשובתי הקודמת) על מנת שיבדוק טעינה (בדיוק כמו שכתב חבר הפורום שמעלי), ולבדוק האם המצבר חלש? האם האלטרנטור (שתפקידו להטעין את המצבר ובנוסף לספק חשמל כלל הרכב בנסיעה) מתחיל להתעייף?
או שמדובר בבעיה אחרת. יש תקלות שאינני יכול לפתור אותן דרך המסך והמחשב, אלא חייב לראות בעין ולבצע סדרת בדיקות.

חשמלאי על הבדיקה לא יקח לך כסף (שכן מדובר בבדיקה פשוטה של לעבור עם מודד זרם ומתח), כמו כן יכול להיות גם שהרכב פשוט יורד יותר מידי לטורים נמוכים במצב של הילוך סרק (הרי הבנתי שביצעת טיפול קרבורטור), יכול להיות שיש להרים מעט את הטורים בהילוך סרק ובכך תיפתר הבעיה.

לפני שאתה מחליט אם לחזור לבחור מהקרבורטורים או לגשת לחשמלאי רכב, אתה יכול לבצע בדיקה, תעמוד עם הרכב על הילוך סרק, אל תיגע בכלום (וכאן אני מבין ממך שהמנורה צריכה להיות דלוקה), כעת תן נגיעה ממש קלה (נגיעה קבועה) על דוושת הגז ותרים באופן יציב את הטורים לאט לאט, אם תראה בנגיעה ממש קלה וקבועה הגורמת להעלאת הטורים מעט! אני מדגיש מעט מאוד שהמנורה נכבת, אז גש לאיש הקרבורטורים ואמור לו שירים לך מעט את הטורים בהילוך סרק היות ומאז הטיפול החלה להידלק לך מנורת טעינה על הילוך סרק.

בלי כל קשר לזה אני אסביר מה הדבר אומר - המנורה בעצם מודיעה לך שבאותו רגע נתון יש יותר פריקת מתח / זרם מהמצבר ביחס לטעינתו. זאת אומרת שכאשר הרכב על הילוך סרק האלטרנטור מסתובב לאט מידי ובכך מספק פחות מתח / זרם למצבר, אך אם מעלים מעט את הטורים האלטרנטור כבר יסתובב מהר מספיק בשביל לספק מתח / זרם ביחס שווה למצבר ולאט לאט בנסיעה כמובן הוא גם יעבור את היחס השווה ליחס מוביל.

אודה לך מאוד, אם תחזור אלינו עם ממצאים.

solomon yacov 111
24-04-10, 02:07
אני מחפש גנטים מגנזיום לאונו מידה 155/70/13 במחיר זול אפשר יד שניה.תודה יעקב

solomon yacov 111
25-04-10, 20:58
כאשר הרכב שלי ניצא הרבה בשמש המחוגים של החום מנוע והשעון של הדלק לא עובדים ביכלל רק כאשר השמש יורדת בישעות הערב המחוגים מתחילים לעבוד רגיל כאילו לא קרה כלום והכול בסדר .בדקתי אולי איזה פיוז שרוף .אולי יש נתק באיזה חוט אני לא מוצא כלום כול מי ששמע את זה חושב שאני דפוק.אולי מישהו ניתקל בבעיה כזאת אני פשוט יוצא מידעתי מדובר בפיאט אונו. אולי זא עופיני לפיאט.תודה יעקב

solomon yacov 111
30-08-10, 19:58
השבוע הרכיבו לי שעון חום מנוע מכני ברכב ולא חיברו לי את המנורה בלילה אני לא רואה שום דבר אשמח לקבל הדרכה איך מחברים את המנורה אלפי תודות לעוזרים

ארילו
30-08-10, 23:30
אתה צריך לחבר את המנורה לנקודה שהיא אחרי הידית אורות, ככה שהיא תדלק כשאתה מדליק את האור.

solomon yacov 111
31-08-10, 21:33
לא הבנתי בידיוק את התשובה אתה מיתכון שאני צריך לפרק את ידית האורות אולי תסביר לי מה הכונה אחרי ידית האורות