התחבר

View Full Version : פיאט פונטו מזגן.בעייתי


avikoosh
21-03-10, 21:33
שלום אוליי אתם תוכלו לעזור לי בבעייה.
יש לי פיאט פונטו 2002 S60
קודם כל שאלה ברוב המכוניות לצורך עיניין ברכב של אבא שלי טויוטה קורולה 99 יש שני וונטות אחת לרדיאטור שבעצם תקרר את מערכת המים של המנוע ואחת של המזגן בנפרד איך שמדליקים מזגן בטויוטה הוונטה של המזגן נכנסת לפעולה ולא מפסיקה כל עוד המזגן עובד
עכשיו בפיאט פונטו יש וונטה אחת.. השאלה היא האם הוונטה צריכה גם לעבוד נון סטופ כאשר אני מדליק את המזגן?
והאם יכולה להיות בריחה של גז במזגן אם הוא מגיע ללחץ גבוה מידי ולאיו דווקא מנזילה? (זה דיי קשור לשאלה הראשונה כי אצלי הוונטה מתחילה לעבוד בלחץ גבוה של 250 ולחץ נמוך של שבעים ומורידה אותו ללחץ גבוה של 200 בערך ולחץ נמוך של 55 בערך)
תודה על העזרה
אבי.

moty003
21-03-10, 21:44
השאלה שלך בעצם היא , מה התחליף לוונטה השניה שיש בטויוטה ואצלך לא?
אם כן כניראה שמדובר בשני מהירויות בפיאט.

avikoosh
21-03-10, 21:45
לא השאלה כאשר אני מדליק את המזגן בפיאט האם הוונטה צריכה להכנס לפעולה כל הזמן?

avikoosh
21-03-10, 22:02
פשוט הועלתה אפשרות לפיתרון זמני לעשות bypass על הunit ובעצם לדאוג שבכל פעם שאני אדליק את המזגן תפעל הוונטה ואז אם זה באמת נכון לא תיהיה לי דליפה של גז כתוצאה מלחץ
מישהו כן יודע את התשובה ? מישהו שם לב שהוא מפעיל את המזגן בפיאט שלו האם הוונטה שלו נכנסת לפעולה ישר עם המדחס (כלומר שהאוטו קר) ונשארת דולקת לא משנה מה הוא שהיא נכנסת לפעולה כמה שניות ויוצאת?
אני כבר מיואש

upetar
21-03-10, 22:05
אבל ממש לא ניראה לי שהלחצים כאלו גבוהים.לדוגמה אצלי בטמפרה כשהמזגן עובד ,איך שהלחץ גז עולה יש פרסוסטט(מפסק לחץ) שמפעיל את הונטה.הלחץ בעבודה,יניקה 35\40 ובדחיסה250 .אותו פרסוסטט גם מכבה את המזגן כשהלחץ גבוה מידי.

avikoosh
21-03-10, 22:09
ברכב שלך יש גם וונטה אחת?
והיא לא פועלת כל הזמן?

upetar
21-03-10, 22:12
שיש מכוניות שהטרמוסטט מפסיק את פעולת המזגן ,וזה מכבה גם את הונטה.

upetar
21-03-10, 22:14
כשמדליקים את המזגן,כמה שניות המדחס בונה לחץ ומיד מופעלת הונטה.

avikoosh
21-03-10, 22:16
בילבלת אותי כבר ***ח אבל האמת אני לא מאשים אותך אני צריך מישהו עם פונטו שפשוט שם לב שכשאר הוא הדליק את המזגן באוטו שהוא קר האם הוונטה נכנסה לפעולה ולא כבתה בגלל חום המדחס ולא חום המנוע
מישהו בבקשה עזרה?
אני לא רוצה סתם לעשות טעויות ולהחליף את היוניט או לעשות איזה קומבינה על הוונטה על סמך מה המוסכניק ההוא אמר הוא קצת לא נשמע בטוח בעצמו

upetar
21-03-10, 22:21
וחכה לתגובתו של רבנו רפי לין המומחה.

רפי לין
21-03-10, 22:27
בפיאט פונטו ספייס יש למאורר הרדיאטור 2 מהירויות, 1 איטית והשנייה מהירה והוא פועל כך:
1. כשחום המנוע עולה לחום מסוים המאורר יפעל במהירות 1 האיטית ואם החום ימשיך לעלות אז הוא יפעל במהירות 2, המהירה. לאחר התקררות הרדיאטור המאורר מפסיק לפעול וחוזר חלילה.
2. כשהמזגן פועל ולחץ הגז עולה, המאורר יפעל במהירות 1 האיטית ואם עוד ימשיך לעלות לחץ הגז
(במזג אויר חם וכו') אז המאורר יפעל גם במהירות 2, המהירה. זאת עד לירידת לחץ הגז וחוזר חלילה.
הערה - מאורר הרדיאטור אינו פועל קבוע כשהמזגן פועל אלא רק לפי לחץ הגז במע' המזגן.
המאורר רדיאטור מופעל ע"י מחשב נהול המנוע (דרך ממסרים) כשהמחשב מקבל את נתון חום המנוע מחיישן חום ואת נתוני לחץ גז המזגן מחיישן לחץ הנקרא "קוודרינרי" שהוא גם מנתק את מדחס המזגן אם לחץ הגז נמוך מדי (כי חסר גז) או אם לחץ הגז גבוה מדי.
לא צריך ואפילו אסור לבצע הפעלה קבועה של מאורר הרדיאטור, כשהמזגן פועל.
בברכה - רפי לין

avikoosh
21-03-10, 22:40
האמתי כשחיפשתי שאלות על המזגן ראיתי שהוא באמת מפציץ תשובות לעיניין
אז רפי אשמח לשמוע את עצתך
תודה

avikoosh
21-03-10, 22:43
קודם כל תודה על ההסבר המפורט אין ספק
עכשיו האם כן יכול להיות מצב שהריליי של היוניט לא תקין והוא לא מגיב מתי שהוא צריך או לא מגיב מספיק זמן
ואז לחץ הגז מגיע ללחץ גבוה מידי ואוליי בתור מנגנון הגנה הוא פורק גז החוצה? כי לאחר חיפוש לא מצאתי נזילה של גז. ויש לי בעייה של מזגן באוטו

upetar
21-03-10, 22:51
אז אני מבין שאצלי בטמפרה זה אותו דבר ,חוץ מהמהירויות של הונטה שלא מישתנות ביגלל הלחצים .וכשהלחץ גבוה מידי או נמוך מידי אז גם הונטה וגם המדחס מפסיק לעבוד .

upetar
21-03-10, 22:55
אני חושב שהלחץ אצלך גבוה,ואל תישכח "בגז מזגנים ,לחץ גבוה=חום גבוה..(ההגנה על המערכת זה מפסק הלחץ שמפסיק מזגן כשהלחץ גבוה מידי).

avikoosh
21-03-10, 22:59
מה הלחץ התיקני? של גבוה ונמוך?

upetar
21-03-10, 23:05
250 בדחיסה

avikoosh
21-03-10, 23:09
נבדוק את העיניין תודה רבה לכם עזרתם לי מאוד
בעיקר אני יודע לא לעשות חיבור ישיר מזל שלא הקשבתי למוסכניק הזה

רפי לין
22-03-10, 13:09
אני מציע לך לבצע בדיקה אצל מזגניסט מקצועי ורצוי אצל מי שמכיר את מכוניות פיאט.
upetar, איזה מזגן יש אצלך בטמפרה?, האם מע' אקלים דיגיטלית מקורית או מזגן ישראלי?.
בברכה - רפי לין

upetar
22-03-10, 15:18
טמפרה סטיישן,קרבורטור,1600,מיזוג מקורי,ונטה 2מהירויות,ותודה .

saar
25-03-10, 13:39
לשאלתך האם יכולה להיות בריחה של גז במזגן אם הוא מגיע ללחץ גבוה מידי ולאיו דווקא מנזילה?

כאשר לחץ הגז עולה נשקפת סכנה למדחס המזגן, היות ובלחץ גז גבוה המדחס מתחמם, לחץ גז גבוה מעיד על כשל במערכת המיזוג. יכול להיות מייבש סתום, יכול להיות מעבה לא מקורי של הרכב (מעבה קטן במימדיו הפיזיים), וכיוצא באלה.

על כן התשובה לשאלתך, לחץ גז גבוה יגרום לכשל מדחס ואף לנזילה / בריחה של גז.

יש לגשת לאיש מזגנים מקצועי, קראתי את התגובות של חבריי לפורום, רבות התגובות שאינני מסכים עימן היות ואינן עולות בקנה מידה אחד עם המציאות המקצועית, ועל כן לא אכנס לדין ודברים על שאר הירקות שעלו.

upetar
25-03-10, 14:07
מהיכן בדיוק יוצא עודףהגז?תודה.

saar
25-03-10, 16:40
יווצר חור בצנרת ו/או במערכת שממנו הגז יברח.
חשוב על מערכת בה מופעל לחץ הגבוה מהמותר, מה יקרה באופן טבעי? פיצוץ.
אז פה זה מתבטא בבריחת גז כמו מהחיבורים של הצינורות, מהספייסרים (גומיות). רצוי שלא להגיע לרמת לחץ גבוה בכלל, תלוי גם על המודלים והדגמים והפירמות של הרכבים המדוברים.

לחץ גז של 250PSI במנוחה הינו לחץ גז גבוה, שגורם למדחס לעבוד בתנאים קשים הגורמים לו להתחממות ולבלאי מואץ.

upetar
25-03-10, 17:49
בקו יניקה הלחץ במצב עבודת המזגן 35\40 ונתונים אלו הם נתוני היצרן ,(לא לויכוח)

avikoosh
21-06-10, 13:09
הבעייה נפתרה, החלפתי גם את היוניט שיושבת על המעבה ובנוסף החלפתי את הקבל שמתחבר לוונטה , ככה נראה הקבל נשרף והוונטה אף פעם לא נדלקה על מהירות נמוכה אלא תמיד הלחץ הגיע לגבוה מאוד ואז רק המהירות הגבוה נכנסה וכנראה זה היה מאוחר מידי אז כל פעם הלחץ גרם לבריחה קלילה של גז עד שלא נותר כלום.
שורה תחתונה הוחלפה היוניט לבינתיים חובר גשר עד שיוחלף הקבל (הוונטה לא עובד באופן רציף אלא רק שהמדחס מתחמם) מולא גז ושמן והמזגן עובד פיקס מקפיא את הצי'נה.
תודה רבה לכל העוזרים.