התחבר

View Full Version : ירידה בטורים בזמן עצירה ברמזור


shlomina
11-03-10, 20:44
שלום לכולם,

לפני חודשיים עשיתי ראש מנוע בפונטו 2002 אוטומטית שיש לי.
הבעיה היתה בזמנו בתרמוסטט שנשאר חצי פתוח / חצי סגור.
ממליץ לכל מי שהמחוג טמפרטורה זז מהמרכז, גם אם לכיוון מטה ללכת מיד למוסך !!
חבל על הנזק לראש מנוע.
לפחות, אפשר להתנחם שהנזק היה קטן - לא נדרשה קדיחה וחריטה של הראש, אלא רק יישור שטח.

בכל מקרה חודשיים אחרי, מופיעה תקלה אחרת. לפי דעתי לא קשורה בכלל לראש מנוע
בזמן עצירה ברמזור הטורים בדרך כלל על 800 - 900.
עכשיו הם יורדים לפעמים ל - 600 ואז מיד לפני שהרכב נכבה חוזרים ל - 900.
התקלה משתחזרת כמעט בכל רמזור.

יש למישהו רעיון ממה הדבר יכול לנבוע.
אשמח לתגובות שלכם.

תודה מראש,
שלומי

orenshemen
11-03-10, 21:19
*** שלב ראשון תעשה ניקוי למנוע צעדים ואחרי זה נתקדם הלאה...

raanan_t
11-03-10, 21:36
ניקוי בית מצערת יהיה ככל הנראה הפתרון.
חפש ב"פרוקייטים" בשרשור הדביק של פונטו MK2.

shlomina
12-03-10, 09:35
היום ראיתי שיש רעידות קלות גם בנסיעה מחוץ לעיר כשנותנים יחסית הרבה גז.
כאילו למנוע קשה לסחוב ואז הוא מתגבר על זה.

אתם לא חושבים שמדובר בחוטי הצתה ?

שלומי

dodihob
12-03-10, 09:40
תעשה בבקשה את הבדיקה הבאה,
תעמוד בניוטרל עם אמברקס מורם, תפמפם את דוושת הברקס (עד הסוף וברציפות) 4 פעמים
לאחר מכן, אתה רואה נפילה בטורים?
ערן

ארילו
12-03-10, 10:31
דודי, הוצאת לי את המילים מהפה.

lrl23
12-03-10, 13:35
לפותח השרשור shlomina כשאתה עומד ברמזור ומאותת או מפעיל 4 וינקרים אז יש לך גם נפילה של טורים?
תבדוק את זה.

ערן בידיוק אבל בידיוק מה שיש לי ברכב את ראית במיפגש האחרון תאמין לי אני אני סובל מיזה כבר שנה!
גם לי יש את אותה הבעיה כשמתקרבים לעצירה ברמזור או סתם אפילו בפקק אז הטורים יורדים ושומעים את המנוע "מגרגר" כזה.
ניקוי בית מיצערת (מנוע צעדים) לא עוזר נוקע פעמיים ולא עובד!
במידה ואתה מצליח לפתור את הבעיה תעדכן אותי.

dodihob
12-03-10, 15:02
lrl23 הבעייה אצלך יותר רצינית ואולי אפילו שילוב של שתיי בעיות.
אני כרגע לא כל כך מתייחס לבעייה שיש גם לי בגלל הלימודים, אבל באפריל נתחיל בחפירות למצוא את מקור הבעייה.
שבת שלום
ערן

lrl23
12-03-10, 16:15
מה אני יכול לומר חוץ מיזה שאתה ת ו ת ח !!!!

shlomina
12-03-10, 18:59
היי,
תודה רבה על התגובות.
עוד לא בדקתי את מה שהצעתם.
אני יכול להגיד שהפעלה של מזגן מחמירה את התופעה משמעותית, עד כדי כיבוי האוטו אפילו.
אני מניח שהפעלת וינקרים תעשה את אותו אפקט.
יש למישהו רעיונות נוספים ?
אני שוקל ללכת לשמשון ביום ראשון בבוקר.
שלומי

lrl23
12-03-10, 22:03
בידיוק אותם בעיות ואני בטוח ב100 אחוז שהוינקרים יגרמו לטורים לרדת גם.
בקיצור מחכה לתשובה ביום ראשון.

shlomina
12-03-10, 22:45
עד עתה הייתי שותף סמוי יחסית בפורום.
ככל שהתקלות בפיאט שלי מחמירות, אני מבין שאי אפשר יהיה לא להבין כלום.
קצת עליי, אני מהנדס חשמל בהכשרתי, כך שיכולת טכנית אינה בעיה. חקרתי ולמדתי קצת באינטרנט. דיברתי עם לירן שיש לו תקלה זהה לשלי והגעתי למסקנות הבאות.
בהמלצת לירן, עשיתי בדיקה של האוטו שוב, ואכן נראה שהטורים של האוטו יורדים כאשר מעלים את החלונות למעלה והם סגורים. הבעיה לא מתרחשת בהדלקת / כיבוי אורות או וינקרים.
אחרי קצת מחשבה אני חושב שאני מבין את הבעיה ולפי דעתי היא נובעת ממערכת ההזרקה / מצבר / טעינה. העלאת החלונות כשהם סגורים מעמיסה את המנוע שמעלה אותם. (הבעיה לא חוזרת כשהחלון פתוח). עמסת המנוע מעמיסה את המצבר, וגורמת לבעיה בהזרקה של הדלק. נדרש פולס של אלפי וולט דרך סלילי ההצתה וחוטי ההצתה להצתה תקינה. לכן, מצבר עמוס יגרום לבעיה. באופן נורמלי, המצבר אמור להתמודד עם העמסה הזו.
אני ממליץ לבדוק את המתח של המצבר כשהרעידות מתרחשות בכדי לאשש את נושא המצבר, ולהשוות
למצב רגיל ללא רעידות.
המצבר שלי חדש כך שלא נראה לי שהוא הגורם לבעיה. ייתכן שיש בעיה בסליל הצתה, או בחוטי ההצתה והם מעמיסים את המצבר כל הזמן. לכן, כשעוצרים ברמזור, הטורים מתחילים להשתולל.
במקרה שלי, החוטים במצב לא טוב כך שנראה שזו הבעיה.
לפי דעתי, ניקוי בית מצערת לא אמור להיות הפתרון לבעיה, אלא אם המצב שם קטסטרופלי. לדעתי, זה נכון לבצע את הניקוי לשיפור יעילות המנוע אבל לא מעבר לזה.

אני אשמח לשמוע את דעתכם לגבי ההשערות שלי.
ראיתי בפורום שהתקלה הזו מתרחשת לרבות ממכוניות הפיאט, כך שמדובר בשאלה מעניינת.

רציתי לשאול איפה קונים ספריי קרבורטרים לניקוי בית מצערת. אני מתכנן לעשות בעצמי.
רציתי גם לשאול, האם מסובך להחליך את חוטי ההצתה. בפרויקט שמופיע באתר ישנה אזהרה מעט מפחידה שלא לשבור את הפלאג. האם שווה להחליף בעצמך ? מה המחיר לחוטי הצתה אצל סודאי.
הבנתי שבמוסך מורשה המחיר הוא 550 ש"ח.

שלומי

lrl23
13-03-10, 06:54
שלומי אני לא כול כך בטוח שחוטי הצתה קשורים כי שלי הוחלפו לפני שנה יחד עם פלאגים והכול מקורי חדש לא תחליפי!כנל לגבי המצבר שלי חדש אבל לפי בדיקה של חבר ממוסך מרצדס בפ"ת שבדק עם מכשיר מתח את המצבר הוא אמר שרוב הסיכויים שלאלטרנטור יש יד בעיניין! כנס ללינק שמסביר http://zhameret.co.il/alternators.htm לגבי הוינקרים אני שמח ששם אין לך בעיה, רק שאלה קטנה את הוינקרים הפעלת כשהפנסים הראשיים דולקים? ספרי אפשר לקנות בהום סנטר ממליץ לקנות שם.

shlomina
13-03-10, 13:16
לינק נחמד. אני יודע מה תפקידו של האלטרנטור .
אני גם מתכוון לקנות מד מתח לבית. נראה לי פרט חשוב מאוד.
בכל מקרה, בינתיים העסק נראה תקין כך שבינתיים אני לא קופץ לשמשון.
אני רוצה לבחון את התקלה. בינתיים אני חושב בכל מקרה להחליף חוטי הצתה - שלי לא מקוריים.
אני בודק את המחיר אצל סודאי.
האם זה בעיה להחליף חוטי הצתה כשהמצבר מחובר ? להבנתי לא, אבל אשמח לתגובות
שלומי

ארילו
13-03-10, 17:57
אין בעיה להחליף חוטי הצתה. שים לב לסדר שלהם ושהמנוע יהיה כבוי כמובן ;)

לגבי הבעיה, היא יכולה לנבוע מאלטרנטור עייף, מחיבור בין האלטרנטור למצבר או אפילו מהארקה לקויה או החיבורים של המצבר עצמו.

בגלל העלויות אני ממליץ להתחיל מהחיבורים של המצבר, לעבור על חיבורי ההארקה ולהחליף את החיבור של האלטרנטור למצבר.

אחרי כל זה (עלות חלקים של עשרות שקלים בלבד במקרה הרע ביותר שאתה עושה את זה בעצמך), אם הבעיה נמשכת כדאי לך לבדוק את האלטרנטור (מתח וזרם טעינה בסרק)

shlomina
13-03-10, 18:40
ארילו יש איזה מדריך שיכול לעזור לי בבדיקת האלטרנטור והחיבורים שהצעת.
אני מעדיף לעשות את זה לבד.
נמאס לי כבר לבקר אצל שמשון.

שלומי

lrl23
13-03-10, 20:39
שלומי אז ככה היום הייתי בטירה שמשולש ועשית כיוון פרונט כי יש לי טסט חודש הבא
אז על הדרך סיפרתי על הבעיה שיש לי וככה הוא אמר לי ש90% ובלי לבדוק שיכול להיות שהאלטרנטור עייף
וזאת הבעיה ורק בדיקה במחשב יכולה לגלות את מקור הבעיה (100ש"ח ובמורשה 300ש"ח)
ניכנסתי לשכן שלו שמתמחה בשיפוץ אלטרנטורים וסטרטרים והוא בדק את המצבר
ואמר לי שהוא קצת חלש ומומלץ להחליף עוד חצי שנה בערך.
אבל המלצה שלו הייתה לסיים את המיכל דלק עד הסוף ולתדלק בדלק 98 ב100 ש"ח ולהוסיף תוסף לדלק
כי יכול להיות שמערכת ההזרקה סתומה וזה מה שגורם לרעידות
אבל בלי קשר הוא המליץ לי את זה כי אמרתי לו שיש לי חודש הבא טסט.
כרגע אני עורך את הניסוי הקטן הזה וניראה מה יהיה. במידה ולא יקרה כלום אני הולך לעשות בדיקה במחשב אצל המוסך שם.
שלומי אני יעדכן אותך בעיניין.
ושוב לא ניראה לי שחוטי הצתה קשורים!

ארילו
13-03-10, 22:45
שלומי, לצערי אין לי מדריך שכזה, אבל מאוד פשוט לעשות את זה. עוד רעיון - תבדוק שהמיסבים של האלטרנטור תקינים ושהוא מסתובב בחופשיות (תוריד את הרצועה שלו קודם).

שוב אני אמליץ - אם אתה רוצה לטפל באוטו לבד, תשקיע את ה-100 ש"ח ותזמין את המדריך של היינס.

רקובי
14-03-10, 14:26
..אמר לי ש90% ובלי לבדוק שיכול להיות שהאלטרנטור עייף
וזאת הבעיה ... ניכנסתי לשכן שלו שמתמחה בשיפוץ אלטרנטורים וסטרטרים והוא בדק את המצבר ואמר לי שהוא קצת חלש ומומלץ להחליף עוד חצי שנה בערך.

כנראה שהיה אומר לך את זה גם על מצבר בן יומיים, ואלטרנטור בן 3 שעות, אם היו מלוכלכים ונראים "משומשים".

לגבי חוטי הצתה - בדוק אפשרות להזמין מEBAY כבלי הצתה (HT LEADS) מתוצרת סבירה
במחיר שאולי יהיה זול יותר. 550 ש"ח - שזה כנראה המחיר של סודאי - זה סכום אסטרונומי לכבלי הצתה.

shlomina
14-03-10, 23:16
תודה רבה לכולם כל העצות.
להלן מספר התפתחויות.
אתמול בערב ניסיתי לאמץ את המנוע ל - 4000-5000 סל"ד ואז מנורת מערכת ההזרקה הבהבה. כשעצרתי הנורה הפסיקה להבהב. ראיתי גם שהמנוע מזייף יחסית והבנתי שכנראה הבעיה של הטורים הנמוכים נובעת מבעיה במערכת ההזרקה ונושא האלטרנטור כנראה אינו רלבנטי.
ביררתי את המחיר של כבלי הצתה אצל סודאי (494 ללא מע"מ - זהה למורשה) - פשוט שחיתה.
בשבת חיפשתי כבלי הצתה ב - EBAY ולא מצאתי דגם מקורי לפיאט. מכיוון ששמעתי וגם קראתי בפורום שכבלי ההצתה באוטו הזה בדרך כלל עושים בעיות החלטתי להחליף למקוריים.
על הדרך אמרתי שכבר ננקה את התקלה של נורת מערכת ההזרקה אצל חיים במוסך שמשון.
עכשיו מכיוון שיש לי רק דעות טובות על מוסך שמשון, ומכיוון שעודני צעיר בטיפול מכוניות החלטתי הפעם לראות אם החושים שלי טובים.
קפצתי לחיים על הבוקר. החלפנו חוטי הצתה, עשינו ניקוי בית מצערת והחלפנו פלאגים (200 שקל) שגם היו דפוקים. על העבודה הוא לקח לי 170. סה"כ יצא 1000.
יצא לא נורא. אם הייתי עושה לבד לא הייתי חוסך יותר מדי
בקשר לכל המלצות בית המצערת, אני ממליץ שלא לפרק אלא לנקות ישירות כשהמצערת פתוחה. ממה שאני ראיתי, אין צורך לשים משהו כבד על דוושת הגז, מספיק ךפתוח את הסוויץ והמצערת נפתחת.
כבר הזכרתי שבדיקה במחשב זה חלק מהשירות וניקוי בית מצערת היה כמעט בחינם.
יש ערך מוסף בלבקר יותר מדי במוסך בשנה אחת.
בכל מקרה אני למדתי קצת יותר. (עד היום לא ידעתי איך להחליף פלאגים לבד)

לסיכום, אין על חיים ואין על מוסך שמשון.
גם אם לא טיפלתי בעצמי למדתי הרבה מחיים, ואני כבר לפחות מבין את ההתנהגות של האוטו הזה ומתי קריטי לקפוץ למוסך (לאור ראש מנוע שכבר עשיתי)

בכל מקרה, אני אשמח לשמוע טיפים היכן ניתן לקנות ציוד מתאים אם אני ארצה לפרק בעתיד משהו. לא בא לי להשקיע 500 שקל על כלים.

מתי יש מפגש של כל חברי הפורום ?
שלומי

Caveman
15-03-10, 00:37
אם אתה מנקה את בית המצערת בלי לפרק אותו, כל הלכלוך, כולל חומר הניקוי, נכנסים למנוע דרך פתח יניקת האוויר.
זה לא עושה טוב לאף אחד :)

ארילו
15-03-10, 11:11
אם אתה מתכוון לטפל באוטו לבד, אז כלים טובים זה חובה. כלים זולים יהרסו לך את ההברגות ואת הראשים של הברגים.
והכי גרוע (שקרה לי) כלים זולים נוטים להישבר באמצע עבודה מאומצת (וזה קורה בשישי / שבת ולך תשיג כלי בסופ"ש).

לצערי כלים טובים עולים כסף. תתחיל מראטצ'ט (כולל מאריך) וסט בוקסות בסיסי (עם בוקסות לפלאגים), מברג פיליפס ומברג שטוח, מפתח אלן בשביל הבורג ניקוז שמן, ומפתח לפילטר שמן.

סט כלים כזה אמור לעלות בסביבות ה-300-400 ש"ח.

תצטרך גם זוג בוקים (חמורים / סטנדים שמשעינים עליהם את האוטו) ואם אתה רוצה להתפנק אז ג'ק הידראולי בסיסי. שני אלה יוסיפו עוד כ-250 ש"ח לעלות הכוללת.