התחבר

View Full Version : יעוץ - אונו 5\4\93? הזרקה\קרבורטור?


UNO
24-03-10, 20:35
שלום לכולם.
עיינתי בפורום באשכול אם המפרט הטכני והתמונות על השנתונים של האונו ומה מגיע אם האוטו במקור בכל מודל.
כמו כן עיינתי גם בהרבה אשכולות אחרים ששואלים באיזה דגם מגיע האונו אם קרב' , הזרקה , נפח וכד'.
עדין אני רוצה יעוץ כללי מחברי האתר המנוסים לגבי הרכב.
הבנתי שהאונו 1000 מגיע אם קרב', 4 הילוכים , מה שמעלה את רמת האמינות של האוטו והפשטות שלו.
ופשטות זה טוב!
כמו כן הבנתי שיש את האונו 1.100 שגם היא מצויידת בקרב', 5 הילוכים, ומיכלולי מנוע פשוטים למדי וללא חיישנים למיניהם, בדיוק כמו האונו 1000.
האונו 1400 הזרקה מגיע אם כל מיני חישנים למיניהם שאם הם נהרסים הם יכולים לעלות כמו הרכב עצמו, שלא לדבר על תיקון של ההזרקה.

קראתי שלא ממש כדי להיתקרב ל1400 וכדי להיתמקד בנפחים 1000 ו1.100 (מנועים פשוטים ללא חישנים ובעלי קרב').
מה דעתכם בנושא?
איך ה1.100 נוסעת בהשוואה ל1000?
האם הטיפולים לרכב כזה יקרים?
הרכב מגיב טוב ובזריזות בעיר\מחוץ לעיר?
יש לאונו מחלות ידועות?
כמה קילומטראז' רכב כזה יכול לעשות?
איזה שנתונים בארץ מגיעים אם מנוע 1000 קרב', ואיזה אם מנוע 1.100 קרב', ואיזה אם המנוע 1400 הזרקה?

תודה מראש.

liorwohl
24-03-10, 20:57
ה1000 בכלל לא כזה איטי, היתה לי 1.0 ועכשיו פונטו עם 60 כ"ס ואת האמת האונו הרגישה יותר זריזה. כנראה שזה רק תחושה אבל זה מה שחשוב :twisted:

אבל עדיף את ה1100 אם אתה מוצא אחת טובה, עוד כוח ועוד הילוך זה "בחינם" לא יותר מסובך ולא יותר יקר ואין לזה שום חסרון בעקרון...
אבל אם אתה מוצא 1000 במצב מצויין אז כבר תקנה ואל תחכה למצוא 1100.

1.4 לא כדאי בגלל המנוע עצמו ולא בגלל ההזרקה, יש גם 1.1 או 1.0 עם הזרקה ולא קרבורטור. (כל אוטו מ94 ומעלה הוא עם הזרקה, שנת 94 מותר לו אבל לזהם בטסט, 95 ומעלה עובר בדיקה מחמירה יותר)

אבל לפי דעתי עדיף הזרקה ועדיף דגם שהוא עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית, הדברים האלה לא מתקלקלים כל יום כמו שעושים מזה לפעמים והנוחות היא פי 10000000 יותר טובה.

באונו כל בוקר הייתי צריך לשים צ'וק ותמיד בעצירה הראשונה אחרי שכבר הייתי מכניס תצ'וק אז האוטו היה נכבה ונדלק מיד (בלי צ'וק) וכל כניסה לאוטו עם אנשים זה תהליך של מתיחות לכל הדלתות.. עכשיו יש לי אוטו נורמלי שלא צריך להתעסק בשטויות האלה כל נסיעה, זה הרבה יותר כיף. התקלות בדברים האלה נדירות וחבל שלא יהיה לך, לפי דעתי.

asaf123
24-03-10, 21:11
לכל האונואים יש מחלה של משולשים.
וסביר שהוחלפו המקוריים בתחליפיים כבר .
להישתמש אך ורק בנוזל קירור יעודי.
ברקסים לא הכי הכי אלה אם אתה רוצה להכנס לפרוייקט ברקסים כמו אצלי.
בולמי זעזוים קצת קשים.
אצלי הקשתי אותם עוד.
והנמכתי.
אני אישית מעדיף משמעותית את ה1400.
אוטו קצת רגיש אבל מדהים .
ואם מטופל כמו שצריך מגיע לכל מקום שרק תרצה.

UNO
24-03-10, 21:12
(כל אוטו מ94 ומעלה הוא עם הזרקה, שנת 94 מותר לו אבל לזהם בטסט, 95 ומעלה עובר בדיקה מחמירה יותר)

כל אוטו או כל אונו משנת 94 הוא אם הזרקה? לא הבנתי...
מה זאת אומרת שנת 94 מותר לו?

אני לא מיתלהב מהחלונות חשמל ושאר הירקות שרשמת. אתה צודק אבל זה לא הכי הכרחי.

צ'וק זה שטויות לדעתי.

liorwohl
24-03-10, 21:23
כל אוטו מ94 ומעלה היה חייב הזרקה. אין 94+ עם קרבורטור.
(כל אוטו, לא רק אונו)

בפיאט משכו את זה עד השנה האחרונה ולכן
כל אונו 93 ומטה תהיה עם קרבורטור.
כל אונו 94 ומעלה תהיה עם הזרקה.
בכלל לא קשור ל1000 או 1400. יש 1000 עם הזרקה ויש 1400 עם קרבורטור ולהפך.

לכן אם אתה רוצה קרבורטור קנה אונו משנת 93.

ההערה שלי בקשר לשנת 94 בלבד היא שיש הזרקה אבל בטסט בודקים את הזיהום אוויר כמו לרכב עם קרבורטור. ככה שאתה יכול בשנת 94 לזהם כמה שאתה רוצה ואפילו לעשות הסבה לקרבורטור אם מתחילות בעיות.

upetar
24-03-10, 22:19
ואני יודע על עוד כמה מכוניות.אבל בגדול זה נכון ,ובאונו בשנת 94 עברו להזרקה חד נקודתית שמזהמת יותר ומדויקת פחות מהזרקה רב נקודתית(מזרק לכול צילינדר)כפי שמקובל עד היום.זו הסיבה לגמישות בטסט.(מנוע קרבורטור בפיאט חזק יותר ממנוע הזרקה חד נקודתי.אמין יותר ,וזול יותר לאחזקה).

UNO
25-03-10, 01:19
כל אונו 93 ומטה תהיה עם קרבורטור.
כל אונו 94 ומעלה תהיה עם הזרקה.
בכלל לא קשור ל1000 או 1400. יש 1000 עם הזרקה ויש 1400 עם קרבורטור ולהפך.

לכן אם אתה רוצה קרבורטור קנה אונו משנת 93.



חידשת לי.
לא ידעתי שיש אונו מיתחת למודל 94 אם מנוע 1400 קרב'.
האם המנועים 1000 ו 1.100 קרב', אמינים יותר מה1400 קרב'?

לדעתכם באונו קרב' עדיף על הזרקה?
על איזה נפח ומערכת דלק ההיתם ממליצים באונו?

אגב,
עד איזו שנה יצרו את האונו?

תודה.

UNO
25-03-10, 01:20
ואני יודע על עוד כמה מכוניות.אבל בגדול זה נכון ,ובאונו בשנת 94 עברו להזרקה חד נקודתית שמזהמת יותר ומדויקת פחות מהזרקה רב נקודתית(מזרק לכול צילינדר)כפי שמקובל עד היום.זו הסיבה לגמישות בטסט.(מנוע קרבורטור בפיאט חזק יותר ממנוע הזרקה חד נקודתי.אמין יותר ,וזול יותר לאחזקה).

אפשר לדעת על סמך מה אתה אומר שהקרב' יותר חזק מההזרקה?
זה נישמע מוזר.:rolleyes:

upetar
25-03-10, 02:20
וכדאי לך גם לעיין בשירשורים וחוות דעת של הרבה חברי פורום זה ופורומים אחרים ותיקים ומנוסים ,העינין כבר ניטחן הרבה.(ואמרתי שמנוע קרבורטור יותר חזק מאותו מנוע עים הזרקה חד נקודתית)שים לב.

ארילו
25-03-10, 08:53
יופיטר צודק. מבחינה טכנית המנועים עם הקרבורטורים חזקים יותר.

יש גם אונו מוזרקות לפני 94, בדגם המפואר.

upetar
25-03-10, 09:58
תיפתח ספר טכני,גם בהינס(התנך שלנו) ותיראה,בשנת 93 ההספק גדול יותר ממה שנותן בשנת94,ובשנת 95\96 ההספק עולה שוב עןלה ןמגיע למעל שנת 93\94 ,גם ביגלל שהמנועים מורכבים יותר(קמשפט כפול,והזרקה רב נקודתית). ותיראה מה מצאתי(כאן בפורום ותודה לידידנו סטיו)


70S
1.4i.e. S
שווקה עם תצורת מרכב של 5 דל'.
מנוע: 1372 סמ"ק, 8 שסטומים, 4 צילנדרים.
הספק מנוע: 71 כ"ס בדגמי 93'-90', 69 כ"ס בדגמי 96'-94' ב- 6000 סל"ד.
מערכת דלק: מאייד. מדגמי 94' ומעלה- הזרקת דלק חד נקודתית.
תיבת הילוכים: ידנית 5 הילוכים+ הילוך אחורי.
אבזור: מגב אחורי, פתיחת דלת תא המטען ממושב הנהג, חגורות בטיחות קדמיות מתכווננות, שעון זמן דיגיטלי, תאי אכסון בדלתות קדמיות, פנסי איתות לבנים, תושבת מתחת לרדיו, טאסות מקוריות, לוח שעונים הכולל מד חום מנוע, מד מהירות, מד דלק, מד ק"מ מתאפס.
אבזור אופציונלי: חלונות חשמל קדמיים, נעילה מרכזית, מזגן מקורי.

kuthx3
25-03-10, 11:54
אני רוצה לתקן טעות בשנת 94 נמכרו גם פיאט אונו עם קרבורטור וגם עם הזרקה. היה לי בעבר אונו 1000 סמ"ק מודל 94 עם קרבורטור. הרכב נרכש בסוף 93 .

upetar
25-03-10, 12:06
וגם היום מיצרים מנועים פשוטים(קטנועים,מכונות חקלאיות)עים קרבורטור,כי מנוע קרבורטור פשוט יותר ופשטות=אמינות.

UNO
25-03-10, 15:52
תודה על התגובות העיניניות.

לדעתכם באונו קרב' עדיף על הזרקה?
על איזה נפח ומערכת דלק ההיתם ממליצים באונו?
האם הטיפולים לרכב יקרים?
כמה קילומטראז' רכב כזה יכול לעשות?

תודה.

saar
25-03-10, 16:48
לא מן הנמנע שדעתי אליך תיהיה לא אובייקטיבית, ועל כן אתה רשאי לקחת אותה בערבון מוגבל.

פיאט אונו הזרקה היא העדיפה - חסכון דלק, מה גם שהרכב חכם יותר במעקב אחר צריכת הדלק שלו, מחשב ניהול הזרקה.

נפח מנוע 1100 סמ"ק דגם פייר (fire) עדיף - מנוע חסכוני, רכב קל וזריז, מערכות פשוטות יחסית, בעל 5 הילוכים. עונה על הצרכים המינימלים. הרכב הוא דיי עמיד לאורך השנים, למעט בלאי.

הפיאט כאיטליה מאוד רגישה להזנחת טיפולים שוטפים ולחיבורי חשמל פרזיטים, כך אם תשים מנורה שאינה בהספק המתאים, מערכת החשמל תשתגע, ועל כן הקפד על רכב שמור המטופל באופן שוטף.
עוד רגישות לאיטליה - חום מנוע, יש להשגיח כי משתמשים בנוזל קירור איכותי, וכי הרדיאטור תקין ונקי וכמו גם מערכת קירור מנוע על בוריה.

קילומטר - אין מניעה לנסוע ולנסוע ולנסוע, כל עוד הרכב מטופל באופן שוטף, ובלאי מקבל תיקון בהחלפה בחלק איכותי במקומו, אין מניעה לנסוע ללא סוף.

upetar
25-03-10, 18:10
זה מזרק יחיד ליפני הסעפת.האים בישביל מזרק שכימעט ולא חוסך בדלק(לדעתי ולדעת רבים אחרים גם זה לא נכון),אתה מוכן להפעיל מחשב,גלאים,רגשים,חיווט,משאבת דלק חשמלית,ועוד כול מיני,ועוד לקבל פחות כוח מנוע.אמינות,במחיר של גלאי 1 אתה משפץ קרבורטור,ומה עים המחשב ,ומה עים להיתחבר למחשב במוסך לבדיקות ,וזה ליפני החלפת חלקים.הרי כדי להרים טורים צריך להיתחבר למחשב.הנושא ניטחן כאן כבר הרבה ,והאנשים כבר הבינו והסכימו שלאוטו ישן בהחלט עדיף קרבורטור ובטח שעל הזרקה חד נקודתית.ושוב פשטות=אמינות. מצאתי שוב משהו בישבילך תיקרא את התגובות של אנשים שמבינים באמת.http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=303487&highlight=%D7%A7%D7%A8%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%98%D7% 95%D7%A8+%D7%90%D7%95+%D7%94%D7%96%D7%A8%D7%A7%D7% 94

UNO
25-03-10, 18:22
אז אני מבין שכדי לישאוף לאונו 93 קרב' 1.1.

מהוא קילומטראז' סביר\ממצוע במודל 93 נכון להיום?

תודה לכולם על התשובות העיניניות.

upetar
25-03-10, 18:38
אל תמהר, אולי יהיה לך מזל כמוני,טמפרה 93 ,יד ראשונה,105000ק"מ .היתה זרוקה באיזה מרתף,בלי אויר בגלגלים. (תיראה מנוע 1100 אומנם לא דופק שסטומים כשניקרעת רצועת טימינג,אבל יש לא בעיה שהמודול הצתה נישרף מהר.ל1400 יש מודול טוב יותר(כמו אצלי)וקצת יותר כוח,אבל באונו אני לא מומחה ולא רוצה להטעות.אני מציע שתעשה שיעורי בית ותשב על המחשב תיקרא בפורומים שונים ותסכיל.("קרבורטור תמיד עדיף".

UNO
25-03-10, 20:17
טמפרה?
נישמע מעניין.
בתור בעלים של טמפרה, תוכל לתת קצת פרטים על הרכב?
מנוע,מערכת דלק,אמינות,אחיזה,תחזוקה,מודלים וכד'.

תודה.

upetar
25-03-10, 23:12
קניתי ב8000ש',השקעתי עוד איזה8000 ועשיתי אותה חדשה.אחלה אוטו,משמש אותי לטיולים ונסיעות ארוכות(אפשר לישון בפנים),יש לי גם קטנוע לעיר.האוטו הנוח ביותר ,מפנק,מזגן,הגה הידראולי ,פשוט ביותר,(בטסט, בתור לבדיקת גזים,יוצא עים טסטר פותח מיכסה מנוע ,סוגר בורג אויר בקרבורטור למצב גבולי (ליפני הזיוף),ניגש לבדיקה,ומקבל מחמאות על התוצאות.נוסע לסיני עים האוטו ,וצוחק עלהאוטומחשב היפני החדש שניתקע בדרך ביגלל הליכלוך בדלק.תמיד היו לי מכוניות פשוטות,עים דהשבו גם טילתי40000ק"מ בארופה.דלק,לא אוכל ,בן עירוני אולי 15ק"מ לליטר.אחרי ניקוי ושיפוץ קרבורטור שאני עשיתי.מה שכן האין צבע (לבן)משעמם אותי ואני חושב ליצבוע אותו ,ואין טיפה חלודה.תעשה חיפוס על טמפרה ו על אונו ותופתע ,ויש גם הרבה תמונות.

UNO
13-04-10, 14:50
מקפיץ את האשכול לטובת שאלה.

אונו מודל 94
מנוע 1.1
קרב'
140.000 קילומטראז'
יד 3
רכב יחסית שמור, אבל הבעלים אומר שלרכב אין מזגן,אין חלונות חשמל ואין הגה כח.
אני יודע שיש אונו אם חלונות חשמל, אבל יש אונו אם הגה כח?
מה עלות של מזגן מפרוק לרכב כזה?

הקילומטראז' גבוהה\ממצוע\נמוך לשנתון הזה?

תודה.

bananajoe
13-04-10, 15:03
אם אין חלונות חשמליים ואין הגה כוח מילא
אבל אם אין מזגן אני לא הייתי קונה מניסיון בעיקר בקיץ הישראלי
בחורף אפשר לסבול אבל בקיץ גם חלון פתוח לא עוזר

liorwohl
13-04-10, 15:23
יש 2 בעיות עם התיאור הזה
קודם כל אין אונו 94 קרבורטור מקורית - האוטו עבר הסבה מהזרקה חד נקודתית לקרבורטור, אם זה באמת קרבורטור ולא טעות.
דבר שני אין אוטו ממודל כזה בלי מזגן - יש מזגן אבל משהו בו לא עובד, וצריך לסדר את הבעיה הזאת. יכול להיות שיש סתם נזילה או שצריך רק מדחס מזגן וכו'.
בקשר להגה כוח - אין לאף אונו וממש אין צורך, ההגה קל.
חלונות חשמל - יש מקורי לחלק מהאונו אבל אני חושב שרק ה1.4, אפשר להוסיף חלונות חשמל מאונו שיש לה או סתם חלונות חשמל ג'נריים. אותו דבר נעילה מרכזית.

הקילומטרז' בסדר גמור.
מבחינת שנתון זה אפילו נחשב נמוך, אבל זה לא משנה כי אתה לא תקנה אונו עם 300 אלף קילומטר בכל מקרה.

UNO
13-04-10, 15:49
תודה על התשובה המנומקת!
אם אכן מיסתבר שהרכב עבר הסבה לקרב', האם זה צריך להחשיד? או שיכול ליהיות שזה נעשה בשביל פשטות\חיסכון של חישנים שיכולים להיתקלקל ועולים יקר?
לדעתי היא היתכוונה לזה שיש מזגן, אך הוא לא תקין. לא שאלתי יותר מידי אם זה מדחס או גז וכד'.
לידע כללי, כמה עולה מזגן מפרוק לרכב כזה?
מה זה חלונות חשמל ג'נריים?
*שכחתי לציין שלרכב יש טסט ל8 חודשים.
אם אחרי כל הפילפולים מיסתבר שהרכב תקין ובמצב טוב, כמה שווה לשלם עבורו?

תודה.

liorwohl
13-04-10, 15:59
בחלונות ג'נריים אני מתכוון לסתם איזה קיט חלונות חשמל למכוניות ישנות, לא משהו שקשור לפיאט אונו או לפיאט בכלל. יש של חברת ספאל למשל ויש חברות יותר זולות, אני לא בדיוק מבין בזה.

כמה עולה מזגן מפירוק זה לא שאלה הגיונית, המזגן זה מערכת ש"מפוזרת" ברכב, זה לא איזה קופסה אחת שאתה שם באוטו וזהו. חייבים לבדוק מה החלק הבעייתי במזגן הקיים ולהחליף/לתקן אותו.

כמה לשלם - אני מכרתי לא מזמן אונו 93 מנוע 1000 במצב שמור מאוד חיצונית ופנימית ומכנית והכל, בלי שום אבזור חוץ ממד סל"ד ב4000₪. אבל זה היה אוטו שטופל מאוד טוב ונראה הרבה יותר חדש ממה שהוא באמת.
האונו שמצאת אם היא מסודרת מכל הכיוונים, אין דפיקות, אין תאונות ישנות, הבפנים שלם ויפה, מכנית הכל טוב, בלי נזילות ועם מערכת קירור כמו שצריך (טרמוסטט עובד+פרפלו) אז תשלם אפילו 4000.
אם יש לאוטו כל מני חסרונות קטנים שתצטרך לסדר אז 3000 מקסימום לפי דעתי.

upetar
13-04-10, 16:05
באונו 94 יש בדיקות עשן מחמירות יותר בטסט(כי הוא מקורי מוזרק)ויכול להיות שלא תעבור טסט(אולי כן עים קומבינה).אני לא היתי נוגע,ואים נידלקתה תיבדוק גם את זה.

liorwohl
13-04-10, 16:06
ב94 דווקא אין את הבדיקות.
זה השנה הכי טובה, גם הזרקה וגם אין בדיקות..

upetar
13-04-10, 16:22
למסקנה שהזרקה חד נקודתית זה זבל,(תוספת מחשב,גלאים,ממיר,ועוד.ומקבל פחות כוח מקרבורטור. בכול זאת אני היתי קופץ למישרד הרישוי ומברר?(לשקט הנפשי שלי).אגב תיבדוק אים יש ממיר באוטו.הקרבורטור סותם אותו מהר.מזגן=שתדע שתיקון מזגן ישן(גז 12)עולה הרבה,רק מילוי גז איזה 500שקל.

liorwohl
13-04-10, 16:28
אחת הסיבות שהחלפתי את האונו בפונטו זה ההזרקה.

הקרבורטור ובעיקר הצ'וק שלו זה דבר מעצבן. במיוחד למי שנוסע כמעט רק בעיר.. וגם בנסיעות שכבר כביכול לא צריך צ'וק האוטו היה נכבה בתיחלת הנסיעה לפעמים וכל מני דברים מעצבנים כאלה. לא היה בא לי לנסוע עם צ'וק כל החיים אז כל הזמן הייתי במלחמה איתו...

עכשיו בפונטו אני נכנס לאוטו וישר מניע ואני יודע שאין לי מה להתעסק, המחשב עושה את ההתעסקות הזאת בשבילי.

גם מבחינת פשטות - המערכת פשוטה לעומת הרב נקודתית, פחות חיישנים ומזרק פשוט אחד שנראה כמו קרבורטור. זה לא יותר מסובך לפי דעתי מקרבורטור מכאני שצריך לדאוג לו שיהיה מכוון.

upetar
13-04-10, 16:44
רוצה לעבור דירה ,כי לא בא לי לנקות אותה.

UNO
13-04-10, 16:54
תודה על התגובות.

אני קצת מבולבל.
אחד אומר שבשנת 94 בדיקת הזיהום אוויר בטסט מחמירה, ואחד אומר שאין ביכלל בדיקה.
מה זאת אומרת לבדוק במשרד הרישוי אם יש לרכב הזרקה?
כתוב ברישון רכב הזרקה או קרב'?

ואתם אומרים שאין מצב לאונו 94 קרב' מקורי?

kuthx3
13-04-10, 16:59
ברכב מודל 94 אין בדיקת זיהום אוויר מחמירה.

UNO
13-04-10, 19:01
מה זאת אומרת לבדוק במשרד הרישוי אם יש לרכב הזרקה?
כתוב ברישון רכב הזרקה או קרב'?
אין מצב לאונו 94 קרב' מקורי?

liorwohl
13-04-10, 19:05
הבדיקה היא לא אם יש הזרקה או לא.. זה לא מעניין אותם.

ככה זה הולך:
בטסט יש בדיקת זיהום אוויר כזאת:
למכוניות עד 94 (כולל) מותר לזהם דיי הרבה
למכוניות מ95 ומעלה כבר אסור לזהם הרבה.
מצידם תביא אוטו שנת 2009 עם קרבורטור, אם איכשהו הוא לא יזהם אז זה יעבור מהבחינה הזאת.

UNO
13-04-10, 19:31
תודה על הפרוט!

לא הבנתי כל כך מה הוא רשם בקשר למשרד הרישוי -
האם יש דרך לדעת איזו מערכת היתה במקור (קרב'\הזרקה) מלבד מלישאול את הבעלים?

למסקנה שהזרקה חד נקודתית זה זבל,(תוספת מחשב,גלאים,ממיר,ועוד.ומקבל פחות כוח מקרבורטור. בכול זאת אני היתי קופץ למישרד הרישוי ומברר?(לשקט הנפשי שלי).

upetar
13-04-10, 21:05
וניגש לבחור שעובד בעמדת בדיקת עשן ולישאול אותו,*** כמה מותר לאונו שלי לזהם?ותודה רבה ולהיתראות.

UNO
14-04-10, 00:01
תאמין לי יופטר, בשביל לדבר איתך צריך ליקרוא את הכותרת שאתה כל הזמן דואג לירשום, ואז אפשר למפצח את התגובה שלך.

* האם יש דרך לדעת איזו מערכת היתה במקור (קרב'\הזרקה) מלבד מלישאול את הבעלים?

upetar
14-04-10, 00:46
רפי לין,כמו אנציקלופדיה.יודע הכול על פיאט .(תישאל אותו אים הגיעו אונו 94 קרבורטור )ומה בודקים בטסט. או תיתקשר לסודאי ותגיד לו מ"ס מנוע ומיספר רישוי ,ובמחשב יש לו פרטים.

upetar
14-04-10, 02:13
קיבלתה גם תשובות מיקצועיות מאנשים רצינים בקרספורום,.