התחבר

View Full Version : בעיה מוזרה (פלאגים, פילטר דלק, דוושת בלם, פונטו ספייס)


YOSI-BR
06-04-10, 18:34
1. אשמח אם תאמרו לי מה המק"ט של פלאגים של פונטו ספיייס ELX? חיפשתי ולא מצאתי.
2. הבנתי שהפילטר דלק יושב בתוך המשאבה האם זה סיפור רציני להחליפו?
3. חייב את עזרתכם בניתוח הבעיה.מדי פעם כשאני לוחץ על דוושת הברקס לחיצה ממושכת, נניח לפני פסי האטה, יש לי הרגשה מוזרה שהדוושה נכנסת לי עוד יותר פנימה, מה זה יכוליות?

Caveman
06-04-10, 19:59
בדקת כאן (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=38229#post38229)?
אי אפשר להחליף אותו
זו רק הרגשה או שזה באמת קורה? בדוק מפלס נוזל בלמים בתור התחלה.

YOSI-BR
06-04-10, 20:49
תודה כנראה שהתייאשתי מהר:)
מפלס הבלמים תקין וזה קורה במאה אחוז.
אמר לי חבר "יתכן ומשאבת בלמים מרכזית עייפה" יתכן?

Lexxxa
06-04-10, 22:55
יתכן, אבל לפני זה למרות שבדקת את המפלס נוזל, תבדוק האם יש נזילות באחד הגלגלים, תנקז אויר מהמערכת. אם זה לא יעזור אז כבר כדי לחשוב לכיוון החלפת משאבה מרכזית.

ברא
07-04-10, 09:50
בעית הברקס שאתה מספר עליה אכן היא נמצאת והבעיה לא משאיבת הברקס המרכזית
אלא שיש שתי משאיבות ברקס קטנות בגלגלים האחוריים הגומי שמה התחילה להימעך ולכן באחד הימים תמצא עצמך עם דוושת ברקס שיורדת עד הסוף מבלי כוח בלימה ותראה רק אז הנוזל יורד מהגלגל מבפנים
לפתור את הבעיה יש לגשת למוסך להחליף את שתי המשאיבות האחוריות עלות כל אחת תחליפית לא סינית כ 100 שקל ותנקז אוויר ממערכת הבלמים על הדרך יכוונו לך ההמברקס במידת הצורך
350 שקל והבעיה פתורה אגב אם יש לך קצת ידע מכני אתה יכול לעשות זאת בעצמך לא משהו מסובך

YOSI-BR
07-04-10, 19:38
אני כבר מבולבל בנוגע למק"ט של הפלאגים והאם זה אלקטרודה אחת או שתיים בנוגע לפיאט שלי 2001 ELX.
עשיתי חיפוש וראיתי דברים לכאן ולכאן. אשמח אם מישהו יאמר לי סופית את המק"ט והאם זה אלקטרודה אחת או שתיים מכיוון שאני קונה בחנות חלפים לא של פיאט...

Caveman
07-04-10, 20:38
המקטים כתובים בדביק, אין ברור מזה לדעתי.

YOSI-BR
07-04-10, 22:10
ומה תאמר אחרי הקישור הזה?

http://www.fiatclub.co.il/forum/archive/index.php/t-4545.html

Caveman
07-04-10, 22:53
תראה, אני יודע שאלו המק"טים הנכונים.
הנתונים התקבלו מבירור שעשה מישהו בזמנו מול פיאט, ואומת על ידי מספר אנשים וספר הטיפולים שלהם.

אם יש משהו שונה (תברר עם מוסך למשל), נעדכן.

raanan_t
07-04-10, 23:16
ומה תאמר אחרי הקישור הזה?

http://www.fiatclub.co.il/forum/archive/index.php/t-4545.html

אם תקרא את מה שכתוב בקישור עד סופו תגלה ששני המקט"ים שמצויינים שם מתאימים לספייס 16V. גם זה עם ה-2 אלקטרודות וגם המקורי שכתוב בשרשור של גדעון. הנושא נבדק מול מוסך מורשה של פיאט כמו גם מול מחשב ניהול המלאי של פיאט עצמם.

בקיצור, מה שחשוב הוא לא כמה אלקטרודות יש או אין לפלאג אלא האם המק"ט זהה או לא למה שצויין בשרשור שבלינק.

upetar
07-04-10, 23:19
בעית הברקסים שהיא הבעיה החשובה כאן ,חשובה ובטיחותית ולא זוכה לתשומת הלב. שים לב.בכול גלגל יש משאבת ברקס "גם בקידמים"ואים נוזל שמן באחד מהגלגלים אתה תיראה אותו(רטיבות,נזילה).ואים לא נוזל שמן מאחד מהגלגלים(או מאחד מהחיבורים במ"ע הבלמים)ועדין הדושה שוקעת ,וכל המע"ע יבשה,החשד נופל על המשאבה המרכזית,שם יכולה להיות נזילה פנימית (עקב בלאי של האטמים)שלא ניראת לעין.בכול מיקרה זו מ"ע בטיחותית ובזה לא חוסכים ואך ורק במוסך!!!!ותיגש לשם בהקדם,שלא יהיה לך אחלה אוטו ,עים אחלה מנוע ,ותאבד את הברקסים.

ברא
08-04-10, 00:16
חשוב לציין שבשלבים הראשונים לא יראה את השמן ממש הוא רק ירגיש שהדוושה יורדת למטה יותר מדי

בקשר למשאיבת ברקס מרכזית אינה סובלת מבעיית אמינות בכלל היא אמינה ועושים לפחות 300 אלף ק"מ

Lexxxa
08-04-10, 07:59
ברא. לי אישית יצא פעמיים להחליף משאבה מרכזית ברכבים שהיו לי, ובק"מ הרבה פחות מ300 אלף. upetar אמר דבר נכון, מתחילות נזילות פנימיות (המשאבה לא מחזיקה לחץ).

saar
08-04-10, 14:01
הנה הגיע המכריע סער אז אתם רשאים להירגע (:

יופיטר צודק יותר

ברא צודק אבל קצת פחות

וכעת להסבר:

מערכת הבלמים של הרכב הינה מערכת הידראולית סגורה העובדת על לחץ של נוזל בלמים (אין קוראים אותו שמן ברקס היות והוא אינו שמן, אלא הוא נוזל בלמים), כאשר הדוושה נלחצת, מופעל לחץ על המערכת וזו עושה את עבודתו (מיותר לרדת להסברים איך הקליפר ו/או נלחץ וכ'ו).

בדרך כלל כאשר נתקלים בבעיה המתוארת (דוושה יורדת או ירידה בעוצמת הבלימה), יש לבדוק קודם כל כי אכן הבלמים תקינים מבחינת אורך חיים, ואני אסביר, ראשית יש לבדוק שהרפידות אכן תקינות ולא גמורות, שכן אם הן גמורות אזי הן דקות, אם הן דקות אזי נדרש יותר לחץ על מנת לסגור את המרווח בינן לצלחת. ולכן המון טועים לחשוב ללכת ישירות למערכת נוזל הבלמים, אלא קודם לבדוק רפידות. אם נמצא שהרפידות תקינות והן עבות (משמע בלאי תקין וטבעי וטרם הגיע זמנן), רק אז יש לגשת אל מערכת הבלמים הסגורה.

הבדיקה תיהיה בדיקה ויזואלית של מפלס נוזל הבלמים, בדרך כלל המפלס יתחיל לרדת אט אט (במקרה של הבעיה בה עסקינן), בדיקה ויזואלית באזור הבוסטר ומשאבת בלם מרכזית, אנחנו נחפש נוזל בלמים שנשפך ו/או בורח, אנו נשים לב לבדוק ויזואלית גם מתחת לבוסטר ונביט מטה, לעיתים נוזל הבלמים נשפך מתחת הבוסטר (ארחיב בהמשך), נבדוק צינורות מערכת הבלמים מאזור המשאבה ועד לכל גלגל, לעיתים יש חור ומשם בורח נוזל ואז הלחץ ירד שכן המערכת כבר אינה עובדת במעגל סגור. אם הצינורות תקינים נעבור לגלגלים, נביט בחיבורים לקליפרים ו/או למשאבות גלגלים אחורים במידה ויש, יש צורך לפרק את הדראם בשביל לראות אותן ולהביט היטב (לרוב יהיה ניתן לראות כבר על אחורי הגלגל את נוזל הבלמים מבלי הצורך לפרק גלגל ולהוריד דראם). אם כל כל הדברים שכתבתי נמצאו נקיים לחלוטין, יש טיפ נוסף לי אליכם,
הורידו ראש מתחת להגה והסתכלו מתוך תא המנוע לכיוון קיר האש באזור דוושת הבלם (היכן שהיא מחוברת לקיר האש), בדקו אם יש לכם שם נוזל בלמים, במידה ומצאתם נוזל בלמים ראו סעיף הבא.

גם אם מצאתם נוזל בלמים על קיר האש וגם אם לא מצאתם נוזל בלמים והכל נראה לכאורה נקי, אזי החשודים המיידים יהיו משאבת בלם מרכזית ובוסטר בלם.

יש מקרים בהם האטמים (כפי שיופיטר ציין) הפנימיים בין משאבת הבלם לבוסטר מתעייפים עם הזמן (בדרך כלל הדבר קורה משום שעירבבו מספר סוגים לא זהים של נוזל בלמים כמו למשל דוט 3 ואחרי תקופה מסויימת הוסיפו קצת דוט 4 מבלי שניקו את המערכת כמו שצריך וכו', או חלילה שפכו שמן רגיל), ואז יש פריצה של נוזל הבלמים מתוך המשאבה פנימה לכיוון הבוסטר (לא אליך אלא לכיוון תוך הבוסטר) ולכן אנו בויזואלית חיצונית לא יכולים לראות דבר, ולכאורה טועים וחושבים שאם האזור נקי אז אין נזילות.
מדובר בדבר מאוד שכיח מאוד נפוץ, וניתן לראותו רק לאחר פירוק המשאבה.

לסיכום: איבדתם כח בלימה, הכל לכאורה תקין ונקי, פרקו משאבת בלם מרכזית ובדקו אם האטמים נפרצו ו/או המשאבה פגומה ולכן הבוסטר מוצף נוזל בלמים.

נכתב - לעניות דעתי

mgoldst
08-04-10, 19:11
חשוב לציין שכל עבודה על מערכת הבלמים גם הקטנה ביותר - רק למבינים או במוסך !!!

YOSI-BR
08-04-10, 20:56
חשוב לציין שכל עבודה על מערכת הבלמים גם הקטנה ביותר - רק למבינים או במוסך !!!

תודה על הדאגה אני אחרון שלוקח סיכונים מיותרים!

upetar
09-04-10, 02:52
הנה הגיע המכריע סער אז אתם רשאים להירגע (:

יופיטר צודק יותר

ברא צודק אבל קצת פחות

וכעת להסבר:

מערכת הבלמים של הרכב הינה מערכת הידראולית סגורה העובדת על לחץ של נוזל בלמים (אין קוראים אותו שמן ברקס היות והוא אינו שמן, אלא הוא נוזל בלמים), כאשר הדוושה נלחצת, מופעל לחץ על המערכת וזו עושה את עבודתו (מיותר לרדת להסברים איך הקליפר ו/או נלחץ וכ'ו).

בדרך כלל כאשר נתקלים בבעיה המתוארת (דוושה יורדת או ירידה בעוצמת הבלימה), יש לבדוק קודם כל כי אכן הבלמים תקינים מבחינת אורך חיים, ואני אסביר, ראשית יש לבדוק שהרפידות אכן תקינות ולא גמורות, שכן אם הן גמורות אזי הן דקות, אם הן דקות אזי נדרש יותר לחץ על מנת לסגור את המרווח בינן לצלחת. ולכן המון טועים לחשוב ללכת ישירות למערכת נוזל הבלמים, אלא קודם לבדוק רפידות. אם נמצא שהרפידות תקינות והן עבות (משמע בלאי תקין וטבעי וטרם הגיע זמנן), רק אז יש לגשת אל מערכת הבלמים הסגורה.

הבדיקה תיהיה בדיקה ויזואלית של מפלס נוזל הבלמים, בדרך כלל המפלס יתחיל לרדת אט אט (במקרה של הבעיה בה עסקינן), בדיקה ויזואלית באזור הבוסטר ומשאבת בלם מרכזית, אנחנו נחפש נוזל בלמים שנשפך ו/או בורח, אנו נשים לב לבדוק ויזואלית גם מתחת לבוסטר ונביט מטה, לעיתים נוזל הבלמים נשפך מתחת הבוסטר (ארחיב בהמשך), נבדוק צינורות מערכת הבלמים מאזור המשאבה ועד לכל גלגל, לעיתים יש חור ומשם בורח נוזל ואז הלחץ ירד שכן המערכת כבר אינה עובדת במעגל סגור. אם הצינורות תקינים נעבור לגלגלים, נביט בחיבורים לקליפרים ו/או למשאבות גלגלים אחורים במידה ויש, יש צורך לפרק את הדראם בשביל לראות אותן ולהביט היטב (לרוב יהיה ניתן לראות כבר על אחורי הגלגל את נוזל הבלמים מבלי הצורך לפרק גלגל ולהוריד דראם). אם כל כל הדברים שכתבתי נמצאו נקיים לחלוטין, יש טיפ נוסף לי אליכם,
הורידו ראש מתחת להגה והסתכלו מתוך תא המנוע לכיוון קיר האש באזור דוושת הבלם (היכן שהיא מחוברת לקיר האש), בדקו אם יש לכם שם נוזל בלמים, במידה ומצאתם נוזל בלמים ראו סעיף הבא.

גם אם מצאתם נוזל בלמים על קיר האש וגם אם לא מצאתם נוזל בלמים והכל נראה לכאורה נקי, אזי החשודים המיידים יהיו משאבת בלם מרכזית ובוסטר בלם.

יש מקרים בהם האטמים (כפי שיופיטר ציין) הפנימיים בין משאבת הבלם לבוסטר מתעייפים עם הזמן (בדרך כלל הדבר קורה משום שעירבבו מספר סוגים לא זהים של נוזל בלמים כמו למשל דוט 3 ואחרי תקופה מסויימת הוסיפו קצת דוט 4 מבלי שניקו את המערכת כמו שצריך וכו', או חלילה שפכו שמן רגיל), ואז יש פריצה של נוזל הבלמים מתוך המשאבה פנימה לכיוון הבוסטר (לא אליך אלא לכיוון תוך הבוסטר) ולכן אנו בויזואלית חיצונית לא יכולים לראות דבר, ולכאורה טועים וחושבים שאם האזור נקי אז אין נזילות.
מדובר בדבר מאוד שכיח מאוד נפוץ, וניתן לראותו רק לאחר פירוק המשאבה.

לסיכום: איבדתם כח בלימה, הכל לכאורה תקין ונקי, פרקו משאבת בלם מרכזית ובדקו אם האטמים נפרצו ו/או המשאבה פגומה ולכן הבוסטר מוצף נוזל בלמים.

נכתב - לעניות דעתיואני אסביר.כשהרפידות נישחקות נידרש יותר שמן כדי לילחוץ אותם לדרם,וזה "דושה נמוכה",זה לא הבעיה כאן .ברקס שוקע לאט לאט זה נזילה פנימית בתוך המשאבה המרכזית,ואין שום קשר הידראולי בין המשאבה לבין הבוסטר ואים יש נזילה בינהם זה המחזיר שמן של המשאבה.לסיכום,ברקס שוקע זה משאבה מרכזית ,נזילה פנימית, גם בלי ליראות שום נזילה חיצונית.