התחבר

View Full Version : מד-טמפרטורה נשאר על הרבע לאחר ראש מנוע


0r3n
20-03-10, 14:04
שלום חברים,

ביום שני הוצאתי את הרכב (פיאט פונטו ספייס 2001 sx60 דגם מנוע A4000) מהמוסך לאחר שיפוץ ראש מנוע.
בעבר מד-הטמפרטורה היה מגיע תוך 10 דקות בערך לחצי סקאלה ונשאר שם.
כעת הוא מגיע לרבע ונעצר שם, לפעמים מגיע לחצי ואח"כ יורד בחזרה. משהו לא ברור שם.
בדקתי שמן/מים - נראה בסדר.

אין לי כל כיוון בנוגע לתקלה, אשמח לדעת ממה זה יכול לנבוע עד שאגש מחרתיים למוסך שיסדר לי את זה כך שיהיה כמו בעבר.

תודה לעוזרים,
אורן.

raanan_t
20-03-10, 14:20
תרמוסטט לא מותקן ברכב ככל הנראה (או נתפס מסיבה לא ברורה).
אם הרכב לא מגיע לחצי גם ב"עמידה" אז כנראה שגם הוונטה חוברה לפעול קבוע.

כבר נתקלתי במכונאים שחושבים שפונטו מתחממת ולכן המהנדסים של פיאט, לא מבינים כלום, ומיותר שהם שמו את התרמוסטט. המכונאי הגאון מוציא את התרמוסטט ואומר ללקוח שזה בכדי לשמור על המנוע וש"לא צריך".

בקיצור, וודא שהתקלה מטופלת, שהוונטה עובדת רק כשצריך ובשתי מהירויות.

0r3n
20-03-10, 14:30
אתה מתכוון שהוונטה עובדת מיד כשמניעים את הרכב/סוויץ'?
כי זה לא קורה, רק לאחר נסיעה של מס' דקות, כאשר חם בחוץ, הוונטה מתחילה לעבוד.
איך אוכל לבדוק את עניין 2 המהירויות?
שאלה נוספת שמטרידה את מוחי כעת - האם הונטה קשורה באופן ישיר לטרמוסטט?
כי אם כן - אני יאכל אותה. אם הטרמוסטט מזייף ומראה שמד-טמפרטורת המנוע מגיע לרבע סקאלה, אז הרכב במצב טוב כביכול ואין צורך בפעולת הונטה, ואז המנוע יתחמם - לא?

או שלוונטה יש חיישן משלה שלא מסתמך על הטרמוסטט שמציג לי את חום המנוע בלוח מחוונים?

הרבה תודה, יכול למנוע ראש מנוע נוסף.
אורן.

raanan_t
20-03-10, 14:39
הוונטה לא קשורה לתרמוסטט, אל דאגה.

בדיקת שתי המהירויות אפשרית ע"י הנעת הרכב בלי לנסוע עד שהוונטה עובדת, אתה אמור לראות מהירות 1.
לאחר מכן הפעל מזגן, מה שאמור להכניס את מהירות 2 כמעט במיידי.

Caveman
20-03-10, 18:15
הוונטה, והטרמוסטט נשלטים כמובן על ידי מחשב הרכב.
חיישן טמפ' המנוע הוא זה שהמחשב מסתמך עליו.

רפי לין
20-03-10, 18:35
טרמוסטט המנוע הנו מכני בלבד וללא כל קשר למחשב ניהול המנוע.
מחשב ניהול המנוע, בפונטו ספייס לדגמיו, מקבל מחיישן חום מנוע את הטמפ' מנוע ומחיישן לחץ המזגן
את לחץ הגז במע' המזגן (שעולה, כשהמזגן פועל) ובהתאם לנתונים אלו מפעיל את מאורר הרדיאטור בתחילה תמיד במהירות 1, האיטית ואח"כ אם חום המנוע לא ירד או לחץ גז המזגן לא ירד, את מהירות 2 המהירה.
צדקו קודמיי שראשית יש לבדוק אאם בכלל יש טרמוסטט ואם כן האם הוא פועל כשורה (סגור כשהמנוע קר ונפתח רק כשעולה חום המנוע).
בברכה - רפי לין

Niro
02-04-10, 19:14
יש לי בדיוק את אותה הבעיה

אני לא יודע אם זאת בעיה או לא. כתבתי כאן בעבר על בעית התחממות בעמידה ברמזורים, ובסוף גילינו שהייתה נזילת מים כי היה איזה שהוא סדק. אחרי שעשיתי ראש מנוע אין יותר בעיה של נזילת מים והתחממות, אבל החום מנוע נשאר הרבה פעמים על הרבע ולא מגיע לחצי. ולפעמים מגיע לחצי..

מה אפשר לעשות? האם זה תקין או לא? איפה ממוקם התרמוסטט?
פונטו 2002 ELX 16V אוטומט

תודה

0r3n
03-04-10, 17:24
היי,

חזרתי לעדכן כי לאחר התקנת תרמוסטט חדש (לא היה תרמוסטט בכלל, רק בית תרמוסטט) הבעיה נפתרה.
הבנתי גם כי מדובר על בעיה נפוצה בפונטו וכי מומלץ להחליף תרמוסטט כל שנה בערך עקב הרבה תרמוסטטים של פונטו ש"נתקעים".

תודה לכולם,
אורן.

Niro
03-04-10, 23:44
היי אורן

אתה יכול אולי להסביר לי איפה נמצא התרמוסטט כדי שאבדוק אם יש לי את אותה הבעיה?

תודה

raanan_t
04-04-10, 02:14
הבנתי גם כי מדובר על בעיה נפוצה בפונטו וכי מומלץ להחליף תרמוסטט כל שנה בערך עקב הרבה תרמוסטטים של פונטו ש"נתקעים".


לפחות ארבע שנים על אותו התרמוסטט אצלי, ללא בעיה. אחרי 4 שנים התחיל קצת לזייף ולכן הוחלף.
ממש לא נראה לי שיש צורך בהחלפה כל שנה ומעולם לא שמעתי על מישהו שמחליף כל שנה תרמוסטט. נשמע כמו סתם הנפצה של המכונאי.

dodihob
04-04-10, 11:01
היי,

חזרתי לעדכן כי לאחר התקנת תרמוסטט חדש (לא היה תרמוסטט בכלל, רק בית תרמוסטט) הבעיה נפתרה.
הבנתי גם כי מדובר על בעיה נפוצה בפונטו וכי מומלץ להחליף תרמוסטט כל שנה בערך עקב הרבה תרמוסטטים של פונטו ש"נתקעים".


זה גם בעייה נפוצה שתרמוסטטים נעלמים אחרי טיפול?
בעבר האוטו היה מגיע לחום אופטימלי (חצי סקאלה) ונשאר שם, משמע היה תרמוסטט
אחרי הטיפול החלה הבעיה, כשבאת למוסך לבדוק את התקלה התקינו תרמוסטט חדש ואמרו שלא היה בכלל.
זה מה שנקרא לעשות קופה: גם הרוויח עלייך תרמוסטט חדש, וגם לפי מה שהוא אמר לך כל שנה תבוא ותחליף תרמוסטט.
- יש 2 אופציות, התרמוסטט אכן הלך כשהיה לך ראש מנוע, ולכן היה צריך להחליפו ולא עשה זאת
- הוא פשוט ניתק את התרמוסטט בשביל שתחזור אליו להחליף לחדש - הרי הוא אמר שצריך להחליף כל שנה
שיהיה בהצלחה בהמשך הטיפולים שם
תצטרך את זה :rolleyes:

saar
04-04-10, 15:57
חוצפה ממדרגה ראשונה, לא הייתי חוזר לשם - אך זאת אומר לעניות דעתי.

ישנם כללי ברזל שמקצוענים ממלאים כל פעם שרכב מגיע אליהם לטובת ראש מנוע או כל תוצאה של טראומה מכשל במערכת הקירור.

הרי אם הגעת אליו לתיקון ראש מנוע, סימן שמערכת קירור המנוע כשלה ולכן הלך הראש, אז מה פתאום מתקנים את הראש, אך לא נוגעים במערכת הקירור. איזה אינטיליגנט עושה דבר כזה, רק אחד שירצה שתחזור אליו עוד חצי שנה לעוד ראש מנוע.

חוקי הברזל בכל רכב שמגיע עם טראומה כתוצאה מכשל במערכת הקירור, היא לאחר הטיפול בטראומה, יש לעבור על מערכת הקירור בקפידה, ולוודא שהיא תקינה (וברור שהיא לא, הרי כי אם היא הייתה תקינה, הרכב מלכתחילה לא היה מגיע למצב של טראומה שנצרך אליה מוסך).

בדרך כלל אני באופן אישי לאחר ראש מנוע תמיד מחליף טרמוסטט (גם אם הוא תקין) מדובר על משהו זניח לעומת עוד עבודה של ראש מנוע, כמו כן אני בודק את משאבת המים, מחליף יוניטים, ובודק את הרדיאטור על בוריו, אולי נסתם שם המעברים הדקים? אני נוטה להחליף גם את הרדיאטור (שוב מדובר במחיר זניח לעומת עבודת ראש מנוע), בדיקה מקיפה של הוונטה. בדיקה מקיפה של הפקק של הרדיאטור, בדיקה מקיפה של הצינורות, בדיקה מקיפה של הפקקים במעברי המנוע, בדיקה מקיפה של מעברי המנוע. ורק אז משחרר את הרכב.

אם עשה הבחור ראש מנוע, אך השאיר את הטרמוסטט איך שהוא ולא נגע במערכת הקירור כמו שצריך, על זה נאמר מה הועילו חכמים בתקנתם.