התחבר

View Full Version : בעיה בברקסים (פונטו 97)


אשר אילוז
26-03-10, 19:39
לפני לערך חודשיים
החלפתי רפידות וצלחות קידמיות בפונטו שלי .
לאחר כמה נסיעות אם האוטו הרגשתי שהוא לא בולם כל כך , ובנוסף אחרי נסיעה קצת ארוכה שמצריכה לחיצות ברקס קצת חזקות היה יוצא מכיוון הגלגלים ריח מאוד מגעיל משהו כמו צמיג שנשרף .

חזרתי למוסכניק, סיפרתי לו על הבעיה שנוצרה, הוא הוציא אוויר מהמערכת של הבלימה, הוסיף מעט שמן ברקס שנשפך , פירק גם את הגלגלים האחוריים ואם אני לא טועה מתח את האנד-ברקס.

בהתחלה זה באמת עזר, וגם כרגע זה יחסית בסדר אבל עדיין שאני לוחץ חזק על הברקס נוצר הריח המוזר הזה, והרכב בולם אך הייתי מצפה ליותר בלימה מרפידות וצלחות חדשים.

מה אוכל לעשות בנידון ?

עוד משהו שמפריע לי ,
נכון יש את האפשרות הזאת שהאוטו יכניס אויר מהמנוע? עושים את זה בדרך כלל החורף כדי לחמם את האוטו מבלי להפעיל מזגן .
אני מתכוון לכפתור שליד הכפתור שמפעיל את המדחס.
לא משנה אם אני לוחץ עליו או מבטל אותו תמיד נכנס אויר לתוך הרכב.
מכיוון שתמיד נכנס אויר לפעמים בנסיעה ממושכת יש ברכב ריח של מנוע כזה ושל דלק.
אשמח לעזרה גם בבעיה זו

תודה רבה ושבת שלום!

Lexxxa
27-03-10, 01:00
כשאתה בולם חזק הגלגלים ננעלים ?

ברא
27-03-10, 03:04
לגבי ברקסים וצלחות חדשות התופעה שאתה מספר היא אכן אופיינית בכמה מאות קילומטרים ראשונים ואף לפעמים שומעים הברקסים שורקים בהתחלה וממש שהברקסים חדשים אם לוחצים חזק רואים עשן יוצא כל זה אופייני במיוחד שמרכיבים חלפים תחלפיים
תזהר שלא הרכיבו לך חלקים סיניים וקמפנו אותך
התופעה הזו קוראת כי צלחת עדיין חדשה ומקדם חיכוך שלה נמוך עם הזמן היא מקבל אבק של רפידות ברקס שהופך צבע שלה לשחור ונדבק בס וכל עולה מקדם חיכוך ומשתפרת פעולה הבלימה באוטו


לגבי בעיה שניה אם אני מבין טוב אתה רוצה לסגור תריס שמכניס אוויר מהמנוע ואת זה עושה דרך כזה כפתור מגירה שמושכים אותו מיימן לשמאול יש לך שמה חצים שמסבירים איזה אוויר מבפנים ואיזה מבחוץ
ולא דרך כפתור בכלל

עדכן אותנו בהמשך

i12z
27-03-10, 12:31
כמה עלה לך כולל העבודה?

saar
28-03-10, 10:46
ראשית אתחיל בכך שאינני יודע מי המליץ לך להתחיל לעשות בלימות חירום בדיוק לאחר החלפת מערכת הבלמים הקדמית. לא נוהגים לעשות זאת, ולא עושים זאת, היות ואתה דופק את העבודה.

במספר מאות הקילומטרים הראשונים לאחר החלפת מערכת הבלמים יש לבלום ברכות, ולנסוע בזהירות יתרה. מדוע? היות והרפידות טרם תפסו את מקומן, הן עדיין בתקופת השיפשוף הראשוני שלהן, ואתה בולם על השכבה הראשונה שלהן אשר מצופה בחומר מיוחד לשמירתן באחסנה. כעת אותו החומר מתחיל לאט לאט להשתפשף, וברגע שהן יתפסו את מקומן (משמע ישופשפו עד רמה כזו שהן כבר מקובעות בדיוק לצלחת), אז הן תתחילנה לתפוס את הצלחת במאה אחוז מהשטח שלהן, ואז שתתן נגיעה בברקס תרגיש את הבלימה. כשהמערכת חדשה אתה וודאי תרגיש שאתה לוחץ ברקס שהבלמים רכים, זה בסדר , זה טבעי, זה נורמלי. היות והפד לא תופס את הצלחת במאה אחוז מהשטח שלו, אלא בפחות, או עדיין לא התעצב.

לגבי הריח, לא מן הנמנע שהמוסכניק שלך שכח לנקות את הצלחות, כבר כתבתי פה בעבר מספר פעמים שיש לשים דגש מיוחד שבעת החלפת צלחות קדמיות ו/או אחריות, יש לדאוג לנקות את הצלחות היטב עם ספריי לניקוי קרבורטורים או כל ספריי אחר המסיר שומנים. אולי זה הריח שאתה מריח של השמן שהיה על הצלחת, הצלחת מגיעה כשהיא מרוחה בשמן על מנת שלא תעלה בחלודה בעת האחכסנה ועד למכירה לצרכן.

אז לסיכום - יש לנסוע בזהירות מבלי לתת בלימות חירום של ניקולס קייג' מעקיצה בשישים שניות, וזאת עד לעוד מספר מאות קילומטרים, ורק אז אפשר להבחין אם הבלימה השתפרה והיא חזרה להיות נורמלית, עד אז יש לנסוע בזהירות יתרה ולהתחיל לבלום הרבה לפני הרמזור / המכשול.

סיבה נוספת לריח יכולה להיות נוזל בלמים שאולי נשפך למוסכניק שלך על הצלחת ו/או האזור בעת ביצוע ניקוז אוויר.
כמו כן - שים לב ברכבך איזה נוזל בלמים יש לשים, האם מדובר על דוט 3 או דוט 4?
הדבר חשוב, היות ודוט 4 הוא נוזל בלמים בעל טמפ' חיכוך גבוהה יותר מחברו דוט 3. לצערי המוסכניקים לא יודעים וזה לא מעניין אותם.

ברא
29-03-10, 03:02
סער כל הכבוד פשוט הסברת להפליא

אשר אילוז
31-03-10, 20:57
תודה רבה על התשובות ,

אכן הריח והבלימות אם הזמן השתפרו לטובה.

בקשר לבחור שהסביר לי לגבי האויר מהמנוע, כנראה שלא הבנת אותי נכון.
קרא שוב את מה שכתבתי ותבין ***, אני מתכוון לכפתור שליד הac
זה הכפתור אם החץ שמופנה לחוץ לאוטו
כאילו אם אתה לוחץ אותו אז האויר שמגיע הוא מחוץ לאוטו ואם אתה מבטל אותו אז האויר נשמר באוטו משהו כזה.