התחבר

View Full Version : מפלס מים מעל המקסימום - פונטו ספייס 01


אברג'ל ד
07-04-10, 16:43
שלום
מדי שבוע אני בודק את מפלס הימים ברכב האמור בכותרת
אף פעם לא חסר, מערכת קירור תקינה לחלוטין [היה קצת אוויר במערכת שנוקז לפי הוראות של חיים משמשון, מאז אין רעש של אוויר כלוא]. הרכב לא מתחמם וסוחב מצויין.

על כל פנים, היום בדקתי את מפלס הנוזל, והוא היה כמעט עד הפקק!

חשוב לציין שהרכב היה קר - הנסיעה האחרונה היתה כ - 5 שעות קודם.

על מה הבעיה הנ"ל יכולה להצביע?
נ.ב. כבר ניקזתי את המים המיותריחם באמצעות הברז שבצד שמאל בראדיאטור.

בתודה מראש

רקובי
07-04-10, 17:19
חנית בירידה? בעליה?

כי זה לא סביר...

אברג'ל ד
07-04-10, 17:28
חניתי במישור, החניה הקבועה שלי, בה אני בודק תמיד מים.

raanan_t
07-04-10, 17:32
נוזל קרור שמתרומם מעצמו יכול להעיד על פריצה באטם ראש המנוע בין הצילינדר לתעלות נוזל הקרור. במצב כזה לחץ, מהפיצוץ שנוצר במנוע, עובר אל מערכת המים ויוצר בועת אוויר ש"מרימה" את המים כלפי מעלה.
ישנה דרך לבדוק זאת ע"י מכשור מתאים. במכוני טסטים עושים איזה בדיקה כימית לנוזל קרור ובה מגלים אם יש שאריות של גזי פליטה מה שמעיד על בעיה.

לדעתי, בצע ניקוז אוויר שוב, המשך לעקוב ובמקביל התייעץ עם חיים.

אברג'ל ד
08-04-10, 12:15
אני לא חושב שמדובר כאן בפריצת אטם ראש.
מהסיבות דלהלן:

א. הרכב תקין לחלוטין - סחיבה מצויינת [עליתי אתמול לי-ם עם 5 אנשים "גדולים" + ציוד, 90-100 בעליות בהילוך 4, ואפשר יותר]

ב. ביצעתי בדיקה "ביתית" לאטם ראש מנוע - מילוי מים עד למעלה, נתינת סטארטר ללא התנעה. המים לא זזו ולא נשפכו.

ג. אין שום סיבה שיפרץ אטם ראש מנוע - הרכב לא התחמם, רוענן נוזל קירור, הוחלפה משאבת מים במסגרת החלפת טיימינג, נוקה ראדיאטור, מאווררים תקינים, הוחלף טרמוסטט - כל הנ"ל לפני פחות משנה, כחלק מיישור קו שערכתי אחרי שרכשתי את הרכב, פחות משנה. הנ"ל בוצע אצל שמשון.

ד. הצינורות לא מנופחים.

ה. אין שמן במים או מים בשמן.


אמנם אינני בעל מקצוע, אבל שוטטתי בפורומים [כאן ובקארספורום] ולמיטב ידיעתי והבנתי אין כאן מקרה של פריצת ראש. אני מקווה שלא אתבדה.

על כל פנים, היום בדקתי שוב והמפלס תקין. נקווה שהכל יעבור בשלום.

raanan_t
08-04-10, 13:01
המפלס היום הפך לתקין מעצמו או שביצעת פעולה כלשהי אתמול?
האם כשקבעת שמפלס הנוזל הוא עד הפקק עשית זאת במבט מחוץ למיכל או שפתחת וראית? (ידוע שהמיכל של הספייס אינו "קריא" מבחוץ).

נסה לבצע את הבדיקה שעשית אך התנע את הרכב. העזר בחבר שילחץ על דוושת הגז ובדוק אם אתה רואה בועות במיכל העיבוי. הבדיקה שערכת ללא התנעה לא מדמה את עבודת המנוע ובעצם מרכיב הפיצוץ של תערובת הדלק חסר בה.

מוזר שמפלס יעלה מעצמו לרמה כזו.

אברג'ל ד
08-04-10, 13:24
טוב אבדוק ואעדכן.

תודה על הכל.

ארילו
08-04-10, 15:28
זה הרעיון שלי:

יש נזילה קלה מאוד איפשהו במערכת הקירור ואוויר שנכנס אליה נכלא בה ויוצר בועה.
אני פסימי אז אני אחשוב שזה ברדיאטור החימום או משאבת המים. (אחרי ששללת ראש מנוע).

אברג'ל ד
08-04-10, 19:28
טוב חברים אני הולך ונהיה פסימי.

עוד לא הספקתי לבצע בדיקה עם חבר [שהוא לוחץ על הגז ואני רואה אם המים עולים / יורדים]
אבל כן הספקתי לפתוח את הפקק אחרי נסיעה קצרה מאוד [2 דקות], המים היו עוד קרים - אבל הם עלו ויצאו קצת מים.

כנראה ראש מנוע?
אילו בדיקות עלי לבקש במוסך?

ואני לא חושב שמדובר במשאבת מים, היא חדשה ומקורית מלפני פחות משנה.

אני גם מתפלל שזה לא ראדיאטור חימום, כי לא ישתלם לי לתקן.

נוסיף תפילה שזה לא ראש מנוע, המנוע שלי 16 שס', מסובך ויקר לתיקון.

הלוואי שזה רק הפקק...

raanan_t
08-04-10, 19:35
מים עולים יורדים זה בסדר, השאלה היא אם יש בועות?

לפי החתימה שלך אין לך סיבה להיות מוטרד מ"מה לבקש במוסך" הם כבר ידעו בדיוק מה ואם יש הבעיה.

אברג'ל ד
09-04-10, 01:38
אין בועות במים.
הם רק עולים וירדים, ואפילו נשפכים [לא בזרם חזק אלא "גולש"].

מישהו יודע אם חיים מחר במוסך?

מה שעות הפתיחה?

תודה!

raanan_t
09-04-10, 02:39
שמשון פותחים שערים כבר ב-7:30 אך מתחילים לעבוד סביב 8:00.

אברג'ל ד
09-04-10, 12:32
טוב חברים חזרתי עכשיו משמשון [אני ירושלמי, 3 אוטובוסים בחזור..]

כפי שכב ציינתי, חזרתי באוטובוס. האבחנה הברורה והחדה כתער: נפרץ אטם ראש.

ביצעו בדיקת פריצה באמצעות לחץ, והמים עלו. הדבר נתגלה כבר בצילינדר הראשון, כך שלא המשיכו לבדוק את השאר כי ממילא היה צריך להוריד ראש.

לא ראיתי את מצבו כי כשיצאתי עוד לא הורידו אותו.

חיים עוד לא ידע לומר לי הערכת מחיר, אבל זה נע בין 3 - 5k, תלוי במצב.

טיימינג וכו' לא ייעשה כרגע, כי ביצעתי החלפת רצועת טיימינג+ מותחן, משאבת מים, פקקי מים... לפני 18,000 ק"מ.

אני מקווה שיהיה בסדר.

חשוב לי לציין שהרכב לא התחמם, לא היה חוסר שמן או מים, הכל עבד וסחב מצויין. פשוט סתם "עייפות החומר" או בלאי טבעי.

מתי פיאט יעשו ראשים כמו של סובארו, וסובארו יעשו רכבים חסכוניים בדלק כמו פיאט?
ביום שיצא כזה רכב, אני קונה 2.

אשוב לעדכן.

תודה לחברים על האבחון המדוייק והתמיכה.

raanan_t
09-04-10, 16:45
מצטער לשמוע, אבל ככה זה רכבים, הם מתקלקלים.

מבאס שאטם נפרץ "ככה סתם" ללא סיבה מיוחדת.
אפשר לשאול על כמה ק"מ יושב הרכב?

Lexxxa
09-04-10, 16:45
נוזל קירור תמיד היה פאראפלו ?

matanmelman
09-04-10, 18:55
האם זה תקין שהמים לפעמים יותר נמוכים ולפעמים יותר גבוהים?
למשל:לפני נסיעה המים קצת מתחת לקו המקסימום, ואחרי נסיעה המים ממש קצת מעל קו המקסימום.

ועוד שאלה:מלאתי תוסף ניקוי מערכת הזרקה (k44) ואחרי שהוא עשה את העבודה היה שיפור ממש מזערי בביצועים.
לעומת זאת המנוע עובד פחות עגול,כלומר יש מין ויברציות שלא היו לפני שהשתמשתי בתוסף,האם לאמץ יותר את המנוע כדי לשחרר אולי לכלוך שנתקע במזרקים?

אברג'ל ד
09-04-10, 18:58
א. הק"מ 166,000
ב. נוזל קירור תמיד היה פארפלו. הרכב טופל החל מ- 40,000 ק"מ אצל שמשון. הכל הכל הכל היה תקין.
ג. אני מאוד מאוד מודע למצב הרכב שלי, ונראה לי ששמתי לב שיש בעיה הרבה לפני שרוב האנשים היו חולמים על תקלה. הסחיבה טובה, אין חימום, לא חסר שמן / מים, וכו'.

נקווה לטוב, ותודה על ההשתתפות.

שבת שלום

אברג'ל ד
09-04-10, 18:59
האם זה תקין שהמים לפעמים יותר נמוכים ולפעמים יותר גבוהים?
למשל:לפני נסיעה המים קצת מתחת לקו המקסימום, ואחרי נסיעה המים ממש קצת מעל קו המקסימום.

תקין לחלוטין. "התפשטות החומר בחום והתכווצות בקור"
ועוד שאלה:מלאתי תוסף ניקוי מערכת הזרקה (k44) ואחרי שהוא עשה את העבודה היה שיפור ממש מזערי בביצועים.
לעומת זאת המנוע עובד פחות עגול,כלומר יש מין ויברציות שלא היו לפני שהשתמשתי בתוסף,האם לאמץ יותר את המנוע כדי לשחרר אולי לכלוך שנתקע במזרקים?

באדום

רקובי
11-04-10, 11:23
א. הק"מ 166,000
ב. נוזל קירור תמיד היה פארפלו. הרכב טופל החל מ- 40,000 ק"מ אצל שמשון. הכל הכל הכל היה תקין.
ג. אני מאוד מאוד מודע למצב הרכב שלי, ונראה לי ששמתי לב שיש בעיה הרבה לפני שרוב האנשים היו חולמים על תקלה. הסחיבה טובה, אין חימום, לא חסר שמן / מים, וכו'.
...


זה בטח לא ינחם אותך, אבל BEEN THERE, DONE THAT (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=5419).

אברג'ל ד
11-04-10, 15:58
לא. זה לא מנחם אותי.

אבל עכשיו לפחות אני מבין את פשר הסמלון שלך:)


עדכון: חיים התקשר ואמר שהראש נראה בסדר, רק האטם נפרץ, אבל ליתר בטחון הוא מיישר קצת ומרכיב חזרה.

עדכון נוסף ומחיר סופי בהמשך.

רקובי
11-04-10, 17:20
בקיצור, תכנון רגיש מידי של מהנדסי פיאט.
ובעצם, מה חדש ?

מקווה שבסוף המחיר יהיה סביר.

saar
11-04-10, 23:16
בטוחני שיהיה סביר, הרי שמדובר רק על אטם

חזור אלינו עם ממצאים ומחיר

ברא
12-04-10, 11:24
לדעתי חובה לשייף קצת את ראש המנוע חריטה קלה כדי שישישר חבל לפתוח עוד פעם
החריטה תהי מאוד מזערית במקרה רק של פריצה של האטם בלבד
לדעתי ממוצע חומר האטם סביבות 120 אלף ק"מ לא מעבר
האמת זה אפשרי לעשות אטם ראש מנוע עמיד יותר ואפילו לצמיתות רק כל זה עולה יותר כסף
לא לשכוח שפיאט רוצה להרוויח סופו של דבר באמינות לא רעה ומחיר מצחיק ביחס לאירופה

אברג'ל ד
12-04-10, 21:10
עדכון סופי ותובנות:

א. צדק ברא שכתב שצריך שיוף מינימלי לכל הפחות, גם במקרה של אטם בלבד. כפי שציינתי הגעתי בשלב מאוד מוקדם של הפריצה, כך שאין צורך בחריטה ממש, ואין צורך בשיפוץ של כל הראש, אבל כאמור שיוף יישור וניקוי בסיסי נעשה.

הוצאתי היום את הרכב משמשון, הסכום הסופי הוא 3650 ש"ח, אבל זה לא כולל רק את מה שנוגע לראש מנוע, יש עוד הרבה דברים שנכנסו על הדרך. נחלק זאת ל3 קטגוריות.

א. ראש מנוע ומערכת קירור: 2610 ש"ח. כולל: בדיקת פריצה; בדיקת אטימות מערכת קירור; פו"ה ראש מנוע; פו"ה רכיבים לצורך יישור וניקוי שטח; יישור שטח ראש מנוע; סתמים לראש מנוע; אטם ראש; מסעף לסעפת יניקה; שטיפת וניקוי מערכת קירור; רענון נוזל קירור וניקוז אוויר; גומיה לצינור חימום מתכת, בנדים וכד'.

ב. עבודות שונות "על הדרך" כי האוטו היה במוסך: 760 ש"ח. כולל: החלפת תושבת מנוע ימין [לא חויבתי על עבודה אלא רק על החלק]; סידור מינוסים בתאורה אחורית והחלפת נורות שרופות; בדיקת תקינות בלמים אחוריים; החלפת נוזל בלמים ומצמד; החלפת פילטר שמן לפילטר מקורי [החלפתי לפני 1500 ק"מ, על דעת שהוא מקורי, ועבדו עלי, http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=66406#post66406].

ג. חלפים לטיפול הבא: 290 ש"ח. כולל: פילטרים - שמן אוויר ומזגן, ופלאגים. אמנם לפי הספר הטיפול הבא שלי רחוק מאוד, אבל אני חושב שמכיון שהעלות שולית שווה לצמצמם מרווחי טיפולים. הטיפול האחרון היה לפני 1500 ק"מ, ובו הוחלפו שמן ופילטר שמן בלבד [היום הפילטר הוחלף שוב, למקורי, כאמור]. הטיפול הבא רשמית בעוד 20,000 ק"מ, והוא אמור לכלול שמן פילטר שמן מסנן מזגן ופלאגים. אני אישית מוסיף גם את הפילטר אוויר.
על כל פנים, הסיבה שהחלטתי לקנות כבר כעת את החלקים, היא שקיבלתי שובר הנחה בסך 20% ברכישת חלפים מקוריים. השובר הינו חד פעמי, וניצלתי אותו גם לחלקים שלשמם נכנסתי למוסך, וגם לחלקים של הטיפול הבא.


אני מוכרח לציין כאן את השירות המצויין בכל קנה מידה, ההסברים המפורטים שקיבלתי בסבלנות ובמאור פנים מחיים, את המקצוענות הבלתי ניתנת לעירעות של כלל עובדי מוסך שמשון ביהוד, [רק דוגמא קטנה להמחשה: יש כאן בפורום שרשור שכותרתו בסגנון "חשד לנזק בעקבות תיקון במוסך", שם מדובר על מוסך שהחליף ראש מנוע ולא דאג ליידע את הלקוח על תושבת מנוע פגומה. התוצאות: נזק לחלקים אחרים בעקבות קריסת התושבת, ותשלום מיותר על פו"ה תושבת מנוע. אצל חיים זה לא יקרה!]
ואחרון אחרון חביב את רפי לין שדיבר עם חיים והשיג עוד קצת הנחה [באיזור ה- 5%, שזה המון. המחירים הנ"ל כמובן אחרי ההנחה].

ברור לי שטיפולים גדולים וטיפול בתקלות זה רק בשמשון. [בטיפולים תקופתיים אני מנסה לחסוך עלויות ולכן קונה את החלפים ומבצע את העבודה אצל מוסכניק שאני סומך עליו באיזור מגורי].

ברא
12-04-10, 22:00
כמה זה משמח לשמוע על אמינות וצדיקים במוסכים
הכי חשוב סוף סיפור טוב כעת תוכל לנסוע עם שמחה שאין לך מה לדאוג לעוד המון ק"מ (תפו תפו תפו בלי עין הרע):D